Kuželové soukolí

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Jaký převod by jste si přáli? - prosím pouze vážné zájemce

Anketa končí za 07 lis 2011, 22:26

Originál 8/37
0
Žádná hlasování
3% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
5% silnější (pomalejší)
1
7%
7% silnější (pomalejší)
3
21%
10% silnější (pomalejší)
2
14%
12% silnější (pomalejší)
6
43%
15% silnější (pomalejší)
2
14%
více% silnější (pomalejší)
0
Žádná hlasování
rychlejší (slabší)
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů: 14

Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Peterson »

Michal píše: O kolik silnější převod uděláme? o 5, 10, nebo 15%? Na Jawě mám trvale o 12% pomalejší převod, jezdí se s tím skvěle, ale pro cestování je to už trochu otravný. Já bych pro asi 10%. Záleží také, jak výjdou zuby, jejich počty by neměly být vzájemně dělitelné, co si pamatuju, aby navzájem nepotkávaly stále stejné zuby.
Nebál bych se těch 12ti%. Pokud by byl převod na cestování moc krátký, je k mání (viz odkaz výše) o 12% rychlejší 4. převodový stupeň.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Michal »

V tom odkazu je hodně mizerná fotka soukolí. Pasuje určitě do Uralu?

Rychlejší čtyřka pro dněpří převodovku se prodává běžně.
Tady: http://www.ural-zentrale.de/product_inf ... -gear.html
ji maj za 50 EUR. Je o 9% rychlejší.
Nevím ale, zda dněpří soukolí určitě pasuje do ruské uralí převodovky. Podle katalogu dílů to poznat nejde. Možná časem rozeberu tu moji a oměřím ty kola. Stejně potřebuju vybrousit hlubší aretaci neutrálu v kulise. Trefit tam neutrál jde dost těžko.

Koukám na převodovku Herzog v Pavlovo eshopu a je jisté, že do Uralů 2007+ to rychlejší soukolí nepůjde. Z té fotky je jasně vidět, ře převodovka od Herzogu nemá klasické zubové spojky, ale velké boční kameny jako většina motocyklových převodovek. Majitelé nových Uralů by si tedy poslední kvalt nezrychlili.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od Peterson »

Záleží na tom, k jakému účelu kdo motocykl používá. Já ho používám převážně mimo cestu, takže mně osobně by nevadilo, kdybych měl všechny kvalty pomalejší. Těch pár přejezdů po asfaltu s krátkou čtyřkou bych přežil.

Kdyby mělo dojít na výrobu soukolí, asi bychom měli hlasovat z několika variant. Třeba 10% 12,5% 15%. Není nad demokratické rozhodnutí... :D
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Kuželové soukolí Herzog - je to fáma

Nový příspěvek od matbiker »

Díval jsem se na výkres a dělali jsme to soukolí z 16 24O, pak cementování 0,4-O,5 a kalení 57-60 Hrc. Mám obavu, že nic lepšího už vymyslet nejde......
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě"

Nový příspěvek od Michal »

Z důvodu hlasování a také protože diskuze ohledně neexistence soukolí Herzog se už vůbec netýkala původního tématu, oddělil jsem diskuzi do tohoto tématu.

Jak vyplynulo z diskuze, je potřeba hlasovat, jaký převodový poměr chceme. Anketa nahoře umožňuje zaškrtnout více možností (až 3). Zaškrtněte ty, o které by jste stáli. Prosím hlasujte jen ti, kteří do toho opravdu chcete jít. Zároveň zde napište, že s vámi můžeme počítat.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od zdeněk »

Co se mě týká tak není co řešit jdu do toho - jako kompromis vidím převod o 12 % pomalejší. Převod potřebuji pomalejší do síly. Jednička u stávajícího převodu je moc rychlá a tak trpí spojka, podvozek a samozřejmě hlavní převod. Počítám i s tím, že dám rychlejší 4 převod do převodovky. Chtěl bych už konečně vyrazit do terénu bez obavy jestli můj Buran dojede do cíle :D
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
matbiker
Příspěvky: 97
Registrován: 30 srp 2011, 13:08
Bydliště: Pozděchov

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od matbiker »

Ještě než začneme hlasovat, nebo tedy klidně i během, by to chtělo vědět, kolik se jich tedy bude dělat. To je taky celkem zásadní pro výpočet ceny. Jestli by Michal, nebo někdo udělal nějakou kolonku, nebo tak něco.... Potom bych chtěl někoho, kdo má soukolí venku, požádat o nějaké míry nebo přibližný náčrt, kvůli nacenění materiálu. Já teď opravdu nemám čas na rozdělání svého, každý den jezdím do porodnice za holkama a v dílně mám rozdělaný lesní traktor. A jen tak pro testování občas zajedu na Ingotovi do lesa pro dřevo. Při tom jsem teda taky zjistil, že ta převodovka je do terénu dost rychlá. Budu hlasovat něco kolem těch -10%.
Asi MT09.
Nemůžeš? Přitvrď si a nastup!!
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Speciální kolonku, mě zatím nenapadá, jak v rámci funkcí fóra udělat. Nejjednoduší bude, když tu jasně napíšeme, kdo do toho chce jít.

Zdeněk se několikrát jasně vyjádřil, že do toho jde.
Já do toho určitě také jdu.
Petersone, prosím napiš nám, zda máš vážný zájem.

Nikoho dalšího jsem zatím nezaznamenal, ale během týdne nebo dvou se tu někdo možná ještě ozve.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Peterson »

Ahoj,
naklepal jsem do excelu pár dat a z tabulky níže je vidět, že oproti Heidenau 4,00-19 lze získat o 8,4% pomalejší převod použitím pneu 100/90-19. To používám já, ale zdá se mi to pořád příliš rychlý. 18-ti palcovými koly lze dostat o 12,5% pomalejší převod v porovnání s Heidenau.

Ještě přikládám porovnání průběhů rychlost vs. otáčky při řazení z 1. až na 4. převodový stupeň pro standardní stálý převod a pro o 15% pomalejší. Nakonec je to logický, ale překvapilo mně, že se při kratším stálým převodu rozšíří otáčkové pásmo použitelnosti 2., 3. a 4. převodovýho stupně. Graf platí pro pneu Heidenau.

Pokud by si někdo před hlasováním chtěl vyzkoušet a přepočítat různé kombinace otáček a převodů a nechce se mu psát vzorečky, můžu Excelový sešit poslat na mail.

Takže za mne určitě pomalejší převod a hlasuju pro 15% (maximální rychlost je nižší, ale ponížení je přijatelné - teda alespoň pro mne). Tím odpovídám na Michalovu otázku, že do toho jdu také.
Přílohy
porovnání pneu
porovnání pneu
ural_pneu.jpg (27.27 KiB) Zobrazeno 8072 x
porovnání převodů
porovnání převodů
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Hele, nemáš tam někde chybu? Mě ty poměry vycházejí poloviční. Pro gumu 110/80-18 mi to vychází jen o 9% silnější.
Počítám průměr ráfku + 2x výšku profilu. Pro obvod by se to ještě násobilo pí, ale pro poměry to není potřeba.
Vycházím teda nikoliv z teoretických výšek profilu, ale z reálných výšek změřených na obutých gumách, co mám doma.

Guma, rozměr, výška profilu nové obuté gumy:
Silniční Uralšína, 4.0"x19, 82mm + 16mm
Heidenau K37, 4.0"x19, 88mm + 16mm
Mitas C-20, 110/90-19, 82mm + 16mm
Mitas SW-07, 3.75"x19, 75mm + 16mm
Sava MC23, 110/80-18, 72mm + 16mm
Sava MC23, 120/90-18, 90mm + 16mm

Mitas C-20 a E-07 mám doma i 100/90-19, ale nejsou zrovna obutý, měřit je neobutý nemá smysl, díky splácnutí se výška profilu liší i o 2 cm. Nutno poznamenat, že šířka a výška různých gum stejného rozměru se liší běžně o centimetr. V tomhle je extrémní Mitas, jeho drapáky jsou o 2cm širší než je jmenovitý rozměr.

Já ale nižší gumy rozhodně používat nebudu, už s těma normálníma mám problemy se světlostí.

-----------
Poznámka k hlasování: aby vás to nezmátlo, nejen že můžete hlasovat pro více (až 3) možnosti, ale můžete svoji volbu měnit. Kdykoliv hlasujete znovu, vaše původní hlasy zmizí.

-----------
Poznámka k odtahu: Když se někomu vylomí zub, táhnout to na laně jde stejně špatně (spíše vůbec) jako na tom jet. Asi nejjednodušší, co jsem na místě vymyslel, je vytáhnout poslední rozpěrku, co je pod maticí hřídele v guferu uvnitř příruby kříže pohonu sajdy. Tuto rozpěrku strčit mezi kolo a unašeč. Kolo pak drží nasazené mírně mimo osu motorky. Ta rozpěrka je akorát dlouhá, že unašeč kola nezapadne do unašeče pohonu, takže soukolí se netočí. Hřídel kola je pak stažená jen šroubem na volném konci vidlice. Jezdit bez utažené matky hřídele kola a tedy bez stažených rozpěrek sice není úplně košer, ale na odtah 0WD sajdy na laně to nevadí.

----
Změna: Chybu jsem měl ve výpočtu i já, gumy mám změřený od rantlu (konce ráfku) ale průměr ráfku v palcích se uvádí ke středu rantlu - vnitřku patky. Přidal jsem k výškám profilu rozdíl 16mm. Stejně mi ten poměr ale vychází mírnější.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Peterson »

Je to o správnosti reálných průměrů (potažmo obvodů) jednotlivých pneu. Pro výpočty jsem použil teoretický rozměry (nic jsem neměřil). Je možný a možná asi i dost pravděpodobný, že reálný rozměry se liší od teoretických.

Výpočty jsou, myslím, správné, jen jde o to s jakými obvody/průměry počítám.

Zítra zkusím změřit obuté Heidenau a Bridgestone 100/90-19...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Je to tak. Ať počítám obvody kola jakkoliv, klidně i teoreticky, vždy mi výjdou o kousek jinak.
Možná mám jiný palec, počítám s 1" = 25,4mm
Třeba 110/80-18" mi teoreticky vychází (2 x (110mm x 80%) + 18" x 25,4) x pi = 1989mm
4"x19 teoreticky pak (2 x 4" + 19") x 25,4 = 2155mm

Vlastní rychlosti přes převody mi s tvými obvody kol vychází stejně.
Ne, že bych byl běžně tak rýpavý, jen jsem si to před časem v excelu také počítal, jak sílu a rychlost ovlivní 18" kola, dněpří jednička 4,11 vs uralí 3,6 atd. Nedostatečná stoupavost mě trápí už dlouho.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Dněprák »

Ahoj.
Chtěl jsem se jen zeptat, jestli se chcete dostat u Uralů na úroveň jedničky u Dněpra, nebo jestli chcete ještě vic do síly. Pokud by Vám stačila jednička jako u Dněpra, tak potom já bych řešil pouze to, abych měl kvalitnější soukolí. Pokud budete volit ještě pomalejší převod, než je současná jednička u Dněpra, tak bych do toho šel taky.
Drapalik13
Příspěvky: 13
Registrován: 27 led 2011, 20:25

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Drapalik13 »

Zdar. Taky mam zájem,ale uvidim jak dopadne hlasování. Moc pomalej převod nechci. Jezdim teren,ale i po cestach a nechat se předjíždět kamiony nechci. Jinak je to dobrej nápad a kvalitní talíř a hruška se vždy hodí,když to soudruzi moc nedokážou. :D
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Nové kuželové soukolí hlavního převodu - "uralfórum sobě

Nový příspěvek od Michal »

Prozatím hlasování vychází na o 11% silnější převod. Jestli počítám správně převrácený poměr, tak o 11% silnější znamená o 9,9% pomalejší při stejných otáčkách.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět