Benzín special

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Jirka-hk
Příspěvky: 171
Registrován: 07 bře 2011, 10:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Jirka-hk »

Netýká se konkrétně rusů, ale pár informací k danému tématu tam je-v Němčině...
http://histor.ws/bmwr12/mod-08.php
...na R12 se zatim jenom těšim- bez zkušenosti...
...eMku provozuji od vždycky na čistý natural 95, karbce mám pérácký jikovy a jediná úprava bylo napilování destičky zapalování, aby šlo víc přidat předstih....
´...Jawu 350ohv taky jezdim na čístý natural95 a opět proběhla úprava zapalování- karburátor origo amal, ale ohava je s kompresí úplně někde jinde....
DNĚPR 11-1974, DNĚPR19-1993,3ks M72-????, a spousta dalších samohybných vejhyklů
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Benzín special

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jo, R 12, to je pracant a páteř BMW, které prošly naší republikou. Bohužel ceny jsou již na takové úrovni, že tyhle motorky už na cestě člověk moc nepotká..I když v mém okolí jezdí 2 se sajdou..Já mám na K 750 karburátory z Jawy 350 /634/, které tam dal původní majitel , který honil spotřebu a snižoval hladinu, tryskoval apod., což je u vzducháče nesmysl, nechal jsem je tam a jeho úpravy jsem eliminoval...|Předstih jsem nechal a nemám žádný problém.. :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Davy »

Nechápu tvoje tvrzení, že dvoutaktu je předstih ukradenej! Z vlastní zkušenosti vím, že zrovna Jawa 350 je na něj choulostivá. Když je špatná hodnota + rozdíl mezi válci tak jede hůř než Jawa 250, zatímco třeba čtyřdobá Jawa ohc tolik náchylná neni. Jednou se mi povolila destička rozdíl mezi válcema byl skoro 10 stupňů a markantní rozdíl oproti normálu jsem nepozoroval
Na hodnotu predstihu, ne na rozdil mezi valcema, to je chyba udrzby.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
máchal
Příspěvky: 28
Registrován: 11 lis 2011, 18:16

Re: Benzín special

Nový příspěvek od máchal »

Davy velice se omlouvám, že jsem tě zbytečně osočoval, bohužel jsem tě špatně pochopil!

Chtěl bych poděkovat kolegovi Hostovi za jeho příspěvek v diskuzi a poprosit, zda by se mohl více rozepsat o daném problému, určitě to bude zajímat nejen mě.
host
Příspěvky: 307
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: Benzín special

Nový příspěvek od host »

Prosím o strpení, určitě se ještě k tématu vrátím. Teď mi zanepráznění nedovoluje, bohužel.
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
Uživatelský avatar
hipik634-750
Příspěvky: 1017
Registrován: 30 čer 2012, 16:39
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Benzín special

Nový příspěvek od hipik634-750 »

kolega chemik sdelil, ze je potreba dolejt n-heptan v pomeru 1:10 cim se snizi oktanove cislo. problem je v cene asi 3 kila na litr :)
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Benzín special

Nový příspěvek od serpico-3 »

Benzin s vyšším oktanovým číslem má vyšší odolnost proti klepání a jelikož u malé komprese jakou má tento motor to nehrozí, jeho uplatnění je zbytečné, ale když se nedá nic dělat, motor by neměl zase tolik vyvádět. Pamatuji, když jsme snižovaly hlavy u upravených škodovek, tak po snížení /zvýšení komprese/motor vyžadoval benzin o vyšším oktanech , jinak bylo nutno snížit předstih, aby motor nechrastil, ale zase by se snížil výkon motoru..Takže lepší benzin byl nutný. Naopak, když zaměstnanci kradli benzin z pomocných motorů š 1202 /3 , tak místo Specialu do nádrže lili technický benzin, který fasovali na mytí součástek...Chod motoru na technický benzin byl slyšet již na dálku, chudák chrastil a ani snížení předstihu nepomohlo..Jelikož motory šly krátkodobě, tuto zátěž většinou vydržely. Další vykukové míchali benzin s naftou i 1.1 /benzin byl s olejem /a to u Trabanta, který sice cvrdlikal, ale jezdil...Ale mělo to velkou nevýhodu, blbě startoval,a než se motor ohřál, měl malý výkon a motor kouřil, což u Trabanta ale nebylo nic nápadného.. Do motorky bych to nedoporučoval, musela by se často tlačit a motor by se zasrával..Ale věřím, ře 1/3 dát do nádrže technický benzin a zbytek Natural, bude si motor chrochtat, ale nezkoušel jsem to.. ;)
Viki
Příspěvky: 126
Registrován: 22 led 2013, 17:43
Bydliště: Brno, Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Viki »

Ahoj chlapi
Už léta se motám okolo letadel v aeroklubu, nejsem sice pilot a nechávám se vozit jenom nahoru a dolů padám po svejch, ale vím že v aeroklubech je k mání leteckej benzín 78 oktanů - ten papají starý stroje jako je Zlín 142 (nebo 143 už nevím), takže pokud by se to namíchalo s 95 nebo 100 bylo by to možná řešení, vím že do do některých letadell to mechoši mixovali aby dosáhli kýženýho okt. čísla.
Ural 750 "Ranger"
Jawa 353 + PAV
ČZ 487 - armádní verze
Jawa 555 vrakůvka :)
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

A to nevíš, že to je zneužívání záchranného prostředku? :lol:

Tak nám vypátrej, kde se to dá sehnat. Taky bych mohl rozhodit sítě v okolí.
Don't give in without the fight!
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Dneprstein »

No, nechci úplně kazit radost stran "nízkooktanového benzínu", ale AVGAS je čim dál víc nedostatkovým zbožím. Aspoň dle toho, co se píše v "letecké literatůře" (praktické zkušenosti nemam)...
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Mám pár kamarádů pilotů, s letectvím jsem trochu v kontaktu, tak se aspoň zeptám. Když tak pak dám vědět. ;)
Don't give in without the fight!
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 391
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

Tak už mám odpověď od dvou a v podstatě stejnou.
Benzín LB-78 se už 12 let nevyrábí. Všechna letadla létají na AVGASS 100 ,včetně těch starých. Cena tohoto benzínu je od 48 do 52 Kč za litr.
Don't give in without the fight!
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Dneprstein »

Aha... Takže pak je to tedy tak, že začíná být nedostatkový i ten (kvůli ceně???) a pomalu se přechází na normální automobilový benzín. - Vím, že to řešili v článku o Lockheedu Constellation, že asi zachvíli nebude mít na co lítat. I když to je trochu jíný éro... Ale krásný! ;) :)
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Benzín special

Nový příspěvek od Dneprstein »

Jo, jen jsem teď v souvislosti s tím Constellationem, narazil na zajímavý fakt, mající co do činění s benzínem.

Motory toho letadla měly kompresi 6,85, ale přesto se do nich lil benzín s oktanovým číslem 100 - 130...


Edit: Beru zpět. To je hodnota komprese bez stlačení turbodmychadlem...
Naposledy upravil(a) Dneprstein dne 18 úno 2013, 08:05, celkem upraveno 1 x.
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Benzín special

Nový příspěvek od serpico-3 »

Já se docela divil, že by letadla létala na menší oktany než 100..Když jsem byl na letišti, měli tam letci pionýra, kterým se pohybovali po ploše a bylo mi řečeno, že jelikož ho honí na letecký benzin, protože tam jiný nemají, tak je velice brzo po motoru... :)
Odpovědět