Benzín special

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Benzín special

Nový příspěvekod Naposled » 30 led 2013, 12:34

Ave všichni, v poslední době se čím dál hůř shání benzín special. Ja osobně jsem nedostatek specialu řešil nákupem Naturalu a přidáním olovnaté směsi benaditu (kvůli ventilům),(míchal jsem podle návodu na lahvičce). Neni to ideální, smrdí to propálením pístů, ale i tak to jde. Nemáte někdo specielní kuchařku na přípravu šetrného benzínu pro tyto dokonalé motory z dostupních surovin? Ideálně i s poměrama míchání? Četl jsem tady na fóru, že někdo lehce solí petrolejem, jiný zase olejem do 2taktů ...
Díky moc za recepty zkušeným kuchtíkům :)
MT 12-S
Uživatelský avatar
Naposled
 
Příspěvky: 126
Registrován: 05 kvě 2011, 08:23
Bydliště: Vrchotovy Janovice

Re: Benzín special

Nový příspěvekod arno77 » 30 led 2013, 14:40

Vážení,
četl jsem na netu, že jelikož poptávka po benzínu speciál vzhledem k menšímu a menšímu počtu bezkatalyzátorových aut klesla(v roce 2000 tomu tylo 25% z trhu, dnes už nedosahuje ani jednono %) až do té míry, že se nevyplatí jej vyrábět, benzina skončila s jeho výrobou už v roce 2010!!! poté ještě doprodávala zásoby.
Speciál co je teď ještě na některých pumpách už je s oktanovým číslem 95, ale jsou už v něm namíchány přísady na ochranu ventilových sedel, i tak se nad tímto vonícím benzínem stahují mračna :cry:

Jinak ještě v blízkém městě ode mně existují dvě pumpy, kde jej lze natankovat, obávám se však jak dlouho bude k dostání..

A jak jste na tom vy, je ve vašem okoli ještě někde k dostání?

http://karvinsky.denik.cz/podnikani/pum ... 30124.html

http://byznys.lidovky.cz/special-91-kon ... y-trhy_rce
M-72
Uživatelský avatar
arno77
 
Příspěvky: 441
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Honda Wanderer » 30 led 2013, 15:58

Počet benzínek v mém okolí se specialem klesl za poslední 2 roky z 6 na 2. A čekám, kdy ty poslední dvě skončí taky. Co jsem se bavil s pumpařema, tak prodej specialu byl cca 1% jejich tržby. Takže se jim ani nedivím, že to stahují. Já to s Emkou nevytrhnu, i když na jedno natankování vezmu 50l :) a s Dodge jezdím ještě méně.

Takže bych se spíš zaměřil na recepty, jak snížit oktanové číslo benzínu. Možná by nebylo od věci oslovit nějaké kapacity na univerzitách, u výrobců paliv apod. Jestli to už někdo z veteránistů neudělal.
Don't give in without the fight!
Russian war motorcyclist on M-72 . . . adept na výuční list v ИМЗ
Неслушай машину, сматри крайину!
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
 
Příspěvky: 372
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Benzín special

Nový příspěvekod máchal » 30 led 2013, 19:36

Ahoj, já používám bohužel zatím jen do Jawy ohc natural 95+aditiva. Na podzim kupuji 100 oktanový benzin kvůli přezimování a dobrému jarnímu startu (neobsahuje biosložky), nicméně jeden můj známý, který se zabývá staršímy veterány (Harley wlc) používá 100 oktanů běžně. Biosložky mu působyly problémy s karburací apod. Je třeba upravit předstih na menší hodnotu (kvůli "rychlejšímu" hoření směsi). Je až k nevíře jaké problémy mají naše motory, schopné jet na vše co se dá zapálit, s moderním benzínem.
Uživatelský avatar
máchal
 
Příspěvky: 28
Registrován: 11 lis 2011, 19:16

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Davy » 31 led 2013, 09:37

Mensi predstih kvuli rychlejsimu horeni smesi u vyssiho okt. cisla? Snad naopak, ne? Benzin s vyssim oktanovym cislem v motoru s malou kompresi hori pomalejc. Uz jsem to tu myslim jednou psal, panove z Historicke letky to resili, konkretne u tohodle http://www.historicflight.cz/letadla/avia-bh-5/ letadla. Byl jsem u toho. Na moderni benzin sly z vejfuku metrovy plameny, protoze nestihal shoret. Vyresilo se to, ale uz nevim jak. Ale kazdopadne prvni pokus bylo vylepseni naftou a to pomahalo. Pak myslim vymysleli neco lepsiho. Ale ten Walter ma kompresi 1:4, tam to byl opravdu velkej problem.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davy-jawajizda.wz.cz
Uživatelský avatar
Davy
 
Příspěvky: 801
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Jirka-MT9 » 31 led 2013, 10:14

:P Jo ahoj Davy, konzultoval jsem to s tím pánem (díky za kontakt) a výsledek jsem zatím nezveřejňoval z důvodu nedostatečného vyzkoušení. Ředí to technickým benzinem jako alchymisté (míchají jim to přímo ve fabrice - tuším v Pardubicích dle jejich receptu, neboť berou několik sudů). Existují tři druhy technického benzinu dle bodu varu. Mně doporučil použít střední a zkoušet poměr dle "zalézajících plamenů" při sundaných výfukových kolenech. Problém je v obtížné dostupnosti technického benzinu, neboť je dodáván pouze v sudech pro průmysl - to co je k mání v obchodech je jakýsi "benzinový čistič" neznámého složení. Já jsem to dále nerozvíjel a místo toho jsem se rozhodl pro výměnu kroužků, abych zlepšil kompresi. Pro majitele eMek, kteří chtějí nechat motor tak jak je a mají nižší kompresi je to asi cesta. Jo a ještě mi důrazně doporučil přidávat aditiva. Na mém vykloktaném motoru jsem zkoušel poměr 1:10 a vypadalo to slibně :lol: .
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
 
Příspěvky: 759
Registrován: 08 úno 2011, 03:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Zuchnoff » 31 led 2013, 10:43

V úterý jsem si dovezl Dněpra z Polska a teď na to hledím že s tankováním bude problém-tak co tam nalít?Nebo co udělat s motorem aby žral bez problémů bezolovnatý natural.
Rusko není stát,to je životní styl.
Zuchnoff
 
Příspěvky: 95
Registrován: 31 led 2013, 10:35
Bydliště: Uh.Ostroh

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Davy » 31 led 2013, 11:21

Do OHV bez problemu normalni natural 95 + prip. aditiva. Ale i bez nich se obejde. Tady jde o motory s hodne malym kompresnim pomerem, tzn. stary SVcka.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davy-jawajizda.wz.cz
Uživatelský avatar
Davy
 
Příspěvky: 801
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha

Re: Benzín special

Nový příspěvekod serpico-3 » 31 led 2013, 11:48

Já na to jezdím a nemám žádný problém/SV/ ..Existují zvyšovače oktanů, ale snižovače jsem ještě neviděl..Ale stále vzpomínám na slovenský special UNI, který byl u nás u pumpy než pumpu koupilo ONO.. :)
serpico-3
 
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 17:03

Re: Benzín special

Nový příspěvekod hipik634-750 » 31 led 2013, 12:21

co smichat s trochou nafty? mame tu znalce paliv ?
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 993
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Benzín special

Nový příspěvekod fanda 72 » 31 led 2013, 19:34

Davy píše:Mensi predstih kvuli rychlejsimu horeni smesi u vyssiho okt. cisla? Snad naopak, ne? Benzin s vyssim oktanovym cislem v motoru s malou kompresi hori pomalejc. Uz jsem to tu myslim jednou psal, panove z Historicke letky to resili, konkretne u tohodle http://www.historicflight.cz/letadla/avia-bh-5/ letadla. Byl jsem u toho. Na moderni benzin sly z vejfuku metrovy plameny, protoze nestihal shoret. Vyresilo se to, ale uz nevim jak. Ale kazdopadne prvni pokus bylo vylepseni naftou a to pomahalo. Pak myslim vymysleli neco lepsiho. Ale ten Walter ma kompresi 1:4, tam to byl opravdu velkej problem.

Jestli můžu přidat své zkušenosti s tím předstihem, tak je ho potřeba zmenšit. Tenhle problém jsem řešil u velorexu. Při normálním předstihu se motor přehříval, hůř tahnul a docela dost klepal ( nebylo to opotřebením, motor byl po kompletní go). Po snížení předstihu krásný kultivovaný chod, pěkně tahne a bez problémů se chladí.
M - 72
Uživatelský avatar
fanda 72
 
Příspěvky: 15
Registrován: 20 pro 2012, 22:03
Bydliště: nedaleko Týna nad Vltavou

Re: Benzín special

Nový příspěvekod Davy » 31 led 2013, 20:54

To bude necim jinym, co se soubezne zmenilo. Dvoutakt je na predstih hodne malo citlivej. Mnohem citlivejsi je treba na vlhkost vzduchu a nebo na znacku benzinky ;)
Klepani zpusobuje detonacni spalovani, to by se melo spis zlepsit zvysenim oktanoveho cisla.
Ale ja si taky nejsem jistej jak to s tim predstihem vlastne je. Je fakt ze benzin s vyssim oktanovym cislem hori pomalejs. Ale treba zas dava vic tepla. Tzn. pri mensim predstihu by byl mensi tlak a min by se hral motor.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davy-jawajizda.wz.cz
Uživatelský avatar
Davy
 
Příspěvky: 801
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha

Re: Benzín special

Nový příspěvekod fapeko » 31 led 2013, 22:19

Relativně nové, vysoce aditivované stooktanové benzíny mají schopnost přispívat ke zvýšení výkonu motoru a snížení spotřeby i jinak než počtem oktanů. Říká se tomu mazivostní přísady a dávají se do benzínu proto, aby snižovaly odpor a třecí ztráty při průtoku paliva čerpadly, vstřikovači, tryskami, zkrátka celým palivovým systémem. I tohle je přínos ekonomice spalování.
Faktem je, že pokud do motoru nalijete stovku bez dalších úprav, neplatí „víc oktanů rovná se vyšší výkon“. Ten přichází až s kompresními písty, potažmo se změnou předstihu. Ale jeden pořádný důvod nalít si stovku do nádrže má každý z nás. Před zimou. Stooktanový benzín totiž neobsahuje biosložku, (bioetanol – biolíh), který na sebe jinak váže vodu a s ní pak klesá na dno palivové nádrže. Výsledkem je, že když si před zimou v dobré víře naplníte Naturalem 95 nádrž, aby vám nezrezla, tak zhruba po dvou – třech měsících máte dole v nádrži vyselektovanou biosložku, která na jaře zrovna moc dobře nechytá, nehledě na možná poškození motoru. Nechat nádrž prázdnou je taky hloupé kvůli její korozi (i když moderní nádrže už jsou v pohodě), a tak dát před zimou plnou stooktanového benzínu je z gruntu dobrý nápad.

Zdroj ČMN
Njn a proto každé jaro čistím karburátory na motorkách , protože to je ucpané z 95 okt. řepky :lol:
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
fapeko
 
Příspěvky: 1215
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava

Re: Benzín special

Nový příspěvekod hipik634-750 » 01 úno 2013, 11:00

no, vyssi oktanovy podle me rychlejs hori, proto je potreba predstih snizit. me treba dnepr funguje jen s packou na max k sobe, jinak to v podstate nejede.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
hipik634-750
 
Příspěvky: 993
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Benzín special

Nový příspěvekod fanda 72 » 01 úno 2013, 12:37

Davy píše:To bude necim jinym, co se soubezne zmenilo. Dvoutakt je na predstih hodne malo citlivej. Mnohem citlivejsi je treba na vlhkost vzduchu a nebo na znacku benzinky ;)
Klepani zpusobuje detonacni spalovani, to by se melo spis zlepsit zvysenim oktanoveho cisla.
Ale ja si taky nejsem jistej jak to s tim predstihem vlastne je. Je fakt ze benzin s vyssim oktanovym cislem hori pomalejs. Ale treba zas dava vic tepla. Tzn. pri mensim predstihu by byl mensi tlak a min by se hral motor.

Dovolím si nesouhlasit s tím ,že by se změnilo souběžně několik věcí. Benzín stejný, počasí stejný. Změny nastaly okamžitě po seřízení, při následném nastartování hned změna. Problém jsem delší dobu konzultoval s ostatními majiteli a měli podobné zkušenosti. A zrovna velorex je docela náchylnej na správné seřízení , protože jinak nechce jezdit dozadu. Jinak já používám do emka zatím speciál, protože u nás je stále ještě k sehnání.
M - 72
Uživatelský avatar
fanda 72
 
Příspěvky: 15
Registrován: 20 pro 2012, 22:03
Bydliště: nedaleko Týna nad Vltavou

Další

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron