Koukali jsme nejspíš na stejný inzerát, ano bylo to v traktůrku, je to takovej zapomenutej chudák. Dneska jsem to trochu obešel, takže odlitky jsou trochu jinačí než u pozdější výroby. Odhaduji, že na ojnicích budou i malá oka. Cívka je uložena pod krytem u rozdělovače, malé dynamo (asi nejstaršího provedení, co jsem zatím viděl), jednolamelová spojka, karburátory také nejspíš nejstaršího typu, ovládání spojky pod motorem. Převodovka bude možná o něco modernější, máme doma i starší odlitky. Zajímal by mě zhruba rok výroby, případně výrobce a další podrobnosti. Podle mě to bude stoprocentně válečná výroba.
M-72, verze, modely, odlišnosti...
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Rok 1936 tvrdil majitel. Ten rám je prostě o něco delší. Jo a neměl příčku pod sedadlem. Ta Emka byla poválka, ale nám se zdály i ty hlavy válců u BMW menší.
Nádrž, to už byla jen poslední třešnička na dortu.
Koukali jsme nejspíš na stejný inzerát, ano bylo to v traktůrku, je to takovej zapomenutej chudák. Dneska jsem to trochu obešel, takže odlitky jsou trochu jinačí než u pozdější výroby. Odhaduji, že na ojnicích budou i malá oka. Cívka je uložena pod krytem u rozdělovače, malé dynamo (asi nejstaršího provedení, co jsem zatím viděl), jednolamelová spojka, karburátory také nejspíš nejstaršího typu, ovládání spojky pod motorem. Převodovka bude možná o něco modernější, máme doma i starší odlitky. Zajímal by mě zhruba rok výroby, případně výrobce a další podrobnosti. Podle mě to bude stoprocentně válečná výroba.
Koukali jsme nejspíš na stejný inzerát, ano bylo to v traktůrku, je to takovej zapomenutej chudák. Dneska jsem to trochu obešel, takže odlitky jsou trochu jinačí než u pozdější výroby. Odhaduji, že na ojnicích budou i malá oka. Cívka je uložena pod krytem u rozdělovače, malé dynamo (asi nejstaršího provedení, co jsem zatím viděl), jednolamelová spojka, karburátory také nejspíš nejstaršího typu, ovládání spojky pod motorem. Převodovka bude možná o něco modernější, máme doma i starší odlitky. Zajímal by mě zhruba rok výroby, případně výrobce a další podrobnosti. Podle mě to bude stoprocentně válečná výroba.
Naposledy upravil(a) Honda Wanderer dne 31 led 2012, 11:12, celkem upraveno 1 x.
Don't give in without the fight!
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak tady je máš obě:arno77 píše:Jak s delším rámem? nevěděl jsem, že by byly dva druhy rámu.. Tak záleží jaký ročník Emky vedle toho bawora postavíš, jasně ihned bije do očí velká emkovská nádrž, nosič.. u novějších emek pak olejový čistič vzduchu a širší blatníky, ale jinač by to na první pohled...![]()
http://hofis.rajce.idnes.cz/Nikopolska_ ... C02931.jpg
http://czmax.rajce.idnes.cz/Nikopolska_ ... tva032.jpg
http://hofis.rajce.idnes.cz/Nikopolska_ ... C02940.jpg
http://romell.rajce.idnes.cz/Orechov_20 ... CN0257.jpg
http://romell.rajce.idnes.cz/Orechov_20 ... CN0255.jpg
http://romell.rajce.idnes.cz/Orechov_20 ... CN0258.jpg
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
tak co se týče té údajné Ersedmdesátjedničky, tak měl bych určitě pár výhrad. Jsou to sice jen fotky ne zrovna veliké ale i tak jsem objevil pár nesrovnalostí co mi tam nesedí. Za prvé je skutečně blbost ten rok výroby. Ten by spíše vypadal typ R12. možná to má majitel na papírech z er dvanáctky, ale opravdu R71 byla v té době možná tak ve stádu vývoje leda tak na papíru
Jinak na tom bmw z odkazů je levé deklo převodovky z M-72 na dvoupáku.. proto byla vytvořena replika páky doma na koleně. zadní nosič je taky z poválečné emky a tandemové sedlo jakbysmed. Dále jsou tam špatné gumové kolenní opěrky. Mají tam být takové jako na emce - bez nápisu, znaky na nádrži taky moc neodpovídají.. uchycení výfuků je špatně, taky ta lafeta kulometu zdá se na typ levnější repliky.
