M-72, verze, modely, odlišnosti...
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ahoj,
včera jsem vybalil vysílačku R108D a v balení je i ca 40 m dlouhá směrová drátová anténa - drát v krásně zalakovaným bavlněným obalu (hnědozelený) a dobře ohebný. Antény jsem viděl k prodeji i v Chotusicích.
Myslím, že by se daly dobře použít, ale vyzkoušeno to nemám.
Stepky
včera jsem vybalil vysílačku R108D a v balení je i ca 40 m dlouhá směrová drátová anténa - drát v krásně zalakovaným bavlněným obalu (hnědozelený) a dobře ohebný. Antény jsem viděl k prodeji i v Chotusicích.
Myslím, že by se daly dobře použít, ale vyzkoušeno to nemám.
Stepky
http://stepky.rajce.idnes.cz/dnepr
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
V PDF by se ti to ani nepodařilo. Tak jsem to upravil, tady jsou.KOVROVEC5 píše:Ty plánky instalace se mi nedaří sem umístit.Poslal jsem je tedy rovnou Arno a Honzovi.
Mimochodem z nich jasně vyplývá že v reflektoru není žádná žárovka osvětlení tacho,osvětlen je paprskem světla výřezem z paraboly reflektoru.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Soudruzi a soudružky,
Včera po vyčerpávajícím konání s kladivkem v ruce se mi podařilo našpringovat jednu kompletní listovou pružinu na side M-72. V příloze foto. Sice se mi po párhodinovém ťukání klepaly obě ruce ještě večer, ale s výsledkem jsem spokojen. Zahlédl jsem nějaké repliky na allegru, a tak jsem se rozhodl do toho nakonec pustit sám s tím, že pokud by se to nepovedlo, zakoupil bych repliky. Ale povedlo se jak jsem si to představoval.
Jelikož nejsem vlastníkem kovadliny, upnul jsem do svěráku kus tlusté oceli, aby to pěkně táhlo, na brusce jsem upravil špičku kladívka do kulata, rozložil jsem listy, proměřil a jal se do díla. Po chvilce jsem do ruky dostal ten správný grif.
Na obrázku je jedno pero originál provozem unavené, a jedno mnou nahamrované. To originální unavené při zamontování do motorky a sednutí si do side mělo téměř vodorovný tvar (při obsazení jednou osobou, bez další zátěže). Pero jsem "zvedl" o pět centimetrů, s tím že počítám, že si to tak o centimetr "sedne". Ale to se vše ukáže až provozem.
No a teď mě čeká ještě udělat to druhé a pera pak následně povrchová úprava.
Včera po vyčerpávajícím konání s kladivkem v ruce se mi podařilo našpringovat jednu kompletní listovou pružinu na side M-72. V příloze foto. Sice se mi po párhodinovém ťukání klepaly obě ruce ještě večer, ale s výsledkem jsem spokojen. Zahlédl jsem nějaké repliky na allegru, a tak jsem se rozhodl do toho nakonec pustit sám s tím, že pokud by se to nepovedlo, zakoupil bych repliky. Ale povedlo se jak jsem si to představoval.
Jelikož nejsem vlastníkem kovadliny, upnul jsem do svěráku kus tlusté oceli, aby to pěkně táhlo, na brusce jsem upravil špičku kladívka do kulata, rozložil jsem listy, proměřil a jal se do díla. Po chvilce jsem do ruky dostal ten správný grif.
Na obrázku je jedno pero originál provozem unavené, a jedno mnou nahamrované. To originální unavené při zamontování do motorky a sednutí si do side mělo téměř vodorovný tvar (při obsazení jednou osobou, bez další zátěže). Pero jsem "zvedl" o pět centimetrů, s tím že počítám, že si to tak o centimetr "sedne". Ale to se vše ukáže až provozem.
No a teď mě čeká ještě udělat to druhé a pera pak následně povrchová úprava.
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Dobrá práce pane kováři. Jo majitel motocyklu M-72 musí znát desatero řemesel...
Don't give in without the fight!
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Jestli chceš, aby ti to dobře pružilo, tak listy mezi sebou namaž grafitovou vazelínou (bez ohledu na vzhled)...
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Přesně to mám v plánu a už ji mám nachystanouDneprstein píše:Jestli chceš, aby ti to dobře pružilo, tak listy mezi sebou namaž grafitovou vazelínou (bez ohledu na vzhled)...
M-72
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak páni Emkaři, spíš válkaři..
