Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat
Vydělil jsem diskuzi o vstřikování do tohoto tématu. Pro zachování přehlednosti.
Podle nepodložených zpráv bude stříkačka příští rok, protože už v některých zemích nebudou moct prodávat stroje s karburátory. Jak to doteď dokázali protáhnout emisema s tak nízkou kompresí, to netuším. Japonci už museli kvůli emisím ukončit výrobu mnoha modernějších karburátorových motorů. Nenapadá mě jediná dnes prodávaná velká motorka, co by měla ještě karburátory.
Nevím, zda budou mít vstřikování hned všechny stroje, nebo jen ty prodávané v zemích kde to vyžadují předpisy. Typický zákazník Uralu je člověk v letech nestojící o moderní techniku. Typický zákazník je američan 50+ (nebo němec či australan stejného věku), co chce klasickou jednoduchou techniku, aby si na tom vše dokázal opravit sám, přitom si ale i po 5 letech provozu dokáže sám maximálně tak seřídit ventily.
Podle nepodložených zpráv bude stříkačka příští rok, protože už v některých zemích nebudou moct prodávat stroje s karburátory. Jak to doteď dokázali protáhnout emisema s tak nízkou kompresí, to netuším. Japonci už museli kvůli emisím ukončit výrobu mnoha modernějších karburátorových motorů. Nenapadá mě jediná dnes prodávaná velká motorka, co by měla ještě karburátory.
Nevím, zda budou mít vstřikování hned všechny stroje, nebo jen ty prodávané v zemích kde to vyžadují předpisy. Typický zákazník Uralu je člověk v letech nestojící o moderní techniku. Typický zákazník je američan 50+ (nebo němec či australan stejného věku), co chce klasickou jednoduchou techniku, aby si na tom vše dokázal opravit sám, přitom si ale i po 5 letech provozu dokáže sám maximálně tak seřídit ventily.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovozu Uralů
Ural plní normu euro3 přestože má jen karburátory s neřízeným katalyzátorem a recirkulací plynů.
Zohlednuje se totiž nízká maximální rychlost sestavy 100 km/h a výkon 40 koní při hmotnosti 350 kg.
Takhle to vysvětluje Pavel Kučera v časopise svět motorů ..
Zohlednuje se totiž nízká maximální rychlost sestavy 100 km/h a výkon 40 koní při hmotnosti 350 kg.
Takhle to vysvětluje Pavel Kučera v časopise svět motorů ..
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
Takhle to vysvětlil i mně + mírnější je to tím ,že je jiný postup měření.(začátek nějaké vteřiny po startu)
Na datum zavedení vstřikování jsem se neptal ,ale pochopil jsem to jako velmi blízkou budoucnost.
Na datum zavedení vstřikování jsem se neptal ,ale pochopil jsem to jako velmi blízkou budoucnost.
Ural Ranger 2019
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
Tohle mi vysvětloval kamarád, odborník přes motory. U Ducati, nebo Triumphu konstruktéří málem pukli vzteky když zjistili, že do retro modelů nejsou schopni montovat karburátory, kdežto rusové to dokázali. Jenže on to prej není žádnej zázrak. Nějakých 30kW při 750ccm je oproti jiným výrobcům hodně málo. Kdyby ovšem z toho motoru chtěli vyždímat více výkonu (a ono by to prý šlo), tak by se do emisní normy nevešli.
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
Jak přijdou stříkačky, kouzlo je pryč. Nový majitelé budou řešit poruchy snímačů, potenciometrů, lamb, katalyzátorů a podobných vyfikundací. Naštěstí je možnost dojezdit se starými klasickými karboši. Já chtěl zrušit svůj oblíbený starý vůz s jednoduchým karburátorem, ale pak jsem si řekl, ne...Raději jej ještě opravím, než jezdit s moderním sráčem..Musím tyhle výtvory opravovat a proto zastávám názor, že to co na stroji není, nemůže se posrat..Proto nechápu , proč např. někdo na takovou vymakanou konstrukci z 30. let, jako je emka nebo K 750 montuje třeba Vape, nebo podobné vyfikundace..Jakmile mu motorka chcípne a bude to ztrátou jiskry, může jít na stopa nebo vlak...Romantika dojetí je v háji..Což je dnes všeobecné pravidlo, žlutý anděl přiveze pouze benzin a baterku, jinak je to na odtah... 

- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
to ze ty se nevyznas v elektronice a neumis ji opravit neznamena ze je spatna 

Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
mno, ale kdyby tu bouchla atomovka, tak vape je z polovodicu, ne
?

