Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. atd.
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Jo ještě ten diferenciál.
tak to je trochu oříšek. dá se sehnat normální ozubení diferáku což je hruška 8 zubů kolo 37zubů v cenách od 1400 do 6000 kč dle kvality já nasadil na zakázku dělané kola v ceně 6000 kč a ty drží. s rychlejší hruškou což je 9/35 nebo 10/35 je to se sehnatelnou kvalitou horší tam je cena strop 2500 - 2900kč ale ta kvalita je někde jinde
měl jsem nasazenou sestavu 9/35 a hruška najela 8000km a bylo po ní. tak jsem se vrátil k sice pomalejší ale zato kvalitní sestavě 8/37, unašeč kola je ta samá kapitola. tady na foru se řeší čím mazat a nebo jak moc. já koupil zase zakázkovou výrobu unašeče a můžu mazat jak chci buď moc nebo málo nebo tím, čí oním a unašeč je po 8000 km bez jakékoliv známky opotřebení nebo vymačkání nebo otlačení . závěrem chci dodat na diferáku nic neušetříš protože to budeš dělat pořád dokola a ty prachy do toho stejně dáš = osobní zkušenost.
ještě jak a jestli koupíš novou sestavu tak je potřeba to taky dobře složit zakázkový kola nešmatlají ale pokud tam nacpeš původní tak ty hází ve všech směrech takže napřed srovnat pak namontovat s vůlí v nejtěsnějším dotyku kol. a taky jak to složíš a budeš jezdit tak mu nedávat hned záhul aby si kola na sebe "zvykly" což odpadá s kolama na zakázku ty nešmatlou.
Toto všechno jsem řešil pro nehnanou sajdu, pro hnanou je to obdobné ale pokud nebudeš jezdit terén tak hnaná sajda je zbytečná zátěž diferáku a víc oprav a víc válení se v bahně protože se to nedojebe nikde na krásné cestě za slunného dne ale v lese po tmně a za deště.
ještě jedno doporučení pokud se vydáš kupovat na burzu tak je lepší mít sebou tvrdoměr a kolo nebo cokoliv jiného co kupuješ a má být z kvalitního materiálu tak zkusit změřit. Ono to nemusí být třeba z jiného materiálu ale stačí aby se při tepelném zpracování někdo upravil vodkou a výsledek je někde jinde než je požadováno
tak to je trochu oříšek. dá se sehnat normální ozubení diferáku což je hruška 8 zubů kolo 37zubů v cenách od 1400 do 6000 kč dle kvality já nasadil na zakázku dělané kola v ceně 6000 kč a ty drží. s rychlejší hruškou což je 9/35 nebo 10/35 je to se sehnatelnou kvalitou horší tam je cena strop 2500 - 2900kč ale ta kvalita je někde jinde
měl jsem nasazenou sestavu 9/35 a hruška najela 8000km a bylo po ní. tak jsem se vrátil k sice pomalejší ale zato kvalitní sestavě 8/37, unašeč kola je ta samá kapitola. tady na foru se řeší čím mazat a nebo jak moc. já koupil zase zakázkovou výrobu unašeče a můžu mazat jak chci buď moc nebo málo nebo tím, čí oním a unašeč je po 8000 km bez jakékoliv známky opotřebení nebo vymačkání nebo otlačení . závěrem chci dodat na diferáku nic neušetříš protože to budeš dělat pořád dokola a ty prachy do toho stejně dáš = osobní zkušenost.
ještě jak a jestli koupíš novou sestavu tak je potřeba to taky dobře složit zakázkový kola nešmatlají ale pokud tam nacpeš původní tak ty hází ve všech směrech takže napřed srovnat pak namontovat s vůlí v nejtěsnějším dotyku kol. a taky jak to složíš a budeš jezdit tak mu nedávat hned záhul aby si kola na sebe "zvykly" což odpadá s kolama na zakázku ty nešmatlou.
Toto všechno jsem řešil pro nehnanou sajdu, pro hnanou je to obdobné ale pokud nebudeš jezdit terén tak hnaná sajda je zbytečná zátěž diferáku a víc oprav a víc válení se v bahně protože se to nedojebe nikde na krásné cestě za slunného dne ale v lese po tmně a za deště.
ještě jedno doporučení pokud se vydáš kupovat na burzu tak je lepší mít sebou tvrdoměr a kolo nebo cokoliv jiného co kupuješ a má být z kvalitního materiálu tak zkusit změřit. Ono to nemusí být třeba z jiného materiálu ale stačí aby se při tepelném zpracování někdo upravil vodkou a výsledek je někde jinde než je požadováno
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
k té hnané sajdě-měl jsem dněpra 16,ted mám MT-10 jednokolku a jsem překvapen,kde všude projedu a vyjedu-u hnané sajdy mi věčně hrabalo kolo side,protože bylo odlehčené,takže jestli hnaná side projede víc než nehnaná,to by jsme mohli vést spory docela dlouho.Něco jiného je samozřejmě uzávěrka nebo natvrdo připojitelný náhon.
