expedice za severní polární kruh

Plánujete jízdu, sraz, napište to sem. Nebo se pochlubte zážitky a fotkami z cest.
Pravidla fóra
Vyhlašujte zde plánované vyjížďky a akce s otevřenou účastí. Pochlubte se zde zážitky a fotkami z Vašich cest.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahoj Všem,

musím se pochlubit letos v srpnu od 5 do 24 se nám podařilo dostat Jawu 250 panelku, čezetu 250 a dněpra za polární kruh.
najeli jsem 5850 kilometrů a cesta vedla přes polsko, litvu, lotyšsko, estonsko, finsko, švédsko, norsko, dánsko, německo a zpět do česka. problémů bylo milion např. 20 km pod polárním kruhem zlomená zadní vidlice na Dněpru, nebo zadřený motor na Čezetě, nebo spálená spojka na Jawě, ale byla to nádhera. z celé expedice vzniká film takže jak bude tak sem umístím link zatím jen pár fotek z kruhu.
Přílohy
DSC_0532.JPG
DSC_0531.JPG
DSC_0549.JPG
DSC_0551.JPG
DSC_0548.JPG
DSC_0533.JPG
DSC_0550.JPG
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Jarda »

Tak to velká gratulace,jinak Dněpr držel?Zlomená vidle,to se dá opravit,takže závada lehčí,téměř žádná.
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

držel celkem dobře až po Drážďany, od drážďan se rozhodl že nás prověří. napřed to začalo vynecháváním pravého válce spíše jen takové cuknutí, pak častější a pak i ztráta výkonu potom zase nárust výkonu a zase ztráta. řešili jsme to cca 12 hodin. zkoušeli jsme všechno od elektriky a když říkám všechno tak včetně drátů. měli jsem podezření na elektronické zapalování (regulaci předzápalu) odpovídalo by tomu to střídání výkonu a ztráty výkonu. mysleli jsme že si zapaluje kde chce, další chování motoru nás v tom ještě utvrdili. měl celý rozsah chodu od tvrdého přes měkký bez výkonu až po detonační spalování a střílení do výfuku. takže jsme řešili cívky zapalko svíčky fajky baterku pojistky a vůbec všechno od elektriky nakonec to bylo alternátorem a jeho regulací. prostě si chvilku dobíjel chvilku ne pak zase přebíjel atd. jak jsem doma vyměnil altík tak jsem do mašiny povracel všechno na co celou dobu jela a šlape jak víno.
jinak jsem sjel na zadním kole dvě pneumatiky. Naložený měl vepřík 620 kilo včetně mně takže na max a spíš víc než na max. celkem 8 špic prasko v zadním kole. jo ta zlomená vidle tak kardan to přežil jen díky tomu že tam mám kříž z auta a unašeče kříže kovaný. Mašina se vlastně zastavila až tím křížem jak se zasekl a zablokoval zadní kolo. původní by uletěl jak malina. a ještě jednou jsem to měl rozebraný ve švédsku protože neuvěřitelně hučely a chrastily rozvodový kola s tím jsem nakonec nic nedělal až doma. oprava spočívala v tom, že jsem dremlem musel obrousit hrany náběhu kol a je ticho
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Jarda »

To je zajímavé,pořád to jsou závady,kterým jde nějakým způsobem předejít,chci poukázat na to,že ten Dněpr nebude zas tak špatný stroj,proto mě zajímají všechny možné závady jak na Dněpru,tak na Uralu.Jinak se těším na video,tak trochu je sbírám (samozřejmě s laskavým dovolením autora-dovolení=možnost stažení bez komplikací :) ).
no a pokud jde o tuto destinaci,je to velmi zajímavý kraj,trochu jsem tam jezdil kamionem,hlavně teda v zimě,je to drsný,ale nádherný kus světa.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Dněprák »

Tak to už je pěkný výkon. Gratulace za úspěšné zdolání této porce kilometrů a kusu světa.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Davy »

Jakou jsi měl průměrnou spotřebu, počítals to?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Gratuluji a smekám klobouk před takovým výkonem.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od zdeněk »

S těmi stroji to je fakt odvaha - PARADA
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

Ahojte,

tak spotřeba je změřená přesně sežral 385 litrů takže 6,59 litru na 100 ale je potřeba vzít v úvahu, že polsko litva lotyšsko estonsko a finsko je placka prakticky pořád po rovině a měl jsem nasazeny nové pekary K68 + motor před cestou měl po výbrusu 2000 kilometrů, byly nasazeny nové ventily i sedla a seřízenej byl jak hodinky no hodinky je to rus takže ruský hodinky, tady jezdím tak za 7 až 7,5 na 100.

Jo mimochodem příští rok začneme chystat cestu na Irbit ve stejné sestavě a to severní cestou přes Petrohrad a dál přes ural na sibiř tam a jižní zpět cca 10000 kilometrů kdyby se chtěl někdo přidat tak dám vědět jak se bude schylovat k odjezdu ale dřív jak za dva roky to asi nebude, pořád je to tréning
chceme udělat expedici do Vladivostoku a když už by jsme tam byli tak se mrknout do Tokia to bude teprve hard core
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Dněprák »

Tak to máte tedy pěkně smělé, ale i skvělé cíle cestování.
Boldrik-1945
Příspěvky: 122
Registrován: 06 črc 2015, 12:02
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Boldrik-1945 »

Chlapci fakt dobrý punk,docela vám závidím skvělé zážitky.
Yamaha virago xv 750
Čz 175-standart 25B r.v.1938
K-750 r.v.1960
dněpr MT9
Příspěvky: 89
Registrován: 11 zář 2016, 03:05

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od dněpr MT9 »

pomalinku se v nás rodí myšlenka mimo Irbitu a Vladivostoku zajet si tak trochu lehčí výpravu a to na Island, tak jak by se schylovalo dám vědět třeba se někdo odvážný přihlásí a tu prasárnu si zažije s náma
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od fapeko »

S tím dobíjením se mně to osobně už stalo dvakrát na motorkách a to na káčku a na Jawě . Poprvé jsem taky nemohl na to přijít co to je a motor se choval jaky by byl totál na odpis nešlo to seřídit prostě totálka :lol: .
Ted si ještě vzpomínám ,že jsem měl tady pána ze Slovenska a ten to měl taky u několika rádoby odborníku :roll: a všichni mu řekli ,že má bezkontakt na ho.no + karbecy a přitom to byla jen vyhořelá spínačka :lol: .Po výměně spínačky ,seřízení karbecu+ zápalka motorka zase šlapala jak měla ;)
Takže se nedivím , že jste na to nepřišli .Je rozdíl mít motorku doma v dílně na zvedáku v teplíčku a rozdíl něco opravovat na cestě ve stresu atd
Jo a stím Irbitem vás asi předeženu :P
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Jirka veteran
Příspěvky: 97
Registrován: 22 úno 2014, 13:58
Bydliště: Sobčice
Kontaktovat uživatele:

Re: expedice za severní polární kruh

Nový příspěvek od Jirka veteran »

Hoši velká gratulace k tomu výkonu, takovým věcem hoodně fandím a smekám před výkony. Je to o to hodnotnější, že ty cesty vykonáváte na těchto strojích. Sám jsem kdysi také snil o cestě do Vladivostoku podél Transibiřské magistrály, tam si najmout nějakou loď a přepravit se na Aljašku a přes Kanadu a USA do Evropy, ale i cesta přes Japonsko není špatná, jenže roky ubíhají a jenom snít nestačí, proto vás obdivuji že prostě naplánujete, sednete a jedete, a dojedete. Nebojíte se ničeho a tak je to správné. Zajímá mně váš názor na doprovodné vozidlo při takových akcích jakou jsou dálkové cesty,třeba ta do Vladivostoku, myslím takové doprovodné vozidlo, které by zajišťovalo servis, vezlo by náhradní díly i bagáž, tak aby stroje nebyly plně naložené, to vozidlo nemusí plně kopírovat trasu motocyklů ale start a cíl by byl společný každý den.
Takže ať se daří a přeji spoustu dalších bláznivých nápadů.
Odpovědět