Kuželové soukolí
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: Kuželové soukolí
Super, pošlu ti zprávou muj kontakt, abychom se nějak domluvili
белка
"hydroveverka"
"hydroveverka"
- zdeněk
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuželové soukolí
Pokud to pomůže k urychlení výroby soukolí tak zajistím potřebný materiál pro výrobu soukolí. Jaké číslo ocele potřebujeme a jaké rozměry ???
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: Kuželové soukolí
Nevím v jaké fázi je ta avizovaná výroba,ale já řeším opačný problém.Jezdím s leštěnkou především cesty a lehčí terény a každý rok s ním jedeme na dovolenou.Cestovní rychlost 80-90 je na těch delších cestách malá.Ural se sice dá vytočit na těch 105-110,ale jako by tam chyběl ještě jeden kvalt.Uvažuji o zrychleném soukolí 9/35,které má Pavel v E-shopu.Nejsem ještě rozhodnut a uvítám názory ostatních.
Re: Kuželové soukolí
Rychlejší soukolí by maximálku ještě snížilo. Motor ani při 120km/h ještě nedosahuje otáček s maximálním výkonem, nemá dost síly překonat odpor vzduchu a těch otáček dosáhnout. Ten motor je docela točivý. Naopak o kousek pomalejším převodem by mělo jít dosáhnout vyšší maximální rychlosti.
Rychlejší převod je vhodný pouze pro snížení otáček při cestovní rychlosti 70-80km/h, kdy je odpor vzduchu ještě relativně mírný.
Rychlejší převod je vhodný pouze pro snížení otáček při cestovní rychlosti 70-80km/h, kdy je odpor vzduchu ještě relativně mírný.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Kuželové soukolí
Zkoušel jsem na Dněpru (což je podobné) rychlejší 4.kvalt o 10% s cílem méně točit motor. Výsledek mne zklamal - v kopcích scházela síla, takže jsem brzy řadil 3. Po rovině to šlo a z kopce dolů jsem ho dokázal rozhulákat na 120. Nakonec jsem to vrátil zpět na původní převod, neboť Šumava je kopcovitá. Kdybych jezdil někde v polabské nížině, tak bych možná váhal. Jo ideální mít 6 kvaltů a minimálně jednou tolik výkonu , ale to jsme někde jinde. Já se domnívám, že rychlejší převod na provoz se sajdou není vhodný. Pokud by se jednalo o solo, tak určitě ano.
Re: Kuželové soukolí
Na oživení tématu a ze zajímavosti jsem poptal kompletní výrobu kuželového soukolí s převodem 5,2 u firmy BOSCH-HAVEL v Přerově která původně měla dělat jen ozubení.
Cenová nabídka je zde :
Na základě vaší poptávky předkládám cenovou nabídku na kompletní výrobu ozubeného soukolí s eloidním ozubením Spiromatic dle dodaných vzorků s požadovaným převodem i 5,2. Opracování ozubení bude Ra 1,6 až 3,2.
p. č.- Výrobek - Č. výkresu - Č. výpočtu - Cena 1 ks - Cena / 5 ks
1 - Pastorek kuželový- 875 X/1D1- nový výpočet - 17 271 Kč - 15 884 Kč/1 ks
2 - Kolo kuželové - 875 X/2D1 - nový výpočet - 21 843 Kč - 20 539 Kč/1 ks
Výpočty, výkresy polotovarů, nastavovací listy stroje a frézovacích hlav 6 480 Kč
Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Cena zahrnuje:
Přepočet ozubení dle dodaných vzorků a požadovaného převodu, zhotovení výkresové dokumentace hotových výrobků, návrhy a zhotovení výkresové dokumentace polotovarů pro frézování eloidního ozubení dle dostupných přípravků stroje, vypracování nastavovacích listů stroje a frézovacích hlav, zpracování technologického postupu, dodání materiálu, vyhrubování, zušlechtění pro obrábění, zhotovení polotovarů, sestavení levé a pravé frézovací hlavy, nastavení a seřízení stroje, vyfrézování eloidního ozubení, ojehlení, konečné opracování na míry dle výkresů, tolerované rozměry s přídavky na brus, frézování drážek, vrtání otvorů, řezání závitů, cementování, kalení a broušení na hotové míry.
Termín zhotovení:
Dle dohody, v závislosti na kapacitním vytížení stroje Spiromatic, cca 12 týdnů po obdržení závazné objednávky a úhrady zálohy ve výši 50% z celkové ceny zakázky.
Docela raketa co !
Cenová nabídka je zde :
Na základě vaší poptávky předkládám cenovou nabídku na kompletní výrobu ozubeného soukolí s eloidním ozubením Spiromatic dle dodaných vzorků s požadovaným převodem i 5,2. Opracování ozubení bude Ra 1,6 až 3,2.
p. č.- Výrobek - Č. výkresu - Č. výpočtu - Cena 1 ks - Cena / 5 ks
1 - Pastorek kuželový- 875 X/1D1- nový výpočet - 17 271 Kč - 15 884 Kč/1 ks
2 - Kolo kuželové - 875 X/2D1 - nový výpočet - 21 843 Kč - 20 539 Kč/1 ks
Výpočty, výkresy polotovarů, nastavovací listy stroje a frézovacích hlav 6 480 Kč
Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Cena zahrnuje:
Přepočet ozubení dle dodaných vzorků a požadovaného převodu, zhotovení výkresové dokumentace hotových výrobků, návrhy a zhotovení výkresové dokumentace polotovarů pro frézování eloidního ozubení dle dostupných přípravků stroje, vypracování nastavovacích listů stroje a frézovacích hlav, zpracování technologického postupu, dodání materiálu, vyhrubování, zušlechtění pro obrábění, zhotovení polotovarů, sestavení levé a pravé frézovací hlavy, nastavení a seřízení stroje, vyfrézování eloidního ozubení, ojehlení, konečné opracování na míry dle výkresů, tolerované rozměry s přídavky na brus, frézování drážek, vrtání otvorů, řezání závitů, cementování, kalení a broušení na hotové míry.
Termín zhotovení:
Dle dohody, v závislosti na kapacitním vytížení stroje Spiromatic, cca 12 týdnů po obdržení závazné objednávky a úhrady zálohy ve výši 50% z celkové ceny zakázky.
Docela raketa co !
URAL 750 2WD
Re: Kuželové soukolí
Nepřekvapuje mě, že udělat 1 kus stojí přes 50, ale dost se divím, že vyrobit více kusů stojí za kus skoro stejně.
Obávám se, že přes 20 za kus s daní nikdo nedá.
Obávám se, že přes 20 za kus s daní nikdo nedá.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Kuželové soukolí
V září jsem našel ve stáji talíř a hrušku 57/11 do BMW R-dvanáctky- extra pomalou do bahna – to je 5,1818. Takže s pomalou jedničkou v dněpří převodovce a s uralím motorem by to mohlo šplhat do kopce i pomalu.
Změřím ten talíř, aby byl hlavně menší než obal Dněpra. Zuby jedenáctkové hrušky jsou nejdelší ( už i dvanáctizubová hruška budí důvěru), takže by mohly leccos vydržet.
Když si představím, jaké prachy dáváme těm překupníkům za různý fejky, tak je výroba jakéhokoli mezikusu nebo podložky procházkou růžovým sadem.
A u zmiňované nabídky od Jirky – tam nerozumím té matematice o sérii. Přeci už dva kusy jsou i pro dementního mistra úspora.
A pozor! Wehrmachťáci třeba ještě nezachytili naši poptávkovou skupinu a několikanásobně kvalitnější zboží může stát půlku toho, co tam dáváme.
Změřím ten talíř, aby byl hlavně menší než obal Dněpra. Zuby jedenáctkové hrušky jsou nejdelší ( už i dvanáctizubová hruška budí důvěru), takže by mohly leccos vydržet.
Když si představím, jaké prachy dáváme těm překupníkům za různý fejky, tak je výroba jakéhokoli mezikusu nebo podložky procházkou růžovým sadem.
A u zmiňované nabídky od Jirky – tam nerozumím té matematice o sérii. Přeci už dva kusy jsou i pro dementního mistra úspora.
A pozor! Wehrmachťáci třeba ještě nezachytili naši poptávkovou skupinu a několikanásobně kvalitnější zboží může stát půlku toho, co tam dáváme.
Re: Kuželové soukolí
Výroba soukolí se ukázala jako neřešitelný oříšek, aniž by to stálo třeba 70 litrů za kus při desetikusové sérii.
Zkusme to jinak. Soukolí za pár korun:
Převod 5.13 (+10%) https://www.extremeterrain.com/rough-co ... 18-jk.html
Převod 5.38 (+16%) https://www.extremeterrain.com/excel-fr ... 18-jk.html
Utáhne to dvoutunový Jeep v terénu, tak (ač nejlevnější druhovýroba) to jistě utáhne naše stroje.
Nacpat to do Urala by sice nebylo snadné, znamená to minimálně udělat jinou skříň, ale zřejmě by to bylo proveditelnější, než výroba kuželového soukolí.
(Soukolí z Jeepa má o polovinu větší průměr a ještě je značně hypoidní = mimoosé)
Zároveň by se při jednom daly udělat další vychytávky, např. nahradit tu nešikovnou konstrukci s otravným postupně se propadávajícím klínkem kardanu. Nebo brzdový kotouč přímo na unašeči, aby se při výměně kola na brzdu vůbec nesahalo.
Zkusme to jinak. Soukolí za pár korun:
Převod 5.13 (+10%) https://www.extremeterrain.com/rough-co ... 18-jk.html
Převod 5.38 (+16%) https://www.extremeterrain.com/excel-fr ... 18-jk.html
Utáhne to dvoutunový Jeep v terénu, tak (ač nejlevnější druhovýroba) to jistě utáhne naše stroje.
Nacpat to do Urala by sice nebylo snadné, znamená to minimálně udělat jinou skříň, ale zřejmě by to bylo proveditelnější, než výroba kuželového soukolí.
(Soukolí z Jeepa má o polovinu větší průměr a ještě je značně hypoidní = mimoosé)
Zároveň by se při jednom daly udělat další vychytávky, např. nahradit tu nešikovnou konstrukci s otravným postupně se propadávajícím klínkem kardanu. Nebo brzdový kotouč přímo na unašeči, aby se při výměně kola na brzdu vůbec nesahalo.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.