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Takže, prohlédl jsem sajdu a je ve velmi dobrém stavu.
V úložném prostoru na podlaze není lak a je tam liška. To se celé přešmirglí, zastříkne a hotovo, je neskutečně zdravá. Malé oděrky se také přetřou štětkou a trochu rozleští. Je to stará motorka a chci aby tak vypadala(nový lak nechci, nelíbí se mi). Zadní blatník na motorce je úplně v pořádku, jen velmi malé oděrky, to se zapravý jako nic a nikdo si toho nevšimne. Přední blatník je po stranách odřen (rýhy) cca 10x0, 5cm, plech v pořádku bez rzi zatření již bude vidět, ale linky tam zůstanou, takže poho. Nádrž je profesionálně opravena, ta se musí jen okytovat ošmirglovat a nastříkat, to musím nechat udělat nějakého ptofíka(tuhle nádrž by byla opravdu škoda odfláknout)
Všechny 4 gumy má motorka fungl nové, takže špica.
Chromy na ráfcích jsou perfektně zachovány, krom kola rezervy(zatřeno) a kola sajdy, tam je chrom hodně oloupán a pod tím to rezivý. Zajímalo by mne jestli by ráfek sajdy mohl být černý a kola motorky chromová. Zadní kolo má v sobě jakési rozpěrné, stavěcí kulatiny, což je příjemný bonus.
Světlo má v sobě asi o dvě díry víc než by mělo a není tam origo spínačka(s černým klíčem) řešení zakytovat dvě díry, koupit origo spínačku, origo dirky tam na ní jsou. Musím se poradit ještě s jedním člověkem, ale snad by to nějak prošlo. Hlavně musím zkontrolovat aby po té bylo vše starší 30 let. Pokud mi toto bude odsouhlaseno bude se dělat GO motoru s karburátory original Pekar K68 a výše zmíněné věci. Musím se však poradit abych věděl, že to na papíry bude stačit.Zadní brzda brzdí perfektně. Přední dvouklíčová skoro vůbec, ale to bude asi o lanku a paknách. Nakonec to nevypadá na takovej horor, ba naopak.
Problém je, že hnanou sajdu chci zachovat, já ji takto využiji nejlépe.
Pokud budete někdo poblíž Litovle u Olomouce dejte vědět, pozvu na prohlídku a nechám se trochu poučit
V úložném prostoru na podlaze není lak a je tam liška. To se celé přešmirglí, zastříkne a hotovo, je neskutečně zdravá. Malé oděrky se také přetřou štětkou a trochu rozleští. Je to stará motorka a chci aby tak vypadala(nový lak nechci, nelíbí se mi). Zadní blatník na motorce je úplně v pořádku, jen velmi malé oděrky, to se zapravý jako nic a nikdo si toho nevšimne. Přední blatník je po stranách odřen (rýhy) cca 10x0, 5cm, plech v pořádku bez rzi zatření již bude vidět, ale linky tam zůstanou, takže poho. Nádrž je profesionálně opravena, ta se musí jen okytovat ošmirglovat a nastříkat, to musím nechat udělat nějakého ptofíka(tuhle nádrž by byla opravdu škoda odfláknout)
Všechny 4 gumy má motorka fungl nové, takže špica.
Chromy na ráfcích jsou perfektně zachovány, krom kola rezervy(zatřeno) a kola sajdy, tam je chrom hodně oloupán a pod tím to rezivý. Zajímalo by mne jestli by ráfek sajdy mohl být černý a kola motorky chromová. Zadní kolo má v sobě jakési rozpěrné, stavěcí kulatiny, což je příjemný bonus.
Světlo má v sobě asi o dvě díry víc než by mělo a není tam origo spínačka(s černým klíčem) řešení zakytovat dvě díry, koupit origo spínačku, origo dirky tam na ní jsou. Musím se poradit ještě s jedním člověkem, ale snad by to nějak prošlo. Hlavně musím zkontrolovat aby po té bylo vše starší 30 let. Pokud mi toto bude odsouhlaseno bude se dělat GO motoru s karburátory original Pekar K68 a výše zmíněné věci. Musím se však poradit abych věděl, že to na papíry bude stačit.Zadní brzda brzdí perfektně. Přední dvouklíčová skoro vůbec, ale to bude asi o lanku a paknách. Nakonec to nevypadá na takovej horor, ba naopak.
Problém je, že hnanou sajdu chci zachovat, já ji takto využiji nejlépe.
Pokud budete někdo poblíž Litovle u Olomouce dejte vědět, pozvu na prohlídku a nechám se trochu poučit
Jen cesta může být cíl
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Jen doplním, ty gumy jsou plochodrážky cca 100,- ks, ale dají se sehnat i zadarmo. Nejsou schválené pro provoz na pozemní komunikacích jsou měkké a ubývají před očima. Ale na občasné projížďky jsou v poho, taky je mám.
Dněpr MT10-36
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Musím oponovat K650,MT9,MT10 měli sací a výfukový ventil stejný a šrouby (svorníky) na karbecy svisléSpo.On píše:Každá hlava jiná? je na ní akorát otočený uchycení karburátoru, což vyřeší redukce a na druhé straně stejně silné těsnění, taky to tak mám. Původně jsem tam měl dokonce hlavu s MT9ky, kde je výfukový ventil menší než sací a taky to jezdilo...
Od typu MT10-36 a MT11 se začali dávat rozdílné ventily(sací větší) ,ale pořád ještě zůstali šrouby svisle dolu.
Od typu MT16 a výše zůstali ventily tak jako u MT10-36 (sací větší),ale šrouby na karbecy už byli vodorovně
Naposledy upravil(a) fapeko dne 11 zář 2016, 22:16, celkem upraveno 1 x.
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Pokud uvážím cenu, jakou můj zaměstvavatel účtuje za moji hodinu, stál by mě Ural už hodně přes milión. To je důvod, proč je naprosto zcestný nápad si takový stroj kupovat, pokud počítám hodiny, nebo dokonce svěřuji opravy a "údržbu" servisu. U stroje, kde mezi pravidelnou údržbu patří zabroušení ventilů a rozborka do posledního šroubku, je jediná možnost ufinancovat jeho provoz mít mechanika, který pracuje zdarma. A takovým mechanikem je pouze majitel onoho stroje.Tom píše:Zdar dněpr se opravoval v autodílně Doležal, jestli se to někomu zdá hodně peněz za práci tak věřte že dřívější majitel věděl že ho hodina práce bude stát čtyři stovky a s tím ho nechal opravovat. Nádrž byla vyhnilá pod plechovýma držákama gum a kohoutem úplně na kakao, chtěl ji vyléčit tak se stalo, vyřezání boků a výroba nových, kdyby ji chtěl novou celou má ji mít ale čas jsou peníze, o surově přivařeným tažným s milion držákama a dalších spoustě vychytávek v super stavu se nebavím, zkuste si počítat svoje "ponkhodiny" na peníze když se v tym šťouráte
Koupit si Dněpra s tím, že nic neumím ani se to učit nehodlám, je předem prohraná bitva.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Omlouvám se, samozřejmě že jsou ventily naopak... což ale nemění nic na tom, že je to akorát vzhledová chyba.fapeko píše:Musím oponovat K650,MT9,MT10 měli sací a výfukový ventil stejný a šrouby (svorníky) na karbecy svisléSpo.On píše:Každá hlava jiná? je na ní akorát otočený uchycení karburátoru, což vyřeší redukce a na druhé straně stejně silné těsnění, taky to tak mám. Původně jsem tam měl dokonce hlavu s MT9ky, kde je výfukový ventil menší než sací a taky to jezdilo...
Od typu MT10-36 a MT11 se začali dávat rozdílné ventily(sací větší) ,ale pořád ještě zůstali šrouby svisle dolu.
Od typu MT16 a výše zůstali ventily tak jako u MT10-36 (sací větší),ale šrouby na karbecy už byli vodorovně
Dněpr MT10-36
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
gumy špica budou už jen 300 km, jestli je to ujede
pro zajimavost, na cem si jezdil/jezdis pred timhle ?
pro zajimavost, na cem si jezdil/jezdis pred timhle ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Tak nejdřív jsi napsal,že ve skutečnosti vypadá hůř než na fotkách a podle toho co čtu by to nemuselo být tak hrozné,s tou štětkou bych byl opatrnější,to už je lepší to zasprejovat,jinak tu krásnou kapličku s předním světlem bych tam určitě nechal,řekl bych,že je hezčí,než ta novější.Hlavně hned neházet flintu do žita,jízda na Dněpru je úžasná,nejlépe to kdysi vystihl jeden soudruh,na jehož jméno si nevzpomenu,zdejší pamětníci to určitě napíšou,je to něco v tom smylu,že "Všechen pot a slzy při opravách budou zapomenuty při prvních kilometrech v sedle motocyklu Dněpr"-prosím o přesné doplnění,rád bych si tento slogan s laskavým dovolením autora,který pokud mám správné informace,už bohužel jezdí se svojí sajdkárou po jiných cestách,nastříkal na vrata od garáže.
