NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, ...

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, ...

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

novy_ural_2014_d.jpg
1. října 2013 … NOVÝ Ural 2014
Dovolujeme si oznámit, že na východě právě začala Velká irbitská revoluce.
Po více než 70ti letech dojde s příchodem roku 2014 k zásadní změně motocyklů Ural!

NOVÝ Ural pro rok 2014:
• Vstřikování paliva (EFI)
• Kotoučové brzdy na všech kolech
• Hydraulický tlumič řízení
• … a desítky dalších změn, nechte se překvapit!

Víme, že máme dva zcela odlišné tábory zákazníků a příznivců motocyklů Ural:
• Jeden brání tradice, které symbolizují motory s karburátory, bubnové brzdy, …
Pro ty máme jedinečnou a neopakovatelnou nabídku. Máte poslední šanci si koupit motocykl Ural s karburátory! Neváhejte, je to šance, která se již nikdy nebude opakovat.
Rok 2013 bude posledním rokem, kdy si budete moci koupit tradiční motocykl Ural.
• Druhý tábor od výrobce očekává neustále změny, úpravy a vývoj nových modelů. Tito příznivci se nyní dočkali. Tolik závažných změn Ural ještě nikdy nezažil. V roce 2014 si budete moci koupit NOVÝ Ural!
Rok 2014 bude prvním rokem, rokem 01 nové éry motocyklů z Irbitu.

Bohužel s příchodem NOVÝCH modelů Uralů dojde i k jejich zdražení, což by mohlo ovlivnit konečné rozhodnutí, kdy a jaký Ural si koupit. Buďte ve střehu, ceny a technické specifikace NOVÝCH modelů budou zveřejněny během listopadu na webu http://www.URAL.cz.

To je ZATÍM vše.

Sledujte bedlivě web http://www.URAL.cz!
Váš prodejce motocyklů Ural pro Českou a Slovenskou republiku.
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Michal »

Irbit mě svojí rychlostí překvapil, ve vstřikování jsem pro příští rok už nevěřil. Dave mr.cob testuje mnohdy provizorně vyrobené prototypové díly teprve 4 měsíce. Možná že někde už spřísnili emisní limity. Ural byl už pár let snad poslední velký motocykl vyráběný s karburátory.

S dovolením sem vkládám pár veřejných fotek od Dave Hooker z května, kdy to začínal testovat.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Upozorňuji že sériově vyráběné díly se budou lišit minimálně vzhledově, dost možná i provedením.

Doufám, že se do výroby dostane ten airbox se zvětšeným objemem. Dosavadní originál téměř bez objemu vyfiltrovaného vzduchu je dle mé zkušenosti největším zabijákem točivého momentu na Uralu 750.

Dave také zmiňoval, že zkouší nové provedení soukolí hlavního převodu. Snad bude konečně odolnější proti vylomení zubu při hrubé jízdě v terénu.

Na novinky se těším. Je dobré, že v Irbitu (nebo spíše v Redmondu) vylepšují techniku, tedy funkci a na rozdíl od Japonců (a nejen jich) z toho nedělají podivné kreace uměleckých designérů připomínající futuristické dětské hračky.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 121
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Pouze upřesňuji, že se nejedná o žádný krok na poslední chvíli.
Ural testuje motocykly se vstřikováním již přes 2 roky. Prodejci o tom byli celou dobu informováni a zúčastnili se diskuze na tím, kterým směrem se NOVÝ Ural vydá. Totéž se týká nového airboxu, soukolí hlavního převodu a dalších desítek změn na motocyklu.

Motocykl bude v Evropě oficiálně představen na začátku listopadu v Miláně, tak kdo se těší, může se vydat na pizzu, víno a Uraly do Itálie:
http://www.eicma.it/en/

K celkovým změnám souhlasím a mohu dodat jen to, že se Ural opravdu snaží držet "styl" a nesoustředí se na facelifty přední masky. Bohužel/bohudík, změnám se neubráníme.

Co se týče prodejů motocyklů modelového roku 2013, chystá se Evropa na velkou poptávku po "klasice" a nyní plní sklad letošními motocykly. Nebude se tedy jednat o žádný výprodej "starých" modelů, ale o jedinečnou a poslední nabídku pořídit si stroj, o kterém mnozí již několik let uvažují a bylo by nefér jim nedat možnost volby.
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Dneprstein »

Pokrok. Jak odporné... :D
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

:D Nic jiného výrobci patrně nezbývá, ekotlak je nekompromisní.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 630
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Dněprák »

Po zveřejnění informací o modernizaci Uralů jsem předpokládal, že se rozvine bouřlivá diskuze mezi milovníky historie a zastánci toho, že vývoj musí být, ale ono nic.
Já osobně patřím ke skupině těch, kteří až tak nelpí na tom, jestli jsou tam karburátory nebo vstřikování, ale abych mohl jezdit bez obav, co mi vydrží a co ne. Nepatřím k těm, kteří rádi stráví spoustu hodin v garáži při opravách a údržbách motocyklu. Je jasné, že u Dněpra už jsem se s tím musel smířit. Ale pokud bych si chtěl pořídit nového Urala, tak toho, který už bude na nějaké úrovni. I když podle vlastníků soudobých Uralů je i v tomto provedení motocykl schopen plnit požadavky běžného ježdění a i jízdu v terénu ( ne extrémy typu Ukrajina a podobně). Dobře to vystihl Jirka, když po svezení se na Michalovém Uralu prohlásil, že jízda na Uralu v porovnání s Dněpry, Káčky a pod. je jako jízda s Mercedesem a Trabantem. Pro toho, kdo na nového Urala finančně dosáhne, určitě si ho koupí už i z toho důvodu, že bude mít motocykl spolehlivější a s lepšími technickými parametry.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Michal »

Jízda na mém Uralu ale není jako jízda na současném novém. S originálem, jak jsme ho koupili, jsem moc spokojen nebyl, ačkoliv byl jako nový. Je dobře, že po vylepšeních pro rok 2014 už konečně nebudu moct tvrdit, že bych si koupí nového Uralu pohoršil proti mému současnému.
Doufám, že Pavel moji drzost promine. :-)
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 348
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od zdeněk »

Na model 2014 jsem moc zvědavej hlavně na stálý převod :mrgreen: :mrgreen:


Ural 2014.jpg
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

Zato já po nějakém novém Uralu netoužím, japonci mají vstřikování vymakané už dávno, je to rutina, nemastná neslaná. Vše funguje, ale je to sterilní asi jako TDI. Prostě otrava. Sice z výfuku ani obláček, vše přesně změřeno, na STK se mechán usmívá, ale pro kutila je to otrava..Už nemá co dělat. Možná tak měnit olej. Ale běda, když to chcípne, pak je zábava. Naložení na vlek a poté napojení na "moudrou" krabičku.Ještě tady nepadlo slovo o servisních možnostech zastoupení Uralu. Zda si bude moci majitel koupit kabel a sám načíst a zkontrolovat jednotlivé komponenty nebo aspoň potřebné kody závad.. :)
Ale to bylo jen tak pro srandu..
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Michal »

Přidávám odkaz na zahraniční fórum s fotkama předprodukčního kusu:
http://sovietsteeds.com/forums/viewtopi ... 10&t=30642

Velmi zkrácený překlad postřehů člověka co na tom jel: Mnohem silnější tah v nízkých otáčkách, brzdy mnohem lepší, tlumič řízení funguje mnohem lépe. Jediná výtka je překážející pumpa brzdy sajdy.

Zajímavý je unašeč kola, který je ke kolu přišroubovaný, kvůli vymačkanému unašeči už nebude potřeba vyměnit celý buben.

Nepraktické je, že zadní kolo je jiné jež všechna ostatní. Rezerva je stejná jako zadní kolo, při prohazování kol ale musíte přešroubovat kotouč.
Mrzí mě, že Ural nevyužil příležitost k mnohem elegantnějšímu řešení - udělat kotouče součástí unašečů hlavního převodu a hřídele sajdy. Dalo by se to použít i pro přední kolo. Vyžadovalo by to změnu unašeče v kole za silnější, co vydrží brzdnou sílu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1123
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Michal »

serpico-3 píše:Zato já po nějakém novém Uralu netoužím, japonci mají vstřikování vymakané už dávno, je to rutina, nemastná neslaná. Vše funguje, ale je to sterilní asi jako TDI. Prostě otrava. Sice z výfuku ani obláček, vše přesně změřeno, na STK se mechán usmívá, ale pro kutila je to otrava..Už nemá co dělat. Možná tak měnit olej. Ale běda, když to chcípne, pak je zábava. Naložení na vlek a poté napojení na "moudrou" krabičku.Ještě tady nepadlo slovo o servisních možnostech zastoupení Uralu. Zda si bude moci majitel koupit kabel a sám načíst a zkontrolovat jednotlivé komponenty nebo aspoň potřebné kody závad.. :)
Ale to bylo jen tak pro srandu..
Vozil bych si voltmetr, tím snadno odhalím chybu na některém z těch pár čidel, co to vstřikování má. S autem jsem měl problém jedinkrát. Stačilo sundat hadici co vede do vstřikovačů, zkusit prstem jaký to dává zhruba tlak a hned bylo jasné kde je chyba.

Doporučuji Vám tedy model 2013, složité rovnotlakké karburátory tam jdou nahradit klasikýma šoupátkovýma, zapalování s po cestě neopravitelnou elektronikou jde bez úprav přímo nahradit kladívkem s odstředivou rekulací PM302, bez velké námahy tam ale půjde naroubovat ještě lepší z káčka s ručním ovládáním předstihu. Bubnový brzdový štít z Uralů do r.v. 2007 pasuje místo kotoučovky do přední kyvné vidlice také bez úprav. Nevzhledný alternátor Denso s adaptérem lze bez jakékoliv úpravy nahradit klasickým sovětským G-424, stačí přidat regulátor, nejlépe první provedení s relátkovými kontakty. :)
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
serpico-3
Příspěvky: 454
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od serpico-3 »

Mám M 72 a K 750, takže modernizaci mám zajištěnu. :) Ale samozřejmě u nového modelu přibude drátů, nebude jen problémový alternátor, ale přibudou ještě relátka, přepětová ochrana ŘJ apod. A hlavně všem přeji, aby se čidla nedostala mimo rozsah a aby koukající "dráty" z motoru nevzala nějaká větev nebo se do el.soustavy nedostala voda.. ;)
Ale nic ve zlém, vím, že to jinak nejde, ale mizí největší výhoda proti konkurenci, což je jednoduchost a pravá nostalgie po starých, poctivých časech, kdy vše bylo z kvalitní ocele a ne z novoduru..
Uživatelský avatar
veverka
Příspěvky: 536
Registrován: 14 led 2011, 22:10

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od veverka »

Myslím, že Ural je jedinečný v tom, že vzhledově motorky vypadají pořád stejně a když se někdo, kdo Uraly nezná, snaší odhadnout rok výroby toho našeho, obvykle se sekne o 20 let. I modernizovaný Ural snad bude vypadat jako pořádný kus železa, ne jako futuristická plastová hračka a ti, kdo chtějí modernější techniku s retro vzhledem tu budou konečně mít odpovídající sériově vyráběný stroj.
белка
"hydroveverka"
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Tak to už mi těch potenciálních motorek, co bych eventuelně koupil jako nové, moc nezůstalo. O další méně. No ještě nějakej rok a Ural bude stejnej futuristickej hnus jako dnešní BMW. A jaká to bývala nádherná klasika...
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: NOVÝ Ural 2014 - vstřikování, kotouče na všech kolech, .

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

:D Moc zajímavá diskuze. Můj osobní názor je takový, že si každý soudruh musí uvědomit co od stroje očekává a co s ním chce dělat. Pokud chce jezdit na veteránské akce tak asi kouká po nějaké m72, když chce si zablbnout za co nejmenší peníze a má k dispozici servisní zázemí tak kouká po Dněpru nebo starším Uralu a když chce spolehlivý, dobře ovladatelný stroj tak shání nového Urala. Každý stroj má něco do sebe a je to určitá výzva. Osobně nemám navíc 300 papírů, tak jezdím s Dněprem a užívám si radosti i strasti s tím spojené. Tam kde nestačí schopnosti stroje na Uraly přidám trochu odvahy, většinou to vyjde a pak mám radost že slabší jednokolka projela to co silnější Uraly s náhonem. :lol:
Všem snad musí být jasné, že vývoj k modernějším technologiím výrobce je nutný pro přežití značky. Stačí se podívat, jak dopadla JAWA, ČZ a koneckonců i Dněpr. Bez dostatečné inovace si stroj nenajde dostatek zájemců a nutně značka zanikne (což nikdo nechceme). Kolik lidí by si dnes koupilo nově vyrobenou Škodu 100 nebo Jawu 350 na běžné denní ježdění? Kolik potkáváte na silnicích nových JAW u kterých se výrobce snaží inovovat, ale konkurenci nestačí? Takže je snad i těm nejzarytějším zastáncům staré jednoduché techniky jasné, že jinak to prostě nejde. Většina potencionálních zájemců o nový stroj chce co nejdokonalejší bez ohledu na nějakou nostalgii a těch několik jedinců, kteří by byli ochotni si koupit technologicky zastaralý jednoduchý stroj fabriku určitě nezachrání.
A ruku na srdce, je opravdu poruchovost elektroniky tak hrozná? Mám také rád starou jednoduchou techniku, obdivuji um našich předků ale také vidím, že staré auta zdaleka nenajely takovou porci km jako dnešní (Š100 byla po 100 000km zralá na GO a po 10 letech zrezlá jako liška, dnes 300 000km a 20 let bez velkých problémů také není vyjímka). Ano u staré techniky byla oprava jednodušší, ale u nové je vzhledem k najetým km méně častá. Nostalgie je krásná, ale vývoj nezastavíme nebo ano? (Co kdybychom místo tohoto fóra zřídili někde u Humpolce velkou nástěnku a jezdili bychom tam číst a psát příspěvky? Vůbec by nám pak nevadilo, že nejde elektřina, či nefunguje internet a pokaždé bychom si mohli společně zazpívat :lol: .)
Odpovědět