http://holzgibtgas.com/viewtopic.php?t=6206
M72 na dřevoplyn
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
M72 na dřevoplyn
Ural M66 rv.1972
bez hnané sajdy.
bez hnané sajdy.
Re: M72 na dřevoplyn
no to mě po...
vysvětlíte mi někdo jak to funguje?
Re: M72 na dřevoplyn
To bude stejnej princip jako kotle na dřevoplyn. Plyn, kterej vznikne hořením dřeva, shoří nakonec taky. Zajímalo by mě, jak mají vyřešenej ten kotel.
Bylo by to výborný na vytápění sajdy
Bylo by to výborný na vytápění sajdy
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
Re: M72 na dřevoplyn
co vyprávěl táta když byl malej harant, tak jezdili do školy s busem na dřevoplyn a prý bylo potřeba zatápět hodinu dopředu
taky by mě zajímalo, jak trpí nebo netrpí motor, když klasickej plecháč kotel topení dřevem hlavně ne dokonale suchým umí odrovnat celkem brzo.
ale bylo by to hezký, místo benzínky zastavit v lese doházet palivo a pokračovat
jen mi není jasný, jestli to funguje jen na dřevěný uhlí, nebo i na kusový dřevo.. ?
taky by mě zajímalo, jak trpí nebo netrpí motor, když klasickej plecháč kotel topení dřevem hlavně ne dokonale suchým umí odrovnat celkem brzo.
ale bylo by to hezký, místo benzínky zastavit v lese doházet palivo a pokračovat
jen mi není jasný, jestli to funguje jen na dřevěný uhlí, nebo i na kusový dřevo.. ?
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: M72 na dřevoplyn
tak ono to dřevo v tom kotli jakoby neshoří ale zplynuje a ten plyn je to co teprve pak hoří ve válcích motoru. jinak co jsem slyšel tak se topilo obyč dřevem. Ale taky asi není dřevo jako dřevo. A nakonec výkon ve srovnání s benzínovým palivem dost pokulhával. To je jeden z důvodů proč se od toho upustilo a to nemluvím o tom, že to nebylo sednout do auta a jet, ale hezdy si dát načas a třeba hodku, dvě před jízdou hezky roztopit kotel. Ono se to používalo docela v druhoválečných letech když nebyly suroviny nazbyt. Viděl jsem na netu pár kutilů co si takto předělali svůj vehykl i dnes, ale to spíš jako raritu
Mám dojem, že snad existují i firmy co tyto kotle vyrábí. Problém je ale že to zabere veliké množství místa ve voze. Viděl jsem i dokonce vozík tažený vozidlem na kterém byl tento kotel umístěn.
nakonec malá ukázka jednoho starého trucku.
http://www.youtube.com/watch?v=aRbYiP0c ... re=related
nakonec malá ukázka jednoho starého trucku.
http://www.youtube.com/watch?v=aRbYiP0c ... re=related
M-72
Re: M72 na dřevoplyn
Do kotlu na drevoplyn ma prijit dukladne proschly drevo, idealne tvrdy, tohle bude asi podobny. Ono by si to asi nejak poradilo, ale zastavit v lese, nalamat do kotle smrkovy rosti a jet dal by asi nebylo to pravy 
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: M72 na dřevoplyn
Nedávno proběhla po netu informace o Roveru přestavěném na pohon kávou (usušeným lógrem). Princip spalovnání stejnej jako u dřevoplynu, akorát místo dřeva se jako palivo používá kafe. Dokonce snad drží nějakej rychlostní rekord v autech kávou poháněných (146 km/h, nebo tak nějak)...
Jinak dřevoplyn se používal hlavně proto, že benzín nebyl. Motor na dřevoplyn má menší výkon, trpí zanášením prachem (sice se dřevoplyn po cestě z kotle do motoru různě filtruje, ochlazuje a podobně, ale stejně), o roztopení s dostatečným předstihem už byla řeč. Problém se "sežráním", při nedostatčně vysušeném dřevě, netrápí až tak motor, ale spalovací komoru kotle, protože v ní kondenzuje vlhkost, tvoří se kyseliny, atd... Pak má dřevoplyn taky tu nevýhodu, že je drobátko jedovatý a drobátko výbušný... Ale, jelikož se to vcelku rozšíreně používalo, tak asi všechno šlo nějak vyřešit do stádia použitelnosti a dneska, při znalostech materiálů a možnostech regulace by to určitě šlo ošetřit ještě líp. No, kdo ví, za pár let možná budeme mít takhle přestavěný motorky všichni. Teda všichni ne, jen my se sajdama...
Jinak dřevoplyn se používal hlavně proto, že benzín nebyl. Motor na dřevoplyn má menší výkon, trpí zanášením prachem (sice se dřevoplyn po cestě z kotle do motoru různě filtruje, ochlazuje a podobně, ale stejně), o roztopení s dostatečným předstihem už byla řeč. Problém se "sežráním", při nedostatčně vysušeném dřevě, netrápí až tak motor, ale spalovací komoru kotle, protože v ní kondenzuje vlhkost, tvoří se kyseliny, atd... Pak má dřevoplyn taky tu nevýhodu, že je drobátko jedovatý a drobátko výbušný... Ale, jelikož se to vcelku rozšíreně používalo, tak asi všechno šlo nějak vyřešit do stádia použitelnosti a dneska, při znalostech materiálů a možnostech regulace by to určitě šlo ošetřit ještě líp. No, kdo ví, za pár let možná budeme mít takhle přestavěný motorky všichni. Teda všichni ne, jen my se sajdama...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 10 úno 2012, 10:01, celkem upraveno 1 x.
Re: M72 na dřevoplyn
No krásná myšlenka. Na zimu nezávislé topení a pohon v jednom, celý rok hezká nostalgická vzpomínka na doby minulé a nezávislost na ropných upírech. Fakt se mi líbí představa že jezdím na dřevo, ale nevím co by na to říkali soudruzi policajti
. Obávám se že u nás by to kvalifikovali jako nepovolenou přestavbu vozidla
.
Re: M72 na dřevoplyn
Parní lokomotivy se roztápí tři dny předem! Tak to by motorce mohl stačit jen jeden ne 
M-72, 1952