Silon jako pouzdro na ložisko

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Dneprstein »

Zajímal by mě váš soudružský názor na totok: Drobnými krůčky postupuji v přestavbě alternátoru a stojím teď před dilematem. Potřebuji udělat pouzdro (víko) na zadní ložisko hřídele alternátoru (přední zůstává původní včetně příruby). Nejlepší by bylo, udělat ho z hliníku, ale dostal se mi do ruky velký kus silonu, tak mě napadlo jestli by nešel použít ten. Vydrží dlouhodobě tepelné namáhání od ložiska točícího se klidně 6500 ot/min?
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Míra »

vydrží, není se čeho bát. třeba jawa 250 typ 593 má v silonových vložkách uloženou klikovou hřídel. jen je potřeba vekýho přesahu v uložení ložiska, aby po ohřátí silonu nemělo vůli.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Ivo »

Mě silon nevydržel ani v ramenech kola. Takže nevím...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Dneprstein »

Už se to řeší z duralu, takže by žádný problém neměl nastat. Akorát mam ještě dilema, jestli tu hřídel kalit, nebo ne. Podle mýho ta původní z alternátoru kalená neni...
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 258
Registrován: 20 led 2011, 17:30
Bydliště: Nový Hradec Králové

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Ivo »

Já bych jí osobně určitě zlehka přikalil... Asi bych to nenechal bez tepelné úpúravy. Přeci jen to je dost namáhaná součástka...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Míra »

origo hřídel je kalená jen povrchově, a to z toho důvodu, aby šla nabrousit na daný rozměry. já mám hřídel na altíku z materiálu 12050, bez tepelný úpravy a zatím drží.
Dněpr 11 solo/side
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Dneprstein »

No uvidim, jak to s tim kalenim dopadne. Teoreticky bych jí mohl "baj oko" zakalit sám, ale to by znamenalo, že bych jí musel po vysoustružení vyzvednout, zakalit a pak jim jí vrátit, ať jí dobrousí. Posílat to do kalírny se mi moc nechce, bo je to s nima všude na dlouhý lokte...
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Zdravím soudruzi, my jsme stejný problém řešili na motoru s dynamem 6V a zatím si chrochtám já kulometčík i altík. Namontovali jsme to před zimou, takže odjeto asi 800-1000km. Uložení ložisek máme v hliníkové přechodce, hřídel jsme použili původní z dynama, jen jsme ji patřičně zkrátili a upravili. Altík jsme ocenili cestou na vstreču a zpět, protože vyhřívaná sajda je fakt luxus a nemá to chybu. :D
Vici
Příspěvky: 264
Registrován: 25 úno 2011, 00:16

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Vici »

V domácích podmínkách bych rozhodně nic nekalil. Nevím jestli je to technicky (rozměrově) řešitelné, ale co na tu hřídel dát vnitřní kroužek z jehlového ložiska a ten zalepit. Já jsem to takto řešil na setrvačníku aby ho gufero nevydřelo, protože tam má být v originále filc. Viz. foto tady....

http://m-72.webnode.cz/images/200001927 ... 480%5D.JPG

http://m-72.webnode.cz/images/200001928 ... 480%5D.JPG
M-72, 1952
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Silon jako pouzdro na ložisko

Nový příspěvek od Dneprstein »

To vyřeší tvrdost hřídele v místě kroužku, ale ne její celkovou pevnost. Jde o to, že já na ní potřebuju udělat kónus na nasazení rotoru a ten by potřeboval nabrousit. A to broušení by chtělo předem zakalit... Ale už se to dělá, chlapci ve strojírně říkali, že se tím nějak poperou. Buďto to udělají z nějaké tvrdoty rovnou, nebo to zkusí přifařit k nějaké zásilce do kalírny. Já si to můžu zakalit stejným způsobem, jako kalim sekáče, sekery, kladiva a podobně. Problém je, že netrefim přesnou teplotu ani při kalení, aby při popouštění, navíc težko docílim stejnýho zakalení v takhle velký ploše. Kalením v oleji by se sice dalo dosáhnout "natažení" té tolerance, ale furt je to jen od oka... No, příští týden bych to snad měl mít, tak už se těším až to začnu skládat...
Odpovědět