Stránka 1 z 4
Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 24 črc 2013, 16:50
od SVEY
Dobrý den,
jmenuji si Alexandr. Jsem rus. Bydlím v Praze a plánují expedici přes celé Rusko a Mongolsko až do Magadanu a dál do Vladivostoku. Chci jet sidecarem. Kamarádi (také rusové) by jeli asi "obyčejnými" motorkami.
Je mi jasně, že na tak náročnou cestu zdroj musí byt komplet připraven. Otázka zní - co mám koupit? Ural nebo Dněpr? Nový nebo starý? Jaký model?
Tady je nějaký mé myšlenky (na ruském emigrantském fóru v Praze) na toto těma a přehled aktuálních a zajímavých inzerátů:
http://forum.gid.cz/index.php?showtopic=28596&st=30
Předem děkují za jakékoliv názory a odkazy.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 24 črc 2013, 20:26
od Dneprstein
http://thetimelessride.com/
Hubert má jasno. V Mongolsku byl, na Bajkalu byl, přes Sibiř přejel, Kyrgyzstán a spol. navštívil... Teď je sice marod, ale až se uzdraví, pokračuje v cestě Afrikou. S Uralem... Projdi si to, zjistíš mnoho zajímavého...
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 25 črc 2013, 10:13
od SVEY
Děkují, přečtu si to. Zatím otázka zní - jaký model Uralu mám hledat?

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 25 črc 2013, 12:37
od Dneprstein
Tak Hubert přesedlal z BMW na Ural Ranger především kvůli hnané sajdě a snazším opravám "na koleně"...
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 25 črc 2013, 22:27
od Michal
Nádherná expedice. Také chci jet na motorce do Magadanu. Chtěl jsem tam jet před pár lety, ale z ekonomických důvodů jsem tento plán odložil, pojedu tam až za mnoho let.
Sajdu na tuto cestu jednoznačně Ural 750, je mnohem spolehlivější než Dněpry a starší Uraly. Vyrábí se od roku 2001, čím novější, tím více ruských dílů je nahrazeno kvalitními díly vyrobenými na západě. Navíc Irbit je v půlce cesty, je proto snadnější v případě nouze získat potřebný díl.
Já tam také pojedu na Uralu.
Mám ale pochybnosti o tom že bude udržitelná skupina sólo motorek se sajdou dohromady na takovouto cestu. Se sajdou se dá jet dlouhodobě maximálně rychlostí 80km/h. Při rychlejší jízdě výrazně táhne do prava, což vám při tak dlouhé cestě způsobí zdravotní problémy s rukama. Lidé na sólo motorkách nebudou chtít jet takto pomalu.
V každém případě doporučuji koupit si sajdu alespoň dva roky před cestou a hodně na ní jezdit. Tím se dostatečně seznámíte s technikou tohoto stroje a i s řízením sajdy.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 28 črc 2013, 08:25
od Lasky
Já mám tuhle cestu taky zařazenou na seznamu cest, které je nutné objet dřív než umřu. Pravděpodobně se k ní dostanu taky až za mnoho let, až poporostou děti.
S tím jaký si pořídit ideální expediční sidecar si lámu hlavu už několik let. Na Uralu mi právě ze všecho nejvíc vadí převodovka. Kdyby měl o dva kvalty víc, tak už ho pravděpodobně mám doma. Mít navíc hodně pomalou jedničku do terénu a rychlou šestku na přesuny, tak už bych byl ochoten doladit ostatní mouchy.
Proto jsem se nakonec rozhodl pro Afriku.Pořád někam chvátám a parodoxně i Afrika má jako nedostatek nízkou cestovní rychlost. Pohodová rychlost je okolo 100km/h, do 120km/h je to ještě jakž takž únosné, ale víc už je opravdu jen trápení motoru a začíná pak žrát jak tank. Na sólo motorku to taky není moc, ale na sajdu to bude stačit. Je to ovšem zase jen kompromis. Kvůli výkonu motoru a vyšší rychlosti jsem se musel vzdát náhonu side a zpátečky.
Při cestě do Ruska je učitě velikou devizou Uralu dostupnoust náhradních dílů a know-how místních mechaniků. Určitě bych souhlasil s argumentem, že opravy na koleni jsou mnohem snažší, ale.... Doufám, že mi pánové prominou kacířství. Snad žádná jiná skupina motocyklistů není tak zběhlá v opravách na cestě. Japonské motorky jsou zpravidla označovány posměšně, jenže když vidím co vydrží, tak nechápu proč. Argumet Pavla Kučery, že Uraly a Dněpry se kazí jen lidem, kteří na nich neumí jezdit neberu. Jak "neumí jezdit?" Ta "blbá rejže" takový zacházení většinou vydrží, takže si nemyslím, že by chyba byla jen v jezdci.
Omlovám se, vím že napsat to tady je vážný prohřešek, ale když se bavíme o výběru motorky, tak snad můžu napsat i to co považuji za zápor.
Já Urala dlouho chtěl (a chci stále), řešit drobné opravy, by mi nevadilo. Poladit si spojku, aby držela to bych taky zvládnul. Taktéž bych unesl, řešit s ostatními zadní náhon. (Mimochodem i o tomhle mi P.Kučera říkal, že praká jen lidem, kteří s tím neumí jezdit. Prý se s tím nesmí skákat. Proč jsem tedy nikdy neslyšel rozbitém náhonu u BMW?)
Ale budiž, tohle všechno bych asi řešil. Snad z nějaký vášně, z rozumu učitě ne. Koupit si motorku za 300tis.kč a řešit tohle, to je třeba opravdu nad tím moc nemyslet. Jenže problém s cestovní rychlostí bych asi nevyřešil, takže budu dál čekat zda v Irbitu stroj poladí, tak aby mi vyhovoval. Pak si ho určitě pořídím.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 28 črc 2013, 10:19
od Drapalik13
WWW.BMWGS.CZ forum. Taky tam řeší problemy s kardany.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 28 črc 2013, 18:10
od hipik634-750
skakat muzes, aspon podle demo videa, jina vec je, kolik ten prevod skoku vydrzi, mozna se jen musi pridat, aby byl porad v zaberu a mohl proklouznout
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 28 črc 2013, 20:08
od Stopl
Pro Laskyho,Hubert uvádí tohle :
Ural is working on new developpements:
- Fully injected motor with all the economy of the gas consumption going with it.
- Higher capacity air filter box
- Oil flter with more capacity
- Ventilated clutch
- Final drive with more sturdy gears
- Disk brake on 3 wheels
- Ajustable hydrolic steering dampener...
Well, they have a lot on their plate at Ural !!!
Takže chvílí vydrž
Jinak s Uralem /2009/jezdím na delší cesty při dovolených a kromě prasklého ráfku jsem problémy neměl.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 00:27
od Michal
Pavel Kučera Uraly vždy vychvaluje a obhajuje víc než si zaslouží.
Dobrý stroj to rozhodně je, ale má své mouchy. Po té co loni vyřešili největší slabinu v podobě doslova ostudné spojky, současnou největší slabinou je soukolí hlavního převodu, které v Irbitu neumí vyrobit natolik pevné, aby vydrželo běžné offorad jízdy s motorem Ural 750. To soukolí bylo dost pevné pro emku, bylo dost pevné pro Ural 650, ale tento motor vyvine víc síly. Svádět to na špatné zacházení je blbost, není to malý výskyt, ty zuby se vylomily snad každému kdo s tím jezdí v terénu. V autě mám skoro stejně velké kuželové soukolí v diferenciálu a snáší to minimálně o řád větší namáhání a rázy. Hromada lidí s tím gumuje na asfaltu a nikomu ten diferák neumřel dřív než mu zcela schnilo to auto.
Stejně tak jako spojkovou lamelu si museli nechat vyrábět od někoho, kdo neodlejvá obložení z gumodehtu a neudělá tak zásadní konstrukční chybu aby zapoměl na dilatační spáry pro teplotní roztažnost, tak i soukolí musí nechat vyrobit někoho kdo to umí a použije na to vhodný materiál. Ostatně téměř všechna ozubená soukolí už mají od Herzogu. To nejnamáhanější si zatím dělají sami zřejně kvůli ceně, protože dvě prototypová kuželová soukolí od Herzogu existují už spoustu let a osvědčila se.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 08:00
od serpico-3
Lasky- Jestli tohle opravdu P. Kučera řekl, tak když člověk nechce být sprostý , lze pouze říci, že tohle řekne jen prachsprostý dealer ..A že předražená motorka za 300 000 kč musí mít určitou úroveň, je jasné. Její hlavní devizou je to, že nemá konkurenci v jejím retro a dodnes tyje z kvality a popularity strojů BMW a jejich hlavně vynikající válečné pověsti. Aspoň že už jim došlo, že musí použít většinu nejdůležitějších kvalitních dílů ze zahraničí ...Já bych ocenil cenu tohoto mota tak na 130000 kč, víc bych za to nedal. A to by museli zmizet z trhu všichni veteráni tohoto typu, abych to udělal..
A že Japonci mají určitou úroveň kvality, je fakt.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 09:01
od Jura
Serpico,Ural určitě nežije z toho že Rusové za války viděli Saharu nebo zundappa, ani z toho,že před čtyřiceti lety se jim víc podobal. Bmw a zundapp měli také konstrukční slabiny, třeba provoz v silných mrazech. Jediny co měli skopčáci lepší byly materiály. Jo a typl bych, že pan Kučera měl dobrou náladu a veliký úsměv s troškou ironie když mluvil s laskym. Jenom kvůli prvnímu řádku tvého příspěvku, bych ho přesunul do popelnice
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 09:43
od Michal
Krotil bych svá slova na vašem místě. Pokud o někom mluvíte, tak jen to, co byste mu sám řekl do očí. Člověk se ctí vždy stojí rovně, nikdy nepomlouvá za zády. Mimo to, Pavel tu s námi sice nikdy nediskutuje, ale zcela jistě to tu pravidelně vše čte, jak jsme se párkrát měli možnost přesvědčit. Sledovat své zákazníky je součástí práce dobrého obchodníka.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 09:54
od Michal
Dle mého názoru devizou Uralu není jen retro a dědictví BMW R71. Na to chytá jen půlku zákazníků. Spostu lidí včetně mě design nezajímá. Já bych si připojil sajdu k nějakému BMW, kdyby Ural nenabízel víc. Ale Ural nabízí víc: Zpátečka a pohon sajdy. To nenabízí nikdo jiný a tím se ostatní diskvalifikují před zákazníky chtějící offroad sajdy. Kromě toho Ural nabízí rám a celou motorku konstruovanou pro provoz se sajdou. Ostatní motorky jsou optimalizované jako sólovky a se sajdou trpí silami působícími ve směrech a na místa, která k tomu nejsou určena, což dřív nebo později přináší problémy. Pokud dáme stranou mouchy, na nichž by Ural měl zapracovat tak jako zapracoval na dřívějších problémech, nezbývá žádný zdroj problémů. Vše ostatní na Uralu funguje dobře, spolehlivě a dlouhodobě.
Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?
Napsal: 29 črc 2013, 10:54
od fapeko
Chlapi to je všechno o penězích . Pokud by ta motorka stála 130t tak bych klidně do ní šel , protože by mi nevadilo , že je konstrukčně,technicky,výkonově a kvalitativně zaostalá ,ale dát za ní 300 háku a pořád něco řešit tak to asi v mém případě néé. Ano její hlavní devizou je zpátečka a náhon side ,ale pořád nějak mě to neutvrzuje proč bych si ji měl koupit ,když jsou tady jiné značky v té samé cenové relaci , ale za podstatně vyšší kvalitu.
Za sebe co můžu říci tak u mne rozhoduje poměr kvalita/cena
Jo a každý prodejce vždy bude vychvalovat své zboží a je jedno jestli to je Petr nebo Pavel
