Jak jsem se s Uralem usmířil

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Jak jsem se s Uralem usmířil

Nový příspěvek od Peterson »

Jak jsem psal v sekci inzerce,

http://uralforum.cz/viewtopic.php?f=13&t=69

jsem majitelem Uralu 650 s uzávěrkou.
Před časem jsem si projížděl v Linzi na centrále Uralu Rangera 750 (půjčili mi ho na hodinu) a byl jsem z toho celkem nadšenej. Pak jsem pár tisíc kilometrů najezdil s BMW se sajdou a pěkný pocit z Uralu mi zůstal. Pak se mi naskytla koupě 650 s uzávěrkou a já ho musel mít.

Nadšení se změnilo v lehké zklamání a já v rozčarování podal inzerát. Časem jsem pochopil že to nebude jako s BMW. Nejřív je potřeba vytlačit z garáže, pokusit se nastartovat a když chvíli běžel, pak jsem se teprve šel oblíct do hadrů. Ze začátku jsem to dělal jako s BMW: takže nejřív na sebe navlíct zimní hadry a pak teprve motocykl. To se mi několikrát nevyplatilo a pak jsem navlečenej do zimních hardů přemlouval urala k jízdě, pač jsem nevěděl jak na startování při -10°C (na sytiče na Jikov karburátorech si člověk musí umět zajít). Několikrát jsem se patřičně nasupil a rozzuřil... Nějak jsem mu ale časem odpustil a snad jsem udělal dobře - moto už není na prodej.

Toť moje první týdny s Uralem. Měli jste to obdobně nebo bylo vaše seznámení s rusem bezproblémové?
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak jsem se s Uralem usmířil

Nový příspěvek od Němec »

a je to vina zapalka nebo karburátorů nebo něčeho jinýho?
já už mám na svým 750 keihiny - do -10 jednou dupnu nohou a se sytičema a už vrčí (podotýkám, že mám studený stání, tzn. venku -10 ural -10) a hned reaguje na plyn = okamžitě můžu vyjíždět - do práce jsem jel párkrát v -15 kdy se mi nechtělo mordovat zamrzlý auto.
v těch -15 už mi tu a tam jen cvaká startér a nestartuje - 1. mám slabší baterku a za 2. mi bylo řečeno, že mi ten startér nejspíš zamrzá

vlastně proto jsem si koupil funglovku - ježdění baví, ale zase tak zdatnej technik nejsem, abych řešil různý problémy, který se u starších motorek vyskytujou..
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Míra
Příspěvky: 270
Registrován: 15 led 2011, 00:50
Bydliště: klec u třeboně

Re: Jak jsem se s Uralem usmířil

Nový příspěvek od Míra »

Já osobně sem problém se startama neměl do tý doby, než začli zlobit ty vodítka. když dněpr nechyt na třetí šlápnutí, už sem prolejzal eletriku a hledal problém. teď jsou vodítka vyměněný, uvidíme jak to bude chodit. ikdyž ty hlavy mám hodně mizerný, budu schánět jiný.
Dněpr 11 solo/side
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 871
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Jak jsem se s Uralem usmířil

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Díky za krásné vysvětlení. Já osobně mám Dněpra MT-9 a pokud dostane správnou péči, tak mne nikdy nezklamal. Problémy se startováním se mi projevily, pokud jsem se vykašlal na výměnu oleje, nechal jsem tam 20W-50 a bylo pod -10 (parkuji venku pod přístřeškem). Pak bylo nutné šlapáním olej trošku rozhejbat, neboť ztuhlý olej stihl kliku zabrzdit dříve než zapálil druhý válec (moje chyba a lenost). Prostě takové baf baf bafbaf a pak to naskočilo a bylo vyhráno. Jo a ještě si vzpomínám, že když mi fučel jeden válec pod hlavou, tak to bylo obdobné. Ale dnes přesně poznám, jestli je v dobré kondici a seřízený. Pokud ano, tak se odvděčí bezproblémovým startem i pod -20. Je to prostě pašák :lol: , jen chce také své. Jo pro upřesnění mám karburátory PEKAR K-68.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Jak jsem se s Uralem usmířil

Nový příspěvek od Peterson »

Zapalko je v cajku a karburátory nejspíš taky. Jenom to chce se s Jikovama naučit pracovat a včas vypnout sytič. Zjistil jsem, že je potřeba dvakrát protočit motor se zaplejma sytičema a vyplím zapalováním. Pak shodit sytiče a zapnout zapalování...

Taky jsem asi podcenil olej. Dal jsem tam na zimu 15w5O s myšlenkou, že to bude dobrý celoročně, ale asi to budu muset na příští zimu změnit na 10w40 a na léto 20w50.
Odpovědět