Co se týče té vzpěry pod sedadlem, není problém ji odřezat, aby byla moto přizpůsobena bmw, ale oni ji tam měli i němci na pozdějších ročnících, protože bez ní ve spojení se sidecarem byl rám velice namáhán.
netrvdím, že moto není originál bmw, a netvrdím že je. Jedno je ale jisté, je to zatím jedna z nejlepších R71 co jsem tak viděl na fotkách z akcí. Většinou se vyskytujou jen více či méně upravené emky, nedej bože káčka, či dněpry a to pak už není rekonstrukce bitvy, ale někdy dokonce lze zhlédnout, jak již někdo napsal, úplné sci fi..
Ano koukali jsme skutečně na stejný inzerát.
Ta převodovka mne překvapila, myslel jsem, že to bude stejně staré jako motor. Vypínání spojky spodem je na převodovce namontováno dodatečně, nemá být na tomto karteru převodovky, rovněž chybí nálitek na převodovce.. Povrch motoru vypadá zajímavě.. jaké pak skrývá číslo nad pravým víčkem ventilů?
Jinak je to podle mne válečný karter motoru, převodovka je sto pro poválka.
karbecy vypadají, že mají každý jinou převlečnou matku. k tak starému motoru přijde na převodovce starší dekl na řadící páku a jednopáka řazení. Zajímal by mě průměr kolínek sání - sháním takové, kolik pak mají?
velice zajímavá je ta jednolamelová spojka. Pokud je vnitřek motoru origo, jistě tam budou 18ty oka
mám je ve svém motoru 1944 také
Jinak gratuluju ke koupi, bude to chtít něco napracovat na tom agragátu, ale pak to bude jistě fešák.
A otázka na závěr. Copak s ním bude? Že by se začala stavět starší verze Emky?
Co se týče té vzpěry pod sedadlem, není problém ji odřezat, aby byla moto přizpůsobena bmw, ale oni ji tam měli i němci na pozdějších ročnících, protože bez ní ve spojení se sidecarem byl rám velice namáhán.
netrvdím, že moto není originál bmw, a netvrdím že je. Jedno je ale jisté, je to zatím jedna z nejlepších R71 co jsem tak viděl na fotkách z akcí. Většinou se vyskytujou jen více či méně upravené emky, nedej bože káčka, či dněpry a to pak už není rekonstrukce bitvy, ale někdy dokonce lze zhlédnout, jak již někdo napsal, úplné sci fi..
Ano koukali jsme skutečně na stejný inzerát.
Ta převodovka mne překvapila, myslel jsem, že to bude stejně staré jako motor. Vypínání spojky spodem je na převodovce namontováno dodatečně, nemá být na tomto karteru převodovky, rovněž chybí nálitek na převodovce.. Povrch motoru vypadá zajímavě.. jaké pak skrývá číslo nad pravým víčkem ventilů?
karbecy vypadají, že mají každý jinou převlečnou matku. k tak starému motoru přijde na převodovce starší dekl na řadící páku a jednopáka řazení. Zajímal by mě průměr kolínek sání - sháním takové, kolik pak mají?
velice zajímavá je ta jednolamelová spojka. Pokud je vnitřek motoru origo, jistě tam budou 18ty oka
Jinak gratuluju ke koupi, bude to chtít něco napracovat na tom agragátu, ale pak to bude jistě fešák.
A otázka na závěr. Copak s ním bude? Že by se začala stavět starší verze Emky?
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak samozřejmě bych to rád dal dohromady, ale kdy to bude... to netuším. Nějak se mi to hromadí. Moje Emka je rozebraná, dávám dohromady dva motory a přední vidlice. Dneska jsem musel dokonce stružit písty, jinak bych tam čepy nenašlapal. Jde to pomalu. Mám dodělávat Pav, mám rozebraný motor do WLA, jedno rozebrané staré rádio, renovovat Sportku, na Automaticovi mi nějak blbne spojka, chtěl jsem zprovoznit Stadiona, je toho moc... třeba se mi podaří sehnat starý Emkový rám a pak už by se o starém modelu dalo uvažovat.
O jaký nálitek se jedná?arno77 píše:rovněž chybí nálitek na převodovce..
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak co se týče toho nálitku, tak vystupuje z převodovky takový nos, do kterého se ukládá bowden spojky, jedná se o nejstarší typ převodovky s přímo přejatým patentem ovládání spojky spodem. Podle toho poznáš ten nejstarší typ. Přikládám foto. první je z emky, na druhém obr je skříň z bmw. Nálitky jsou totožné.
Občas se takováto skříň objeví na allegru. Sranda je, že za něj většinou poláci požadují cenu jako za originál bmw skříň a někdy ještě více. Takže pěkný balík. Jen za skříň bez střev..
jinak věděl bych o jednom válečném rámu... http://allegro.pl/m-72-zis-sz-stary-mod ... 07277.html
Občas se takováto skříň objeví na allegru. Sranda je, že za něj většinou poláci požadují cenu jako za originál bmw skříň a někdy ještě více. Takže pěkný balík. Jen za skříň bez střev..
jinak věděl bych o jednom válečném rámu... http://allegro.pl/m-72-zis-sz-stary-mod ... 07277.html
-
lludas
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ahoj hlásím se k majitelům M-72, taky jednu mám která sloužila u nás a má i bílé značky rok 1952.
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ahoj, připsal jsem tě na seznam majitelů M-72 na zdejším fóru.lludas píše:Ahoj hlásím se k majitelům M-72, taky jednu mám která sloužila u nás a má i bílé značky rok 1952.
Tak, a už je nás 11!
šoupni sem nějakou foto, ať se můžem pokochat.
Jinak k těm bílým značkám všechna čest, ty asi nikdy neseženu
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Zdravstvuj soudruhu!
tak další věc na téma M-72.
Můj dotaz se týká majitelů nejstarších emek vůbec. A sice:
Mám na motorce nejstarší provedení emkového rámu, kde je přední koule k uchycení sidecaru upevněna na šroubu co stahuje motor (jakoby pokračování osy šroubu).
Délka od středu jedné koule ke druhé je rovných 70 cm. Včera jsem tam zkoušel napasovat rám side (provedení s pevným rámem), ale zjistil jsem, že bych potřeboval uzší rozchod obou kleštin na side o cca 5 cm. ať jsem zadní trubku na side otočil na max k sobě, stále by to ještě těch 5 cm potřebovalo k sobě
Otázka zní, má někdo takovéto staré provední rámu a k němu i sidecar, který na něj pasuje?

tak další věc na téma M-72.
Můj dotaz se týká majitelů nejstarších emek vůbec. A sice:
Mám na motorce nejstarší provedení emkového rámu, kde je přední koule k uchycení sidecaru upevněna na šroubu co stahuje motor (jakoby pokračování osy šroubu).
Délka od středu jedné koule ke druhé je rovných 70 cm. Včera jsem tam zkoušel napasovat rám side (provedení s pevným rámem), ale zjistil jsem, že bych potřeboval uzší rozchod obou kleštin na side o cca 5 cm. ať jsem zadní trubku na side otočil na max k sobě, stále by to ještě těch 5 cm potřebovalo k sobě
Otázka zní, má někdo takovéto staré provední rámu a k němu i sidecar, který na něj pasuje?
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ahoj...
Měl jsem stejný problém- rozteč koulí byla menší....
Řešení.: upravil jsem zadní nastavitelnej držák na side... (pasoval jsem tam "novější" sajdu s torzkou...
Měl jsem stejný problém- rozteč koulí byla menší....
Řešení.: upravil jsem zadní nastavitelnej držák na side... (pasoval jsem tam "novější" sajdu s torzkou...
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Díky za raduJirka-hk píše:Ahoj...
Měl jsem stejný problém- rozteč koulí byla menší....
Řešení.: upravil jsem zadní nastavitelnej držák na side... (pasoval jsem tam "novější" sajdu s torzkou...
Ještě se zeptám, ta vysouvací trubka se teda nemusí nijak upravovat, stačí vyměnit za tu původní, jestli jsem to teda dobře pochopil..?
A co je to za typ side, ze kterého to mám použít, ať vím co shánět..
je to emkový podvozek s torzkou, nebo už nějaký dněpr, či ural?
Mohl bys mi prosím proměřit kolik dělá vzdálenost os (těch trubek)
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Špatně jsme se pochopily....bohužel jsem musel zadní úchyt řezat-vařil jsem tam topenářský koleno...
Rozteč koulí na moto mám 690mm. Sajdu jsem tam přidělával narychlo, protože se s tím muselo jet. Teď jsem se k ní musel prokousat abych mohl fotit. (Pěkně jsem jí zarovnal). Mělo by se jednat o jednu z prvních s torzkou...
....Ještě další problém jsem měl s kardankou- všechny co se mi dostaly do ruky, byly delší, takže se zase upravovalo...
foto 1.:upravený zadní držák
foto 2.: přední držák
foto 3.: přibližný sklon zadního držáku
Rozteč koulí na moto mám 690mm. Sajdu jsem tam přidělával narychlo, protože se s tím muselo jet. Teď jsem se k ní musel prokousat abych mohl fotit. (Pěkně jsem jí zarovnal). Mělo by se jednat o jednu z prvních s torzkou...
....Ještě další problém jsem měl s kardankou- všechny co se mi dostaly do ruky, byly delší, takže se zase upravovalo...
foto 1.:upravený zadní držák
foto 2.: přední držák
foto 3.: přibližný sklon zadního držáku
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ještě by mě tedy zajímalo.. Já mám od koule do koule o cenťák víc než ty říkáš a to mám dva válečné rámy bez vzpěr, oba stejné rozměry.. a že ti tam nesedí kardanka..
Slyšel jsem názor, že byly vyráběny dva typy Emkového rámu, jeden delší a jeden kratší. Zřejmě pro použití s vozíkem a solo.
Nikdy jsem ale nebyl utvrzen, že tomu tak je, ani nikde v literatuře. Docela rád bych to potvrdil nebo vyvrátil. Emkaři, Co vy na to?
Slyšel jsem názor, že byly vyráběny dva typy Emkového rámu, jeden delší a jeden kratší. Zřejmě pro použití s vozíkem a solo.
Nikdy jsem ale nebyl utvrzen, že tomu tak je, ani nikde v literatuře. Docela rád bych to potvrdil nebo vyvrátil. Emkaři, Co vy na to?
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Já o delším rámu slyšel jen na BMW. U Emky je to pro mě novinka.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak co se týče delšího rámu, tak mi to někdy někdo tvrdil přes nějakou diskuzi, taky jsem o tom nikdy neslyšel stejně jako o různých délkách rámů BMW.
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ale teď trochu z jiného soudku.
Před několika dny se mi podařilo koupit znehodnocenku Děgtarjev. Je z roku 1944 a je to ještě stará verze bez pistolové rukojeti.
Původně jsem koupi plánoval až někdy v budoucnu až bude motorka hotová, ale zůčastnil jsem se náhodně vojenského výprodeje a tento kulomet tam byl. Jelikož byl téměř za poloviční cenu, nežli se vyskytuje běžně, rozhodl jsem se pro koupi po krátné úvaze hned.
Zbraň sice na sobě nemá již téměř brynýr(na některých místech), ale zato to působí věrohodně a dobově, nežli nějaká krásně černěná a jde vidět, že si prošla válkou než se ke mě dostala
Na fotce je zbraň již mnou vyčištěná a nakonzervovaná.
Dostal jsem k ní fungl nový zásobník, který byl ještě zabalen ve voskovém papíru, konzervován starou seschlou ruskou vazelínou.
Před časem jsem koupil repliku lafety, do které se kulomet umísťuje fixací jeho nožiček. Tato lafeta se umísťuje do trubky, která je namontovaná v side. Tento držák jsem také před časem sehnal.
Jelikož moje loďka nebyla vybavena touto zástavbou pro kulomet, rád bych tam tuto trubku nějakým způsobem zamontoval, ovšem nevím míry kde správně vrtat díry, respektive tu hlavní pro trubku, aby se mi nestalo to, jako jsem viděl na nějakých fotkách, že je trubka vychýlena moc dopředu, či vzad, poté co si ji tam někdo jen tak baj oko namontoval.
Moje otázka zní:
Mohl by mi někdo kdo má na své side originál tuto zástavbu ji nějak rozměřit tak, abych ji tam mohl přesně (rusky
)namontovat?
nevím jestli je rozdíl v montáži na Emkové lodi, nebo na pozdějších modelech, jelikož se trubka modernizaci nevyhla minimálně fixací lafety a vůbec montáží lafety jiného typu,
takže nejlépe Emkaři pomozte
Děkuji
Před několika dny se mi podařilo koupit znehodnocenku Děgtarjev. Je z roku 1944 a je to ještě stará verze bez pistolové rukojeti.
Původně jsem koupi plánoval až někdy v budoucnu až bude motorka hotová, ale zůčastnil jsem se náhodně vojenského výprodeje a tento kulomet tam byl. Jelikož byl téměř za poloviční cenu, nežli se vyskytuje běžně, rozhodl jsem se pro koupi po krátné úvaze hned.
Zbraň sice na sobě nemá již téměř brynýr(na některých místech), ale zato to působí věrohodně a dobově, nežli nějaká krásně černěná a jde vidět, že si prošla válkou než se ke mě dostala
Dostal jsem k ní fungl nový zásobník, který byl ještě zabalen ve voskovém papíru, konzervován starou seschlou ruskou vazelínou.
Před časem jsem koupil repliku lafety, do které se kulomet umísťuje fixací jeho nožiček. Tato lafeta se umísťuje do trubky, která je namontovaná v side. Tento držák jsem také před časem sehnal.
Jelikož moje loďka nebyla vybavena touto zástavbou pro kulomet, rád bych tam tuto trubku nějakým způsobem zamontoval, ovšem nevím míry kde správně vrtat díry, respektive tu hlavní pro trubku, aby se mi nestalo to, jako jsem viděl na nějakých fotkách, že je trubka vychýlena moc dopředu, či vzad, poté co si ji tam někdo jen tak baj oko namontoval.
Moje otázka zní:
Mohl by mi někdo kdo má na své side originál tuto zástavbu ji nějak rozměřit tak, abych ji tam mohl přesně (rusky
nevím jestli je rozdíl v montáži na Emkové lodi, nebo na pozdějších modelech, jelikož se trubka modernizaci nevyhla minimálně fixací lafety a vůbec montáží lafety jiného typu,
takže nejlépe Emkaři pomozte
Děkuji
M-72