Technika jízdy

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Jak by řekl magistr Bouček: "Vojtěchu, ty tvoje bulíky, už je mám zase na nose." :D
Don't give in without the fight!
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od serpico-3 »

No, schválně to zkus, staří piloti těchto motorek mi tvrdili, že se dá sajda převrátit i přes sajdu.. Ta hranice je poměrně vysoko a já už nemám odvahu to vyzkoušet. Je to stejné, jako když mi kámoš říkal, proč děláš to divadlo a vysedáváš a vykláníš, podívej se na válečné filmy, sedí tam jak pecky a jedou...Dokud jsem jezdil bez závaží v sajdě /měl jsem pořád mitfáru/a jel jsem domů , tak mi se mi sajda zvedala i při jízdě rovně...Tak jsem si tuhle výtku vzal k srdci, ale cestou jsem se zastavil v krčmě a dal si několiv piv a poté při pomalé jízdě v zatáčce jsem postavil motorku na levý válec a sajdou se opřela o vant....Takže to mám pořád v hlavě a schválně si nevymýšlím, není k tomu důvod...Zkoušel někdo sajdu otočit do protisměru a najít tu hranici průseru? :)
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Nejlepší jsou ty pohádky o otočce v 50km/h.

Sajda se dá samozřejmě převrátit na obě strany. To je je takový pseudopocit bezpečí, že levá zatáčka je pohoda, ale o to je to nebezpečnější, protože dlouho se nic neděje a až se zvedne zadní kolo, je skoro pozdě. Mně se to jednou málem povedlo právě přes to chybějící čtvrté kolo a bylo v hodně malé rychlosti, na suchých kostkách, s novejma gumama. Na dvojku do cca 20 - 30km/h. Zastavil jsem hranou sajdy o asfalt a čekal jsem, jestli se to převrátí nebo spadne zadní kolo zpátky na zem. Asi něco obdobného, co už popisoval Němec.

Jinak vysedání moc nezkouším, ale nakláněním se průjezdu v zatáčce dá hodně pomoct, stejně tak když se spolujezdec nahýbá v sedačce sajdy a vůbec nemusí vysedávat, jak je na fotce.

Na trénink doporučuju sjetou zadní gumu a nějakej rovnej plácek se štěrkem.
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Davy »

a pomoct tomu predni brzdou v ty levy zatacce ;)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Přední brzdu bych nechal při otočce na pokoji, jinak jsi na nejlepší cestě ke kotrmelci. Své o tom ví Jirka z Chomutova, když na prvním srazu v Litoměřicích udělal krásné salto. Otáčet na malém poloměru se dá, ale ne vždy se to povede. To zadní kolo se kolikrát zvedne raz dva. Tady jsem si to zkoušel já.
http://www.youtube.com/watch?v=x_T_CLlF ... F50CAFA600
:)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 805
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Davy »

No dyt jo, s predni brzdou se to krasne prevrati. O to jde, ne, vyzkouset si to ;)
Vysoky rusky sajdy se prevracej ochotne. Ceskej velorex s jawou ma vyhodu v tom ze se opre o zem cumakem sajdy, chvili to dela osklivy zvuky a pak si to sedne zpatky.
https://www.youtube.com/watch?v=y2jj1xJA0L4
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 119
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Stopl »

Ono to vysedávání není skutečně až tak nutné.Rádi však jezdíme svižně a ženu to baví.No a děláme to často pro diváky ;) .To víte,dělá nám dobře,když nás pak někde v Alpách předjíždí motorkáři či auta a uznale pokyvují ;)
Tož tak...
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ta otočka , kterou jsem popisoval v té "závratné" rychlosti byla se spolujezdcem, což je patrně výhoda, sám bych se asi neodvážil, ale na druhou stranu, jízda se 100kg spolujezdcem je zase o něčem jiném. Slíbil jsem večer v baru, že svezu obsluhujícího na závody kousek od nás a jelikož po ránu člověk ještě není v lati, tahal jsem zato, co to šlo, motorka byla najednou líná/byl to pořízek/a těšil jsem se na zatáčku, kterou mám najetou se svým spolujezdcem "komárem", pořádně jsem to rozjel,/bylo to z kopce/ , už jsem si najížděl , ale motorka se chovala úplně jinak a nechtěla zatočit, musel jsem těsně před zatáčkou ji srovnat a jet rovně, což naštěstí šlo...Dodnes jsem rád, že jsem dostal rozum..Proto otázka, najezdil jsem nejvíc s křížencem, což je v podstatě asi K 750, s M72 moc ne,mám ji rozebranou, ale mám dojem , že pérák má proti kyvce výhodu lepších jízdních vlastností na pěkné vozovce, protože kyvka je sice pohodlnější, ale motorka je celkově měkčí a nestabilnější..I když jsem jel se Saharou, tak ta taky byla tužší, proto taky wehrmacht hoši seděli jako pecky na rozdíl ode mě..Je sice pravda, že moje zadní tlumiče tlumení již trochu zapomněly, ale ta tuhost M 72 mi chybí..Je to jen můj dojem nebo na tom něco je?
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Němec »

ono to není zase tak těžký překlopit :)




ještě jsem měl někde borce, co to překlopil při blbnutí na parkovišti, asi si přibrzdil v levotočivý otočce přední brzdou, ale nemůžu najít :)
Ural Ranger 2008, 22tis km
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ten poslední pád je dost divný, jinak je vidět jak je ta motorka měkká.., ten komfort má sva ůskalí. Je vidět, že když to člověk převrátil jen jednou, měl vlastně štěstí.Už když jsem to koupil, bylo mi jasné, že když se ta motorka naloží zbraněmi a posádkou s plnou polní je ráda že jede a je to nebezpečný stroj pro posádku.. :)
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:lol: Převrátit se to dá docela jednoduše :lol:
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Technika jízdy

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jo, v terénu to jde jako po másle, tam já nejezdím až na vyjímky, protože mám rychlý převod a stačí trochu bahna a je po jízdě.. ;)
Odpovědět