Bude méně mrtvých motorkářů ?

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Dněprák »

Možná jste již zaregistrovali, že od listopadu je závěrečná zkouška k získání řidičského oprávnění značně ztížena a její úspěšné zvládnutí bude pro dost žadatelů oříšek. Kromě již uvedených závěrečných zkoušek bude od nového roku zaveden nový systém výcviku jízdy na motocyklu. Nebude povinnost používat motocykl s dvojím ovládáním a učitelem za sebou, ale žák bude výcvik absolvovat sám a učitel za ním pojede na druhém motocykl nebo v automobilu.
Cílem je, aby se do provozu nedostali držitelé řidičských oprávnění skupin A, kteří motocykl dostatečně neovládají a jsou nebezpeční sobě, ale i okolí. Pravděpodobně se sníží počet nehod i usmrcených motorkářů díky náročnějšímu výcviku, ale i díky tomu, že bude méně motorkářů. Tento výcvik bude pro některé žadatele dost finančně náročný, ale pro některé bude problém se připravit tak, aby ho zvládli.
Možná jste již četli článek v Motorkářích, kde se mluví pouze o závěrečných zkouškách. Je již připravena novelizace zákona o výcviku v příštím roce, jak to tedy bude vypadat. Pokud máte zájem, můžete si přečíst už i paragrafové znění této novelizace.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-nov ... 32846.html


Jedná s o novelizaci Zákona č.247/2000 Sb.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova ... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.
Ivan Varchol Příspěvky: 62Registrován: 02 bře 2015 13:16

Nahoru



--------------------------------------------------------------------------------




Odeslat odpověď
Fort
Příspěvky: 168
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Fort »

Mne nejvíc straší a to i po 35 letech se sajdou, že se při dlouhé unavující jízdě zamyslím a najedu do pravé rychleji. Jednou za sezónu to zamyšlení přijde téměř vždy.
Ne, že by to člověk nesrovnal po dvou, ale děsí mne, kdyby jelo něco v protisměru...
Spo.On
Příspěvky: 45
Registrován: 24 črc 2015, 17:07

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Spo.On »

A nevíte jak to bude třeba jen s rozšířením na neomezeno? Řidičák jsem dělal v době kdy bylo rozdělení jen A16, A18, A21. Takže asi budu muset absolvovat tuhle opičárnu taky co? A jak je to vůbec s řidičákem na Dněpra? (či sajdou vůbec), podle netu by měla stačit A2, ale výslovně jsem to nikde nenašel.
Dněpr MT10-36
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Dneprstein »

Myslim, že to nic neřeší... Když jsem dělal řidičkák (v 18-ti), měl jsem tři jízdy na motorce (a nic navíc, ani soukromě na polňačce). V 25-ti jsem si koupil Dněpra a prakticky z "voleje" na něm začal jezdit. Ale věděl jsem to, tak jsem vždycky z Břevnova vyjel nahoru na Strahov a tam kroužil kolem stadiónů a po okolí. Sice jsem zhruba za rok a půl boural, ale to nemělo nic společnýho s "řidičským umem", alébrž se sklerózou - nesklopil jsem boční stojan... Naopak znám, nebo znal jsem spoustu lidí, kteří měli naježděno, měli věk (40 a víc) a dneska maj křížek někde na Dubí, Buchlácích a pod...
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od fapeko »

Osobně mi je to u zádele kolik jich skončí vlastní blbostí na onom světě a je třeba odstranit zrno od plev at zůstane jen to kvalitní zrno .Všechno to je o disciplíně ,zodpovědnosti a je jedno jestli je mu 15 ,nebo 60 let,když je někdo blbý tak mu nepomůže ani 500hodin v autoškole.Autoškola je jen základ která tě nakopne správným směrem jak by jsi se měl chovat na cestě .
V dnešní moderní demokratické době kdy lidi mají peníze si každý koupí co se mu líbí a neřeší to ,že by se měl prvně naučit na tom jezdit ,získat zkušenosti na uzavřené trati a následně potom až vyrazit na veřejnou komunikaci.Proto doporučuji motoškoly kde dotyčný by měl strávit tolik času než zkušený instruktor uzná ,že dotyčný může vyrazit na veřejnou komunikaci bez toho ,že se na prvním kilometru někde zabije.
Já osobně jsem v 15 letech přišel do autoškoly už hodně prakticky připravený kdy jsem sedl na motorku projel tam jednu jízdu a učitel mě poslal domů s tím ,že mám přijit až na závěrečné jízdy a zato můžu poděkovat svému otci ,který mi v mých 4 letech postavil malinkou motorku a naní jsem začínal se učit jezdit s tím ,že za cely můj život vždy byla nějaká motorka doma na které jsem jezdil.Nejvíce zkušeností jsem právě získal na tom poli a lese kde jsem zkoušel co ještě zvládnu a co né.To víte že byli odřeniny ,polámane ruce nohy ,ale jakmile jsem vjel na veřejnou komunikaci začal jsem se chovat ohleduplně a předvídat dopředu a nikdy jsem havárku zatím neměl .Tohle samé jsem aplikoval na mého syna od jeho 5 let a v jeho 17 letech jsem mu s klidným svědomím pujčil svou Yamahu 1000 a jen jsem mu řekl „ tahle motorka tě zabije když nebudeš používat mozek“
Takže je to vše o zkušenostech ,používaní mozku a lidske blbostí ,která je neomezená
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od serpico-3 »

To jsi frajer, já bych se bál takovou dardu dát mladému klukovi, protože vím co mladí kluci dovedou../z vlastní zkušenosti/ Dodnes děkuji bohu, že stál při mě..A vždy si na to vzpomenu, když potkávám kluka, který už skoro 30 let za sebou tahá nohu a já pamatuji jak se rozsekal na Simsonu..Průsery tohoto typu jsou nevratné...
Uživatelský avatar
Parek
Příspěvky: 87
Registrován: 04 čer 2014, 10:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Parek »

Souhlas, v tom jsi borec, mladýmu bych takovou mašinu taky asi nedal. Ne druhou stranu, ve spoustě východních zemí jezdí mladí na motorkách od mala. Když jsem byl v Indii, tak 10tiletej na Enfieldovi nebylo nic zvláštního. Osobně si myslím, že je to dost o tom, kdo tě na moto/autu učí. Pokud je to někdo, kdo si za to akorát vezme prachy a nevysvětlí nic, pak se to mine účinkem. Já měl docela štěstí. Pak je to samozřejmě o inteligenci. Ale všichni si asi musíme vyzkoušet určitý věci sami....
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Dněprák »

Spo.On píše:A nevíte jak to bude třeba jen s rozšířením na neomezeno? Řidičák jsem dělal v době kdy bylo rozdělení jen A16, A18, A21. Takže asi budu muset absolvovat tuhle opičárnu taky co? A jak je to vůbec s řidičákem na Dněpra? (či sajdou vůbec), podle netu by měla stačit A2, ale výslovně jsem to nikde nenašel.
Podle údajů na Pavlových stránkách má současně vyráběný Ural ( se vstřikováním) výkon motoru 30,1 kW. Takže pokud nepůjdou s výkonem nahoru, stačí skupina A2.
Do skupiny A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
pettter
Příspěvky: 19
Registrován: 18 zář 2015, 21:25
Bydliště: Martin

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od pettter »

Myslím, že tieto "úpravy" nemajú žiadny význam. Je to len klasický alibizmus byrokrata a politika (minister dopravy), ktorý musia "čosi" urobiť, ako reakciu na zlú štatistiku úmrtnosti a nehodovosti a to hlavne, či aj medzi motorkármi...

Jazdiť autoškola nikoho nenaučí. To že si žiak začiatočník dá doslova "pár" hodín v aute, či na motorke je prd, oproti tomu, čo ho čaká v dennej premávke. Možno sa trochu naučí motoriky (spojka/plyn)... ale to je asi tak všetko. Sama premávka je tak dynamická, že sa to naučiť ani nedá. To len život za volantom.

Pravidlá cestnej premávky sa však naučiť dajú. A to je myslím účel autoškoly.

Ale, ak nás chytí emócia počas jazdy, je po pravidlách, bezpečnosti a zdravom úsudku. A tu nepomôže žiadna legislatíva. Čo s tým? Čo s pubišom letiacim 300 na Hayabuse cez dedinu, vyškereným od šťastia od ucha k uchu... čo s nasratým fotrom 4 detí, meškajúcim do roboty, letiacim mestom 150kou na svojom golfe... čo s machrujúcim zakomplexákom s oktáviou RS predbiahajúcim štýlom "děj se vúle boží"...

Tak toto žiadna legislatíva nevyrieši.

Možno silné represie... porušíš? Zaplatíš! Ale nie peniazmy, to pre mnohých nie je problém. Verejné práce na viditeľnom mieste, v meste na uliciach, čistenie pätníkov, značiek... maľovanie prechodov, zábradlí, zvodidiel... plátanie výtlkov, opravy dopr. značiek... tak aby ich bolo všade vidno, od 8:00 do 17:00 s polhoďkou na obed z plastu. Aby si užili trochu osobného poníženia, ktoré mnohý sami tak radi udeľujú svojmu okoliu. Myslím že táto "terapia" zabere viac ako bodový systém, či dlhé hodiny v učebni autoškôl.

A tým sa dostávam ku korupcii a zase by "niektorý" nemohli, lebo ocinko je... ale to je už iná téma. Či?
Uživatelský avatar
bert
Příspěvky: 63
Registrován: 28 bře 2011, 17:06
Bydliště: Jižní Morava

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od bert »

když se tady tak nějak řeší autoškoly, dá se z moto se sajdou jezdit i na B ečko?

- tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW - skupina A; v případě řidiče, jenž dosáhl věku alespoň 21 let, i skupina B

má někdo nějakou zkušenost s tím, nebo se v tom někdo vyzná?
K-750M
stavba M72
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Michal »

Mě by třeba zajímalo, jaká ze skupin "A" je potřeba na mého Dněpra, který v TP ani OTP nemá uveden výkon ani poměr výkon/hmotnost. Ty položky jsou prostě prázdné. :-) Ne teda, že by to pro mě nebo pro Veverku mělo nějaký význam. Já mám A nad 50ccm z dob kdy jiné rozdělení nebylo.

K tématu - nemyslím si, že nějaké detajly v autoškole nebo u zkoušky změní množství mrtvých motorkářů. Z následujících důvodů:
1. Nikdo, kdo na motorce nenajezdil 50.000km, neumí řídit. Já to neumím dobře ani teď po 250.000km. To by byla opravdu dlouhá autoškola.
2. Ikdyž motorkář umí řídit, potkává neřidiče za volantem: Jsou slečny (a pánové), co dělají zkoušku v autoškole 10x, nakonec se za ten volant stejně dostanou. Po dvou neuspěšných zkouškách by žák autoškoly měl dostat 2 roky zákaz řízení z důvodu že pro to prostě nemá vlohy. Minimálně 5% populace by nemělo dostat řidičák nikdy.
3. Nejčastěji mě téměř zabije důchodce s brýlema jak popelníky, co nevidí krávu na 5 metrů. Bohužel povrzení mu jeho doktor vždy podepíše. Přece si nenaštve stamgasta, co k němu chodí obden. Na tom se nic nezmění, dokud zdravotní potvrzení vydává praktický lékař. To by musela vydávat nezávislá komise.
4. Nejvíce nehod způsobuje nepozornost. Téměř každý má dnes mobil nebo tablet s internetem, který nedokáže dát na 5 minut z ruky. K tomu kamióny, co maj na palubce notebook přehrávající filmy (nebo porno) ve vysokém rozlišení, k tomu noviny rozložené přes volant. Zde mě opravdu nenapadá co s tím. Snad jen na každé místo spolujezdce nasadit vycvičeného psa, co řidiče kousne kdykoliv se dotkne mobilu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Dněprák »

bert píše:když se tady tak nějak řeší autoškoly, dá se z moto se sajdou jezdit i na B ečko?

- tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW - skupina A; v případě řidiče, jenž dosáhl věku alespoň 21 let, i skupina B

má někdo nějakou zkušenost s tím, nebo se v tom někdo vyzná?
POZOR !
Motocykl s postranním vozíkem nepatří do tříkolových motorových vozidel !!
Do skupiny A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW
Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
Takže Urala, nebo Dněpra se sajdou ne, ale tříkolku s motorem Tatra ano.
Uživatelský avatar
bobanbob
Příspěvky: 251
Registrován: 28 led 2011, 23:09
Bydliště: Okres Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od bobanbob »

podle mě dost pomohlo že už dříve ty papíry na velkou motorku rozkouskovaly.

dle vlastních zkušeností . :D jsem ročník 1979. takže papíry na velkou motorku byly v 17 nácti.
rok jsem jezdil na 350 konopnici kterou jsem já debyl vytunil na chopra zkur-- a pak prodal. :D
poté první japonec gsx 600 r . tenkrát jsme byly parta vymaštěnejch pubertáků která jezdila pod plnym všude kde to šlo. na okruh jsem začal jezdit až ve 23 letech . je div že zté naší party umřel jen jeden kámoš. a nikdo my nenakecá že 17nácti letej kluk má rozum . to je od přírody blbost puberta je puberta . třebá já jsem z ní ještě nevyrost.


mno a letos jsem začal pořádně jezdit na káčku všechny zkušenosti z japoncu jsou k hovnu .
jezdím jak posranej uplnej panic :D
Uživatelský avatar
Parek
Příspěvky: 87
Registrován: 04 čer 2014, 10:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Parek »

POZOR !
Motocykl s postranním vozíkem nepatří do tříkolových motorových vozidel !!
Do skupiny A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW
Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
Takže Urala, nebo Dněpra se sajdou ne, ale tříkolku s motorem Tatra ano.[/quote]


To je dost zvláštní, já když přišel do autoškoly a řekl, že dělám papíry abych mohl na dněpra, tak mi řekli, že na sajdu nepotřebuju papíry na moto, že je to skupina B. Dokonce to mám napsané i ve veteránskejch papírech. Alespoň myslim....
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 631
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Bude méně mrtvých motorkářů ?

Nový příspěvek od Dněprák »

Motocykl se sajdou i sólo nebylo možné řídit se skupinou B nikdy.
Divná autoškola.
Odpovědět