dneper 650

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
uraldneper
Příspěvky: 5
Registrován: 14 úno 2012, 19:56

dneper 650

Nový příspěvek od uraldneper »

Zdravím. Vlastním 2x M72 z toho jednu v civilnej čiernej farbe na veteránskych papieroch /SK/ a druhú rozobratú. Ďalej mám K750 so sajdou pred renováciou. Čiže SV motory 750 ccm poznám. Mal som dva Uraly 650 6 aj 12 voltový dá sa povedať že ich tiež mám celkom zmáknuté. Neznámou však pre mňa ostáva Dneper. Mám možnosť kúpi na bielych ŠPZ /výmena za mojho japonca a doplatok/ Dnepra 650 s hnanou sajdou. Tá je pre mňa neznámou. Zaujíma ma, ako to jazdí s hnanou sajdou, či je možné hnanú sajdu v pohode odpojiť od moto ako pri urale. Aký je rozdiel medzi hnanou sajdou u uralu a Dnepra? Dík za odpovede. Inak super fórum. Navštevoval som ako čitateľ fórum na Ural.cz a po dlhšej dobe som nechápal kde to zmizlo až som natrafil na toto fórum.
Ďakujem Roman.
Uživatelský avatar
Oněgin
Příspěvky: 34
Registrován: 14 úno 2011, 20:53

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Oněgin »

Ahoj Romane,
koukám, že máš celkem slušnou sbírku. Vyměnit "rejži" za pořádnou motorku je myslím dobrý rozhodnutí. :-)
Dněpr má trošku jinou konstrukci motoru - klika je litá z jednoho kusu, ojnice na šálách a mazání je tlakové. Občas se stane, že klika praskne, ale obecně se tvrdí, že pokud přežije prvních 10.000km, měla by pak už vydržet. Jinak náhon sajdy je dobrá věc na silnici - motorku nebrzdí sajda, tudíž se snadněji řídí. V terénu pak hodně záleží na obutí a technice jízdy. Dá se říct, že s hnanou sajdou se nechá dojet dál, ale jak už tady někdo psal: když to zakopeš, máš to pak zase dál pěšky pro traktor. :-)
Technicky jsou tři druhy náhonu sajdy:
1. stálý diferenciálem - u Uralu jemnější, dřív se "rozpojí" (Ural 650, MV 750 M, MV 650, Dněpr MT 16 a další)
2. stálý diferenciálem s uzávěrkou - podle mě nejlepší varianta, ne však nejspolehlivější (pouze MV 750 - vojenská verze Káčka)
3. přiřaditelný zubovou spojkou (Ural 750 od roku 2001)
Od motorky s diferenciálem lze odpojit sajdu, ale pak se na ní nesvezeš (pokud nemáš uzávěrku).
Jinak o ježdění s MT 16 by Ti určitě dokázal něco napsat "Dněprák" - chvilku už s ním jezdí a nebojí se myslím ničeho.
Forum je bomba, nechá se tady najít spousta rad a inspirace - takové VUDU (vysoké učení dněprismu - uralismu).
Tak hodně km bez poruch. Oněgin
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Dněprák »

