Ural T

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Ural T

Nový příspěvek od Jarda »

tak já jsem založil toto vlákno,abych poukázal jednak na levnější verzi Urala no a taky proto,že mě potěšilo to,že jde hýbat s cenou a to,že se bavíme o cenách Urala,tak to sem patří,tot můj názor a pokud se tě to dotklo,tak se omlouvám.
Saša
Příspěvky: 41
Registrován: 28 led 2011, 06:49
Bydliště: Plzeňsko

Re: Ural T

Nový příspěvek od Saša »

Jarda píše:tak já jsem založil toto vlákno,abych poukázal jednak na levnější verzi Urala no a taky proto,že mě potěšilo to,že jde hýbat s cenou a to,že se bavíme o cenách Urala,tak to sem patří,tot můj názor a pokud se tě to dotklo,tak se omlouvám.

Možná jsem to špatně pochopil já, omlouvám se.....
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Ural T

Nový příspěvek od Jarda »

no,myslím že k vyřešení nedorozumění by to chtělo radši někde na srazu více vodky,to si myslím,že chybí :lol:
Saša
Příspěvky: 41
Registrován: 28 led 2011, 06:49
Bydliště: Plzeňsko

Re: Ural T

Nový příspěvek od Saša »

Jak zpívá mistr..

Pust vsegda budet dnepr, pust vsegda budet ural, pust vsegda budet vodka, pust vsegda budu ja.......
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Ural T

Nový příspěvek od Dneprstein »

A zase to skončilo u chlastu...
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Ural T

Nový příspěvek od Michal »

Pokud jde o praktické rozdíly mezi Uraly pro IMWA a pro Linz, tak jsou dost minimální a odpovídají rozdílným technickým předpisům. Nevím jak letos, ale donedávna měly Uraly pro USA starší typ katalyzátoru používaný u EU verzí do roku 2006. Nebo možná nebyl stejný, ale byl ve stejné trubce o průměru svodu. Dále pak měli jednodušší centrální elektroinstalaci s trvale svítícími světly, protože v USA musí svítit světla ihned po otočení klíčkem, nesměj jít vypnout. Vypínání světel si američtí soudruzi dodělávaj doma stejně jako si my doděláváme vystražná světla.
Od roku 2010 nebo 2011 obouvají thaiwanské gumy Duro, zatímco pro Linz obouvají Heidenau.
Dále některé modely měly dvojité linky vyrobené nalepovací páskou, zatímco EU verze linky jednoduché ručně kreslené. Ale to se prý už sjednotilo.
A tím veškeré rozdíly končí, co jsem se dočetl. Mají tam stejné díly a trápí je ty samé technické problémy, jako nás. Tedy rozdíl ve výrobních nákladech je maximálně 5000Kč.
Dříve byly rozdíly větší, všechny stroje prodávané IMWA mají kotoučovou přední brzdu, tedy od roku 2003. Zato EU měli přední kotoučovku někdy od 2006 jako příplatkovou výbavu, od asi 2007 v základní verzi.

Rozdíl v daních není jen mezi 20% DPH versus 0 až 5% sales tax v USA, ale také dovozové clo, jelikož Irbit není (naštěstí) v EU. (bohužel my tam jsme). Nevím jaké je dovozové clo na motorová vozidla z Ruska a jaké je toto clo v USA. Asi ale nemusíme dlouho počítat, abychom zjistili že rozdíl v ceně dělá hlavně rakouská centrála.

Cena v EU by mi přišla i tak odpovídající, pokud by nahradili ty díly, které už léta notoricky trápí majitele nových strojů. Tím jsou zejména spojkové lamely nevhodné konstrukce a s nekvalitním materiálem obložení. (výrobců kvalitních automobilových lamel je spousta) Dále pak soukolí hlavního převodu s vylamujícími se zuby. (přitom prototypy od Herzogu úspěšně otestovali už pře 5 lety a dodnes ty kola jezdí) Kroutící se hřídel pohonu sajdy. (Výrobci příslušenství ji už pár let prodávají vyrobenou z kvalitního materiálu) Příruby karburátorů.
Tedy ve výsledku věci, jejichž napravení by nezvedlo výrazně celkové výrobní náklady a přitom odstranilo minimálně 90% problémů, se kterýma se zákazníci potýkají.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Ural T

Nový příspěvek od Jarda »

velmi zajímavé čtení,některé věci jsou pro mě novinky,které mě jen utvrzují v tom,co si myslím-cena je přemrštěná a je zde prostor pro vylepšení tak,aby kvalita stroje dorovnala cenu.
Možná to vypadá,že nejsem fanda značky,ale není tomu tak,Urala jsem vždycky chtěl a ještě chci,může se stát,že neprodám svého Dněpra /kterého zatím nikdo nechce,alespon ne za cenu,kterou bych chtěl já/ a zkusím ho vyzlatit k max.možné spolehlivosti/docela mě zaujala zástavba motoru BMW/,potom bych samozřejmě Urala nekupoval,nicméně si musíme sundat růžové brýle a vidět Urala i v trošku jiném světle,třeba konečně soudruzi v Irbitu pochopí,pokud se jim to nějak donese,že nesmějí usnout na vavřínech,sice ted asi začali prodávat,dočetl jsem se,že sajdy jsou hodně v kurzu,navíc letí retro a lidé začínají jezdit do přírody,je to velký trend.Každopádně to,že udělali Urala T,tak to je hodně velký skok k rozšíření našich řad,je to sice sockoidní verze,kterou si ale šikovný garážník dostaví k obrazu svému a stačí mu na to pár dukátů.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Ural T

Nový příspěvek od Michal »

Mě připadá, že soudruzi v Irbitu modernizují a vylepšují, ale spíše podle toho, co jim připadá že je potřeba, nikoliv podle toho, co připadá zákazníkům z jejich praxe.
Například rozvodová kola, která byla problematická, nahradili mnohem lepšími od Herzogu. Stejně tak kola v převodovce, se kterými ale problémy téměř nebyly. Zato ponechali ruské kuželové soukolí hlavního převodu a tak v terénu vylamujeme zuby věnce (nikoliv ty namáhanější na pastorku) ačkoliv prototypové soukolí od Herzogu bylo úspěšně otestováno a dodnes na něj jezdí zkušební jezdec IMWA v těžkém terénu.
Já bych si za kvalitní kuželové soukolí od Herzogu připlatil, nekupoval jsem si Urala od toho, abych si v sajdě vozil na dovolenou náhradní hlavní převod, jako majitelé Dněprů MT16.

Přední kolo vybaví kotoučovou brzdou, se zadním neudělají nic. Vahadla ventilů, se kterými snad nikdo nikdy neměl problém, modernizují na uložení na jehlách, ale se spojkou, jejíž lamela je asi nejslabším článkem celé motorky, neudělají nic. Nevím, zda ten vývoj někdo z Linze nebo USA řídí, rozhodně ale nejde říct, že by nic nedělali, jen mají asi jiné priority. Obávám se ale, že v nejbližší době se nebudou zabývat tím, co trápí dnes nás, ale tím jak splnit čímdál přísnější emisní limity, aby mohli vůbec prodávat. Jestli budou muset řešit vstřikování, tak asi na dlouho vyčerpají síly a hlavně finance na vývoj.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Jarda
Příspěvky: 322
Registrován: 21 led 2011, 22:58
Bydliště: Pacov

Re: Ural T

Nový příspěvek od Jarda »

ta unie ten trh utluče,přeci jen by ale možná mohli více naslouchat zákazníkům,ale pravda je,že jejich hlavní starost asi je,aby stroj nekouřil..... :|
Odpovědět