Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od arno77 »

:lol: co pořád blbnete s těma střikama?
tahle motorka má mít karbce, ne nějakou hi-Fi technologii, přišla by tak o svoje kouzlo. To si tam rovnou namontujte litá kola a podobné nesmysly.
A že to moc žere? tak holt rus... :twisted:
M-72
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od Michal »

arno> a jedině kladívkové zapalování, bubnovky, mechanický regulátor altíku a musí být udržována ve stavu originálnějším než v jakém vyjela z továrny. :-)
Kdepak, je to motorka, nikoliv národní technická památka. Proto má být taková, jakou ji chce majitel. Pokud tam někdo chce vstříkování, pak tam má být. Pokud si s tím někdo rád hraje, tím lépe. A jestli mu to s tím normálně jezdí, tak dávám palec nahoru.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
arno77
Příspěvky: 454
Registrován: 01 kvě 2011, 20:27
Bydliště: Opavsko

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od arno77 »

Michal píše:arno> a jedině kladívkové zapalování, bubnovky, mechanický regulátor altíku a musí být udržována ve stavu originálnějším než v jakém vyjela z továrny. :-)
Kdepak, je to motorka, nikoliv národní technická památka. Proto má být taková, jakou ji chce majitel. Pokud tam někdo chce vstříkování, pak tam má být. Pokud si s tím někdo rád hraje, tím lépe. A jestli mu to s tím normálně jezdí, tak dávám palec nahoru.
Já nikomu nic nevyčítám, ať si tam namontuje každý co uzná za vhodné, třeba wankelův motor, nebo kompresor ;) Řekl bych, že zde jsou dva tábory lidí, možná spíš šílenců 8-) ti první staví motorku do originality, jsou to spíše vetránisti, k těmto se snažím zařadit. Druhá skupina vymýšlí samé speciality jak svůj stoj vylepšit, těmto druhým fandím. Mít káčko nebo něco novějšího..
Jinak s tím originál příslušenstvím máš pravdu. :)
M-72
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od fapeko »

Kde se dá sehnat wankelův motor, nebo kompresor :?: :?:
JJ Arno máš pravdu , ja to taky tak cítím jako ty ,ale pokud třeba ta moderní modifikace(bezkontakt) nejde na první pohled vidět v tom starém stroji tak si myslím že to je pro daný stroj spíše přínosem.
Možna by ses divil ,ale co se pohybuji už mnoho let mezi veteranisty tak i ti nejzarpulitejší originalisti maji strčené ve svých strojích moderni technologie a jsou s něma spokojeni .
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od Davy »

Nasel jsem si neco o tej desce MegasqirtAVR. Na vstupu ma throttle position, Intake air temp., Coolant temp. a dva triggery. Umi to ridit 8 vstrikovacu a 8 zapalovacich jednotek. Takova univerzalni ridici jednotka, pouzivaj to autickari. Je v tom ATMega128. Genboard 2.2 je ceckovej opensource projekt, kterej na tom bezi. Release ty desky je v roce 2003, uz je to asi mrtvy, homepage nejede. Nastupce se jmenuje VEMS.
Predpokladam ze CLT ma pripojeny budto na termoclanky u svicek a nebo vyrazeny.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od serpico-3 »

Právě proto jsem se ptal, protože teplota je rozhodující a jelikož tady nelze měřit teplotu chladicí náplně, musí se najít kompromis..Např. hlavy mají běžně teplotu 110 stupňů , takže se bude teploměr muset umístít někde za válec k bloku..Měřit teplotu nasávaného vzduchu je sice bezva, ale jde o měření množství vzduchu potřebné k tomu, aby ŘJ věděla, kolik paliva má k množství vzduchu nasátého motorem přiřadit..Je tam mnoho nezodpovězených otázek..
Já jsem v té polovině, jak píše arno 77 a tahle vývojová práce mi připadá zbytečná, ale technicky je zajímavá...
A s tou spotřebou.., je dokázano, jak prakticky, tak fakticky , že nesporné výhody vstřikování jsou omezovány nutnými ekoúpravami, které spotřebu vrací na téměř původní hodnoty..Např. když si přečtete testy novodobých výtvorů běžných benzinových motorů se všemi vyfikundacemi moderní doby jejich spotřeba je na úrovni 70-80 tých let.Např. slavné FSI /přímý vstřik / žerou prakticky 8-10 litrů kvalitního benzinu..Lákavé spotřeby z prospektů jsou jen snem, fungují v laboratořích nebo se nesmí překročit 90km/h..Na dálnici je to děs..Takže fapekova naděje "opiového snu" v podobě spotřeby 3l/100km je nerealistická..Byl by naroztrhání od všech výrobců motocyklů , Ural není Babeta. Tam, kde se nedá nažrat, není prostě výkon, ať si myslí kdokoliv co chce..A i kdyby, dát motoru jen opravdové minimum paliva/bílé svíčky/k provozu bez následku rizika zadření motoru vede k přepracování jeho konstrukce..A už nejsme u toho, co máme tak rádi, ale jsme v jedné řadě s těmi, co chtějí tlačítkem regulovat vysouvání plexisklového štítu a s dálkovým ovládáním a immobilizérem.. :D
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od Davy »

serpico-3 píše:Např. hlavy mají běžně teplotu 110 stupňů , takže se bude teploměr muset umístít někde za válec k bloku..
Proc?
Mam takovej dojem ze tak trosku nevis o cem je rec.

Michale, navrhuju tuhle cast vlakna presunout do "Vstřikování atd - vyděleno ze Statistika prodeje a dovozu Ur". Slo by?
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Zajímavá videa

Nový příspěvek od serpico-3 »

Proč myslíš, tak to vysvětli. Popsal jsi něco v angličtině, tak to přelož.Určitě se rád poučím, od toho snad polemika je, nebo se mýlím.?.Jestli ti je z videa vše jasné, tak mě ne.. :) .
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Já tam vidím teplotní čidlo strčené do pravé hlavy mezi žebra ze strany sání. Tedy měřit to bude poněkud zcestně podle foukajícího větru.
Spíše mě zaráží, že to nemá lambdu ani podtlakové čidlo v sání nahrazující nepraktickou váhu vzduchu. Vstřikuje to tedy úplně na slepo, nedokáže to zjistit aktuální množství nasávaného vzduchu jinak než hrubě podle klapky a otáček, nedokáže to vůbec zjistit aktuální bohatost směsi. Může to tedy fungovat maximálně jako karburátor s přidanou teplotní kompenzací. Bez lambdy mi to celé příjde podobně nahovno jako karburátor, tedy člověk by se s tím musel pekelně dlouho ladit, než by naladil bohatost a vyladěné by to vydrželo jen do nejbližší změny odporu vzducháče nebo výfuku.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jakub

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Jakub »

Sice jsem nepročítal celé téma. Ale furt nechápu to se tu řeší. Za 3litry tahle motorka nikdy jezdit nebude protože u vzduchem chlazeného motoru je to skoro nemožné z hlediska přehřívání, a kór u motoru teto konstrukce. Dále Váha vzduchu a lambda není třeba. Jednotka počítá poměr směsi. Podle teploty válce, nasávaný vzduch, atmosferický tlak a tlak v sacím potrubí. dále potenciometr škrtící klapky. A to stačí Ke spočítání Podle jednotky daným algoritmem ke spočítání palivové směsi. Lambda je částečně nahrazena pomyslnou recyrkulací výfuku egr. :D
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ono, dřív lambdy také nebyly , nebo vstřikování mělo zástrčku, pro připojení nebo nepřipojení dle země kam se systém vyvážel.A motor také ale neslňoval potřebné hodnoty kouřivosti...A co se týče teploty,vůbec jsem si nevšiml čidla v žebrech, A to, že jsem napsal teplotu 110 stupˇnů mám odvozeno od toho, že jsem to měl ověřeno..Ne u Urala, ale u jiných vzducháčů, kdy si tam majitelé dávali čidla, aby věděli na přístrojovce, kolik se motor hřeje..Vždy se ta teplota pohybovala tokolo 100 stupňů..A kdo stál s boxerem před závorami v létě, ví o čem je řeč, kolikrát jsem se otočil a jel zpět, abych motor ochladil.Např. by ale šlo použít čidlo z Fiata 600, který sice měl chlazení vodou, ale čidlo bylo jen přiloženo k hliníkové hlavě a staženo šroubkem..Ale proč to vlastně píšu, většina ŘJ je nastavena na provozní teplotu motoru a to je 80 stupńů, a je to velice důležitá veličina podle které se upravuje směs.. Netvrdím, že nejde ŘJ naprogramovat, ale je to problém..Co jsem viděl na videu, vstřikovače jsou tam z nějakého aut. motoru a ty potřebují tlak paliva okolo 3 atm., takže na motorce musí být namontováno čerpadlo, které ten tlak vytvoří, samospád je k ničemu..A to, co píšeš, je právě kámen ůrazu, a dost velký,hledal jsem tam hadičku ke snímači podtlaku nebo něco podobného, ale nic jsem neviděl..Třeba píšu nesmysly a autor to má domakané, ale nejde to z videa poznat..Tak snad se na mne nebude Dave zlobit, když jsem něco napsal špatně... ;)
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jakube, máš pravdu, ale musel by systém ty snímače mít..A je to jen polemika hlavně o tom, že jedna strana tvrdí, že je tohle předělání výhodné a druhá, že ne.. :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Za tri litry takovejhle vzduchac urcite jezdit nebude.
Lambda a vaha vzduchu neni treba, souhlasim s Jakubem. Vaha vzduchu je parametr, kterej se da dopocitat. Je to ciste jen hmotnostni průtok. Oproti karburatoru je i bez lambdy tech vyhod vic, treba presnejsi dodrzeni smesovaciho pomeru v celym rozsahu otacek. Je fakt ze rovnotlakej karburator uz to umi hodne dobre, ale tohle je zas proti rovnotlaku min komplikovany. Dalsi vyhoda je treba moznost zmeny charakteristiky motoru podle potreby.
Michaluv argument ze se ta jednotka neda udelat jako samoucici je urcite na miste. Nicmene urcite to ma i tak vyhody.

