Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Ani nevíš, jak mi mrzí, žes to pochopil takhle, vůbec tady nejde o mé ego, jen jsem napsal své názory na tuto problematiku.Může být špatný, nebo dokonce nesmyslný, ale proto má kdokoli možnost napsat, že je to jinak, že se pletu.Nic víc, nic mín, a vůbec nejde o zkušenostech nebo nezkušenostech, popřípadě titulu nebo zaměstnání..To je přeci podružné, zásadně nikoho a nikdy neurážím, a netrpím neomylností. Spíš se mi do toho kolikrát plete nadsázka , kterou někdo nemusí...Možná by sis měl o problému vstřikování , co jsme zde napsali přečíst znovu, asi jsi něco přeskočil. V mém věku nemám zapotřebí cokoliv komu, nebo dokonce sobě dokazovat. A vždy mne velice potěší, když se setkám s někým, kdo je v obraze a má život před sebou....Proto mne i leccos zarazilo a překvapilo, protože většinou ti, kteří jsou opravdu v problému machři jsou až na vyjímky skromní a vstřícní..Takže se omlouvám všem, které jsem pohoršil, ne-li otrávil. Jsme prostě v Čechách, nemůžes se prostě zeptat, nebo něco navrhnout, nebo dokonce i něco konstatovat...musíš velice opatrně, aby se to někoho nedotklo, ne-li nenahněvalo..Hezký zbytek dne.. :)
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od hipik634-750 »

tak hadam, ze dokud to nekdo nezkusi, tak to budou jen teorie :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od fapeko »

Pro mě tohle téma má význam v tom, že pokud budu chtít jezdit často s tou motorkou tak určitě mě bude zajímat její spotřeba a potažmo aji její spolehlivost v provozu. Pokud mi někdo nabídne nějakou alternativu která zásadně neovlivni design tohole stroje tak určitě půjdu do toho , proto jsem jsi koupil bezkontak zapalko a zajímám se o ty vstřiky a jak psal Davy kdyby to šlo nějak zaimplantovat do těch karbecu tak jdu do toho .
Myslím si, že každého tady zajímá spotřeba jeho stroje v dnešní ekonomické krizi a není mu jedno kolik to bere(až na nějaké vyjímky) Já vím někdo si řekne nevím proč bych měl něco měnit když to jezdí , ale zaobírat se seřizováním "štelovaní" zapalka ,karbcu to se mi opravdu pořád nechce , když po 500km to bude zase rozhašené :roll: .
Měl jsem už mnohokrát možnost posoudit kultivovaný chod stroje se starým seřízeným zapalkem a nasledně s namontovaným bezkontaktem a už na první poslech vedl ten bezkontakt ;)
Taky je pravda že když s tou motorkou najezdím 300km ročně tak je opravdu jedno co tam bude strčené a záleži jen na jeho majiteli co upřednostnuje
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
máchal
Příspěvky: 28
Registrován: 11 lis 2011, 18:16

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od máchal »

Velice zajímavé téma, ale trochu zbytečné. Předpokládam, že 90% z Vás nemá papíry a budete dělat veteránský, ale bohužel na něco takového Vám nikdo testaci neudělá! Dá se sice přimhouřit oko, ale tohle už je moc ;)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Ja jsem o tom premejslel a je tam nekolik problemu, ktery jsou resitelny, ale chtelo by to kooperaci vice lidi. Dokazal bych udelat elektroniku vcetne vsech snimacu atp. a pomoct s navrhem mechaniky, ale vyrobit mechanicky dily by byl pro me problem. Takze tam by to chtelo s nekym spolupracovat. Ten nekdo by musel castecne udelat mech. konstrukci a zaridit vyrobu. Dalsi problem je odbrzdeni toho motoru. Cas na brzde je drahej a bylo by ho potreba hodne, pokud by se to melo aspon trochu optimalizovat. No a treti problem je urceni zakladnich map predstihu a vstriku od kterejch by se dalo odpichnout. To si ale myslim ze bych zvlad, nicmene konzultace s motorarem by nebyla od veci. Takze vec je v zasade resitelna, pokud by do toho nekdo chtel jit. Cely sam to neudelam, na to mi chybi cas a nadseni, mam jiny priority. Idealni by bylo delat to rovnou tak aby se to dalo prodavat a vratily se tim naklady, aspon. Ale myslim ze ty naklady, krome teda toho odbrzdeni, by nebyly zas az tak velky. Spis hafo casu.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

O tom, že 90% zdejších diskutérů usiluje o véčka a tedy by měli mít veterána, poněkud pochybuji. Na srazech má normální stroj na bílých značkách většina účastníků.

serpico-3: Nediv se, že ti Davy nechce překládat technické názvy. Technické názvy se většinou nepřekládají, pokud s nimi člověk chce operovat, měl by si najít jejich podrobný popis, nikoliv nepřesný překlad názvu. Nejenom proto je dnes na netu často vidět odpověď typu "Tak si to kurva vygoogluj!", která má v angličtině dokonce běžně používanou zkratku "UTFG". Já s oblibou používám lmgtfy.com, který je bohužel zatím jen v angličtině, např pro UTFG zde http://lmgtfy.com/?q=UTFG.

