Generálka SV motoru K750

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko - kdyz da blbe palec k bezkontaktu, tak mu cely bezkontakt bude nahouby
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od Naposled »

Omlouvám se za technikus slovus - palcem jsem nazval tu kovovou objímku, která se dá do drážky na vačkové hřídely místo palce a na ni se přimontuje plechové kolečko s výřezama. Promiň Hipíku za zblbnutí -moje hyba
MT 12-S
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

Naposled píše:Omlouvám se za technikus slovus - palcem jsem nazval tu kovovou objímku, která se dá do drážky na vačkové hřídely místo palce a na ni se přimontuje plechové kolečko s výřezama. Promiň Hipíku za zblbnutí -moje hyba
o nazev nejde, chtel jsem poukazat na to, ze pokud bys nemel tu polohu "spravne" tak by se to mohlo chovat podobne jako me tenkrat s prilis časným predstihem - a vhzledem k nepresnostem vyroby a kompresi se muze problem objevovat klidne jenom na jednom valci. Podle me ta hypoteza vypada docela realne.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od Naposled »

To, co Hipotézuješ je pravda, předstih má vliv na hlučnost i zahřívání válců. Příští týden to nastartuju a uvidím, už se těším. Škoda, že o víkendu musím jít oslavovat troje narozeniny :) a nemůžu testovat.
MT 12-S
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od fapeko »

Chlapi vy michate do sebe jabka a hrušky dohromady.
Pokud tam má bezkontakt a dá mu vysoký předstih tak tu motorku nenastartuje a bude ho to kopat do start. páky a pokud se mu to nahadou podaří nastartovat tak to bude třískat jak hipíkuv stroj před generálkou.
Seřídit ten bezkontak na SV motoru je otázka pár minut a nemusí nad ničím dlouze laborovat jak u toho klasického
Úplně jiná věc je kdyby tam měl obyčejné klasické standartní zapalování s pohyblivým předstihem tam se tohle s teplotou může dít ........tam se vlastně toho děje hodně u těch starých vydřených zápalek a různě zdeformovaných váček a kdoví ještě čeho :(
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko píše:Chlapi vy michate do sebe jabka a hrušky dohromady.
Pokud tam má bezkontakt a dá mu vysoký předstih tak tu motorku nenastartuje a bude ho to kopat do start. páky a pokud se mu to nahadou podaří nastartovat tak to bude třískat jak hipíkuv stroj před generálkou.
Seřídit ten bezkontak na SV motoru je otázka pár minut a nemusí nad ničím dlouze laborovat jak u toho klasického
Úplně jiná věc je kdyby tam měl obyčejné klasické standartní zapalování s pohyblivým předstihem tam se tohle s teplotou může dít ........tam se vlastně toho děje hodně u těch starých vydřených zápalek a různě zdeformovaných váček a kdoví ještě čeho :(
co stoji to zapalko ... nepamatuju si
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

fapeko, nepomlouvej mi origo zapalování , ten spolehlivý výtvor. :) .Tam je pár možností, vůle na vačce, popřípadě vyšoustaná vačka, nebo vaklající čep kontaků, které jeho chod mohou ohrozit, nehledě nato, že je toho na trhu dost..A možnost měnění předstihu při jiném palivu je pofiderní, při lepším benzinu lze zvýšit předstih, ale ten základní, co motor má je i pro Natural v pořádku a vzducháč nelze moc forovat, ať se tam naleje co chce. Spíš mě zajímá, čistě teoreticky , když je motor vícepalivový , co říká třeba na E 85 nebo ředidlo, na které se jezdilo za války... :)
Uživatelský avatar
Soptík
Příspěvky: 286
Registrován: 19 črc 2011, 13:10
Bydliště: Náchod

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od Soptík »

Pro Hipíka zapalko stojí 210Zl což je cca 1350,-
A myslím si že v tomhle motoru shoří všechno co aspoň trochu hoří. :lol:
Na nějaký oktany si za války asi nehrály a byli rádi že to jede.
Jawa 350/640
Jawa 250/353
K-750
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od fapeko »

serpico-3 : Náš ústav se Vám mými ústy omlouvá :cry: , že tato politovánihodná událost se stává maximálně jednou za 5 let :D :lol:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od serpico-3 »