-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
Dave, všechna čest, že to umíš, ale jak ji opraviš na cestě? Zrovna můj kámoš koupil H-D Panhead z 50. let a měl tam novodobé relé s novými vyfikundacemi a ne klasiku, dobíjelo mu to na 18Voltů. pak mu bouchla zap. cívka, odešel novodobý /ale patrně spolehlivý/ bezkontaktní rozdělovač a bylo vymalováno.Jestli jsi takový borec, že na cestě opravíš odpálenou cívečku, nebo tištěný spoj, jsi génius..Již z principu má vyšší spolehlivost pohyblivý kontakt, který na cestě zvýšením odtrhu uvedu v činnost než nějaká el. vyfikundace..Křížit geniální konstrukci s novodou modernou většinou z Číny je /podle mne/nerozum... 

-
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
No je fakt, že bezkontakt mi odešel. A dlouho se nedařilo přijít na to kde, proč, jak... Po celou tu dobu jsem jezdil na kladívko, který se sice rozštelovávalo, zapeckovávalo, uklepávalo, ale vždycky se to dalo během půl hodiny najít a opravit (byť to samozřejmě byla véééélká otrava). Teď tam sice mám bezkontakt zpátky, bo je to s nim přesnější, bezúdržbovější, míň to žere, atd., ale kladívko s sebou vozim v nářadí furt. Pro sichr. Co kdyby...
Re: Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovoz
Ural 750 není K750. Má elektronické zapalování s hallovou sondou, elektronický regulátor alternátoru, katalyzátor a přisávání vzduchu to výfuku. Nevím o tom, že by něco z toho někomu odešlo, kromě rozsypávajícího se katalyzátoru staršího typu.
Se vstřikováním přibyde jen palivové čerpadlo a pád dalších senzorů, žádná velká změna.
Katalyzátor můžete vyhodit ať je tam vstřikévání nebo karburátor, přisávání vzduchu vyhodí už výrobce, protože s ním by chybně měřila lambda. Naopak bude snadnější měnit výfuky a sání, protože nebude nutno složitě ladit trysky a jehly s každou změnou, vstřikování si doladí bohatost samo podle lambdy. Zmizí problém s vodou, která při každém větším dešti teče ze sání vzdušníkama do plovákovky a ucpává trysky. Ani mírné množství vody v benzínu už nebude vadit, vstřikování ho snadno sežere aniž by se někde ucpalo. Stejně tak zmizí problém ucpávání karburátoru sulcem, který vytvářejí povinné biosložky v benzínu.
Mám 20 let staré auto, které se s identickým motorem vyrábělo jak se vstřikováním tak s karburátorem. Podle grafů uvedených výrobcem má varianta se vstřikováním výrazně silnější točivý moment jak v nízkých tak ve vysokých otáčkách. K tomu žere v průměru o 2 litry méně. Tohle vše bych ocenil na Uralu. Na vstřikování mi vůbec nic neodešlo. Jednou mi umřelo palivové čerpadlo, což jsem zjistil během 10 minut na benzínce, když jsem odšrouboval přívodní hadici a palcem zkusil tlak po otočení klíčkem. Zbývá pár senzorů, téměř všechny lze snadno změřit voltmetrem, kromě toho řídící jednotka je celkem inteligentní a o zlobícím čidlu dá vědět.
Princip funkce vstřikování je ještě jednodušší než rovnotlakkého karburátoru. Dá se snadno pochopit a následně je jednoduché závadu odhalit. Jen prostě místo nářadí na karburátory budeme vozit voltmetr.
Se vstřikováním přibyde jen palivové čerpadlo a pád dalších senzorů, žádná velká změna.
Katalyzátor můžete vyhodit ať je tam vstřikévání nebo karburátor, přisávání vzduchu vyhodí už výrobce, protože s ním by chybně měřila lambda. Naopak bude snadnější měnit výfuky a sání, protože nebude nutno složitě ladit trysky a jehly s každou změnou, vstřikování si doladí bohatost samo podle lambdy. Zmizí problém s vodou, která při každém větším dešti teče ze sání vzdušníkama do plovákovky a ucpává trysky. Ani mírné množství vody v benzínu už nebude vadit, vstřikování ho snadno sežere aniž by se někde ucpalo. Stejně tak zmizí problém ucpávání karburátoru sulcem, který vytvářejí povinné biosložky v benzínu.
Mám 20 let staré auto, které se s identickým motorem vyrábělo jak se vstřikováním tak s karburátorem. Podle grafů uvedených výrobcem má varianta se vstřikováním výrazně silnější točivý moment jak v nízkých tak ve vysokých otáčkách. K tomu žere v průměru o 2 litry méně. Tohle vše bych ocenil na Uralu. Na vstřikování mi vůbec nic neodešlo. Jednou mi umřelo palivové čerpadlo, což jsem zjistil během 10 minut na benzínce, když jsem odšrouboval přívodní hadici a palcem zkusil tlak po otočení klíčkem. Zbývá pár senzorů, téměř všechny lze snadno změřit voltmetrem, kromě toho řídící jednotka je celkem inteligentní a o zlobícím čidlu dá vědět.
Princip funkce vstřikování je ještě jednodušší než rovnotlakkého karburátoru. Dá se snadno pochopit a následně je jednoduché závadu odhalit. Jen prostě místo nářadí na karburátory budeme vozit voltmetr.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovoz
Ano, patrně je to tak, a přiznám se, že poslední modely Uralu neznám. Šlo mi spíš o to, PROČ si člověk takovou motorku kupuje..Měl jsem za to, že je to z důvodu určité nostalgie po době, kdy motocykl se sajdou a jeho technikou byl oprostěn o dnešní moderní vymoženosti a vynikal spolehlivostí a jednoduchostí..Tahle konstrukce, se kterou dnes jezdíme, ať je to Ural, Dněpr nebo Emka jsou mladší sourozenci tehdejší jedničky ve vývoji motocyklů firmy BMW. Dodnes, přes všechny moderní vynálezy obstojí v mnoha ukazatelích. Na tehdejší dobu to byla ale bomba.a velice chytře udělaná.Je mi jasné, že dnešní požadavky na ekologii, spotřebu a u někoho i vzhled se nezastaví..Ale já osobně jsem zpátečník, klidně bych žil v 30. letech minulého století a tehdejší technika by mi stačila. Proto se omlouvám za moje výhrady k zavádění novot do této konstrukce, ztrácím tím důvod toto moto mít.Samozřejmě i nový Ural nemůže žít v roce 1950, ale už to není to, o čem jsem psal..Proto ať žije M 72 a jeho elektronika... 

