Stránka 1 z 2
Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 14 pro 2013, 10:27
od Tom52
Jsem sice starej zkušenej motocyklista, ale úplnej začátečník co se týká Dněpru a Uralu, je někdo ochoten mě ve zkratce uvézt do obrazu, alespoň přes typy které jsou dnes k mání, hlavně co se týká motorů, snad nějaké schodnosti s BMW, zdařilosti či nezdařilosti,jde mi o to že bych si chtěl postavit svůj motocykl a jako basi chci použít jeden z těchto typů.Budu rád i za doporučení jaký typ by byl pro takovou stavbu nejvhodnější.
Děkuju Tom.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 14 pro 2013, 19:53
od Honda Wanderer
Tohle je hodně zbastlené BMW R69. Škoda tak pěkného motocyklu. Ale třeba mu spoustu věcí chybělo, tak to udělal takhle. Nechtěl bych na tom sedět, když stroj poskočí na nerovnosti a zadek se ocitne mimo sedadlo...
Základ z východu vyjde určitě laciněji, než BMW.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 14 pro 2013, 21:01
od fapeko
Pokud chceš boxera tak bych určitě použil jako základ staré BMW GS nebo něco podobného ,ale do rusa bych určitě nešel z důvodů kvality a spolehlivosti všech těchto stroju.
Taky záleží kolik máš nato připravených peněz , protože toho rusáka koupíš za pár kaček oproti tomu BMW
Ta ruská motorka nemá absolutně nic společného s BMW a musíš s tím počítat ,když budeš trávit hodně času opravami na tomhle ruském stroji
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 09:18
od Tom52
Dost mě překvapuje že píšeš Dněpr a Ural nemají s BMW absol. nic společného, myslíš tím co do kvality a pod. nebo i ve svém základu samém, znamenalo by to že ty motocykly vymyslel Rus sám ??? to se mi nechce moc věřit, myslím že se přinejmenším při vývoji nechali
silně inspirovat stroji které tam němci když jim došel benzín nechali stát, a těch asi nebylo málo.
Nenašel jsem žádnej pramen kde by byly všechny typy který se v rusku vyrábí uvedeny, z fotografii je zřejmé že dělali SV a OHV a obsah 650 a750 , myslíš že není příkladně ani jeden motor který kdyby se " udělal " to znamená v rámci možností všechno co jde vyměnit a vylepšit,aby prostě fungoval ? mě se třeba to SV 750 moc líbí, je to určitě dneska velká rarita.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 09:45
od Tom52
teď zjišťuju že Ural M 72 se vyráběl od roku 1941, fakt by mě hrozně zajímalo jak to bylo, není nějaký pramen kde se dalo zjistit jaká je historie tohoto stroje ?
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 09:59
od Tom52
už je to jasný Hitler/ Stalin pakt, společný manévry před válkou a R 71 krerá se rusům moc líbila, tak jim Adolf poskytl podklady pro výrobu
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 10:01
od Honda Wanderer
Dněpr a Ural mají společného akorát to, že je to boxer motor. To je asi tak vše. Ano M-72 se vyráběla od roku 1941.
Označení Ural M-72 je špatně, v té době to byla pouze M-72 a vyráběla se prvně v Moskvě a Kijevě. M-72 se začala vyrábět v podstatě jako licenční výroba BMW. Lišit se to začalo až později. Pročti pořádně forum, probíralo se to zde mockrát, narazíš i na další odkazy, týkající se historie. Rozhodně to nebylo tak, že němcům došel benzín, tak to sověti zabavili a okopírovali.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 18:20
od Tom52
Ano, našel jsem zdroj informací, Ural a Dněpr jsou vlastně přívlastky podle místa kde byl výrobní závod.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 21:20
od serpico-3
Je třeba uvést, že Rusové odvezli z Německa, co kde viděli a co se jim hodilo v rámci reparací, takže podkladů měli mnoho a z toho těžili a dodnes to vytěžují. Díky tomu to byl pro ně obrovský technologický skok, protože během války nestačili vše okopírovat. A výčet okopírovaných motorek je dlouhý, a to vše pokračovalo i po válce. Potřebovali jezdit silnice, přijeli k nám a šup, byl to Kovrovec a už se šustilo. I našeho slavného Delfína L -29 si všimli , odvezli plány a zabavila se veškerá dokumentace..Ale díky nadšencům, kteří udělali kopie se tajně pokračovalo ve vývoji a pak nám milostivě při našem trucování dovolili jeho výrobu.Odvezli světoznámé formule 1 Auto Union , Mercedes, tam je rozebrali prohlédli konstrukci a nebyli schopni je dát dohromady, tak část zničili,Atd. Atd. Ale díky tomu máme na čem jezdit a já nikdy nezapomínám, která pomazaná hlava tu motorku vymyslela a jakou řečí mluvila..A motorka má velkou výhodu např. proti Gazu 69, kopie Jeepa, že člověk nemusí čumět na tlakoměr a vidět tam "maslo"...

Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 17 pro 2013, 22:33
od Tom52
Sepico - no hádám že už nebudeš žádnej mladík, takhle hovoří jen Ti co je zažili,byl jsem strojvedoucí a tahal jsem vlaky do jejich vojenských prostorů, po tom co nám je zabrali, obraz jejich životní kultůry mám dodnes před očima,později jsem tahal vlaky s uranem do Čierné, vím co je RUS , uběhlo hodně roků, 40 jo čtyřicet, udělal jsem si dílnu v jednom starým průmyslovým objetu,kde byl takovej podnikatel kterej zaměsnával Rusi,nic se nezměnilo pořád stejnej dobytek, pokud by snad byl někdo jiného názoru, ať se ozve , sejdem se na ruským záchodě.Tom.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 18 pro 2013, 08:51
od KOVROVEC5
Ahoj,
mám taky nějaké zkušenosti s těmito stroji,nějaké jsem vlastil a má je i dost kamarádů.Kvalita nikdy nedožene BMW.
Nejhorší si byla v 70-80 letech,potom při snaze o vývoz se to začalo zlepšovat a v současnosti už je to dobré
Na druhou stranu ale když si člověk je schopen vše na moto udělat sám a při tom vychytat i eventuelní vady z výroby
není to se spolehlivostí tak špatné.Největší problémy činí následky zacházení se stroji a způsob prováděné údržby.
To platí hlavně u strojů dovezených ojetých z východu a těch je tu většina.Dostalo se jim totiž strašného zacházení a údržby ve stylu na co nestačí kladivo použijeme větší kladivo.
Stroje které si pak člověk zde zrenuvuje(stojí to ale nějaké peníze)a pokud opravdu nic nezanedbá a má možnost nejen svařovat ale i soustružit a podobně tak dle mých zkušeností není problém se vydat i na delší cesty i pár tisíc km.
Výhodou je jednoduchost konstrukce a tím i opravitelnost.
Já budu teď mít na prodej jeden sovětský stroj,dostanu ho jako splátku dluhu protože už nevidím jinou možnost jak z toho člověka dostat peníze.Je to solo motorka a má tu obrovskou výhodu že je na normálních SPZ.Nebyl by tedy problém s různými úpravami které při použití veteránských dokladů nejsou možné.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 18 pro 2013, 09:44
od Tom52
Zdar a dík za věcný názor,potvrzuješ to co si myslím, všechno se dá udělat, mám trochu výhodu v tom že nejsem narvanej na ježdění, je mi 62 a jezdil jsem od snad 13ti, dneska už raději trávím čas v dílně a hraju si, navíc mě vůbec neberou nový mašiny,stroj o kterým se zmiňuješ - který je to typ ? a co bude stát ? nezajímal by Tě eventuelně můj návrh v rubrice černý trh na výměnu.
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 18 pro 2013, 10:52
od KOVROVEC5
Jen malá poznámka - vemte BMW rok asi 1960 a nechte ho jezdit 50 let na ukrajině v tom terénu,s tou zátěží,a při té údržbě.Myslíte že potom bude spolehlivý jako jeho kolega co jezdil v Německu?
Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 18 pro 2013, 17:48
od serpico-3
Nemá cenu se dohadovat, já osobně jsem se spolehlivostí spokojen a jestliže Tom 52 má dílnu a chce kutit, je to pro něho to pravé..Osobně doporučuji M 72 co nejstarší....A jen taková noticka, právě problém starších ruských motorek byla špatná kvalita už od nova, byl to sráč už nový a musel se předělat...nepotřeboval Ukrajinu. A mimochodem kolik BMW, které projely východní frontou jezdí dodnes? Dost a mnohé nebyly tak zrasované jako ty sračky v Chotusicích..

Re: Je zde někdo ochoten mě zavézt do obrazu ??
Napsal: 21 pro 2013, 18:46
od Tom52
KOVROVEC5 píše:Jen malá poznámka - vemte BMW rok asi 1960 a nechte ho jezdit 50 let na ukrajině v tom terénu,s tou zátěží,a při té údržbě.Myslíte že potom bude spolehlivý jako jeho kolega co jezdil v Německu?
tak o tom co jsi tady namítnul přemýšlím, letos je to 34 let co žiju v německu a převážně jsem se zabýval KFZ technikou to jest moto auto, jasně německej výrobek tak z období 1960 -1970 je dokonalej, ale hodně závislej na dokonalém servisním zázemí, jakmile nebude mít svoje fajnový olejíčky,perfektní seřizování pomocí dokonálého verkcajku tak opravdu rychle umírá , vyjádřeno obrazně-pokud by si někdo v roce 1970 přivezl na ukrajinu jedno jestli auto BMW 2500 nebo moto R 75 a začal ho běžně užívat za daných místních podmínek, tak by nejezdil déle než půl roku, zatím co jak Volha tak Dněpr jezdí do dnes.