Modernizace Uralu

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 630
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Modernizace Uralu

Nový příspěvek od Dněprák »

Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Modernizace Uralu

Nový příspěvek od Dneprstein »

S těma novýma hlavama/víkama to připomíná motor z Dněpra...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Modernizace Uralu

Nový příspěvek od Michal »

Ten článek je plný drobných nepřesností, které značně mění jeho vyznění. Autor nemá přehled o tom co píše.
... Jo, to psal Prokopec, tak to vše vysvětluje :-)

"Ural se totiž v mnohém přibližuje světu automobilů" - nepřibližuje, Ural je pořád stejný.
(motor) "Gear Up jej má rovněž, nově navíc řádně vylepšený" - motor je pro všechny modely stejný, nijak významně se nezměnil od roku 2001.
"A jeho výkon proudí vždy na obě zadní kola." - nikoliv, to by Ural musel po 18 letech opět vyrobit diferenciál. Pohon sajdového kola je možné ručně připojit. Pouze na povrchu se slabou trakcí.
"Kompletně přepracována byla horní část boxeru" - drobné zvětšení žeber a změna v kanálech má do toho daleko.
(písty) "nově jsou odlévány z nové slitiny NASA388, která páruje hliník a křemík." - Písty se dělají snad všechny z křemičitých slitin hliníku, snad od jakživa. Před tím se písty dělaly z litiny? Čistý hliník by se hned natřel na válce. Kované písty mají větší tepelnou roztažnost než nekované, jsou ale odolnější.
(vstřikování) "senzor polohy plynového pedálu prý zásadně zvyšuje odezvu." - Pedálu asi ne, leda v autoškolácké verzi s pedály a volantem v sajdě :-) TPS má každé vstřikování, ledatak na něj teď software reaguje lépe.
"Jiný je rovněž olejový okruh" - jiný sací koš a o centimetr hlubší vana.


Reálně se změnily jen spíše kosmetické věci. Nové víko hlavy při mírném přetažení nepraskne, chlazení bude o malinko lepší, nevím, jestli se stříkačka s předpisovou směsí hřála. Náboje kol jsou teď sice opět všechny stejné, ale s delšimi namáhanějšími dráty, což uvidíme, zda na zadním kole nebude trpět. Kotouče rozhodně stejné nejsou, ani počtem/roztečí šroubů, tak kdoví jak to s tou zaměnitelností je.

Pořád se nikde nemohu dočíst, že by Ural konečně přišel s moderní převodovkou, kde se nemusí řadit násilně a nemá tak propastné skoky mezi kvalty.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Modernizace Uralu

Nový příspěvek od Fort »

Dobře Michale, přesně to mne napadlo. Naprosto s Tebou souhlasím. Úroveň těch technických informací odpovídá úrovni těch pseudohumanitárně vzdělaných borců v redakcích, kteří si měsíce přeposílají jeden odborný článek.
A pak z té informace žíjí borci za klávesnicemi, kteří doma řeší povolení svíčky.
Nedej bože, když jde o překlad třeba přes dva jazyky.

Jinak - zajímalo by mne, kolik by dnes stál diferenciál - nějaká konstrukce, taková, se kterou by mohl jezdit i zákazník - dement.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 630
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Modernizace Uralu

Nový příspěvek od Dněprák »

A právě proto není na škodu takovéto články dát na fórum a díky odborníkům a znalcům těchto motocyklů uvést věci na správnou míru. Jinak ty odborníky a znalce nemyslím ironicky, protože se jich zde pár vyskytuje a jejich rady je třeba brát vážně.
Ale s nepřesnostmi novinářů se setkáváme poměrně často. Již po schválení nového obsahu lékárničky bylo řečeno v televizi, že nůžky již nejsou stanoveny , přesto že tam mají být a naopak výstražná vesta že je povinná výbava i když tomu tak není.
Odpovědět