Snimac atm. tlaku tam je, to jsem zapomel napsat. Na desce je motorolackej mustkovej snimac. Nic moc, ale na tohle myslim staci. Saci tlak tam neni. Podle me je to velicina, ktera se da myslim s dostatecnou presnosti aproximovat z otevreni klapky a otacek.

serpico, ty jsi mj. nepochopil ze je to opensource. Kdyz si tam das termoclanek pod svicku, tak si proste upravis zdrojak na jinej prepocet z danyho kanalu. A snimace jsou na tom to uplne nejjednodussi. Ta anglictina jsou bezny technicky terminy, to fakt prekladat nebudu. UTFG ;)

Ja porad nejak nechapu proc tam nechal tak obrovskej prostor za klapkou, to mu musi desne ovlivnovat dynamiku. Podle me je to mechanicky reseny dost lajdacky. Prizpusobil se tej ridici jednotce, ktera ma jen jeden vstup na throttle position. Lepsi by byly dve klapky, jako to maj bavoraci.

Jeste dodatecne pridam reakci na fapeka - Napadlo me udelat bloky s klapkama a vstrikovacema a prislusnejma snimacema (saci tlak a teplota, pozice klapky) v hrubym tvaru karburatoru, takze by to na pohled nerusilo. To by nemuselo bejt spatny, ne? :) Bohuzel na mym Dneprovi je toho trosku vic s vyssi prioritou, nez priprava smesi, cim se musim zabejvat :(
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Škoda, že nemáte Vaše Blahorodí minutku času přeložit běžné terminy mojí maličkosti, moc by mě to pomohlo...A děkuji , že jste mi osvětlil, jak je to vlastně všechno jednoduché..Ještě trochu výsledků, to by pomohlo.. :)
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

;) Nevím, ale jak to tady sleduji, tak mi to spíše připomíná závod o vlastní ego než diskuzi o technice. Patřím k těm dříve narozeným a jsem zvyklý říci na rovinu co si myslím. Osobně mám radost, že mladá generace umí víc než my starší. Já už se asi nebudu pouštět do tajů elektronického řízení motorů, nicméně si dovolím sdělit svůj laický dojem z diskuze. Nechci nikoho urazit, ale Serpico tvé příspěvky vyznívají pro mne tak, že máš patent na rozum a nechceš přemýšlet o názorech druhých. Určitě máš bohaté zkušenosti a možná tě to i živí, ale ostatní mají také své znalosti a zkušenosti o kterých se vyplatí zapřemýšlet, zkusit pochopit jejich myšlenku a pak se k ní případně vyjádřit. Proto nechápu tvůj "štiplavý" přístup vůči Davymu a ostatním.
Pokud jsem úplně mimo mísu se svým dojmem z diskuze, tak promiňte (možná už se stávám senilním). Pokud se mnou souhlasíte, tak prosím Serpica aby se nad tím více zamyslel. Diskuze by měla být soudružská a přátelská bez nějakého osočování a vzájemného napadání. :P Přeji všem krásný den. :P
Odpovědět