vyber, rada a dalsi...
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: vyber, rada a dalsi...
ono rozhoupat do stran na snehu uplne nejde ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber, rada a dalsi...
Nicmene z jineho uhlu pohledu: diferak je v podstate kurvitko, dalsi vec ktera se muze posrat, vaha navic a tusim ze MT16 ma kolo sajdy vic vzadu, takze vetsi tendence hodit kotrmelec pres cumak sajdy pri nezvladnuty levy zatacce.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: vyber, rada a dalsi...
Na té levé zatáčce něco bude, nicméně právě náhon sajdy s diferákem byl jeden z důvodů proč dněpra mám.
Je to všechno o zacházení, když budeš jezdit jak hovado , začne odcházet úplně všechno, nejenom diferák
Je to všechno o zacházení, když budeš jezdit jak hovado , začne odcházet úplně všechno, nejenom diferák
MV650
K750
K750
Re: vyber, rada a dalsi...
tak to je jasne, musi se s nejakym citem. To rizeni sajdkary je docela zajimavy poznatek.
Takze si to shrnme. Sajda muze bejt tedy hnana a nebo nehnana. Hnana ma tedy jeste diferak nebo nema...
Z toho co jsem tedy vycetl a tady z konverzace pochopil je dnepr konstrukcne horsi varianta nez ural...?
Takze si to shrnme. Sajda muze bejt tedy hnana a nebo nehnana. Hnana ma tedy jeste diferak nebo nema...
Z toho co jsem tedy vycetl a tady z konverzace pochopil je dnepr konstrukcne horsi varianta nez ural...?
Re: vyber, rada a dalsi...
On i pevný pohon kola sajdy by se dal brát jako další kurvítko
Ten kardan není nezničitelnej.
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: vyber, rada a dalsi...
sedum stranek a jsme opet na zacatku 
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: vyber, rada a dalsi...
ale nejsme na zacatku. Ja nevim proc se k tomu tak negativne stavite. Ja se toho snazim neco vyvodit. Z toho co vy jste tady napsali proste chapu, ze dnepr je proste pekac, na kterej clovek musi mit trpelivost, chut se do nej poustet a zazemi. Sam jsi napsal ze lepci BMW. Ted se rozjela diskuze ohledne sajdkary. Ja se fakt snazim z toho dostat nejakej rozumnej zaver a nabit prehled. pro Vas kteri v tom behate uz nekolik let asi vypadam jako idiot, ale tech informaci je tolik, tolik clanku na netu a pod, ze si proste snazim udelat jen nejakej ucelenej zaver od ktereho se odpichnu tot vse, Pokud vas ale stvu tak to smazte a ja si poradim jinak:-)
Re: vyber, rada a dalsi...
Náhodou, kdybychom takhle kecali někde v hospodě nebo na sraze večer u táboráku, tak to nikomu nepřijde. Akorát napsaný to vypadá, jako rozsáhlá diskuze 
No a pokud jde o Dněpry... Předpokládám, že to chceš na bílých značkách, když to chceš na cestování, to taky trochu omezuje výběr, protože motorek je u nás víc, než papírů a papírové stroje jsou podstatně dražší. U novějších Uralů pokud vím tenhle problém není.
Jestli můžeš, přijeď na některý ze srazů, kde se Dněpry a Uraly vyskytují - některé srazy jsou zde http://ural.cz/srazy.htm. Motorky si prohlídneš, dáš řeč s majiteli a uvidíš.
Pohon sajdy... Uraly mají pohon natvrdo, kardan k sajdě je buď připojený, nebo ne. Použiješ to v bahně, sněhu, těžších terénech a prudkých stoupáních. S připojeným kolem sajdy to dost blbě zatáčí.
Jak to je u Dněprů nevím přesně, určitě mají diferák. Jestli jsou i Dněpry s pevným pohonem nevím.
Bez hnané sajdy si můžeš vybrat, jestli Dněpra nebo Urala, oba mají modely bez pohonu.
