Kuželové soukolí

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Jaký převod by jste si přáli? - prosím pouze vážné zájemce

Anketa končí za 07 lis 2011, 22:26

Originál 8/37
0
Žádná hlasování
3% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
5% silnější (pomalejší)
1
7%
7% silnější (pomalejší)
3
21%
10% silnější (pomalejší)
2
14%
12% silnější (pomalejší)
6
43%
15% silnější (pomalejší)
2
14%
více% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
rychlejší (slabší)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Kuželové soukolí

Nový příspěvek od matbiker »

Ogaři, kolik by byla snesitelná cena za soukolí do zadního převodu? Já jen že jsme je teď dělali v práci na závodní bugatku s šesti a dvanáctiválcovým motorem pro Elišku Junkovou a neviděl bych v tom až takový problém. Kdyby se našlo pár zájemců, tak by to asi stálo za to, né? Zítra se to pokusím nafotit, ať máte představu, čím se taky zabýváme.
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od zdeněk »

…tak já bych do toho šel. V Ústí chtějí za nové soukolí vyrobené na zakázku 15 tisíc (hruška – talíř) :shock: . To je dost peněz. Pokud to umíte za menší peníz, tak není co řešit. Rád bych absolvoval těžký terén bez obavy z destrukce převodu :mrgreen:
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Michal »

Němec» Do zimy? Do konce týdne musím mít rozvodovku složenou a vyrazit s ní za motorkou. Nikomu se nechtělo mě táhnout na laně 150km, tak ji mám teď Urala v cizí garáži. Tím je i jasné řešení - nové Uralí soukolí od Pavla. Cena viz. jeho eshop. Pak teprv můžu přemýšlet co dál.

Pavel tvrdí že vylomené zuby nejsou časté a že to soukolí nevydrží vše. To je nejspíš pravda. Jedna otázka je, jaké procento lidí s Uralem jezdí offroad - lesní cesta nebo polňačka není offroad, pokud si to slovo přeložíte doslova, tedy "mimo cestu". Druhá otázka je, proč by to soukolí nemohlo vydržet vše, když stejné soukolí v autech se zadním náhonem má podobnou velikost a vydrží neskutečné. Lidé s nimi gumují širokýma gumama na asfaltu, prudce se rozjíždějí s 2-tunovým autem a to soukolí takto vydrží bez údržby (málokdo v něm alespoň mění olej) běžně půl milionu km, než se opotřebí hruška.

Řešení jsou pouze dvě. Jedno je koupit ještě jedno rezervní soukolí, jako nouzovka stačí i dněpří, vozit ho sebou včetně všeho nutného pro jeho výměnu a počítat s tím, že ho budu měnit někde v lese na pařezu. V podstatě to jde udělat jen s běžným nářadím a pár drobnostma. Druhé řešení je nechat si vyrobit lepší. To ale není tak jednoduché. Nejprve je nutné sehnat nějakého technologa z výroby ozubených soukolí, co prozkoumá poškozené kolo a určí příčinu chyby. Zda je to špatný základní materiál, špatná technologie kalení, nebo zda je problém konstrukční - špatný tvar zubu nebo něco jiného. Jsem sice konstruktér, ale ne strojař, nemám v tomto směru potřebné vzdělání ani zkušenosti. Firma se strojním vybavením sice vyrobí cokoliv, k čemu dostane výkres, nebo co si může oměřit, ale nezaručí, že to bude fungovat.
Ještě jedna možnost mě napadla. Dave Hooker má jedno z prototypových soukolí od Herzogu, kterému řádně nakládá v terénu už par let. Má taky velmi přátelské vztahy s lidmi z IMWA, od kterých ho dostal. Je zde pár procent naděje, že by dokázal zprostředkovat kontakt na někoho, kdo to soukolí nechal u Herzogu vyrobit a kdo by umožnil zprostředkovat výrobu velmi malé série. Šance na úspěch ale není velká hlavně protože ty prototypy jsou už několik let staré.

Pavel se prý kdysi něco okolo možnosti nechat vyrobit lepší soukolí také zkoušel, cena za kus v malé sérii, o které mi říkal mi přišla velmi přijatelná, ale on do toho nešel. Z jeho pozice bych do toho nešel taky, riziko by nesl jen on a riskoval by, že na tom prodělá kalhoty.
Cena při výrobě jednoho kusu je zase příliš vysoká, muselo by se nás spojit víc (asi tak 10) co jsou ochotni pro kvalitní soukolí risknout ztrátu částky asi tak dvou až trojnásobku ceny Uralího soukolí. Otázka je, jestli by nám to za tuto cenu vyrobili ze stejného materiálu a stejnou technologií, jako se vyrábí nesmrtelná soukolí v automobilkách.

Já sám za sebe bych asi dal ruskému soukolí ještě jednu šanci a pak si opravdu nechat vyrobit lepší soukolí i za cenu vysokých nákladů jednoho nebo dvou kusů. Ural je dobrý stroj a má cenu něco dělat s těmi pár díly, které to všechno kazí.
Pokud do toho ale chcete jít někdo jiný a nebudete to dělat úplně na slepo bez strojního technologa, tak do toho rizika půjdu s váma. Za soukolí, "které mě přežije" klidně desítku dám.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od matbiker »

Mám ty fotečky a ptal jsem se šéfa co za to. Říkal že tak 6t, pro nás je jedno, jestli to bude série 20ks, nebo jen
4 páry. Jen zuby si necháváme dělat u specialistů v Přerově, ale i kdyby nám dali 2x takovou cenu za zuby za malou sérii, tak se dostanem max na 8t. Je to celé ze ŠESTNÁSTKY, teď nevím přesnou koncovku, to bych musel hledat, co jsem na to objednával. Po kalení je to ještě zmrazované kvůli jemnosti struktury.
IMG_1842 [1600x1200].JPG
IMG_1843 [1600x1200].JPG
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Michal »

Cena je velmi dobrá. Přesto bych rozhodně nevynechal nejdřív analýzu vylámaného kola odborníkem. Zjištění příčiny selhání je nezbytným krokem k tomu, abychom si nevyrobili jen další soukolí, na které se nebudeme moct spolehnout.

Ještě jeden nápad - protože se to týká asi jen lidí jezdících těžký offroad, silničářům se zuby nelámou, co si udělat ten převod o kousek víc do síly? Tak, aby neklesla moc cestovní rychlost. Víme všichni, jak jsou na tom Uraly s 1. kvaltem 3.6 se stoupavostí. Takto bychom získali o pár procent více síly bez většího zatížení hardyspojky a kříže.
A i případná změna posledního kvaltu víc do rychla je mnohem snadněji realizovatelná, než změna prvního kvaltu, co má zuby vybroušeny přímo na hřídeli.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Peterson »

Na tomhle odkazu:
http://www.ural.de/downloads/zubehoer2.pdf
je k mání za € 80 o 12% rychlejší 4. převodový stupeň.

Uvažoval jsem o tom v souvislosti s 18ti palcovými koly a pneumatikami 110/80-18 (E09), které oproti 100/90-19 dají ve výsledku o 4,4% pomalejší převod. Nemám ale moc představu, jestli těch 4,4% bude znatelných. Ideální by byla přídavná redukční převodovka i za cenu úpravy rámu. Pokoušel jsem najít něco třeba z nějaké čtyřkolky ale marně. To je ale na téma na nové vlákno...
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od matbiker »

No ono ty zuby by měl prohlédnout nějaký starší klasik, tím myslím tvar lomu apod. a potom ještě nějaký metalurg na strukturu té oceli a ještě nechat udělat chemický rozbor. Tím bych možná začal, tím rozborem, aby se zjistilo, z čeho to soudruzi vyrábí a třeba odpověď bude hned. Jinak ty soukolí Do bugatky přenáší asi 250 koní s kompresorem na pevné zadní nápravě....
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od zdeněk »

Tak když koukám na foto soukolí, které přenáší 250 koní tak si myslím, že není třeba řešit kvalitu originálních převodů z Urala.
Logicky při větším počtu zubů je jednotlivý zub méně namáhán. Jelikož tento stroj používám a budu používat pro jízdu v terénu určitě bych uvítal pomalejší převod. Za 6.000,-Kč by to byla paráda. Mám najeto 8000km a už jsem vrazil do nového soukolí 5.825,-Kč.
Klidně budu dělat zkušebního králíka :D
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od matbiker »

Dněpří soukolí je stejné jako Uralí? A budu potřebovat někoho ke spolupráci - tím myslím rozměrovou, postřehovou a návrhovou, bo se nám včera tak trochu předčasně narodila kulometčice
IMG_1847 [1024x768].JPG
a budu na to mít míň času. Ale asi si budu dělat i jedno pro sebe do Ingota, tak se do toho zapojím.

Matěj
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Dněprák »

Gratulace ke kulometčici .
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od zdeněk »

Další gratulace k novému přírůstku :D
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od matbiker »

Zamluvili jsme dotaz. Dněpří soukolí je stejné jako Uralí? Aby se nemusely vyrábět 2 typy.
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Míra »

pokud chcete, tak můžu zkusit ozubený kola spočítat, přesně tak jak se to dělalo dřív, ve škole sem měl konstrukci týhle převodovky jako ročníkovou práci, výkres taky nejni problém udělat. dalo by se třeba pokusně zjistit, jakej modul ozubení by byl nejvhodněší vzhledem počtu zabírajícich zubů, připadně i korekce ozubení pro optimální úhel záběru, jen bych taky potřeboval vědět, jestli jsou dněpří a uralí ozubení stejný, na dněpří mám totiž původní výkresy, ze kterých se daj vyčíst důležitý rozměry.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od zdeněk »

...Dněpří soukolí bez náhonu je stejné akorát se vyrábí rychlejší pro solo a pomalejší pro sajdy.
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Michal »

Míro, moje vylámaný soukolí ti klidně hned pošlu.
Soukolí pro 1WD Dněpry a Uraly je stejný, soukolí pro 2WD Uraly se liší jen malou nepatrnou drážkou na zadní straně, aby nedrhlo o vnější kroužek velkého ložiska, které v 1WD není. To zapuštění se může udělat i pro 1WD verze, ničemu tam nevadí.
Soukolí pro 2WD Dněpry se nejspíš bude lišit jen dírama v upevňovací části, ale ověřené to nemám.

O kolik silnější převod uděláme? o 5, 10, nebo 15%? Na Jawě mám trvale o 12% pomalejší převod, jezdí se s tím skvěle, ale pro cestování je to už trochu otravný. Já bych pro asi 10%. Záleží také, jak výjdou zuby, jejich počty by neměly být vzájemně dělitelné, co si pamatuju, aby navzájem nepotkávaly stále stejné zuby.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět