přední vidlice K-750 prosím o pomoc

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Honza
Příspěvky: 2
Registrován: 14 úno 2019, 11:08

přední vidlice K-750 prosím o pomoc

Nový příspěvek od Honza »

Zdravím všechny příznivce ruských strojů

Potřebuji nutně poradit s přední vidlicí na K-750 už si opravdu nevím rady.
Jde o to že mi vůbec nepruží přední vidlice abych to trochu objasnil.
Když dám přední kolo na hever a skouším pružit tak tlumiče normálně fungují ale jakmile motorku spustím dolů tak vidlice pod tíhou stroje trochu klesne to je asi normální ale jakmile skusím znovu zapružit tak vidlice klesne na doraz a už se nevrátí.
vidlice jsem měl celé rozdělané vše je dobré nikde nic nedře nic se nezasekává přijde mi jako když pružina nemá sílu na to aby vrátila vidlici zpátky nahoru při tom pružiny jsme koupil nový mají délku 490mm.
prosím poraďte mám dát delší pružiny nebo kratší už opravdu nevím co mám dělat.
jenom ještě pro info motorku mám kompletně po renovaci mám civilní verzy lak linky chrom atd. S motorkou jezdím jenom když je hezky teplo sucho a pouze na silnici nehodlám s ní jezdit v lese ani v bahně nic takového jenom po silnici ale chci aby to pružilo pří jízdě jakmile přejedu hrbol tak se tlumiče zarazí nevrátí se a když přejedu další výmol mlátí mi to do kola.
budu rád za každou radu a pomoc. jinak vidlici měnit nehodlám mám vše nalakované a chromované takže mi jde spíš o radu jak vidlici opravit aby aspoň trochu fungovala.
Moc děkuji všem za pomoc.
Honza
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: přední vidlice K-750 prosím o pomoc

Nový příspěvek od host »

Předpokládám, že vidlice byla rozebrána pro výměnu pružin. Velmi pravděpodobně se po sestavení sešly vzájemné polohy dílů jinak, než byly spolu zaběhány a opotřebeny předchozím provozem. Pokud jste třeba ještě měnil pouzdra či těsnění, tím spíše si součásti ještě vzájemně nesedly. Rovněž je pravděpodobné, že po utažení osy kola se obě strany k sobě přitáhnou, a tím se vůči sobě zablokují. Třeba z důvodu, že některá (obě) z vodicích trubek byly třeba trochu ohnuté, nerovné.
S podobným jsem se u svého stroje potýkal po výměně pouzder a těsnění. Vůbec to nepružilo, ani dovniř, a když se náhodou kus zarazila, nevysunula se. Pomohla až opakovaná jízda na velmi rozbitém, záplatovaném úseku silnice, při které se po čase vidlice rozpružila. Najezdil jsem tak naněkolikrát minimálně 20 - 30 kilometrů stylem, že kolo skákalo několik cm do výšky a myslel jsem, že mi to vyrazí kormidlo z ruky :( .
Zkontrolovat, zda jsou obě ramena rovnoběžná, zda nejsou ohnuté trubky (to hlavně - a přesně!), zda se po utažení kola vidlice nesevře, stačí nepatrně - pokud ano, ev. potom doplnit nějakou rozpěrku/podložku do uložení kola.
Edit - pardon, tohle je u káčka a spol. kravina, kolo se přitahuje jen k jedné šavli. Takhle tu funguje u jiných motorek. Ale - pokud jsou trubky křivé, každá jiným směrem, po stažení osy se stejně vzájemně zkříží, a tedy tím i více či méně zablokují. Tohle ale bohužel žádná podložka nenapraví.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Tomáš

Re: přední vidlice K-750 prosím o pomoc

Nový příspěvek od Tomáš »

Zkusil bych se podívat tady a uvidíš https://www.bolder.cz/sady-kyvne-vidlice
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: přední vidlice K-750 prosím o pomoc

Nový příspěvek od fapeko »

Křivé trubky ....vyhodit ,dát nové+nové pouzdra+přehonovat spodní kluzáky na jednotnou míru. Srovnat spodní,horní brýle a bude klid!
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=14&t=1754
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
Odpovědět