Já jsem vstřikování nakloněn, jelikož funguje přesněji než karburátor, který je i v případě rovnotlakkého těžké naladit tak aby fungoval dobře za všech situací. Znamená to i měnit profil jehly atd. Jako velmi důležitá vlastnost, kterou ten bastl na videu nemá, vidím automatické přizpůsobování se měnícím se parametrům. Průchodnost vzducháče a tedy množství nasávaného vzduchu se dokáže výrazně změnit, stačí aby vzducháč při jízdě v silnějším dešti promokl, podtlak v sání se plynule mění se změnou těsnosti motoru a mnohých dalších pochodů, co se tam odehrávají. Kdo kdy ladil karburátory, dobře ví. Co naladil před rokem, letos už nijak dobře nefunguje. Proto lambdu rozhodně nepovažuji za zařízení snížení emisí. To je až druhotná funkce.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

jeste doplnim k tomu co jsem napsal jeden potencialni problem. Snimace plnicich tlaku bych si tam predstavoval nejaky takovyhle http://www.gme.cz/snimace-tlaku-plynu/m ... okumentace, protoze jsou levny. Ale bohuzel zadnej vyrobce takovejch snimacu neuvadi jak dlouho ta vec dokaze snaset periodicky se menici tlak s frekvenci radu desitek hertz. Mohl bych to teoreticky zkusit otestovat v praci, ale prakticky dusledek by asi byl ten ze bych z kalibratoru za cca milion udelal srot a ze sebe nezamenstnanyho. :)

Strcit lambdu do obou svodu by asi nebyl problem. Ale u Dnepra by se muselo predelat uchyceni kolene do valce, jinak by merila nesmysly. Tam to zoufale netesni.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Já bych použil podtlakový senzor ze starýho auta. Je na to dělanej. V mém autě je to krabička připojená hadičkou na sací parohy. Leze z toho průběh se střídou měnící se dle tlaku. Když je to plně funkční v přes 20 let starém autě, tak toho musí být hromady na vrakovištích.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Michale, trosku podrobnosti prosim. Nejaky oznaceni? Zkusil bych to sehnat i pripadne novy. Chtel bych si udelat elektronickej bazmek na synchro karbu. Zdenek me navnadil :)

Uprava: Uz jsem to nasel. Tak nic, vrakac bude asi lespsi varianta. Ty ceny jsou trosku moc. http://www.elancar.cz/shop/index.php/cs ... ory?page=1
Nicmene, tohle by uz asi slo http://www.autodilykrc.cz/cz-detail-560 ... trubi.html.
Naposledy upravil(a) Davy dne 07 bře 2013, 09:54, celkem upraveno 1 x.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Michale, překládání byla ode mne samozřejmě nadsázka, já když viděl pod článkem chuchvalec anglických slov těsně na sobě jsem je ani neluštil,/musel bych pro silnější brýle/ Je třeba si jen přiznat, že privátní naladění a výroba prvozuschopného vstřikování je praktický nesmysl, což je zde i předesláno, už jen z finančních důvodů o výsledku nemluvě...A už jen z toho důvodu, že u motoru tohoto typu bude tolik kompromisů, že hlavní výhoda vstřikování, což je přesnost a kvalita vstřiku nebude optimální a proto spotřeba bude obdobná, ne-li větší..Stačí se podívat na modely u stejného mota s karburátory a vstřikováním...To množství zkoušek ve všech režimech, potřebná uprava spalovacího prostoru, svíček , komprese, filtrů apod. je obrovská...A tady jde přeci o výsledek -nižší spotřeba a pravidelnost chodu, popř. lepší kroutící moment..Na druhou stranu obdivuji entuziasmus nadšenců a jejich sebedůvěru...Pro mne už jen představa, kde umístit palivové čerpadlo , mne u tohoto motocyklu děsi.. :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Kdo chce hleda zpusob, kdo nechce hleda duvod :)

priplacnu to sem at nepisu furt dalsi a dalsi prispevky. Sehnat na nejakym BMW vrakaci tohle http://www.2wheelpros.com/oem-parts/ima ... 533446.gif, tak uz by zbejvala jen ta elektronika ;)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
lub
Příspěvky: 25
Registrován: 05 zář 2011, 17:43

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od lub »

To je paráda, letos si uděláme vstřikování a příští rok třeba náhon na vrtuli :-D
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

lub píše:To je paráda, letos si uděláme vstřikování a příští rok třeba náhon na vrtuli :-D
To by nebylo prilis originalni. Na Youtube je dokonce jeden vrtulnik. Bohuzel to ted nemuzu najit.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od fapeko »

Mam k dispozici strojni park,soustruh,frezu,souradnicova vyvrtavacka a dalsi,CNC stroje nemame,takze k dane veci bych to poskytl
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

fapeko píše:Mam k dispozici strojni park,soustruh,frezu,souradnicova vyvrtavacka a dalsi,CNC stroje nemame,takze k dane veci bych to poskytl
Proberem to nejakym srazu. Ja zkusim udelat nejakou zakladni studii, az se budu nekdy nudit v praci.
Zkousim zjistit jak to ma udelany BMW R1200, to by moch bejt dobrej odrazovej mustek.

Je tam zasadni problem s tou brzdou. Tam musim uznat ze ma serpico pravdu. Pokud by to nemela bejt jen frajerinka, ale melo by se to skutecne optimalizovat, tak se bez ni neobejdem. Jeden kamarad co dela v Dekre me kdysi lanaril na projekt motorovy brzdy. Ja jsem ho tenkrat odmit a on se trosku urazil. Zkusim zjistit jestli nasel nekoho jinyho a esli je este urazenej :)

Nejnovejsi zjisteni, priplacnu to sem: Baworak ma TPS jen na levy klapce, synchro se serizuje mechanicky, MAP ma jen jeden v airboxu, tam ma i teplomer. A ma jednu lambdu. Pomerne jednoduchy. :)
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Odpovědět