A takových cvoků, kteří poprvé řídili sajdkáru, až když si vezli svoji novou motorku domů, je tady víc
No a pokud jde o Dněpry... Předpokládám, že to chceš na bílých značkách, když to chceš na cestování, to taky trochu omezuje výběr, protože motorek je u nás víc, než papírů a papírové stroje jsou podstatně dražší. U novějších Uralů pokud vím tenhle problém není.
Jestli můžeš, přijeď na některý ze srazů, kde se Dněpry a Uraly vyskytují - některé srazy jsou zde http://ural.cz/srazy.htm. Motorky si prohlídneš, dáš řeč s majiteli a uvidíš.
Pohon sajdy... Uraly mají pohon natvrdo, kardan k sajdě je buď připojený, nebo ne. Použiješ to v bahně, sněhu, těžších terénech a prudkých stoupáních. S připojeným kolem sajdy to dost blbě zatáčí.
Jak to je u Dněprů nevím přesně, určitě mají diferák. Jestli jsou i Dněpry s pevným pohonem nevím.
Bez hnané sajdy si můžeš vybrat, jestli Dněpra nebo Urala, oba mají modely bez pohonu.
A takových cvoků, kteří poprvé řídili sajdkáru, až když si vezli svoji novou motorku domů, je tady víc
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: vyber, rada a dalsi...
tak to jsem rad, ze tu mam alespon jednoho zastance, kterej si nemysli ze jsem uplny tele:D jo dekuju. Na sraz rad dorrzim, ale jak rikam, jsem normalne v IE a je to pro me tezsi. kazdopadne urcite kdyz mi to vyjde prijdu:-)
Jinak i na Vckach se muze normalne cestovat ne?
Jinak i na Vckach se muze normalne cestovat ne?
Re: vyber, rada a dalsi...
jinak neschazi se tady nejaky tvrdy prazsky jadro v nejaky hospudce?
Re: vyber, rada a dalsi...
Párek- Jde taky o to, kde budeš motorku používat. Pokud jsi silniční typ, tak je náhon jen přítěž a nesmysl. Můj osobní názor je, i když jsem nejel s náhonem na dněpru nebo uralu/pouze se Saharou/, že to do terénu moc není, spíš tak jet na ryby. A je třeba si říci, že když se sajdou jezdili opice co měli ruce a nohy, tak normální člověk s průměrnými reakcemi a normálním pudem sebezáchovy s tím nemá problém.Jen musí zapomenout na zvyky ze sola.Problém je, když je člověk emouš a při opojení rychlostí/jízdou/ má blánu přes oči a zapomene, že jede se sajdou.. A problém je hlavně tam, kde to člověk nezná a mastí třeba serpentiny, kde se mu může stát, že se tam vůbec nevejde.. U sola to může více sklopit, nebo i odhodit, ale tady je to problém. Když koukám na ty úchyty pro bedny na předku sajdy a přelítnout, tak mi to koleno urazí, je to prostě kus poctivého železa z dob, kdy bezpečnost jezdce byl neznámý pojem..A tak je třeba k tomu přistupovat..žádný chlast, nasrání a špetka rozumu. Pak to jde.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: vyber, rada a dalsi...
serpico: chtel bych te videt, jak zapomenes ze mas sajdu pri vyssi rychlosti
asi bys mel absolvovat nejakou srazovou vyjizdku abys rikal, ze to do terenu moc neni 
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: vyber, rada a dalsi...
S těma náhonama sajdy je to složitější.
Jako první doporučuji přečíst si Historii KMZ a Historii IMZ - ke stažení na stránkách http://ural.cz
První s tím přišli v 70. letech v Kyjevě s MV750, později Dněpry MT12, MT16 a MV650. MV je označení pro vojenský motocykl, jinak se od civilního moc neliší. Dněpří náhon sajdy má diferenciál, tedy trvalý pohon sajdy. Některé vojenské verze měli navíc uzávěrku. Ten diferenciál je od začátku pro uzávěrku konstruován, do všech tedy jde dodělat. Díly potřebné pro dodělání uzávěrky už dlouho dělají pouze Poláci. Ten diferenciál funguje skvěle, bohužel je velmi Kyjevsky vyroben, takže se často rozláme. Snad všichni majitelé mají jeden zgenerálkovaný v zásobě.
Ural přišel s pohonem sajdy až v půlce 90. let na přání západních zákazníků. Do roku 2000 dělal pro Uraly 650 diferenciál zajímavé konstrukce připomínající planetový převod. Do tohoto diferenciálu není možné dodělat uzávěrku. Neslyšel jsem nikde, že by s ním byly problémy. Na druhou stranu se dlouho nevyrábí a sehnat do něj jakýkoliv díl je velmi těžké. Pokud nemáte ve zvyku zvedat kolo sajdy, měl by vám sloužit dlouho.
Od roku 2001 Ural s příchodem modernizovaného motoru 750 dělá pouze zařaditelný pohon bez diferenciálu. Zde jedíte 99% času bez pohonu sajdy. Hodí se pouze jako vyprošťovací pohon a na vyjíždění prudkých kopců, kde by vás jinak sajda strhla do prava. Samotná rozvodovka Uralu 750 je celkem bezproblémová. Horší je to s hřídelí pohonu sajdy, která ráda zkroutí a také dodnes špatně řešeného uložení hřídele kola ve vidlici sajdy, kde trpí kuličková ložiska jak namáhaním tak vodou.
Já jsem jel na sajde s diferenciálem jen krátce. Je to rozhodně výborná věc i na silnici - motorka při přidání a ubrání plynu nikam netáhne, motorka i sajda jsou poháněny rovnoměrně (asymetricky) jak je potřeba. Navíc se nekříží jako jednokolky - u těch vám sajda kvůli velké sbíhavosti tlačí do motorky, aby to alespoň při nějaké běžné rychlosti netáhlo doprava. Snad i proto na jednokolce (počítám tam i Uraly 750 se zařaditelným náhonem) každou zatáčku projíždíte smykem některého kola.
Dá se říct, že s diferenciálem se to nechová jako typická sajda. V terénu, zejména do prudkého kopce bych ho bral hned. S pevným náhonem si mohu vybrat jestli jet na jednokolku - pak mě to nepustí doleva, pokud mě sajda rovnou nestrhne doprava, nebo jestli pojedu s pohonem, pak mě to zase nepustí doprava. Navíc asi díky sbíhavosti to s pevným náhonem táhne doleva. Uzávěrka nebo zařaditelný pevný náhon je dobrý zejména pro vyproštění zapadlého stroje, kde by se odlehčené kolo s diferákem protáčelo. A nebo na povrchu s tak mizernou přilnavostí, že tam absence diferáku nevadí.
K začátku tématu: Dněpry a Uraly jsou dnes oblíbené a zároveň ne až tak rozšířené. Z toho vyplývá, že dobrý spolehlivý stroj vhodný k bezproblémovému cestování levně prostě nekoupíte. Pod kilo je takový stroj jen vyjímečně.
Jako první doporučuji přečíst si Historii KMZ a Historii IMZ - ke stažení na stránkách http://ural.cz
První s tím přišli v 70. letech v Kyjevě s MV750, později Dněpry MT12, MT16 a MV650. MV je označení pro vojenský motocykl, jinak se od civilního moc neliší. Dněpří náhon sajdy má diferenciál, tedy trvalý pohon sajdy. Některé vojenské verze měli navíc uzávěrku. Ten diferenciál je od začátku pro uzávěrku konstruován, do všech tedy jde dodělat. Díly potřebné pro dodělání uzávěrky už dlouho dělají pouze Poláci. Ten diferenciál funguje skvěle, bohužel je velmi Kyjevsky vyroben, takže se často rozláme. Snad všichni majitelé mají jeden zgenerálkovaný v zásobě.
Ural přišel s pohonem sajdy až v půlce 90. let na přání západních zákazníků. Do roku 2000 dělal pro Uraly 650 diferenciál zajímavé konstrukce připomínající planetový převod. Do tohoto diferenciálu není možné dodělat uzávěrku. Neslyšel jsem nikde, že by s ním byly problémy. Na druhou stranu se dlouho nevyrábí a sehnat do něj jakýkoliv díl je velmi těžké. Pokud nemáte ve zvyku zvedat kolo sajdy, měl by vám sloužit dlouho.
Od roku 2001 Ural s příchodem modernizovaného motoru 750 dělá pouze zařaditelný pohon bez diferenciálu. Zde jedíte 99% času bez pohonu sajdy. Hodí se pouze jako vyprošťovací pohon a na vyjíždění prudkých kopců, kde by vás jinak sajda strhla do prava. Samotná rozvodovka Uralu 750 je celkem bezproblémová. Horší je to s hřídelí pohonu sajdy, která ráda zkroutí a také dodnes špatně řešeného uložení hřídele kola ve vidlici sajdy, kde trpí kuličková ložiska jak namáhaním tak vodou.
Já jsem jel na sajde s diferenciálem jen krátce. Je to rozhodně výborná věc i na silnici - motorka při přidání a ubrání plynu nikam netáhne, motorka i sajda jsou poháněny rovnoměrně (asymetricky) jak je potřeba. Navíc se nekříží jako jednokolky - u těch vám sajda kvůli velké sbíhavosti tlačí do motorky, aby to alespoň při nějaké běžné rychlosti netáhlo doprava. Snad i proto na jednokolce (počítám tam i Uraly 750 se zařaditelným náhonem) každou zatáčku projíždíte smykem některého kola.
Dá se říct, že s diferenciálem se to nechová jako typická sajda. V terénu, zejména do prudkého kopce bych ho bral hned. S pevným náhonem si mohu vybrat jestli jet na jednokolku - pak mě to nepustí doleva, pokud mě sajda rovnou nestrhne doprava, nebo jestli pojedu s pohonem, pak mě to zase nepustí doprava. Navíc asi díky sbíhavosti to s pevným náhonem táhne doleva. Uzávěrka nebo zařaditelný pevný náhon je dobrý zejména pro vyproštění zapadlého stroje, kde by se odlehčené kolo s diferákem protáčelo. A nebo na povrchu s tak mizernou přilnavostí, že tam absence diferáku nevadí.
K začátku tématu: Dněpry a Uraly jsou dnes oblíbené a zároveň ne až tak rozšířené. Z toho vyplývá, že dobrý spolehlivý stroj vhodný k bezproblémovému cestování levně prostě nekoupíte. Pod kilo je takový stroj jen vyjímečně.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: vyber, rada a dalsi...
pomerne hodne luxusni informace. dekuji!
Re: vyber, rada a dalsi...
No vyšší rychlost je také úhel pohledu, když mastíš z kopce v serpentinách a užíváš si zatáček,/např. k přehradě/ okolo jsou srázy, můžeš jet i jen 40 km/h a ve vracečce je to dost. A může se ti stát, že v tom "kalupu" jedeš do pravé a zapomeneš, že máš sajdu..a i když ne, tak můžeš být tak rychlý, že se tam nevejdeš..Párkrát se mi to stalo a bylo to jen taktak..V tomto sebejistota nemá být moc vysoká..A jelikož jsem někdy emouš, dělám kraviny a když na to dnes vzpomenu , jde mi mráz po zádech. Když člověk jezdí denně do práce, dostává pocit, že je král ale to je jen sen. Čert nikdy nespí a tahle motorka dovede být pěkná ku.va..hipik634-750 píše:serpico: chtel bych te videt, jak zapomenes ze mas sajdu pri vyssi rychlosti![]()
![]()
asi bys mel absolvovat nejakou srazovou vyjizdku abys rikal, ze to do terenu moc neni