M-72, verze, modely, odlišnosti...
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
-
Fila
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Zdravím, taky mám Mku nevíte někdo jak sundat zadní kluzáky ?
Vysunu hliníkový čep nahoře, ale stejně je to dole málo... Musím
mít stahovák na pružiny a pak to půjde ? Ten bohužel nemám...
Hliníkové čepice nahoře asi nejdou vytáhnout úplně, že ?
Vysunu hliníkový čep nahoře, ale stejně je to dole málo... Musím
mít stahovák na pružiny a pak to půjde ? Ten bohužel nemám...
Hliníkové čepice nahoře asi nejdou vytáhnout úplně, že ?
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Vítám nového Emkaře
Jestli jsem to dobře pochopil, tak laboruješ nad tím, jak vytáhnout kluzáky z motorky.. je tak? tedy:
-Zadní kluzáky sundáš tak, že povolíš části rámu nad kluzákem a pod ním - Důležité je vytáhnout ten SPODNÍ šroub co stahuje kluzák dole jinač trubku, po které kluzák jezdí nevyklepneš! Šroub totiž zapadá do osazení vespodu trubky.
Trubku poté pomocí jiné trubky nebo něčeho o podobném průměru poté vyklepneš ODSPODU nahoru, opačně to nejde.
žádný stahovák na pružiny není třeba.
Kluzák se po vytažení trubky spodní stranou vyhne do strany a směrem dolů vytáhne z rámu ven.
Ty hliníkové čepičky teoreticky nemusíš vytahovat, jsou zaražené v té trubce, kterou vytáhneš odspodu. Můžeš je pak vyklepnout delší kulatinou zkrz trubku, pokud je budeš páčit na motorce, poškodíš si je, její okraje.
Snad to bylo srozumitelně napsáno

Jestli jsem to dobře pochopil, tak laboruješ nad tím, jak vytáhnout kluzáky z motorky.. je tak? tedy:
-Zadní kluzáky sundáš tak, že povolíš části rámu nad kluzákem a pod ním - Důležité je vytáhnout ten SPODNÍ šroub co stahuje kluzák dole jinač trubku, po které kluzák jezdí nevyklepneš! Šroub totiž zapadá do osazení vespodu trubky.
Trubku poté pomocí jiné trubky nebo něčeho o podobném průměru poté vyklepneš ODSPODU nahoru, opačně to nejde.
žádný stahovák na pružiny není třeba.
Kluzák se po vytažení trubky spodní stranou vyhne do strany a směrem dolů vytáhne z rámu ven.
Ty hliníkové čepičky teoreticky nemusíš vytahovat, jsou zaražené v té trubce, kterou vytáhneš odspodu. Můžeš je pak vyklepnout delší kulatinou zkrz trubku, pokud je budeš páčit na motorce, poškodíš si je, její okraje.
Snad to bylo srozumitelně napsáno
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Neslyšeli jste něco o tom, že by u nás někdy jezdily celo stříbrné Emky? Napadá mě vojenské letiště, či tak něco...
Naposledy upravil(a) Honda Wanderer dne 14 pro 2012, 07:13, celkem upraveno 1 x.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ahoj,
Slyšel jsem o stříbrných provedeních údajně provozovaných na letištích, spočátku když jsem pátral jakou barvou bych tu svou mohl stříknout(než jsem se rozhodl pro zelenou
), pak jsem ještě slyšel o modrých používaných v 50-tých letech společně s jawama 500 OHC u Policie v Praze, ale tam se asi jednalo jen o pár kousků. (jeden by snad měl být umístěn v pol. muzeu).
Jinač jsem v žádném článku o stříbrných Emkách zatím nečetl, někdo mi to před lety povídal, ale nevzpomínám si už kdo to byl. Chce to propátrat
http://www.policie.cz/clanek/historie-j ... 09NQ%3D%3D
Slyšel jsem o stříbrných provedeních údajně provozovaných na letištích, spočátku když jsem pátral jakou barvou bych tu svou mohl stříknout(než jsem se rozhodl pro zelenou
Jinač jsem v žádném článku o stříbrných Emkách zatím nečetl, někdo mi to před lety povídal, ale nevzpomínám si už kdo to byl. Chce to propátrat
http://www.policie.cz/clanek/historie-j ... 09NQ%3D%3D
M-72
-
gazista
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
ahoj,jsem z Pardubic,tak jestli to nemáš daleko přijed si to oměřit,má ji tam přesně rovně,ale žádný problém to namontovat nebyl,možná že už to máš hotové.
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Chci se zeptat, jestli někdo z vás řešil unavené listové pera na side?
mě se zdá, že když je tam dám, tak jsou mírně nahoru, ale skoro téměř rovné bez zatížení..
Dají se nějakým způsobem naklepat, našpryngovat, nebo naopak naohýbat.. řešil, nebo viděl to někdo někde, nebo dělá to popřípadě někdo?
mě se zdá, že když je tam dám, tak jsou mírně nahoru, ale skoro téměř rovné bez zatížení..
Dají se nějakým způsobem naklepat, našpryngovat, nebo naopak naohýbat.. řešil, nebo viděl to někdo někde, nebo dělá to popřípadě někdo?