Ahoj.
Ježdění s poháněnou sajdou a s nepoháněnou sajdou se hlavně v terénu nedá srovnat i když paradoxně někdy s nepoháněnou sajdou se vyjede víc.
Na silnici je rozdíl v tom, že při rozjezdu Tě s poháněnou sajdou nic neztrhává doprava. V terénu se to někdy projeví v ten nejnevhodnější okamžik. Například na jednom srazu jsem ve stoupání musel rychle zastavit kvůli jezdci přede mnou a pak jsem se zase hned chtěl prudce rozjet. V ten moment mě překvapilo jak Dněpr skočil doprava, směrem ze srázu mimo cestu. Ale nejvíc jsem to poznal na sněhu do kopce. Byly případy, že by to i šlo vyjet, ale motorka se pořád stáčela doprava ven ze silnice. A pokud bylo sněhu víc, tak jedno poháněné kolo bylo málo. Ale o tom by mohl vyprávět Cvoki, který tu hromadu železa jako kulometčík hodně často tlačil.
Po přestavbě MT - 11 na MT - 16 je jízda úplně jiná. Zatím mám vyzkoušeno, že tam kde jednokolky neprojely a musely být taženy na laně jsem bez problémů vyjel. A to i se spolujezdcem nebo bez něj. Tím, že je sajda poháněná nic mě nestrhává doprava. Díky diferenciálu se dá zatáčet i v terénu, což u Uralů bez uzávěrky je někdy problém.
Jediný problém je v tom, že právě díky diferenciálu je poháněno kolo, které je na povrchu s menší přilnavostí nebo je odlehčeno( hlavně kolo sajdy v terénu). A kolo, které je zatíženo nebo má dobrou přilnavost není poháněno. A tady může nastat případ, že já s poháněnou sajdou se dostanu do situace, kdy kolo motocyklu je na pevném podkladu a kolo sajdy je na kluzkém povrchu, nebo odlehčeno. V ten okamžik je poháněno jen kolo sajdy a kolo motocyklu stojí. Pokud nemám uzávěrku diferenciálu abych vlastně vyřadil diferenciál z činnosti( Ural se zapnutým pohonem sajdy) nebo nemám možnost, abych přibrzdil samostatně kolo sajdy nebo ho zatížil, tak se nehnu z místa.
Ale pokud bych měl pouze poháněno kolo motocyklu, je toto kolo pořád poháněno a já to v pohodě projedu. Další nevýhoda je, že se nedá jezdit se zvednutým kolem sajdy. To ale není to nejdůležitější. Na základě těchto skutečností už jsem sehnal diferenciál s uzávěrkou a další část úpravy Dněpra MT 16 bude Dněpr MT 16 s uzávěrkou diferenciálu. A potom uvidíme.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: dneper 650

Nový příspěvek od zdeněk »

Tak Ivane teď to bude dokonalý stroj :o Stačí dát dopředu radlici a můžeš si přivydělávat na Krušnejch horách… :mrgreen:
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

No já smekám před Tvým úsilím v přestavbě Dněpra. Mám na věc úplně stejný názor, jen se mi nechce do toho tolik investovat. Jsem zvědavý, kdy objevíš i přední náhon (někde jsem to viděl). Pak s tím budeš moci kamarádit s kamzíkama :D .
Uživatelský avatar
Lasky
Příspěvky: 103
Registrován: 04 pro 2011, 18:53
Bydliště: Lišov u Č.B.

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Lasky »

Americká firma Christini staví motorky s předním náhonem http://www.christini.com/awd-technology ... technology
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Tady je v ruském podání http://www.kolyaska.pl/przedni.html 8-)
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 538
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: dneper 650

Nový příspěvek od veverka »

Když už americkou motorku s hnaným předním kolem, tak rokona http://www.rokon.com/about/index.htm
Ten umí i plavat. A dělaj k němu i poháněnou sajdu :mrgreen:
белка
"hydroveverka"
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: dneper 650

Nový příspěvek od Dněprák »

No, ten přední pohon by nebyl špatný, ale do toho se nedá jít. Jirko, ne že bych investoval s nějakým velkým nadšením a navíc do součástek, kde kvalita je dost pochybná( dle lidí délevlastnící Dněpry). Ale když už jsem se do toho dal, tak do dokončím. Kdybych byl býval věděl kde budem jezdit, tak bych asi hledal něco takového už od počátku. Ale znáš to - kdyby byly někde ryby, nemusely by být rybníky.
uraldneper1

Re: dneper 650

Nový příspěvek od uraldneper1 »

Chlapi dík za vyčerpávajúce odpovede. Toho Dnepra si nechám ešte prejsť hlavou. Momentálne sa pripravujem na opätovnú testáciu M 72 po troch rokoch. Takže to znamená prezuť dole nové Uralshiny 4.00 x 19 a obuť staršie 3,75 x 19 ktoré sa že vraj už nevyrábajú. Ďalej dole karburátory Pekar K 68 s ktorými to mimochodom super jazdí aj štartuje a nasadiť K 37. Ďalej výmena dvojcievkového reglera PAL za nie 100 % sovietsky ani neviem akého typu a čísla. Musím ešte prejsť celú túto diskusiu. Chlapi majte sa a nech Vám mašiny slúžia.
Odpovědět