Stránka 1 z 2
Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 04 říj 2016, 21:41
od Malý Jack
Ahojte kolegovia,
rád by som si zaobstaral Dnepra. Mal som predtým Yamahu Dragstar a po dneprovi sa už viac ako rok zalizujem. Chcem hlavne motorku na turistiku, nie na veterán zrazy (veterány neodsudzujem

) Mám na ruke penú MT 16 z PL s najazdenými 2500km odnova.
Čo je pravdy na 3 druhoch prevodoviek, prípadne aká sa sériovo montovala do MT16-ky a akú môžem očakávať max.rýchloxť (má náhon na side, rok 1992), a ešte jedna podotázka, aký je rozdiel medzi MT 16 a MT 11 ?
https://www.olx.pl/oferta/k-650-bardzo- ... ftVbJ.html
https://www.olx.pl/oferta/dniepr-mt16-m ... elUBF.html
do ktorého by ste šli vy ?
Ten šedý je po generálke ale ked som mu volal, vravel že s motorom sa nerobilo nič, ani nevie kolko má nalietané.
Je poznať v teréne náhon na sajdku ?
Díky, M.J.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 05 říj 2016, 09:01
od Michal
Pokud je turistikou myšleno nějaké to cestování, tak Dněpra žádného, ani Ural vyrobený před rokem 2001. Tedy pokud nejste připraven 300km od domova rozebírat půl motorky.
Rozdíl mezi MT-11 a MT-16 je pouze v pohonu zadního kola. MT-11 má poháněné pouze kolo motorky, MT-16 má diferenciál a pohon kola motorky i kola sajdy.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 05 říj 2016, 17:25
od Malý Jack
Prečo myslíš že MT-16 1992 zlý na turistiku ? Je nejaký zásadný konštrukčný rozdiel po roku 2001 v motoroch ?
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 05 říj 2016, 19:09
od Davy
Protože ty motory jsou uplácaný z bláta a spotřebu to má jak menší tank. Když už tak MT11, ten diferenciál je kurvítko.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 06 říj 2016, 00:50
od Michal
To se asi nedá vysvětlit někomu, kdo nemá s těmito stroji zkušenosti. Neuvěřil byste tomu. Dněpr je určen pro lidi, co spí s nářadím pod polštářem. Jezdit se s ním dá pěkně a i daleko, ale budete mít ruce od oleje. Zní to jako výtka, ale mnohé z nás to baví.
IMZ, vyrobce Uralů, se pokouší o přijatelnou kvalitu až u posledního modelu Ural 750 (vyrábí se od 2001) občas se jim ale něco nepovede. KMZ, výrobce Káček a Dněprů se o žádnou kvalitu nikdy nepokoušel.
Mít přístup k soustruhu je nutné.
Kupovat stroj od polských překupníků je riziko. Oni vozej stroje z Ukrajiny - to jsou obvykle hrozné vraky sotva běžící. Koupit exportní verzi - stroj složený z lepších dílů na export - je těžké, takových je velmi málo.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 06 říj 2016, 19:03
od JPS
Kdybych mněl kupovat dněpra znovu, tak asi od Mayera. Je to taky překupník, ale je slušnej a má rozumný ceny na náhradní díly. Na bazosi je pod jménem maya72 tuším.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 08 říj 2016, 23:12
od Malý Jack
Nazdar, tak nakoniec som kúpil Ural 650 r. 1985 so spiatočkou bez nahonu na side. Nejde mi ale do hlavy jeden tisíhran čo trčí vpravo nad pedálom spiatočky von z prevodovky... Karburátory sú K.O. Aké odporúčate ? Môžu tam ísť tie P28 ? Díky
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 10 říj 2016, 15:07
od hipik634-750
fotku
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 11 říj 2016, 22:07
od Malý Jack
Treba sa mu povenovať, ale motor ide slušne.. Akurát karburátory treba porieši nové... Zapalovanie je bezkontakt, nové káble ku sviečka, fajky... Akurát sa mi zdá že to slabšie dobíja (ročník 84) neviem, možno bude stačiť vyčistiť alternátor alebo dynamo neviem čo tam je... Spínač neutrálu je možné že mám na prevodovke ? na pravej strane je akási plastová matka so skrutkou.
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 12 říj 2016, 05:43
od Ivo
A kde jinde by jsi chtěl mít spínač neutrálu? Jasně že je na převodovce

Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 12 říj 2016, 05:44
od bobanbob
jo to je kostřidlo na neutrál

Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 12 říj 2016, 07:25
od Jarda
Vypadá dobře, odkud je, má noty?
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 13 říj 2016, 23:10
od Malý Jack
Hej hej.. papiere má, respektíve bude mať. Normálne biele SPZ, nie veteránske. Z ľavého valca sa sem tam pri šiblikovaní s plynom zabratie/ ubratie za jazdy ozve jemné zaklepkanie akoy od zdvihatiek alebo niekde zo tejto sekcie.. napadla ma ventilová vôľa, Naozaj má byť 0,07 mm ?
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 14 říj 2016, 05:19
od Ivo
Ne, sací 0,15mm a výfuk 0,20mm
Re: Zelenáč kupuje Dnepra
Napsal: 14 říj 2016, 08:32
od Jirka-MT9
Nevím jak Ural 650, ale Dněpr 650 OHV má opravdu dle ruské bible 0,07mm a u 750SV uvádí 0,1mm. Urala jsem v bibli bohužel nenašel. Měří se na chladném motoru. U Dněpra s teplotou roste i ventilová vůle, proto zřejmě tak nezvykle malé hodnoty.