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
No v amatérských podmínkach s tím pérem asi nic neuděláš,pokud se budeš snažit to ohnout tak ti může prasknout anebo se vráti časem zpět na své místo.To železo je dost zajimavý materiál a není jednoduche s ním pracovat popřípadě to nahřívat ,chladit atd.. ,no prostě já bych nato nešahal ničím ,protože to můžeš akorát tak dodrbat.
Pokud nemáš v okolí žádného kováře co rozumí těmhle materiálum tak pisni tady těm lidem ,my od nich taky bereme nějaké péra http://www.grewis.cz/pruziny/listove-pruziny.php ,popřípadě se ti můžu ještě zeptat v práci co máme za jiné dodavatele
Pokud nemáš v okolí žádného kováře co rozumí těmhle materiálum tak pisni tady těm lidem ,my od nich taky bereme nějaké péra http://www.grewis.cz/pruziny/listove-pruziny.php ,popřípadě se ti můžu ještě zeptat v práci co máme za jiné dodavatele
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Nahamrovat... Ostatně na sajdy k BSA a Harleji jsem to už dělal... 
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Takže jsem trochu pátral po netu, a svěřím svoje listové pera odborníkum 
http://listova-pera.cz/5-sluzby
http://listova-pera.cz/5-sluzby
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak jsem dostal odpověď ohledně renovace listových per na side z již výše zminěného odkazu.
Dnes mi přišla odpověď na otázku, co by to zhruba stálo a sice 1000,- kč kus. Pro ty z vás kteří by měli podobné úmysly ať ví zhruba co to stojí.
Svoje pera jsem změřil a nejsou na tom zas až tak zle, takže je použiju zatím tak jak jsou.
Dnes mi přišla odpověď na otázku, co by to zhruba stálo a sice 1000,- kč kus. Pro ty z vás kteří by měli podobné úmysly ať ví zhruba co to stojí.
Svoje pera jsem změřil a nejsou na tom zas až tak zle, takže je použiju zatím tak jak jsou.
M-72
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Kolik, jak dlouhých, jak širokých a jak tlustých listů je na eMce?
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
listove pera se daji napružit i v domacich podminkach
stači obyčejny autogen
zasada je v tom že se nesmi prudce ochladit to by pak nepružily a hrozilo by zlomeni
stači obyčejny autogen
zasada je v tom že se nesmi prudce ochladit to by pak nepružily a hrozilo by zlomeni
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak to si dovolim oponovat... Péra se pochopitelně za tepla napružit dají. Ovšem problém tkví v tom, že je potřeba pero nahřát celé a na správnou teplotu. Což autogenem dost dobře nelze. Navíc plamen autogenu obsahuje velké množství kyslíku, díky kterému ohřátá ocel přichází o uhlík nutný ke kalení... Potom se pera kalí (což nutně nemusí znamenat chlazení vodou - spousta pérovin je samokalitelných na vzduchu). Následuje popouštění a to je největší kámen úrazu. Jednak jde o teplotu a jednak jde o čas. Pokud pero bude popuštěné málo, tak praskne, pokud moc, tak pružit nebude... Samozřejmě se celý postup může povést jen tak "od oka", ale zaručit se to nedá. - V "domácích" podmínkách bych rozhodně zůstal u klasického a osvědčeného hamrování. Dělali jsem takhle spoustu listovek od malých na sajdy, přes osobáky, off-roady, Avie, po Renault Mascot a nikdy nikdo nepřišel, že by to nefungovalo...
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Souhlasím s Dneprsteinem. Dokonce si troufnu říct, že bez znalosti přesného typu péroviny použité na péra u Emky, by to jen tak nedokázali zakalit ani v profesionální kalírně. Navíc ocel jako taková stárne a vlivem prostředí ztrácí své původní chemické vlastnosti...
Stačí je tedy opravdu za studena přehamrovat a je to....
Stačí je tedy opravdu za studena přehamrovat a je to....
Ural Ranger 750
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
M-72-je a bude ;)
Bylo: K-750, Dněpr- MT13,Mt-16,MT-11,Ural 650 solo,Ural M66
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
kdysi davno za mych mladych let jsem si dělal kuš
na ohnuti mam listove pero to jem ale musel brousit a udělat tam dražky na tětivu
protože pero bylo malo ohnute normalně jsem ho v mistech kde jsem potřeboval nahřal a přihnul
duležite bylo nechat volně schladnout
kuš do dneška střily a nic nepovolilo a to ji musim držet nohou když nabijim
asi dobry matroš
vzhledem k tomu že pera jsou ruska věřil bych tomu že to bude taky dobry matroš...
na ohnuti mam listove pero to jem ale musel brousit a udělat tam dražky na tětivu
protože pero bylo malo ohnute normalně jsem ho v mistech kde jsem potřeboval nahřal a přihnul
duležite bylo nechat volně schladnout
kuš do dneška střily a nic nepovolilo a to ji musim držet nohou když nabijim
asi dobry matroš
vzhledem k tomu že pera jsou ruska věřil bych tomu že to bude taky dobry matroš...