ložisko do kola

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

ložisko do kola

Nový příspěvekod drumbas » 14 dub 2012, 18:59

zdar nevite někdo nahodou tak z hlavy jake ložiska patři do kol
nechce se mi k vuli tomu kuchat jiny vnitřek kola
diky za info všeeem
drumbas
 
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 12:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Dan » 14 dub 2012, 22:07

Kup si je tady a máš to bez starostí. ;)

http://shop.ural.cz/kola/loziska/lozisk ... ItemIdx=11
Dněpr MT 10
Dan
 
Příspěvky: 84
Registrován: 20 led 2011, 22:15
Bydliště: Kleneč (Roudnice nad Labem)

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Michal » 14 dub 2012, 22:12

Kuželíkové 30204.
Do sólovky lze nahradit kuličkovým 6204, vyžaduje dokoupit nebo na soustruhu upíchnout vnější rozpěrku o stejné délce jako je vnitřní rozpěrka.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 14 led 2011, 22:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod drumbas » 15 dub 2012, 05:29

diky moc to čislo sem potřeboval
fakt diky
drumbas
 
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 12:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Němec » 15 dub 2012, 06:36

Jsou lepší kuželíkový nebo kuličkový?
Jestli si dobře pamatuju, kuželíkový snášejí dobře i boční tlak?
Ale zase co jsem tak koukal, jsou náchylnější na seřízení a při přetažení se ničí?
ve svý 2008 mám totiž klasický kuličkový a po 25tis jsou ještě ok, na druhou stranu co jsem měl kuželíkový v krku, tak s nima byl problém hned od začátku, kdy byla v krku neustále vůle, ložisko se dotáhlo a za pár desítek km tam vůle byla zas.

a nevíte někdo, jestli se do nových dávají už zase kuželíkový, nebo stále kuličkový?
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Němec
 
Příspěvky: 318
Registrován: 15 led 2011, 09:32
Bydliště: Horní Dolní

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Michal » 15 dub 2012, 11:25

Kuželíkové snese mnohonásobně větší boční síly než kuličkové ložisko. To je důvod, proč jsou v nábojích kol aut.

Pokud ti v sajdě i při ježdění po dvou vydržely tak dlouho, tak jsou zřejmě hodně kvalitní. Kamarádi s Jawíma sajdama je musej měnit každý rok. Já jsem dokázal v Uralu vylágrovat kuličkové ložisko 6206 co drží poloosu ve vidlici sajdového kola. Tam tomu ale napomohla sůl a nepřesná (krátká) rozpěrka mezi ložisky.

S tím krkem je to buď mizerně vyrobené uložení ložiska, že si furt sedá, nebo špatně zajištěná kontramatka na brejlích, takže se spodní matka povoluje. Já nahrazuju axiální kuličkové ložiska v krku řízení za kuželíkové ve všech motorkách, kam nějaké kuželíkové pasuje. Zatímco kuličky a misky mají relativně krátkou životnost, kuželíková jsou (téměř) věčná. Po namontování a naražení kladivem si ty ložiska po prvních 100km a vymetení pár děr sednou důkladně do svých uložení a potřebují dotáhnout. Poté jsem je už nikdy na žádné motorce nemusel seřizovat.
V kolech Dněpra a Urala je to něco jiného, tam se ojížděj, tak potřebují minimálně jednou ročně dotáhnout.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 14 led 2011, 22:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod drumbas » 19 dub 2012, 19:26

eště jedna otazka to gufero co tam je ma jake čislo
nějak při rozborce sem ho poničil a ještě je ruske takže podle čisla to nepoznam
drumbas
 
Příspěvky: 382
Registrován: 26 bře 2011, 12:38
Bydliště: okoli ostravy

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Michal » 19 dub 2012, 20:49

Z hlavy nevím, ale čísla gufer se udávaj jednoduše v rozměrech: XX-YY-ZZ, kde XX je vnitřní průměr (20mm), YY vnější průměr (nevím) a ZZ je šířka gufera. Stačí si ho oměřit šuplerou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 14 led 2011, 22:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod stepky » 22 kvě 2012, 15:15

Ahoj,

gufero v kole ma rozměr 25x38x8 (tedy aspon to co dam soudruzi dali me :-)

Stepky
http://stepky.rajce.idnes.cz/dnepr
Uživatelský avatar
stepky
 
Příspěvky: 134
Registrován: 02 srp 2011, 04:28

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Mira3.0.9 » 22 kvě 2012, 15:21

ja mám v krku řízení axialni ložiska.Dá se to bez úprav vyměnit za kůželíkové?A jaké mají označeni?Děkuju
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
Uživatelský avatar
Mira3.0.9
 
Příspěvky: 285
Registrován: 20 led 2011, 23:25
Bydliště: Tábor

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod Michal » 22 kvě 2012, 22:51

By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
 
Příspěvky: 1051
Registrován: 14 led 2011, 22:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: ložisko do kola

Nový příspěvekod marcel.ch » 29 zář 2014, 14:25

Tady mají hodně levné ložiska kol: http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/levne-autodily/loziska-kol. Taky jsem si je koupil.
marcel.ch
 


Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron