Ahoj,
neviem co so sebou a dalsia moto by sa mi do garaze este vosla. Zacal som pomyslat na nejake retro a Dnepry da mi opticky vzdy pacili. Chcem sa opytat skusenych ake to je mat doma dnepra a ako najjednoduchsie si nejakeho v rozumnom stave obstarat podla moznosti tak, aby s nim nebolo viac starosti nez zabavy.
Opticky sa mi paci napr tento:
https://motorky.bazos.cz/inzerat/920165 ... -DNEPR.php
Ake su pripadne ocakavatelne problemy a zadrhele? Aby som to upresnil, chcel by som single (bez sajdy) a vozit sa na tom palnujem iba sam a kochacky v sobotu dopoludnia za pekneho pocasia. Pripadne ak by sa stroj nejak vynimocne osvedcil, tak sem tam by som sa na tom mozno zviezol 15km do prace, ale na to mam inak dve auta, bandita 12 a zeleznu zalohu skuter PCX, takze moja mobilita by na dneprovi urcite nezavisela.
Nie som zavodnik aj na tej bandaske jazdim ako s hnojom, ale zas snazim sa pokial mozno nebyt vyslovena brzda premavky a nemam rad ked sa ma snazia predbiehat aj pumpicky. Jak je na tom Dnepr v tomto ohlade? Jazdi to aspon na urovni moderneho skutra 125?
Racnu v ruke udrzim, na bandaske dokazem zmerat a pripadne nastavit ventilove vole, vymenit retaz, zostelovat karbo, ci pretesnit vidlu, ale za nejakeho extra mechanika sa nepovazujem.
Mam ist do Dnepra?
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: Mam ist do Dnepra?
Dněpr je pro lidi, co spí s nářadím pod polštářem. To je nutno říct hned na začátku.
Pokud vám ale nevadí, že za 3 roky v celé motorce nebude jediný díl, který byste už neměl rozebraný a drobné opravy po cestě považujete za součás zábavy, pak není čeho se bát. Dněpr (a Ural do roku 2000 také) je motorka, kde každý stroj musí mít svého mechanika vyhrazeného jen pro sebe a tím mechanikem musí být jeho majitel, co na něm jezdí. Nelze ho dávat opravovat do servisu, ať už jakéhokoliv, a myslet si, že někam dojedete. Tak to prostě nefunguje.
Dněpry jsou buďto přijatelně spolehlivé, pokud to byla původně exportní nebo vojenská verze, nebo složené jen ze samých špatných dílů. Ten druhý případ jsou motorky pro sovětský domácí trh. Už vyrobeny byly odflákle a z horších dílů, následně 30 let jezdily místo traktorů po vesnici na pole a do lesa pro dřevo. Dokud to vůbec nějak jelo, nikdo to neopravoval, když to nejelo, zfušovalo se to co nejlevněji a prasácky z toho, co se našlo ve stodole. Nakonec to koupil polský překupník, doplnil zcela chybějící díly z rozebraných vraků jiných typů a provedl renovaci spočívající pouze v nastříkání na zeleno celé složené motorky na stojáka včetně pneumatik. Takovéto poklady pak prodávají na českých burzách. Takový stroj je drahý i zadarmo.
Sólovky jsou spolehlivější, protože mají poloviční aerodynamický odpor a nižší hmotnost, jezdí tedy s poloviční zátěží. Ne všechny sólovky jsou ale skutečné sólovky. Na rozdíl od stroje s odmontovanou sajdou mají kromě 18" kol také jiný rám s uložením zadní vidlice na kuželíkových ložiskách. Sajdovky mají uložení na gumové silentbloky. Také mají jiné tlumiče a jejich pružiny.
Pokud vám ale nevadí, že za 3 roky v celé motorce nebude jediný díl, který byste už neměl rozebraný a drobné opravy po cestě považujete za součás zábavy, pak není čeho se bát. Dněpr (a Ural do roku 2000 také) je motorka, kde každý stroj musí mít svého mechanika vyhrazeného jen pro sebe a tím mechanikem musí být jeho majitel, co na něm jezdí. Nelze ho dávat opravovat do servisu, ať už jakéhokoliv, a myslet si, že někam dojedete. Tak to prostě nefunguje.
Dněpry jsou buďto přijatelně spolehlivé, pokud to byla původně exportní nebo vojenská verze, nebo složené jen ze samých špatných dílů. Ten druhý případ jsou motorky pro sovětský domácí trh. Už vyrobeny byly odflákle a z horších dílů, následně 30 let jezdily místo traktorů po vesnici na pole a do lesa pro dřevo. Dokud to vůbec nějak jelo, nikdo to neopravoval, když to nejelo, zfušovalo se to co nejlevněji a prasácky z toho, co se našlo ve stodole. Nakonec to koupil polský překupník, doplnil zcela chybějící díly z rozebraných vraků jiných typů a provedl renovaci spočívající pouze v nastříkání na zeleno celé složené motorky na stojáka včetně pneumatik. Takovéto poklady pak prodávají na českých burzách. Takový stroj je drahý i zadarmo.
Sólovky jsou spolehlivější, protože mají poloviční aerodynamický odpor a nižší hmotnost, jezdí tedy s poloviční zátěží. Ne všechny sólovky jsou ale skutečné sólovky. Na rozdíl od stroje s odmontovanou sajdou mají kromě 18" kol také jiný rám s uložením zadní vidlice na kuželíkových ložiskách. Sajdovky mají uložení na gumové silentbloky. Také mají jiné tlumiče a jejich pružiny.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.