Náš ústav omluvu přijímá a prohlašuje , že v úzké výseči problému zapalování má Vape nebo obdobné zařízení opodstatnění... :)
uzivatel

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od uzivatel »

fapeko píše:Chlapi vy michate do sebe jabka a hrušky dohromady.
Pokud tam má bezkontakt a dá mu vysoký předstih tak tu motorku nenastartuje a bude ho to kopat do start. páky a pokud se mu to nahadou podaří nastartovat tak to bude třískat jak hipíkuv stroj před generálkou.
Seřídit ten bezkontak na SV motoru je otázka pár minut a nemusí nad ničím dlouze laborovat jak u toho klasického
Úplně jiná věc je kdyby tam měl obyčejné klasické standartní zapalování s pohyblivým předstihem tam se tohle s teplotou může dít ........tam se vlastně toho děje hodně u těch starých vydřených zápalek a různě zdeformovaných váček a kdoví ještě čeho :(
To že je tam bezkontakt člověku u Dněpra zaručí jen to, že se mu nemůžou opalovat kontakty a že to bude házet o něco silnější jiskru. Vačku do banánu to nevyřeší, "hrníček" o který to snímá taky nemusí být symetrický a tak to může házet jiskru pro každý válec jinak. Nechá se to poznat buď stroboskopem nebo naštelovat předstih podle jednoho válce, poznačit si na setrvačníku místo kde má pálit, protočit motor na druhý válec a sledovat jestli je to +- stejné.
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od fapeko »

Jo to máte pravdu pane "Franto" ,ale my se tady bavíme o SV motoru kde nemám tu možnost si přesně vizuálně zjistit v jaké mám poloze píst či setrvák tak se to řeší že strčím kus drátu(šroubovák) do díry od svíčky a snažím se najít horní úvrat :?
Při skládaní motoru jsem uvažoval že bych udělal díru do bloku at vidím na setrvák ,ale zdalo se mi to jako "prasárna" udělat něco takového mé emče
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko píše:Jo to máte pravdu pane "Franto" ,ale my se tady bavíme o SV motoru kde nemám tu možnost si přesně vizuálně zjistit v jaké mám poloze píst či setrvák tak se to řeší že strčím kus drátu(šroubovák) do díry od svíčky a snažím se najít horní úvrat :?
Při skládaní motoru jsem uvažoval že bych udělal díru do bloku at vidím na setrvák ,ale zdalo se mi to jako "prasárna" udělat něco takového mé emče
muzes do hlavy vyvrtat diru, udelat zavit a narvat do ni pak sroub :D proc nesundas na to serizeni hlavu?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od hipik634-750 »

fapeko píše:Jo to máte pravdu pane "Franto" ,ale my se tady bavíme o SV motoru kde nemám tu možnost si přesně vizuálně zjistit v jaké mám poloze píst či setrvák tak se to řeší že strčím kus drátu(šroubovák) do díry od svíčky a snažím se najít horní úvrat :?
Při skládaní motoru jsem uvažoval že bych udělal díru do bloku at vidím na setrvák ,ale zdalo se mi to jako "prasárna" udělat něco takového mé emče
hele tu diru do bloku muzes udelat i ted :D a kdyz predrejes spojku, tak tam nalejes vodu :D
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
Naposled
Příspěvky: 142
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Generálka SV motoru K750

Nový příspěvek od Naposled »

Ave Mistři, dneska jsem udělal start Motoru 1, ten co se zahříval levý válec a u kterého jsem vyměnil repasovanou kliku za novou.Po 5 minutách jízdy byl levý válec teplejší, ale dalo se na něm udržet hřbet ruky.
Nahrál jsem dvě videa. 1.1 je motor jako takový se zvukama a 1.2 jsem sundal dynamo a kryty ventilů, jestli to maže. Pravé ventily olej prskají hodně. Levý ventily míň, ale prskají. Na rozvodových kolech olej byl taky.
http://naposled.rajce.idnes.cz/Dnepr#Motor_1.1.jpg
http://naposled.rajce.idnes.cz/Dnepr#Motor_1.2.jpg
MT 12-S
Odpovědět