Hardyspojka - opotřebení
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Hardyspojka - opotřebení
Není to tak dávno, co jsem kvůli prasklému kardanu kupoval nové unašeče a kardan s hardyspojkou. Po namontování sem ujel asi 1300km, vůle kardanu nastavena na 3mm, o hardyspojku se nestarám, ničím ji nemažu, ani jí nečistím... ale zaráží mě jak vypadá. Tohle že má vadržet 20000km?! je od Pavla, jde o novou, polymerovou. Co si o tom myslíte?
Dněpr 11 solo/side
Re: Hardyspojka - opotřebení
No to je hezké, doufal jsem, že to je konečné řešení. Já na ni mám najeto asi 2000 km a vypadá mnohem lépe a to mi ty původní držely od 100 do 200km. Napadá mne, jestli náhodou nemáš ty kolíky unašeče co jdou zastrčit do hardyspojky drsné, mně se osvědčilo je trochu přeleštit, aby byly krásně hladké. Jinak ji zkus u Pavla zreklamovat, možná se soudruhům něco nepovedlo. 
Re: Hardyspojka - opotřebení
Moc dobře tedy nevypadá. Já jsem si ji koupil, abych měl náhradní před Vstrečou 2011. Ještě jsem ji ale nemontoval, tak potom uvidím.
Re: Hardyspojka - opotřebení
divný dva a něco roku stará hardyspojka po necelých 20tkm vypadala jako teď tahle Tvoje po 2tisících.
nová musím zaklepat vypadá zatím pořád stejně
mně přijde trochu problematický, že hardyspojka se mi natlačila na přední vidličku - ale zadní kolíky zabírají sotva z půlky - takže dvě díry od zadní části kardanu budou vymlácený kvůli menší opěrný ploše dřív, než přední..když jsem hardyspojku natlačil dopostřed, stejně se po pár metrech posunula zase dopředu..
nová musím zaklepat vypadá zatím pořád stejně
mně přijde trochu problematický, že hardyspojka se mi natlačila na přední vidličku - ale zadní kolíky zabírají sotva z půlky - takže dvě díry od zadní části kardanu budou vymlácený kvůli menší opěrný ploše dřív, než přední..když jsem hardyspojku natlačil dopostřed, stejně se po pár metrech posunula zase dopředu..
Ural Ranger 2008, 22tis km
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Hardyspojka - opotřebení
Já se zase budu opakovat... Co vy s těma hardynama děláte???
Já tam mam furt tu původní...
Já tam mam furt tu původní...
Re: Hardyspojka - opotřebení
dněprstein: to já se zas ptám, co vy s nima neděláte, že vám takhle vyrží? 
Dněpr 11 solo/side
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Hardyspojka - opotřebení
Právě, že s ní nedělám vůbec nic. Jedině, když jsem to měl rozebraný, tak jsem jí zbouchal paličkou zase do kulata, bo se šišatí. Kolíky jsem mazal grafitkou, abych jí tam nacpal zpátky... Náhradní vozim s sebou, ale ještě jsem jí díkybohu nemusel použít...
Re: Hardyspojka - opotřebení
Taky na to čumím, co s tím děláte...
To Němec: Je potřeba si seštelovat vidličky, aby ti to sedělo a a zabíralo celou plochou.
To Míra: Přijde mi, že ti tam kardan dělá to co nemá... Jak jsou na tom ložiska? Není hřídel lehce ohnutá? A jak sedí vidličky? Pokud vím, Pavel dává na nové Hardyny záruku...
Mám ještě původní gumovou a po 18tis je stále jako nová. Na K-750 má moje Hardyna 35tis km a nic jí není...
To Němec: Je potřeba si seštelovat vidličky, aby ti to sedělo a a zabíralo celou plochou.
To Míra: Přijde mi, že ti tam kardan dělá to co nemá... Jak jsou na tom ložiska? Není hřídel lehce ohnutá? A jak sedí vidličky? Pokud vím, Pavel dává na nové Hardyny záruku...
Mám ještě původní gumovou a po 18tis je stále jako nová. Na K-750 má moje Hardyna 35tis km a nic jí není...
