Jaky je rozdil mezi drapakama pro tvrdý kamenitý terén a pro měkký terén? je to jenom o směsi nebo jsou nejak zasadne jinaci vzorky? co je nejlepsi obout na zadek u dnepra aby se vyskrabal co nejlip z blata?
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 08 zář 2012, 15:28
od drumbas
kostky
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 08 zář 2012, 19:24
od Davy
Na blato potrebujes vzorek s dostatecnou samocistici schopnosti, tzn. ostrej krosovej, spunty dal od sebe. Na kameni/sotolinu muze bejt hustsi.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 00:28
od Lasky
Jo gumy jsou docela věda.O tom by se dalo popsat spousty stran a stejně se na ideální gumě nikdy neshodnou všichni.
Jednak je rozdíl v tvrdosti směsi.Obecně by se dalo říct,čím měkčí tím lepší jízdní vlastnosti v terénu,ale tím rychleji taky mizí.A některý zmizí hodně rychle,proto na tvrdej povrch je třeba trvrdou směs.Jinak by taky mohla bejt guma po 100km úplně na odpis.
Další věc je počet,velikost,tvar a uspořádání špuntů.Zase na tvrdej povrch je třeba,aby byly špunty na husto,do bahna je potřeba aby tam bylo špuntů míň.
Rozlišujou se krosový a endurový gumy.
Dál je třeba kouknout jestli je guma homologovaná pro silniční provoz,což docela dost krosových gum není.Spousta lidí to neřeší,já taky nejsem svatej,ale je potřeba vzít v potaz,že když se stane nehoda,tak první na co se pojišťováci,či různí znalci koukají jsou gumy a pak by i nezaviněnou nehodu dokázali přenést na tebe.
Taky pozor co je to za homologaci.Třeba guma Mitas EF má napsáno homologováno Enduro FIM,ale to není pro silnici,ale pro závody.
Co nejlíp obout na Dněpra by Ti asi nejlíp poradili kluci co s tím jezdí v terénu.Já jsem se sajdou v terénu začátečník.Znám to z normálního endura na sólo.
Každopádně na těžkou motorku nemůžeš dát nějakou úplně měkkou směs se špuntama na řídko.To by šla do řiti hodně rychle.Třeba gumy co na lehký krosce 250ccm drží v pohodě jdou na těžkým enduru 600ccm do řiti mnohem rychleji.Můj brácha teď nedávno ujel na MitasC11 asi 150km po asfaltu a guma byla na vyhození.
Mě se na tyhle mastodonty osvědčila Michelin AC10. Záběr v terénu je docela dobrej,jezdil jsem s ní v Rumunsku v šutrech,hrabal se v kamenných korytech do hor,něco i po asfaltu a vydržela docela dost.Nevím přesně,ale tak 1000km,Ale to dostávala opravdu zabrat.Když jsem jí obul poprve,tak jsem byl zděšenej,že se vlní,ale rychle jsem si zvykl.A není drahá a je homologovaná na silnici.http://www.pneumoto.cz/filtering.php?fi ... =4&range=0
Zase pokud chce člověk jezdit hodně po silnici,občas do terénu,tak je dobrá Mitas E09.To je enduro guma s velkýma špuntama,takže tolik neubejvá,ale zas tolik nefunguje v bahně.
Ale každopádně se ještě poraď s někým kdo to má na Dněpru vyzkoušený.To co jsem Ti tu všechno napsal mám vyzkoušený na Japoncích a na Jawě.U Sověta prej některý gumy drhnou špuntama o kardan.Nejlíp Ti asi poradí až se vrátí bojovníci z Ukrajiny.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 08:25
od Peterson
E09 v 19'' rozměru pro zadní kola neexisuje. 19'' se dělá jenom jako přední pneu, ale ta je nepoužitelná i na předku.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 08:32
od Lasky
Aha.Tak to mě vůbec nenapadlo,Sověti mají 19"kola. Já jsem pořád zvyklej na ty svoje 18+21.
Tak to asi bude o poznání těžší výběr.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 15:02
od Němec
když jsem viděl, co dal Pavel Kučera na urlashinách, aspoň myslím, že to byl drapák uralshina, tak jsem ani jinou pneu pro to svoje občasný použití nehledal a vystačím si taky s uralshinou byla to neroztrhaná motokrosová trať po dešti, kdy to pořádně nejelo ani motokrosový motorce (na videu není) - v místě, kde napoprvý projel a napodruhý roztrhnul hardyspojku, tak je krásně vidět, jak je to strmý - doteď nechápu, jak se dá s uralem takovej krpál blátivej vyjet
akorát v eshopu jsem je neviděl, prodávaj se ještě?
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 16:24
od Peterson
Asi se ještě někde prodávají, ale různě jsem několikrát četl, že už se nevyrábí.
Já jezdím na použitých motokrosových drapácích - relativně řídké špunty a tvrdá směs. Stojí to pár korun (použité) a na blbnutí v terénu je to OK. Jen spojka dostává zabrat, protože motor nemá sílu v terénu drapák utrhnout a protočit kola. Až budeme mít ten pomalejší zadní převod (který se snad někdy povede), snad se to výrazně zlepší.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 11 zář 2012, 20:08
od Muf
lasky: dik za postrehy, muj dnepr byl puvodne solo takze mam kola 18"
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 15 zář 2012, 23:28
od Michal
Do terénu jedině krosový drápák. Oproti enduroidním gumám je to propastný rozdíl.
A co je důležitější, než drapák na zadním kole? Drapák na předním kole! Tam jsou rozdíly asi největší. Na předním kole se enduroidní gumy ucpávají ještě více než zadní a předek pak neřídí. Tohle konkrétně je největší slabina K-37. Kromě toho pouze drapáky mají boční špunty, se kterými bez větších problémů vyjedete z koleje nebo po stěně, zatímco normální guma vás z koleje už nepustí.
Drapák do měkkého terénu vám na těžké motorce se sajdou zmizí před očima. Je opravdu z měkčí gumy.
Značka a model je osobní záležitostí. Někdo má raději C-16, já mám nejraději C-20.
Rychlost sjíždění drapáku pro tvrdý terén na nepoháněných kolech je přijatelná pro celoroční provoz. Na kole sajdy mi jedna guma vydrží asi 6 tis. km. Na zadním kole ho ale sjedete poměrně rychle, zde je výhodné mít na rezervě silniční gumu a používat rezervu pro jízdu po silnici. Prohodit zadní kolo s rezervou je na 2 minuty.
Ve sněhu je situace jiná. Drapák v hlubokém sněhu sice opět pevně vede, ale enduroidní gumy tam nepropadají, sníh se tolik nelepí.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 16 zář 2012, 09:32
od Lasky
Souhlasím s Michalem,že předek je mnohem důležitější,než zadek. Když nedrží zadek,tak člověk prostě jen nevyjede.A když zadek ustřelí,tak se takovej smyk rovná poznání snáz,než smyk předního kola.
A ze smyku předního kola bejvaj škaredý nehody i u sólo motorky,kde má člověk možnost se nějak katapultovat,nebo s tí aspoň něco málo v tom letu udělat.U sajdy moc možností jak ovlivnit let není.
Taky jsem snad nikdy nepoužíval stejnej typ gumy ve předu i vzadu. Dopředu není problém dát měkkou směs s řídkými špunty.Tam opravdu nemizí rychle.Když tedy člověk na asfaltě nebere za přední brzdu jako Mongol.Další věc je huštění.Je opravdu znatelnej rozdíl jak guma drží,když je měkčí,nebo když je nafouknutá natvrdo.Ale zase když vím,že jedu někam poskakovat do ostrýho kamení,tak to radši přifouknu na úkor přilnavosti,než abych zničil i ráfek.
Ale ještě dávat pozor,aby 18tka drapák byl opravdu vzorek pro přední kolo. A to asi bude docela zúženej výběr,protože drtivá většina teréních motorek má vpředu 21",nebo 19".
Ještě k těm enduro gumám.Je třeba rozlišit cestovní a sportovní enduro.U těch cestovních souhlasím s tím co psal Michal.Většinou mají mnohem větší plochu špuntu,právě proto aby nemizely tak rychle,ale právě proto nefungujou tolik v terénu. U Mitasu je to řada "E".
Gumy na sportovní enduro už jsou jako krosový drapáky,ale přijde mi zbytečný je kupovat.Zbytečně drahý.Jednou jsem zkoušel Mitas EF07.Není to špatný,ale už si jí nekoupím.Radši si koupím jinej levnější krosovej drapák.
To jsou vlastě gumy pro oficiální enduro závody.Tam se smí používat jen gumy schválený Mezinár.mot.federací.
Proto ta homologace "enduro FIM".
Pro nás ovšem naprosto zbytečný.
Re: rozdily v drapacich
Napsal: 02 srp 2013, 06:44
od Libor
Pánové,jdu na radu,kde nejlíp nakoupit gumy na káčko,ledy se hnuli a budu pomalu obouvat a nemám zatím co.... Představoval bych si tak nějaké pěkné drapáky,vlezou tam jen 4.00 nebo i větší?Asi ne,co?díky za rady....