Stránka 1 z 1
Typ motocyklu
Napsal: 24 led 2021, 16:12
od holcik
Dobrý den, chtěl bych poradit co je to za typ stroje a pomoct se zapojením altíku. Chybí komplet el.diky.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 24 led 2021, 16:23
od holcik
Potřebujete víc foto, není problém.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 24 led 2021, 16:44
od holcik
Ještě jedno foto.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 24 led 2021, 19:15
od Michal
Nejsem specialista na Káčka, ale mě to připadá jako řádně zbastlené K750. Podle tvaru trubek rámu. Převodovka novějšího typu s uřezaným domečkem vzduchového filtru. Ta svíčka narvaná místo spínače neutrálu nemá chybu.
Schéma elektriky jako na Káčko, případně upravit podle přepínačů na řidítkách co tam máte (není na fotce).
Ten moderní alternátor má buďto jeden plochý kontakt - tam zapojte drát vedoucí z kontrolky dobíjení, nebo má dva ploché kontakty, pak na druhý připojte plus od zapalování, jinak to dobíjet nebude. Z hlavy si nepamatují, který kontakt je který.
Pochopitelně s 12V alternátorem musíte mít vše 12V. Ten motor měl původně velmi nespolehlivé 6V dynamo.
Jaké máte zapalování, netuším. Zcela jistě ne originální, když je tam dvouvývodová cívka místo rozdělovače.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 24 led 2021, 19:39
od holcik
Děkuji, z altiku jsou 3 vystupi na konektory. Moc jste mě nepotěšil.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 25 led 2021, 00:08
od Jirka-MT9
Ahoj, vypadá to jako alternátor ze Suzuki Swift. Tyto alternátory měly dva typy elektroniky. Jedna s 2 a druhá se 3 vývody. Přikládám moje schéma na MT9, což bude zřejmě hodně podobné tvému stroji, možná bez blinkrů. Na alternátoru jsou označené výstupy L - kontrolka, IG - zapalování a B - baterie stálé plus. Na těch se dvěma vývody není ta svorka B.
Přeji hodně zdaru a mnoho zábavy s ruským železem.
Jirka
Re: Typ motocyklu
Napsal: 25 led 2021, 05:22
od host
L a IG na tomhle altíku se da spojit do jednoho drátu a napájet přes kontrolku. Funguje - ověřeno!
Re: Typ motocyklu
Napsal: 25 led 2021, 15:15
od Jirka-MT9
L a IG bych nespojoval, lze společně připojit B a IG, ale může potom kolísat napětí v závislosti na přechodovém odporu spínací skříňky a odběru přes spínací skříňku. Osobně bych ten jeden drát navíc neřešil a zapojil to tak, jak to navrhl kontruktér alternátoru - asi věděl proč. Při spojení L a IG to fungovat bude, ale je otázka, zda to funguje zcela korektně.
Re: Typ motocyklu
Napsal: 25 led 2021, 16:14
od holcik
A ještě je to Ural? Asi rok výroby?