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: Hardyspojka - opotřebení
Nevím, ale viděl bych problém v materiálu hardyspojky. Ta co byla na mém šrotu, když jsem ho koupil, byla trochu otlačená, ale ne nepoužitelná. Nicméně jsem ji preventivně vyměnil za jinou novou a odešlo mi jich několik po sobě, už jsem z toho byl nervózní. Namontoval jsem novou polymerovou od Pavla a rázem je zatím klid (tu starou původní vozím jako ND pro případ ztroskotání). Kolegovi se totálně rozpadla původní a roztrhl jí, následovala série výměn za nové (podezříval jsem jej z problému mezi řidítkama a sedlem). Pak sehnal starou (vymontoval ji ze starého K750 čekajícího na zprovoznění) a od té doby je také klid. Podotýkám, že všechny byly stejně namontované - přesto životnost byla diametrálně odlišná.
Tak nevím, ale podle mne to je v materiálu, ze kterého je to vyrobené.
Re: Hardyspojka - opotřebení
Ivo - jak seštelovat vidličky? to slyším prvně
Ural Ranger 2008, 22tis km
Re: Hardyspojka - opotřebení
ivo: kardan sedí pěkně na kuličce, axiální vůle asi 3mm. oba unašeče i hřídel kardanu je fungl nový, montovaný s hardyspojkou. kloub u zadní převodovky taky v pořádku. nedokážu si to odůvodnit.
němec: vymezuje se axiální vůlr pomocí drátové pojistky u zadního kloubu. ideál je podle knihy tak 3mm. alespoň u dněpra.
němec: vymezuje se axiální vůlr pomocí drátové pojistky u zadního kloubu. ideál je podle knihy tak 3mm. alespoň u dněpra.
Dněpr 11 solo/side
Re: Hardyspojka - opotřebení
No budete mi to někdy muset někdo ukázat, nějak nemám potuchy co přesně a proč..
Mám kardan ze dvou dílů, tak jsem doteď myslel, že vůle se vymezuje tam - tzn. jak se hýbe kyvka, kardan se pohybuje na tom "tisícihranu" a tím se zkracuje prodlužuje podle potřeby.
ani nemám jasno, jestli se to vymezuje nějak pravidelně nebo při první montáži - pokud při první montáži mám už to nastavený z výroby, ne? v servisním manuálu to jako servisní interval uvedeno není
Mám kardan ze dvou dílů, tak jsem doteď myslel, že vůle se vymezuje tam - tzn. jak se hýbe kyvka, kardan se pohybuje na tom "tisícihranu" a tím se zkracuje prodlužuje podle potřeby.
ani nemám jasno, jestli se to vymezuje nějak pravidelně nebo při první montáži - pokud při první montáži mám už to nastavený z výroby, ne? v servisním manuálu to jako servisní interval uvedeno není
Ural Ranger 2008, 22tis km
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Hardyspojka - opotřebení
Koukni se do manuálu k Dněpru, kde je řez kompletně celym hlavnim převodem, včetně hřídele a kardanu. Kroužky jsou tam vidět (blbě, bo je to maličký, ale najdeš je). Jsou na jednom i na druhym konci hřídele (jak pod unášečem hardyspojky, tak pod unášečem kardanu). Teoreticky je není potřeba nastavovat, pokud jsou z výroby nastavené správně...
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 132
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hardyspojka - opotřebení
Již jistý učenec pravil: reklamovat, reklamovat, reklamovat.
Doporučuji zaslat poškozenou hardyspojku a obě vidličky (nejlépe v pozici, v jaké to bylo namontováno na motocyklu) s průvodním dopisem a kontaktem (nejlépe telefon) k nám do Rozhraní.
SovMotCentr to myslí se zárukou na díly vážně!
Doporučuji zaslat poškozenou hardyspojku a obě vidličky (nejlépe v pozici, v jaké to bylo namontováno na motocyklu) s průvodním dopisem a kontaktem (nejlépe telefon) k nám do Rozhraní.
SovMotCentr to myslí se zárukou na díly vážně!
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Re: Hardyspojka - opotřebení
Je krásné vidět jak se prodejce staví čelem k reklamaci. I když se mne to momentálně netýká, nedá mi to a musím ti Pavle za nás všechny poděkovat. Z tvého přístupu mám osobně velmi dobrý pocit a zlepšil jsi mi dnes náladu - díky. 