Jaká má být teplota válce???

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
bert
Příspěvky: 63
Registrován: 28 bře 2011, 17:06
Bydliště: Jižní Morava

Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od bert »

Jakou teplotu pracovní teplotu cca má mít válec SV 750 motoru?
K-750M
stavba M72
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od serpico-3 »

Tipnul bych to tak na bod varu..Když jedu v létě, řekl bych že opékat buřty by nebyl problém a v zimě to zase nespálí boty..Být tam budík tak se pohybuje od 50 do 120 stupňů..Je stejně obdivuhodné, jakou tepelnou dilataci sestava válec-píst-hlava snese. Tatra 11 v ůdolí smrti v Nevadě při téměř plus 50 stupňů se udajně ještě "chladila"a vůz tímto superhicem normálně projel... ;)
O jak moudří na rozdíl od nás byli naši předci..
Uživatelský avatar
bert
Příspěvky: 63
Registrován: 28 bře 2011, 17:06
Bydliště: Jižní Morava

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od bert »

Já mám pocit že se mě to přehřívá, včera jsem naměřil okolo 160 °C, i když otázka jak se tomu měření dá věřit. Na wiki jsem vyčetl že Tatra 148 má mít 160 a 180 °C jen toto není Tatra :lol: víc nic jsem nenašel. Příčinu doprovodného kouře jsem našel, že se mě z podvíček nastavovaní ventilu tam občas dostane olej.
K-750M
stavba M72
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od serpico-3 »

Patrně ti už motor dost dýchá, ne? Jak ti funí z oddechu pod motorem? Když jsou již špatné kroužky, netěsní, motor se přehřívá, protože přes kroužky předává teplo..
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Nastav jehlu na nejbohatší směs a pak podle provozu začni ubírat. Teplota válce ti nic neřekne, nikdo nedělal nějakou normu kolik by to mělo být. Hodně bude záležet na počasí a v kterém místě válce budeš měřit...
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od Davy »

teplota valce u vzduchace by se mela merit (pokud na to nema spec. nalitek) na medenym krouzku pritazenym pod svicku. Delaj se krouzky primo s naparenym termoclankem. Tam by mela namerena teplota mit nejvyssi vypovidaci hodnotu. Teoreticky by se tim melo kontrolovat hlavne podchlazeni motoru, prehrati spis z teploty oleje. Obavam se ze vhodnou teplotu bude nutny vypozorovat v praxi.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

V manuálu k Emce jsem se dočetl, že teplota hlav by neměla převyšovat 180°C - 220°C.
Don't give in without the fight!
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mě by osobně zajímalo, jak dlouho by trvalo, než se motor kousne, nechat ho běhat na volnoběh v 30 stupních horka. Třeba mi nejde do palice, jak mohly Sahary BMW 75 a Zundapp 750 fungovat v Africe u Afrikakorpsu..
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od Michal »

Vše je to jen otázka provozních vůlí. Syrový motor se hryzne při teplotě kdy zajetý má ještě 50 C rezervu. Vyběhaný nebo volný pak ještě jednou tolik. Provozem za vysoké teploty se postupně vyběhá větší vůle a motor s tím pak nemá problém.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Jaká má být teplota válce???

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ano, to je jasné, jen je určítá hranice...., největší odolnost má motor v perfektním stavu dostatečně zaběhlý.. Vyhoněný motor má možná "větší vůle", ale kroužky již špatně převádí teplo a jelikož propouští plyny /motor dýchá/ohřívá se a přepaluje olej , který snižuje chlazení a mazání motoru a tím uspíší jeho přehřívání..Takže do horka jen s motorem v perfektním stavu.. :)
Odpovědět