Typ motocyklu
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Typ motocyklu
Dobrý den, chtěl bych poradit co je to za typ stroje a pomoct se zapojením altíku. Chybí komplet el.diky.
Re: Typ motocyklu
Potřebujete víc foto, není problém.
Re: Typ motocyklu
Nejsem specialista na Káčka, ale mě to připadá jako řádně zbastlené K750. Podle tvaru trubek rámu. Převodovka novějšího typu s uřezaným domečkem vzduchového filtru. Ta svíčka narvaná místo spínače neutrálu nemá chybu.
Schéma elektriky jako na Káčko, případně upravit podle přepínačů na řidítkách co tam máte (není na fotce).
Ten moderní alternátor má buďto jeden plochý kontakt - tam zapojte drát vedoucí z kontrolky dobíjení, nebo má dva ploché kontakty, pak na druhý připojte plus od zapalování, jinak to dobíjet nebude. Z hlavy si nepamatují, který kontakt je který.
Pochopitelně s 12V alternátorem musíte mít vše 12V. Ten motor měl původně velmi nespolehlivé 6V dynamo.
Jaké máte zapalování, netuším. Zcela jistě ne originální, když je tam dvouvývodová cívka místo rozdělovače.
Schéma elektriky jako na Káčko, případně upravit podle přepínačů na řidítkách co tam máte (není na fotce).
Ten moderní alternátor má buďto jeden plochý kontakt - tam zapojte drát vedoucí z kontrolky dobíjení, nebo má dva ploché kontakty, pak na druhý připojte plus od zapalování, jinak to dobíjet nebude. Z hlavy si nepamatují, který kontakt je který.
Pochopitelně s 12V alternátorem musíte mít vše 12V. Ten motor měl původně velmi nespolehlivé 6V dynamo.
Jaké máte zapalování, netuším. Zcela jistě ne originální, když je tam dvouvývodová cívka místo rozdělovače.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Typ motocyklu
Děkuji, z altiku jsou 3 vystupi na konektory. Moc jste mě nepotěšil.
Re: Typ motocyklu
Ahoj, vypadá to jako alternátor ze Suzuki Swift. Tyto alternátory měly dva typy elektroniky. Jedna s 2 a druhá se 3 vývody. Přikládám moje schéma na MT9, což bude zřejmě hodně podobné tvému stroji, možná bez blinkrů. Na alternátoru jsou označené výstupy L - kontrolka, IG - zapalování a B - baterie stálé plus. Na těch se dvěma vývody není ta svorka B.
Přeji hodně zdaru a mnoho zábavy s ruským železem.
Jirka
Přeji hodně zdaru a mnoho zábavy s ruským železem.
Jirka
- Přílohy
-
- MT9_barevny.png (28.85 KiB) Zobrazeno 3885 x
Re: Typ motocyklu
L a IG na tomhle altíku se da spojit do jednoho drátu a napájet přes kontrolku. Funguje - ověřeno!
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Re: Typ motocyklu
L a IG bych nespojoval, lze společně připojit B a IG, ale může potom kolísat napětí v závislosti na přechodovém odporu spínací skříňky a odběru přes spínací skříňku. Osobně bych ten jeden drát navíc neřešil a zapojil to tak, jak to navrhl kontruktér alternátoru - asi věděl proč. Při spojení L a IG to fungovat bude, ale je otázka, zda to funguje zcela korektně.