Srazy, bahňáci a leštěnkáři.

Plánujete jízdu, sraz, napište to sem. Nebo se pochlubte zážitky a fotkami z cest.
Pravidla fóra
Vyhlašujte zde plánované vyjížďky a akce s otevřenou účastí. Pochlubte se zde zážitky a fotkami z Vašich cest.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 630
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Srazy, bahňáci a leštěnkáři.

Nový příspěvek od Dněprák »

Bahňáci a leštěnkáři.
v současné době máme všechny srazy odjeté a pomalu se chystáme na zahájení nové sezóny, která se ale rychle blíží.
Momentálně je na fóru celkem mrtvo a tak jsem zabrousil do starších příspěvků. Docela velká diskuze byla ohledně toho, jak jezdit na srazy. Jestli trvat na přesunu po vlastních kolech nebo zda využívat možnosti převozu na přívěsu. Názory se různily. Od jednoznačných požadavcích na přesunu po vlastních kolech, až po zastánce možnosti přivézt moto na přívěsu. Tady se myslím vše vyřešilo ke spokojenosti všech a nikdo už nikoho netlačí jak má na sraz jezdit.
Ale proč název téma - srazy , bahňáci a leštěnkáři ? Jde mi o vyjížďku a to zda -
a) pouze pro bahňáky - terén
b) pouze pro leštěnkáře - asfalt
c) variantu a) i b)
Šumava, Homolka, Trumpetka jedou variantu a)
Pavel to řeší tak, že jeden sraz (červen) dělá pouze asfalt a druhý na podzim se odehrává v terénu.
Jediní, kdo jede jak terén, tak leštěnky jsou Pavelkové. (A letos byla bahňácká vyjížďka perfektní)
Ideální je samozřejmě varianta c) a to vyjížďka jak pro leštěnkáře, tak i pro bahňáky, protože by se na srazu sešli všichni, bez ohledu na tom, kde jezdí. Je jasné, že ne každý se nadšeně vrhá do terénu a do bláta a tím pádem na takový sraz nejede. A naopak , bahňáci si pouze asfaltovou vyjížďku neužijí . A to je myslím škoda, protože všichni jsou majitelé ruských strojů a cílem srazů je i ten pokec v pátek a v sobotu.
Ale dát dohromady dvě vyjížďky je docela náročné na zabezpečení. Dělat jako Pavel dva srazy, to je vzhledem k počtů srazů již nereálné.
Zvažuji variantu udělat klasickou vyjížďku pro bahňáky a pro leštěnkáře připravit podobně jako Pavel v červnu vyjížďku podle slepé mapy nebo nějak obdobně. Takže by jeli sami , popřípadě po skupinkách, s tím že by někde na trase byla místa, kde by jsme se potkali. Oběd, případně nějaká společná akce. Jestli to bude vyjížďka po určitých místech , případně plnění různých úkolů, to vše se dá vymyslet.
Tím pádem by mohli přijet i Ti, co ten terén nemusí . Důvody mohou být různé, někomu vadí, že si motorku zašpiní a musí ji potom mýt, nové Uraly jsou hodně drahé a přece jen v tom terénu hrozí nějaká ta újma na kráse, veterány si majitelé šetří a někteří do terénu nejedou, protože mají v sajdě děti.
To vše je třeba brát v úvahu a pokusit se zvolit takové varianty, které by umožnily účast i těmto majitelům Uralů a Dněprů.
Pokud bude silniční i terénní vyjížďka , hrozí nebezpečí, že Ti co zatím jezdili se skřípěním zubů s bahňákama se přesunou k leštěnkářům a také se možná zvýší zájem o účast jiných motocyklů než ruských. A to bych já konkrétně moc nechtěl. Přece jen to je sraz Uralů, Dněprů, Káček a pod. Už jsem někde psal, že by nám nevadily stroje obdobné , jako staré BMW a podobně. Asi by to nebylo to pravé, kdyby na vyjížďku jelo více motocyklů
jiných než pro které je sraz pořádán.
Samozřejmě byla by blbost hnát to do krajnosti a pokud má někdo kamaráda s jiným motocyklem a chce se podívat, jak to u nás chodí, ať klidně přijede.
A ono vzhledem k počtům účastníků na našich srazech by s klidně mohlo stát, že přijede jedna parta na určitých silničních strojích, potom další a najednou je nás míň.
Ale ještě máme dost času na přemýšlení. Takže pokud máte nějaké nápady, jak vylepšit naše srazy, napište.
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Srazy, bahňáci a leštěnkáři.

Nový příspěvek od Fort »

Myslím, že nemá cenu srazy nějak unifikovat. Zastoupení typů motocyklů závisí i na oblasti, kde se sraz koná.
Třeba na Šumavu za mnou přijel, cestou z DE na hodinku kamarád na 200-koňový Suzině – a byl divnej.

Ale když jsem přijel poprvé v noci do Píšťan a viděl tam řadu spících borců vedle čoprů, či co to bylo, připadalo mi to v té oblasti snesitelné.
A Vlk to tam jeden rok projel a druhý - mokřejší už ne – a přizpůsobil jsem se.
A kdo jede do Slezska ví, že bude rád, když se i na terénním speciálu vrátí živý …

Je jedno, který sraz, ale ten páteční a sobotní pokec Vám tam nikdo nevezme.

Líbilo se mi, jako zlepšovák na jednom dřívějším Šumavském srazu, když Jirka, po projetí prvního těžšího úseku, tento použil jako kvalifikační kritérium pro vjezd do dalšího náročnějšího úseku.
A jezdec ho mohl případně v klidu objet do dalšího bodu setkání.

Kuriózní je, že největší rozruch, o kterém se více let, alespoň za mě debatovalo, byla několikahodinová hádka borců, ne se sajdou, ale s džípem.

Od začátku si myslím, že nejspolehlivější filtr a kritérium účasti je schopnost udržet ten ruskej stroj v chodu. Ať penězi nebo ručičkama a hlavou (což je pro nás ostatní přínosnější kvůli sdílení know-how).
Odpovědět