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Tu nádrž s tím světlem hodlám zachovat jinak by se mi tento stroj ani nelíbil. Vše se budu muset učit od píky. Nemám zatím žádnou dílnu na dněpry a Uraly se soustruhem. Proto chci udělat generálku od profíka a učit se od něj jak na to. Měl jsem Jawu 250,Jawu350/639.Nyní mám spoustu pionýrů(na jednom jsem projel s kolegou Francii. Dále mám Yamahu TZR 125 R, Hondu X11,ČZ 180/487.4...
Ale vše jsou to poctivé a spolehlivé stroje na kterejch objedete zeměgulu. Né takové sračky jako Dněpr jak říkáte. Ale jednou jsem se rozhodl a jdu do toho,nakonec až mě nasere, ohníček na Elefantech si z něj můžu udělat kdykoli.
Oba válce budou stejné. Novější. Štětku nepoužiji spíše tedy ten sprej.Škoda, že tam nejdou dát 750 hrnce
Ale vše jsou to poctivé a spolehlivé stroje na kterejch objedete zeměgulu. Né takové sračky jako Dněpr jak říkáte. Ale jednou jsem se rozhodl a jdu do toho,nakonec až mě nasere, ohníček na Elefantech si z něj můžu udělat kdykoli.
Oba válce budou stejné. Novější. Štětku nepoužiji spíše tedy ten sprej.Škoda, že tam nejdou dát 750 hrnce
Jen cesta může být cíl
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Pokud jsi z Litovle jak píšeš tak by asi by pro Tebe bylo nejlepší vzít flašku slivovice, nebo možná vzhledem k stavu stroje dvě , a navštívit pana Františka Buřvala. Ten toho o těchto strojích ví víc než se tu můžeš dočíst Určitě Tě nepošle do háje, pokud budeš slušný, a aspoň uvidíš na čem jsi
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
S Dněprem zeměkouli v pohodě objedeš,ale musíš ho mít v batohu a ject autobusem .Jinak já bych to zase tak nezatracoval,to svezení se sajdou,to je prostě o několik tříd jinde než solo motocyklu,všechno je tu robustní,dobře vymyšleno,v Kolama dolu řekl Pavel Kučera,že Dněpr je dobře vymyšlen,problém je ve zpracování,tam bude ten kámen úrazu,ale jinak ta koncepce,ta nemá chybu.
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Tak již je naplánována GO u pana Františka Buřvala. Stihl jsem se na tom s manželkou i kousíček projet(jak jsem to zprovoznil sám nevím) Málem nám sice upadlo kolo sajdy a levý výfuk. Jeden válec nemá skoro kompresi, nedrží to volnoběh a vůbec nebrzdí, ale i tak to byl mazec svezení . S někým z vás jsem se již viděl v sobotu na srazu. Byl jsem tam s manželkou na ČZ 180 pochytat nějaké ty moudra.
Rád bych z toho udělal na veteránských číslech civilní MW 650 v černé barvě, no uvidíme jestli to projde...
Rád bych z toho udělal na veteránských číslech civilní MW 650 v černé barvě, no uvidíme jestli to projde...
Jen cesta může být cíl
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Moj Geroj! -Dněpr 650 OHV R.V. 1977
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Rossi,až teprve na srazu jsem si uvědomil,že jsi to Ty.Z Francie vím co jsi za blázna ,takže věřím,že to dáš dohromady.
Těším se na vyjížďky
Těším se na vyjížďky
- Peterka
- Příspěvky: 76
- Registrován: 08 úno 2015, 14:17
- Bydliště: Plumlov a Hanušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nováček se slátaninou MT12 v kombinaci asi s M16 atd. at
Rossi a blázen , to jo , to On je !! Na fichtlu do Francie každej nejede
Dněpr 12 - r.v. 1983
Jawa 175 Special - r.v. 1938
Yamaha WR 450 F- r.v. 2008
Suzuki Intruder M1800 R2 - r.v. 2009
Aprilia Dorsoduro 1200 - r.v. 2011
Jawa 175 Special - r.v. 1938
Yamaha WR 450 F- r.v. 2008
Suzuki Intruder M1800 R2 - r.v. 2009
Aprilia Dorsoduro 1200 - r.v. 2011