Jaký sroj? (Upraveno)

Toužíte po Dněpru či Uralu, ale moc o nich nevíte? Zeptejte se!
Pravidla fóra
Diskutujte zde nad tím, po jakém stroji toužíte, ptejte se na cokoliv o těchto strojích.
Hanzina
Příspěvky: 4
Registrován: 09 čer 2011, 21:13

Jaký sroj? (Upraveno)

Nový příspěvek od Hanzina »

Zdravím Vás všechny,jsem zde nový.
Obracím se na vás o pomoc ohledně koupě motorky.
Chci si koupit dněpra nebo urala,ale ohledně těchto motorek jsem upný lajk.
Prozatím u mne vyhrava ural protože fabrika ještě vyrábi tak si myslím,že to bude lepší ohledně náhradních dílu možná se pletu nevim??
Představuji si tak rok vyrobi mezi 1970-1990 v typech se ještě neviznám tak bych potřeboval poradit.
Chtel jsem solo motorku,ale kamarádi me přemluvily na sajdu tak asi se sajdou.
Nevite jak je to s náhradníma dílama aspon ty základy těsnení gufera,ložiska pisty atd...chci si hned udelat kompletni go.motorky a popřípadě ceny dílu.
A nevíte jak je to s veterán papírama co pro to mám udělat??
Moc vám děkuji za odpověď.
Zatim ahoj. ;)
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Michal »

Záleží na tom, jak moc zručným a bystrým mechanikem jste. Dněpr nabízí lepší techniku a svezení za nižší pořizovací náklady. Udělat z něj ale dobrý spolehlivý stroj, to chce jednak štěstí a hodně technického citu a invence, často hodně zamotá hlavu i zkušeným mechanikům a dlouholetým majitelům sovětských strojů. Není to japonec nebo Jawa, kde stačí vyměnit špatný díl za nový a vše dobře funguje. Dněpr nebyl dobrý stroj tak jak vyjel z továrny, mnohé nové díly nejsou dost dobré ani když projdou pečlivou kontrolou kvality Pavla Kučery. Pár dílů lze použít nebo upravit kvalitnějších z některých ruských aut, mnohé si prostě musíte vyrobit z lepšího materiálu sám.
Uraly 650 jsou zastaralejší, ale kvalitou výroby lepší. Podle zkušeností kamaráda to ale také rozhodně není žádný zázrak. Tyhle stroje prostě vyžadují člověka, kterému práce v dílně přináší potěšení. Rád tam tráví dlouhé hodiny a rád vymýšlí různá zlepšení. Pokud nejste tento typ člověka a opravy jsou pro vás nepříjemnost, často s nima hledáte pomoc někoho jiného, pak pro vás připadá v úvahu asi jedině Ural 750 (r.v.2001+). I ten má pár much, ale už je to srovnatelé se západníma motorkama. Obecně dílů je dost. Kiev stále dodává snad vše, spoustu věcí dělá i druhovýroba. Ural prý už nedodává některé díly na 650, ale mnohé jsem viděl stále prodávat nové, nebo druhovýrobu. Díly na Urala 750 lze sehnat pouze v autorizované síti (u nás Pavel Kučera), zato ale dodávají všechny. Jak je to s dílama na SV motory a motorky M72 a K750, to nevím.
O veteránských papírech je toho dost napsáno v sekci "papírování". Asi základní pravidlo je dostatečné stáří, do roku 80 nebo 83, teď nevím. Snadnější život ale budete mít s normálními papíry, těm bych dal přednost.
Sajda, nebo sólo, to je základní otázka. Je to něco naprosto jiného. Říká se, že člověk po prvním svezení sajdu buďto rychle odpojí, nebo se do ní zamiluje. Pokud jste sajdu ještě neřídil, tak vám rovnou prozradím, že je to něco strašného. :-D
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Jarda »

k tomu není co dodat,je to dost výstižné,na druhou stranu,tahle motorka není tuctová,je hodně výjimečná,protože ten,kdo jí vlastní,tak musí znát a umět si opravit mnohem víc,než ostatní běžný rýžový motorkáři,kteří koupí motorku a jen jezdí,člověk,který Dněpra má a jezdí mu,tak na sebe může být právem hrdý,že ho dokáže udržet v chodu,odměnou je údiv okolních lidí,když s ním někam přijedu,at už jde o benzinovou pumpu nebo když jedu do obchodáku na nákup...
Jinak díly na Dněpra,jak bylo výše řečeno,jsou opravdu běžně k sehnání a některé věci jsou o fous levnější,než na Urala,na burzu jezdí spousta poláků,s kterýma je řeč a mohou i zaslat díly poštou.
Pokud jde o jízdu se sajdou,tak já,když kupoval Dněpra,tak jsem ho ani nezkoušel,protože mě od toho každý zrazoval,že se mi to nebude líbit atd.Tak jsem si ho jen nechal předvést,zaplatil,naložil,doma jsem se teda prvně svezl-no nádhera,jízda s dobře seřízenou sajdou je supr,jel jsem s tím dle tacho 100km/h a nějak extra to neplavalo ani neházelo a to mám vykloktanou př. vidlici,no manželka v sajdě ani nedutala :lol: no na takovou rychlost soudruzi určitě při výrobě nemysleli,s Dněprem se jezdí kolem 70km/h,ale jen po rovině.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

No nevím soudruzi, se vším bych plně souhlasil, jen ta všeobecně proklamovaná rychlost 60-70 km/h mi nesedí. Konstrukční je 100km/h, což můj chudák MT9 dosahuje jen z kopce dolů, ale 90 na kratší vzdálenosti je běžná, pokud jedu dál, třeba na sraz a zpět, udržuji rychlost dle okolní teploty. Ze zimního srazu jsme jeli většinou 90, z jarního bylo tepleji, tak jsem zvolil 75-80 a bylo to v pohodě. Až si jednou pořídím regulované zapalování, možná to bude lepší - MT9 má pevný jako M72. Ale každopádně ruská motorka má duši a jízda se sajdou je prostě jiná liga. :lol: Nejkouzelnější je že, ruskou motorku si nekupují snobové, nýbrž převážně fajn lidi a dobří kamarádi. :)
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Jarda »

Nejkouzelnější je že, ruskou motorku si nekupují snobové, nýbrž převážně fajn lidi a dobří kamarádi. :)
Ták,to je ono,já věděl,že jsem ještě chtěl něco dodat,jen jsem si nevzpoměl.
Soudruzi a soudružky,kdysi jsem se nechal unést čtyřkolkou,myslel jsem si,že to bude jako motorkaření,že se nebude koukat na to,kolik koho stroj stál,jaké má oblečení a jestli má poslední model helmy,to jsem se ale spletl,samý právník,podnikatel a já nevím kdo ještě,kteří měly peníze /jsou jim přány,byly mezi nimy určitě vyjímky,ale těch moc nebylo/,ale podstatně to dávaly najevo,prostě snobárna,jízda po zasetém poli a po lese úplně běžná,to jsem vždycky nesnášel,nikdo si nevážil práce druhých,tak jsem s nimi přestal jezdit,pak jsem to prodal úplně-nejhorší kšeft mého života,no,nechci tím svinstvem zanášet toto forum,mohl bych vyprávět dál.
No a pokud jde o rychlost,tam asi bude na místě vyšetření psychiatrem každého soudruha,dle lékařské zprávy každý soudruh jistě uzná za vhodné,kolik se s Dněprem nechá ject.Tak takhle nějak bych to viděl asi já,soudruzi.
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 538
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: Dotaz

Nový příspěvek od veverka »

U sovětů mají duši sola i sajdy. Jízda na obojím je jedinečný zážitek, ale každý tak nějak po svém. Nicméně oba mají i svoji hlavu a jezdec s tím musí počítat :mrgreen: Skoro mám pocit, že větší exot je solo Dněpr, protože od sajdy člověk tak nějak čeká nečekané, ale u sola předpokládá, že se to bude chovat jako motorka, a ono ne :mrgreen:

Taky jsem po prvním srazu konstatovala, že všichni ti šílenci, co přijeli na Dněprech a Uralech, jsou si nečím podobní. :lol:
белка
"hydroveverka"
Hanzina
Příspěvky: 4
Registrován: 09 čer 2011, 21:13

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Hanzina »

Zdravim všechny

Předem všem dekuji za přispěvky.
Moc se mě lébilo jak jste psali o ruskych motorkách,lebi se mě no tom to,že musí být ve 100%pořádku jinak nefunguje tak jak má a nic neodpusti.Už se moc těšim jak se stou technikou budu prát. Vše se musi seřidit podle sluchu a citu žádne počítače řídící jednotky nic.Z práce toho mám až nad hlavu a konečne stará kovařina.
Mám pár dotazu mužete mě napsat typy dněpru třeba dněpr 9,10,11,16,m72 nebo jak se to čisluje
a potom uralu k-750...atd
Dival jsem se na nemecky servr a je tam polák co jich ma asi třicet za dobre ceny tak se tam rozjedu dodávkou ale asi se tam nevleze budu ho musel odpojit od sajdy a naskladám to za sebe je to těžke odpojit potřebuji k tomu specialni nářadí??
Radši bych koupil urala než dněpra hlavně to nesmý být 650 a rozvod sv.
Když si koupim dvousedadlo na motorce da se to předělat na klasicke housle??

Dekuji za odpovědi. ;)
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Jarda »

No,pokud nechceš SV a 650,tak koukej po Uralech od roku 2001 a výš,protože jsou tyto druhy motorů-bud je 650OHV nebo 750 SV,no a pak je právě nový Ural s rozvodem OHV a obsahem 750ccm,ale je to trochu jiná cenová relace.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Dotaz

Nový příspěvek od host »

Moje troška do mlýna - myslím si, že na Sověta (Rusa) musí člověk určitým způsobem dozrát. Mně se to poštěstilo na prahu padesátky a nelituju. Byl jsem už dostatečně připraven..... Jen na tu "sidekáru" jsem si ještě netroufnul, jsem holt sólista. A nebo mám malou garáž (blbá výmluva, že?).
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Hanzina
Příspěvky: 4
Registrován: 09 čer 2011, 21:13

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Hanzina »

2001 a vyš je mimo me možnosti takže ural ma 650ohv a 750sv u dněpra je to jak potřebuji posbírat co nejvíce informaci dekuji.
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz

Nový příspěvek od bobanbob »

750 sv jsou M-72 --- K.750. a některé s prvních MT 12. MT 16 pokud se nemýlím .

poté následovalo spousta modelů 650 ohv od uralu i dněpru . od roku 2001 víš je ural 750 ohv.
Hanzina
Příspěvky: 4
Registrován: 09 čer 2011, 21:13

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Hanzina »

Který motor mi mužete doporučit o 650 jsem četl,že je to horší s náhradníma dílama,ale rozvod ohv je mě trošku bližši.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Michal »

Doporučiji si přečíst 2 dokumenty na Pavlových stránkách (ural.cz) - Historie KMZ a Historie IMZ.
Stručně:
Na začátku bylo slovo boží a pár svařených trubek... a taky výrobní dokumentace k BMW R71 předána v rámci přátelské spolupráce Hitler - Stalin.
Začalo to v Moskvě a po napadení SSSR pokračovalo v Irbitu modelem M72. Později po válce byl otevřen KMZ a dělal se tam opět M72. - je to motorka se zadními kluzáky místo vidlice a motorem SV750 - obdoba předválečného BMW.
V IMZ modernizovali a začli dělat OHV 650 - modely M63, ... M67 až poslední nesl označení IMZ.... (nějaká čísla) - základ motoru je původní SV, ale má nové litinové válce a OHV hlavy. Od roku 2001 mají motor 750 OHV modernizovaný pouze hliníkovýma válcema (s litinovou vložkou) s větším objemem, ale základ je stále předválečný bez tlakového mazání. Dobrý motor z toho dělá kvalitnější výroba a hlavně kvalitní moderní západní příslušenství - zapalování, alternátor, karburátory ....
V té době, kdy IMZ modernizoval z SV na OHV a zavedl značku Ural, tak v Kievě modernizovali jen lehce a začli dělat K750 v různých variantách pro armádu. Motor je pořád stejný SV750, modernizovaný je rám a vidlice zhruba na úroveň dnešních Dněprů. Později modernizovali Motor a přišli se značkou Dněpr. Modely měly označení MT-něco.
Motor byl modernizován od základu - litá klika s mazacími kanály, ojnice na šálách, tlakové mazání, Hliníkové válce s vložkou (650) a OHV hlavy. Velmi brzy přidali 12V alternátor (stejný s Uralem). Kvalita výroby trochu pokulhávala.
Nejrozšířenější jsou nejnovější modely MT11, MT16 MT19, protože jsou nejnovějšími už minimálě 30 let bez nějaké za zmínku stojící změny. MT19 je sólo, MT11 sajda, MT16 sajda s pohonem.
Někdy dělali i MT12, což je dněpr se starým motorem SV750. Pak jsou také k vidění modely MV750, což je K750 s pohonem sajdy a MV650, což je to samé s novějším motorem OHV 650. Od MT16 se to liší hlavně tím, že je to vojenská verze a stejně jako MV750 to mělo uzávěrku diferenciálu. (Diferenciály s uzávěrkou se většinou nedochovaly, ale do těch obyčejných jde uzávěrka dodělat).
V Uralých modelech M-něco se nevyznám.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Michal »

Nelze konkrétně doporučit, každému sedne něco jiného. Pokud bych chtěl co nejméně problémů za méně peněz, koupil bych Urala 650 z let 1990-2000 s přihlásitelnýma papírama. To poslední zdůrazňuji. Ale i ještě lepší Uraly 750 se už dají v Německu sehnat za dobré peníze a s jejich přihlašováním není problém. Zato motorky od Poláků jsou věšinou nepřihlásitelné, buďto s ukrajinskými nebo žádnými papíry, proto jsou levné. Zelené papíry jsou sice někdy možnost, ale není je tak jednoduché získat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz

Nový příspěvek od Němec »

tak jsem se dočetl další možnou variantu, jak to za války bylo - mimochodem celkem zajímavý čtení - dostala mě třeba směna uralů za bujon nebo pekárenský stroje :)
http://m.wired.com/autopia/2012/01/ural ... ewall=true
To understand how the factory ended up like this, you need to understand something of the story behind Ural. Contrary to popular opinion, the first Ural, the M72 introduced in 1941, wasn’t a carbon copy of the BMW R71. The exact sequence of events has been lost to history, but Khait’s research shows Soviet engineers started with the R71 as an inspiration, then designed their own vehicle to meet their own needs. The R71 was never intended to be, or actually used as, a military vehicle. German military sidecars were based on a later design, so the Russkies had to build something more suited to the demands of combat.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Odpovědět