Re: Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovoz
Emisní a jiné omezující předpisy nezastavíte. IMZ nebude montovat vstřikování (to samé s ABS atd) ani o chvíli dříve než bude muset. Ono milovníkům starých časů vadily asi i rovnotlakké karburátory, moderní alternátor, moderní ovladače na řidítkách.... Ti kterým je proti srsti současná technika obalená plechem klasických tvarů, si budou muset koupit skutečné veterány. Na druhou stranu přibude zákazníků, kteří si stroj kupují pro jeho funkční vlastnosti.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- Davy
- Příspěvky: 813
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Statistika prodeje a dovozu Uralů
Na ceste to opravim stejne jako kontaktni zapalovani, vymenou vadny casti.serpico-3 píše:Dave, všechna čest, že to umíš, ale jak ji opraviš na cestě? Zrovna můj kámoš koupil H-D Panhead z 50. let a měl tam novodobé relé s novými vyfikundacemi a ne klasiku, dobíjelo mu to na 18Voltů. pak mu bouchla zap. cívka, odešel novodobý /ale patrně spolehlivý/ bezkontaktní rozdělovač a bylo vymalováno.Jestli jsi takový borec, že na cestě opravíš odpálenou cívečku, nebo tištěný spoj, jsi génius..Již z principu má vyšší spolehlivost pohyblivý kontakt, který na cestě zvýšením odtrhu uvedu v činnost než nějaká el. vyfikundace..Křížit geniální konstrukci s novodou modernou většinou z Číny je /podle mne/nerozum...
Odpalenou civku opravim uplne stejne jako u kontaktniho zapalovani, vymenou

Mechanicky kontakt ma prave naopak z principu vyrazne nizsi spolehlivost, nez treba indukcni, nebo indukcnostni snimac atp..
Serizeni odtrhu je udrzba a ne oprava.
Ja jsem hodne konzervativni clovek a jsem schopnej vymyslet si neuveritelny vymluvy abych se nemusel ucit novy veci, nicmene mam dojem ze ty v tomhle ohledu budes este vetsi prebornik

Jo a ano, jsem schopnej castecne na ceste pripadne i opravit DPS, dokonce i civku, zalezi na okolnostech. Genius nejsem, jen se ridim skaustskym heslem (takze vozim vic naradi jak bagaze)

Dodatecna uprava: Este pridam trosku prednasku na tema ktery bylonacato s tim Harlejem. Zarizeni urceny pro napajeni z palubni site motorovyho vozidla musi splnovat urcity standardy. Nebudu hledat presny citace, ale zhruba by melo prezit dlouhodobe napeti nejakejch 150% beznyho, kratkodobe (nez vybavi jistici prvek) 3 az 4 nasobek a spickove radove stovky voltu. Samozrejme bezna garazova vyroba nahrad pro veterany se tim vubec nezabejva. Ono to dost komplikuje a zdrazuje zdrojovou cast. Prumyslove vyrabeny zarizeni to vetsinou splnujou (napr. Felicie a jeji bezna zavada - regl alternatoru. V siti je pak cca 17 az 18V a ridici jednotka jede vesele dal, jen praskaj zarovky).
Druha vec - zdrojova soustava by mela mit signalizaci zavady a to nejen podpeti, ale i prepeti. U starsich stroju signalizace prepeti chybi. Nebyl duvod se tim zabejvat, clovek poznal ze ma problem podle toho ze mu ubejval elektrolyt a praskaly zarovky. U upravenejch stroju prepeti muze bejt problem, takze ta signalizace by se mela doplnit a neignorovat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Re: Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovoz
Já nevím, ale řekl bych že pravda je někde uprostřed. Jednoduchá jednoúčelová elektronika je spolehlivější a nežádá si údržbu narozdíl od mechanického řešení (Fiat Ritmo měl elektronické zapalování a NIKDY jsem s ním nic neřešil a asi většina majitelů elektronických zapalování v našich strojích s ním nemá také žádný problém). Je fakt, že na mechanické části se nechá jednodušeji improvizovat v "polních" podmínkách, ale i tak to není jednoznačné. Je pravda, že dnešní auta jsou dle mého názoru "přeelektronikované" a občas to je pro zlost, hlavně když je to závada vyskytující se nepravidelně a náhodně. Bez diagnostiky je mnohdy oprava bez šance i po výměně dílu za nový, neboť je nutno celý systém nastavit znovu. Ale to zřejmě nebude případ Uralů ani se vstřikováním. Když si koupím novou motorku a budu se k ní rozumně chovat, tak asi bude bezporuchová. Je otázkou, zda se některá dočká veteránského věku a jak by to vypadalo v extrémních podmínkách. Nicméně každý má svoji volbu, pořídit si nový stroj plný elektroniky, nebo provozovat starý bez elektroniky. Je pravda, že nový bez elektroniky asi neseženu. 

- bobanbob
- Příspěvky: 251
- Registrován: 28 led 2011, 23:09
- Bydliště: Okres Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovoz
Zaplat pánbu za elektroniku teda co se tíče zapalování .
když jsem začínal měl jsem simsona ostatní známí fichtli a td .a hádejte kdo se toho ani nedotk?
pak jsem měl jawu 350 -634. a kolikrát jsem na cestě něco řešil? --často
poté jsem měl spoustu japonců a bez jediného problému a ani jsem snad v komunitě v které jsem se pohyboval neslyšel že by někomu odešlo zapalování. teda pokud to nebyl nějakej kutil a nehrabal se v tom že si myslel že to vylepší.
mno a nakonec jsem si pořídil rusa a stím ještě nemám zkušenosti.
Takže můj názor na elektroniku je ano všemi deseti co se tíče zapalování. ostatní vyfiku... co jsou v autech to je jiná písnička .
co se tíče motorek jasná volba el zapalování a vstřikování je supr věc skoro bez udržby .
spíš nechápu ural že tam ty vstřiky už dávno nemají
když jsem začínal měl jsem simsona ostatní známí fichtli a td .a hádejte kdo se toho ani nedotk?

pak jsem měl jawu 350 -634. a kolikrát jsem na cestě něco řešil? --často

poté jsem měl spoustu japonců a bez jediného problému a ani jsem snad v komunitě v které jsem se pohyboval neslyšel že by někomu odešlo zapalování. teda pokud to nebyl nějakej kutil a nehrabal se v tom že si myslel že to vylepší.
mno a nakonec jsem si pořídil rusa a stím ještě nemám zkušenosti.
Takže můj názor na elektroniku je ano všemi deseti co se tíče zapalování. ostatní vyfiku... co jsou v autech to je jiná písnička .
co se tíče motorek jasná volba el zapalování a vstřikování je supr věc skoro bez udržby .
spíš nechápu ural že tam ty vstřiky už dávno nemají