Připravil jsem si pro vás takový menší špek. Jak jsem byl sám z nedostatku informací, stejně jako zřejmě vy všichni zatvrzelý, že emky nikdy neměly náhon na kolo side, tak jsem na to koukal jak puk. Ejhle i tohleto soudruzi na M-72 ve Velké vlastenecké válce pokořili jak je vidno z fotek.. Docela mne to šokovalo, co vy na to..
Vím, že existoval jeden litrový prototyp založený na technologii BMW sahara, který měl pohon kola, zpátečku atd. jako sahara, motor však byl obsahu 1000ccm s rozvodem SV jestli se nepletu. O tom vím, mne ale zajímá Emka s náhonem na side, neví o tom někdo něco víc?
Připravil jsem si pro vás takový menší špek. Jak jsem byl sám z nedostatku informací, stejně jako zřejmě vy všichni zatvrzelý, že emky nikdy neměly náhon na kolo side, tak jsem na to koukal jak puk. Ejhle i tohleto soudruzi na M-72 ve Velké vlastenecké válce pokořili jak je vidno z fotek.. Docela mne to šokovalo, co vy na to..
Vím, že existoval jeden litrový prototyp založený na technologii BMW sahara, který měl pohon kola, zpátečku atd. jako sahara, motor však byl obsahu 1000ccm s rozvodem SV jestli se nepletu. O tom vím, mne ale zajímá Emka s náhonem na side, neví o tom někdo něco víc?
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Tak to je něco. Super fotka, válečnou sajdu jsem zespodu ještě neviděl. Žádné relevantní info samozřejmě nemám, ale napadá mě, jestli to není prototyp rozvodu právě pro plánovanou tisícovku.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
tak, vzpomínám si, jak jste tady řešili průjezdnost M-72 sněhem, že ve vyšším sněhu se prostě side zaboří do sněhu a moto se kolem ní vlastně točí.
Jisté řešení je jak uvádí příručka, či jiné prameny lyže umístěná na kole side. Ostatně sověti to tak praktikovali i na svý polopásových náklaďácích na předních řiditelných kolech během války v zimě na sněhu.
Ale vraťmě se k M-72.
Co by jste řekli na to, ve sněhu za side ještě tahat menší dělo, či houfnici?
V tomto případě je pohon kola side ve sněhu zřejmě nutností.
Jisté řešení je jak uvádí příručka, či jiné prameny lyže umístěná na kole side. Ostatně sověti to tak praktikovali i na svý polopásových náklaďácích na předních řiditelných kolech během války v zimě na sněhu.
Ale vraťmě se k M-72.
Co by jste řekli na to, ve sněhu za side ještě tahat menší dělo, či houfnici?
V tomto případě je pohon kola side ve sněhu zřejmě nutností.
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Jé to je krásný... to chci. 
Ale nedokážu si představit, jak se s tím těch 22 koníků popralo. Emka je na sněhu ráda, že se vůbec rozjede sama a pořád to klouže, natož tahat ještě takovej krám. To jak najede na nějakou zmrzlou kolej apod, tak to musí začít harabat a konec. Ta průjezdnost je mizerná...
U sedláře mám hotové řemeny na sněhové řetězy přesně podle příručky, tak zkusím podle druhoválečného receptu i tu lyži.
Ale nedokážu si představit, jak se s tím těch 22 koníků popralo. Emka je na sněhu ráda, že se vůbec rozjede sama a pořád to klouže, natož tahat ještě takovej krám. To jak najede na nějakou zmrzlou kolej apod, tak to musí začít harabat a konec. Ta průjezdnost je mizerná...
U sedláře mám hotové řemeny na sněhové řetězy přesně podle příručky, tak zkusím podle druhoválečného receptu i tu lyži.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Bavíte se o těhle žárovkách co mi leží doma ?hipik634-750 píše:i tak bych pri vyrobe te zarovky postupoval tak, ze vemu tu zarovku co jsem daval, odletoval krouzek a naletoval tebou pozadovany krouzek. ale pokud ji chces mit jako rezervni, tak ti asi chybi ten plisek, ze ...
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Ano, tato zarovky
Wanderer: lyzi jsem zkousel, no jako jelo to, ale leva zatcka by bylo peklo
https://www.youtube.com/watch?v=CS1JSmLzzd8 via veverka
Wanderer: lyzi jsem zkousel, no jako jelo to, ale leva zatcka by bylo peklo
https://www.youtube.com/watch?v=CS1JSmLzzd8 via veverka
Naposledy upravil(a) hipik634-750 dne 09 pro 2013, 13:03, celkem upraveno 1 x.
