Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od serpico-3 »

Juro, je rok 2013 a válka skončila 1945, takže i Rusové by měli pokročit. Bohužel jsem tu psal a byl svědkem jízdy v terénu , kdy přede mnou jel Ural s náhonem na sajdu a ještě kus před tím "syrová" BMW Sahara , takže jsem po poměrně dlouhou dobu sledoval oba 2 stroje. A je to neporovnatelné, ať si říká, každý, kdo chce co chce..Ural byl káča skákající po vrcholcích terénu, kde bylo vidět, že jeho pérování je k ničemu, pilot neustále řadil a vybíral různé skoky. Sahara šla neohroženě vpřed, bylo vidět, že je do terénu stvořena. A samozřelmě její 16 " kola jí dávala výhodu , o pevném zadku s pérující sajdou nemluvě..Sám jsem na něm nejel, proto moje povídačky nemají tu relevanci, ale na Sahaře jsem jel a její krouťák mne potěšil i když pocitově můj bojový stroj jede víc..Nikomu to neberu, ale je trapné, když velmoc, která má materiálově doma království vyrábí kolikrát takové sračky..Komentář na adresu pana Kučery považuji pouze za názor a nevidím důvod Laskovi nevěřit...A Michale, možná by ses divil, co jsem schopen říci do očí..Ale máš pravdu, komentoval jsem něco bez toho, že bych u toho byl.Ale to bychom nemohli komentovat vůbec nic.. :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Davy »

hardtail je v terenu lepsi jak kyvka, karburatory jsou lepsi jak strikacka .... mozna by bylo uplne nejlepsi poridit kone a pokud by i to bylo prilis moderni tak uz nevim, mozna zacit zas lovit mamuty ;)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 538
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od veverka »

Pánové, diskutujte trochu kulturně :mrgreen:

O cestě do Ruska jsem se bavila s kamarádem, který tam byl. Výsledek diskuze je celkem jasnej - když do Ruska, tak ruským vozidlem, aby na to byly na místě sehnatelný díly a aby to tam uměli opravit.
Na velkých cestovních solo endurech se tam jezdí. Ale vzpomenu si teď na jediného člověka, který měl odvahu vyjet tam na stroji původně sólovém, s dodatečně připojenou nehnanou sajdou - Petr Hošťálek, cestopis je ve dvoudílné knize Expedice Peking. Nejel úmyslně offroad, ale na vytvoření nějaké představy o cestě je to dobrá četba.

Když už bych měla jet na takovou cestu na motorce, brala bych Urala. Ten stroj na to má, i když by potřeboval před cestou dovychytat pár much. Záleží jen na jezdci, co od toho očekává.

Ten kůň taky neni špatnej nápad, průchodnost terénem výborná, většinu spotřeby si obstará sám podél cesty. Akorát ta cesta do Magadanu by pak byla tak na tři roky a nejsem si teď jistá, jak je to s přepravou zvířat přes hranice tímhle směrem :-)
белка
"hydroveverka"
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 120
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Stopl »

Hubert Kriegel napřed jezdil na BMW GS s připojenou uralí sajdou a teď brázdí svět na Uralu,byť patřičně upraveném.
Po pořádné přípravě stroje bych se té cesty s Uralem taky nebál.Je však možné,že někteří ví víc.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Dněprák »

Nemyslím si, že Ural je levná záležitost. Ale dát cenu novému Uralu 130 000 Kč, když obyčejná Yamaha 125 stojí 60 000 Kč se mi zdá přece jen příliš málo.
Uživatelský avatar
SVEY
Příspěvky: 11
Registrován: 24 črc 2013, 16:34
Bydliště: Kamenné Žehrovice (u Kladna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od SVEY »

Děkují za názory. Mám o čem přemýšlet. Rád bych si koupil třeba i 10 let starou saidu řekneme tak za 100 000 Kč. Máte nějaký tip? :P
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Dneprstein »

Pokud se vrátim opět k Hubertovi, tak on z BMW na Ural přesedlal po jednom výletu po Death Valley s lidma na Uralech. To co projeli oni on prostě neprojel (bez náhonu, byť s většim výkonem). Když porovnám závady co ho během cestování potkaly, tak mi to vychází vůči BMW přibližně stejně. A to Hubert rozhodně není z lidí, kteří jsou schopní udělat generálku na polňačce... Stejně tak si myslím, že (ač mnozí nebudou souhlasit), má Pavel pravdu v tom, že hodně záleží na onom díle "mezi sedlem a řídítkama". Ono Ural možná je off-road, ale daleko spíš stylu "traktor" než stylu "motokros"... No a porovnávat Saharu s Uralem také trochu pokulhává. Ona Sahara je daleko spíš auto bez jednoho předního kola, než motorka... :D
Uživatelský avatar
SVEY
Příspěvky: 11
Registrován: 24 črc 2013, 16:34
Bydliště: Kamenné Žehrovice (u Kladna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od SVEY »

Připomínám, že v teto diskuze se neřeší ani BMW, ani jiné motorky. Jsem rus, takže v expedici s místními se domluvím. Vím jak to tam chodí a mám hodně známých a kamarádů z různých měst a OFF ROAD klubu. Řeším Urala a ptám se na to: starý po úpravách a repasování nebo relativně nový? Popř. Ural vs. Dněpr? Dík.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od serpico-3 »

Dave, nechápu proč při jakékoliv zmínce o starších motorkách mluvíš hned o středověku motorismu nebo dokonce o mamutech. Tady přeci nejde o spor karburátor versus vstřikování, ale o kvalitu toho kterého motocyklu do terénu. Já přeci nikomu neberu jeho zaujetí pro cokoliv..Možná bys mohl promluvit s mým kamarádem , který na HD , na který předchozí majitel namontoval origo el.zapalování z novějších typů /údajně nezničitelné/a on už potřetí přijel/naposledy včera/ na jeden válec a už pomalu nenávidí značku a chce jen kontakty, aby se konečně mohl svézt... ;)
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 538
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od veverka »

SVEY: Projdi témata v diskuzi "úpravy, zlepšováky" (http://uralforum.cz/viewforum.php?f=9)
Jsou tam rady na vylepšení Urala nejen pro jízdu v terénu.

Teď jsem četla o ukrajinském páru, který se vypravil na Dněpru do Mongolska a pokud vím, tak tam i dojel. Takže on by Dněpr takovou cestu asi taky zvládnul 8-) Ale asi by byl lepší Ural, spíš novější, ale vyzkoušený a vyladěný, i tak ta cesta bude dobrodružná dost :-)
S Michalovým Uralem už bych si takovou expedici dovedla představit, jen kdyby se povedlo dotáhnout do konce to nové soukolí do hlavního převodu, o kterém už pár let jen mluvíme.
белка
"hydroveverka"
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Dneprstein »

SVEY píše:Připomínám, že v teto diskuze se neřeší ani BMW, ani jiné motorky. Jsem rus, takže v expedici s místními se domluvím. Vím jak to tam chodí a mám hodně známých a kamarádů z různých měst a OFF ROAD klubu. Řeším Urala a ptám se na to: starý po úpravách a repasování nebo relativně nový? Popř. Ural vs. Dněpr? Dík.
Osobně bych bral Ural. Jednak je to "domácí" ruská značka a na cestách v Rusku je jich určitě víc, než Dněprů (někde jsem četl, že jediné země, kde byly Dněpry rozšířené víc než Uraly, jsme byli my, Polsko a pak dole Rumunsko a Bulharsko...). Zadruhé Irbit máš takřka po cestě, tudíž relativně blízko ke zdroji... Zatřetí Ural narozdíl od Dněpru jako fabrika funguje a je vyšší pravděpodobnost, že když budeš něco potřebovat, tak to i relativně rychle seženeš... Jediný zádrhel by možná mohl nastat v tom, že nový Ural 750 se v Rusku moc nevyskytuje (je drahý) a naprostá většina toho co tam jezdí jsou starší Uraly 650 (zase je tam každý zná a dílů je spousta)... Takže máš na výběr - buďto spolehlivější a novější 750-ku, na kterou ovšem po cestě v případě nouze nemusíš najít díl v každý vesnici a nebo starší 650-ku u které je pravděpodobnost oprav vyšší, ale zase jí každý zná... A pak taky záleží, jak to chceš řešit co se dokladů týče... - Každopádně, kdybys koupil funglovku, tak nemáš problém ani s papírama ani s opravama (máš to v záruce)... ;)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Davy »

S tou cenou budes mit asi problem, vejit se do 100 000 nebude uplne jednoduchy. To vede spis na Dnepra. Jenze Dnepr neni seriozne minena motorka, to je spis takova sranda na hrani. S tim bych si netrouf dal jak 1000km od baraku. Musel bys mit budto z prdele kliku, abys nasel 750 Urala za takovou cenu, a nebo vzit starsiho 650 Urala a udelat si ho. A nebo Dnepra a hodne dobry pojisteni asistencnich sluzeb :D
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Ivo »

Docela se to tady opět zvrhlo. Fascinuje mě jedna věc. Jak se stále někdo obouvá do Pavla Kučery... Ano, Pavel je dealer, Ural má své mouchy... Ví to Pavel a ví to snad všichni. Nevím o tom, že by někomu někdy tvrdil, že je to bezchybný stroj. A to ho znám opravdu velmi dlouho. Co se týče spolehlivosti, tak až na případ, že jsem si u K-750 nechal vyběhat motor natolik, že to už nemazalo, tak mě mé stroje nikdy nenechali nikde stát. Se všema jsem vždy jezdil do těžkého terénu a až na prasklé dráty v kolech a jeden prasklý ráfek u M-72 bez problémů. Zadní převod mi taky vždy držel a to s tím dělám opravdu psí kusy... Že japonci tohle všechno vydrží??? Dost o tom pochybuji. Protože většina japonců má svých problémů dost, zvláště při hrubém zacházení ( osobní zkušenost, kdy jsem se živil jako motomechanik ). Je pravda, že by to sneslo lepší převodovku, s větší možností řazení a vyšší cestovní rychlostí. Ale to sami víme, že by šlo o celkové překonstruování celé převodovky a ne "jenom" něco dodělat. A cena??? Je prostě pevně stanovena a taky si nikdo nestěžujeme, že třeba Dacia je moc drahá apod. Prostě si koupím to na co mám. Ale nebudu nadávat na to, že třeba mercedes stojí strašný prachy a přitom je to takovej krám. Navíc tady byl jen dotaz co na expedici a ne co kolik stojí a jaký je prodejce apod. Jestli se to někomu nelíbí, na podzimním sraze si rád osobně o tom s kýmkoliv pohovořím. Protože pomlouvat někoho na diskuzích... To opravdu není to pravé...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
SVEY
Příspěvky: 11
Registrován: 24 črc 2013, 16:34
Bydliště: Kamenné Žehrovice (u Kladna)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od SVEY »

veverka píše:SVEY: Projdi témata v diskuzi "úpravy, zlepšováky" (http://uralforum.cz/viewforum.php?f=9)
Jsou tam rady na vylepšení Urala nejen pro jízdu v terénu.
Děkují, podívám se na to.
Teď jsem četla o ukrajinském páru, který se vypravil na Dněpru do Mongolska a pokud vím, tak tam i dojel.
To jsou oni? http://bikepost.ru/blog/travel/36189/Mo ... ysjuk.html

Co vy na to?
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT

http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT

http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... res=EXPORT
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Sidecar pro expedice. Co si vybrat?

Nový příspěvek od Dneprstein »

To jsou oni (s tim Dněprem)...
Odpovědět