Vlčák píše:Zdravím pánové a případně noví zájemci o koupi ruského motocyklu.
Chtěl bych doporučit těm z Vás kteří uvažujete o tom, že si pořídíte Ruský stroj, aby jste tak učinili jen v případě že se umíte otáčet v garáži. Po moji poslední návštěvě v autorizovaného servisu /dále jen AS/ pro Čechy, Slovensko, Maďarsko a Polsko, jsem velmi zklamán až nasrán. V Pátek jsem vyjel z Prahy na Slezský jarní sraz. Asi po 200km mi náhle umřel Vlk. Po vychladnutí stroje se mi povedlo ho nastartovat a vyjel jsem směr AS. 30Km mi trvalo asi 5 hodin.
Servisman to zkoušel nastartovat a povedlo se mu to. Po vysvětlení průběhu závady mi bylo řečeno že si neumí představit v čem je chyba. Teorie byla zoxidované spoje které je potřeba pročistit. Zároveň AS nebyl schopen proměřit elektro instalaci PROTOŽE VE VOLTMETRU MĚL VYBITOU BATERII!!

.Nakonec ale přeci jenom něco opravil. Vyměnil 2 kardanové kříže po tom co jsem si sám musel sundat kolo a kardan

.Při odjezdu druhý den mi bylo doporučeno abych v případě přetrvávající poruchy motocykl někde odstavil, sehnal si cívku a vyměnil si ji u krajnice. Cívku AS bohužel neměl. Asi po 1km jsem zas zůstal stát ( semafor tam nebyl ). Po obvolání pár přátel a kolegů ve zbrani se mi povedlo domluvit si odtach k Frantovi Buřvalovi v Uničově. Tímto bych mu taky chtěl ještě jednou poděkovat
U Franty se nám meřením na voltmetru podařilo zjistit příčinu nemoci Vlka. Byl to símač na zapalování.

.
nalezení chyby a oprava trvala asi hodinu.
Potom už jsem jel až do Prahy bez závad. Dík patří Frantovi a Martinovi K. kteří odjeli ze srazu ve spěchu a nestihli se kvůli tomu ani s nikým rozloučit.
Věřím, že tento příspěvek poslouží k zamyšlení a změně přístupu.
Omlouvám se, že reaguji až nyní, musel jsem tento příspěvek trošku rozdýchat o víkendu na Šumavě (Jirko, máte tam na jaře krásně!). Popíši situaci dle toho, jak nastala, zde je oficiální odpověď a bude douhá:
V pátek 22. dubna v 16:15 a potom v 16:34 mě volal Martin Krčmář, že u Moravské Třebové potkal člověka s Uralem Vlk, který má problémy s motocyklem. Protože motocykl chvíli jel a chvíli ne, domluvili jsme se, že jej nasměruje ke mě do Rozhraní a v případě potřeby si pro něj dojedu s přívěsem.
První telefonát s panem Janem Štěpánským jsem měl v 17:48, motocykl chvíli jel, chvíli ne. Domluvili jsme se, že zůstane stát v Březové nad Svitavou a já si tam pro něj zajedu s přívěsem. V tuto dobu jsem byl doma sám s 2 dětmi, takže jsem mu oznámil, že musí počkat, až předám děti ženě a poté ihned vyrazím. Někdy kolem 20.30 hod jsem nachystal auto s přívěsem a zrovna když jsem chtěl vyjet, přijel pan Štěpánský do Rozhraní.
Upozorňuji, že jsem celý případ od začátku nebral jako otázku oficiálního servisu, ale o pomoc v nouzi. Jsem tak naučený a rád pomáhám.
Tento motocykl jsem jako nový prodal já, pan Štěpánský je druhým majitelem, motocykl již dávno není v záruce, ale jako ke všem "svým" motocyklům k němu mám určitý vztah, rád se o ně postarám.
Jelikož předpokládám, že nás motocykly baví, požádal jsem majitele o spolupráci při opravě. Víc očí víc vidí.
Po 21.00 hod už byl Vlk na heveru v dílně. Upozorňuji, že motocykl (po jednom zaváhání) fungoval, opakovaně bez problémů startoval. Panu Štěpánskému jsem okamžitě nabídl, že se motocykl pokusím opravit a nabídl jsem mu u sebe nocleh (samozřejmě zdarma), což přijal. Již při přesunu (po 0,5 m, jízdy v dílně) jsem mu identifikoval vážnou závadu. Měl rozpadlý kříž kloubu kardanu u hlavního převodu, ložiska kříže již byly bez jehliček a další jízdou hrozilo zničení kloubů a tím celého kardanu. Mohlo to nastat kdykoliv.Tento díl se již nevyrábí, Vlk na toto trpí (má vyosený kardan kvůli montáží širšího kola) a bylo tedy jasné, že se to musí opravit hned.
Jako problém se zapalováním mě okamžitě napadl Hallův snímač otáček a cívka. Vím, že cívka umí měnit svoje vlastnosti při zahřátí, umí zlobit dlouho a dlouho umírat. Naopak poruchu Hallova snímače jsem měl zatím 2x a jelikož mám pravidlo, že pokud některý důležitý díl jednou umře, je potřeba jej potom mít vždy na skladě, tak jsem jej samozřejmě skladem měl. Obě poruchy snímače tehdy nastaly okamžitě, po zastavení motocykl už nešel nastartovat, takže jsem dále tuto poruchu spíše nepředpokládal. Cívka k zapalování Ducati není skladem, zatím jsem s ní nikdy u nikoho neměl problém.
Protože pan Štěpánský tvrdil, že se závada opakuje nepravidelně, chtěl jsem zkontrolovat kompletní elektroinstalaci. Což u Vlka znamená demontáž nádrže a kontrolu všeho, co má dráty. Ve chvíli, kdy jsem vzal do ruky voltmetr, došla v něm baterie (pátek, přibližně 22.00 hod). Omluvil jsem se, že nemám náhradní (tímto jsem určitě vinen) a v tuto dobu jej nikde neseženu.
Domluvili jsme se, že sám projde všechny konektory (vše jsem mu ukázal a vysvětlil), že demontuje kolo a hlavní převod (prosté povolení asi 10ti šroubů, vše přístupné) a ráno opravu dokončíme. S tímto pan Štěpánský souhlasil.
Někdy po 23:00 jsem odešel z dílny a nechal mu ji k dispozici (co bych za to kdysi dal, když jsem stával v dešti a sněhu s Dněprem někde a ladil motor).
V sobotu v 8:00 jsem byl zpět v dílně, probudil pana Štěpánského a začal s opravou. Již v pátek v noci jsem mu oznámil, že v sobotu do 12:00 hod odjíždíme s rodinou a pokud se oprava nezdaří, může tady samozřejmě motocykl nechat, odvezu jej na vlak do Březové a opravu dokončím v klidu později. Na motocyklu jsme pracovali oba, po dokončení vše fungovalo. Samozřejmě jsem si byl vědom, že závada byla náhodná, a že nemusí být odstraněna. Bohužel jsme končili až před 15 hod a opět jsem mu tedy nabídl ponechání motocyklu v servisu a odvoz na vlak. Sám si vybral jízdu domů i s rizikem, že nedojede.
Za opravu a pobyt v servisu pan Štěpánský hotově nic neplatil, v týdnu potom jsem mu poslal fakturu za 2 kříže kloubu kardanu a 1 hodinu práce.
Pan Štěpánský mě v týdnu volal a o problémech na cestě domů se nezmínil.
Mrzí mě, že se pomoc v nouzi obrátila proti mě a jelikož tento příspěvek již vykazuje známky pomluvy, zvážím další kroky.
Omlouvám se všem majitelům v nouzi, že asi nějaký čas nebudu k zastižení jindy než v pracovní dobu (Po až Pá, 9:00 až 17:00 hod). Toto se samozřejmě netýká 1. majitelů u mě zakoupených motocyklů (ať již v záruce nebo po ní), kteří mají i nadále nonstop 24/7/365 podporu v nouzi.
Samozřejmě Františkovi Buřvalovi děkuji, že mě zastoupil a je člověkem na správném místě s obrovským množstvím zkušeností.
Martin Krčmář je zase takový styčný důstojník pro Prahu a okolí, probírám s ním i opravy jiných strojů, které dělá.
Nejsem věřící člověk, ale babička měla nade dveřmi napsáno: "Host do domu, bůh do domu" ..., smutné.
Na východ od Košic, pokud chcete ukončit rozhovor, řeknete prostě:
VSJO
Dále se již k tomuto případu nebudu vyjadřovat.
Je pondělí, 9.15 hod, už jsem měl být dávno v práci.