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Soudruzi,
vrátím se krátce ještě o pár přízpěvků výše a sice k M-72 s pohonem kola sidecaru. Tak trochu jsem pátral a zjistil jsem pár informací.
Model s pohonem kola vozíku vznikl v průběhu Velké vlastenecké války, kdy na obou stranách fronty jak na Sovětské tak i na té Německé, po zkušenostech z boje, pracovalo se na vývoji motocyklu, který lépe mohl by osvědčiti se na poli válečném, než-li stroje používané doposud ve vojenském běsnění, jež byly vlastně stroje původně určené především pro civilní použití s následnými menšími či většími úpravami.
Vyvstaly proto požadavky na stroj s lepšími jízdními vlastnostmi.
Takto na Německé straně ve dvou továrnách vznikly vojenské speciály, u nás známé jako Sahary (Zundapp, BMW).
V Sovětském svazu rovněž pracovali na své "sahaře" Tato měla označení TMZ 1000. Tento typ měl jako německé BMW či Zundapp hnané kolo postranního vozíku, a prvky velice podobající se těmto německým speciálům.. Ale z důvodu obratu ve válce nebylo bohužel rozhodnuto o sériové výrobě.
Abych se vrátil k původnímu tématu Emky s pohonem kola postranního vozíku. Tento typ nesl označení M-73.
V Gorkého závodě bylo nejprve vyrobeno 6 zkušebních strojů. Kolo přívěsného vozíku bylo kromě náhonu kardanem opatřeno rovněž brzdu, jež byla ovládána stejnou nožní pákou jako zadní kolo motocyklu. Pohon kola sidecaru postrádal diferenciál a zapínal se jen v těžkých provozních podmínkách. Při zapnutém pohonu kola vozíku se razantně zvýšila průjezdnost terénem, avšak z důvodu absence diferenciálu byla snížena jeho ovladatelnost.
Na sklonku války v roce 1945 byla vyrobena malá série 50-ti těchto motocyklů, ale již nesehrála významnou roli v bojových operacích.
vrátím se krátce ještě o pár přízpěvků výše a sice k M-72 s pohonem kola sidecaru. Tak trochu jsem pátral a zjistil jsem pár informací.
Model s pohonem kola vozíku vznikl v průběhu Velké vlastenecké války, kdy na obou stranách fronty jak na Sovětské tak i na té Německé, po zkušenostech z boje, pracovalo se na vývoji motocyklu, který lépe mohl by osvědčiti se na poli válečném, než-li stroje používané doposud ve vojenském běsnění, jež byly vlastně stroje původně určené především pro civilní použití s následnými menšími či většími úpravami.
Vyvstaly proto požadavky na stroj s lepšími jízdními vlastnostmi.
Takto na Německé straně ve dvou továrnách vznikly vojenské speciály, u nás známé jako Sahary (Zundapp, BMW).
V Sovětském svazu rovněž pracovali na své "sahaře" Tato měla označení TMZ 1000. Tento typ měl jako německé BMW či Zundapp hnané kolo postranního vozíku, a prvky velice podobající se těmto německým speciálům.. Ale z důvodu obratu ve válce nebylo bohužel rozhodnuto o sériové výrobě.
Abych se vrátil k původnímu tématu Emky s pohonem kola postranního vozíku. Tento typ nesl označení M-73.
V Gorkého závodě bylo nejprve vyrobeno 6 zkušebních strojů. Kolo přívěsného vozíku bylo kromě náhonu kardanem opatřeno rovněž brzdu, jež byla ovládána stejnou nožní pákou jako zadní kolo motocyklu. Pohon kola sidecaru postrádal diferenciál a zapínal se jen v těžkých provozních podmínkách. Při zapnutém pohonu kola vozíku se razantně zvýšila průjezdnost terénem, avšak z důvodu absence diferenciálu byla snížena jeho ovladatelnost.
Na sklonku války v roce 1945 byla vyrobena malá série 50-ti těchto motocyklů, ale již nesehrála významnou roli v bojových operacích.
M-72
- Honda Wanderer
- Příspěvky: 391
- Registrován: 21 zář 2011, 07:55
- Bydliště: kde končej brambory a začíná víno
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Super vyčerpávající informace.
Díky.
Don't give in without the fight!
Re: M-72, verze, modely, odlišnosti...
Chlapi mám mít tuhle krytku na své emče 52 rok,když tam mám origo spínačku Bosch na kulatý klíček ?
http://allegro.pl/nakladka-stacyjki-klu ... 35289.html
http://allegro.pl/nakladka-stacyjki-klu ... 35289.html
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz