Antikorozní ochrana
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Re: Antikorozní ochrana
Vyzkoušel jsem běžně dostupný Presto průhledný vosk na dutiny. Zatím jen na plechové pixle.
Zůstává lepivý i po několika dnech, nevytvrdne ani v teple. Člověk se o něj upatlá. Mechanická odolnost nic moc, sice se maže a nechce se pustit, ale při dostatečné snaze jde setřít. Motip je v tomto směru násobně odolnější.
Na rozdíl od Motipu je bezbarvý a není skoro vidět. To ale není nic platné, když se na něj hned nalepí veškerý bordel.
Jde snadno umít technickým benzínem.
Pokud neseženu ten Motip, bude tohle stačit. Pořád poskytne mnohem lepší ochranu než jakýkoliv olej.
Zůstává lepivý i po několika dnech, nevytvrdne ani v teple. Člověk se o něj upatlá. Mechanická odolnost nic moc, sice se maže a nechce se pustit, ale při dostatečné snaze jde setřít. Motip je v tomto směru násobně odolnější.
Na rozdíl od Motipu je bezbarvý a není skoro vidět. To ale není nic platné, když se na něj hned nalepí veškerý bordel.
Jde snadno umít technickým benzínem.
Pokud neseženu ten Motip, bude tohle stačit. Pořád poskytne mnohem lepší ochranu než jakýkoliv olej.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Antikorozní ochrana
Kdysi jsem stříkal celý rám na Tatře takovým bílým táhnoucím se sajrajtem,vodou ředitelným,nemohu si vzpomenout,jak se to jmenovalo,ale udělalo to takový lehce fialový průhledný film,který případnou rez sklovitě uzavřel,že k tomu nemohl vzduch a nerezlo to dál a dalo se to přelakovat,já tedy lakoval černou matnou-bez základní barvy,drželo to minimálně 3 roky,vůbec se to neloupalo,tatra jezdila v zimě,v létě...Pak se tatra prodala,tak nevím,co to dělalo dál,bohužel,jak říkám,nevzpomenu si na jméno,ale nebylo to nic levného.Vlastně na celý rám tatry to stálo asi 8000 kč,bylo toho asi 2 litry,nevítě někdo o co jde?
Re: Antikorozní ochrana
Dáváte ty vosky i na blok motoru? Předpokládám ,že na válce a výfuk to nemá smysl.
Ural Ranger 2019
Re: Antikorozní ochrana
Na chromové trubky zdvihacích tyček ano, také na leštěná víka ventilů. Hliník mi nikdy moc nekorodoval, kromě toho je motor nějak tak nějak přirozeně umaštěný od oleje a šmíru.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Antikorozní ochrana
Po letech oživuji téma - spíše pro pobavení ostatních.
Na zadním blatníku se mi objevily nějaké puchýřky pod lakem. Nic významného, jen pár puchýřků, žádný nebyl větší než 2 cm v průměru.
Tak jsem ten blatník a pro jistou i všechny ostatní sundal, že to před zimou dám do pořádku, než to uvidí první sůl.
Začal jsem v tom rejpat šroubovákem a dopadlo to takto: Po nástřiku gumovou barvou před 10 lety nezbyla žádná stopa Nejhorší je to pod vyztuhama, dále pod shnilým kabelovým kanálem. Po jejich odstranění zbylo toto: Sajdový blatník žádné puchýřky neměl, lak vypadal krásně. Jen kolem šroubu držícím blatník ke stupátku to bylo nahnilé, jako na všech Uralech.
Přesto to vypadalo takhle. Zde již v procesu odrezení. Původní Irbitský lak má tu vlastnost, že nechrání proti korozi, zato vytváří pevnou slupku, která drží tvar i po té, co kov zmizí.
Na zadním blatníku se mi objevily nějaké puchýřky pod lakem. Nic významného, jen pár puchýřků, žádný nebyl větší než 2 cm v průměru.
Tak jsem ten blatník a pro jistou i všechny ostatní sundal, že to před zimou dám do pořádku, než to uvidí první sůl.
Začal jsem v tom rejpat šroubovákem a dopadlo to takto: Po nástřiku gumovou barvou před 10 lety nezbyla žádná stopa Nejhorší je to pod vyztuhama, dále pod shnilým kabelovým kanálem. Po jejich odstranění zbylo toto: Sajdový blatník žádné puchýřky neměl, lak vypadal krásně. Jen kolem šroubu držícím blatník ke stupátku to bylo nahnilé, jako na všech Uralech.
Přesto to vypadalo takhle. Zde již v procesu odrezení. Původní Irbitský lak má tu vlastnost, že nechrání proti korozi, zato vytváří pevnou slupku, která drží tvar i po té, co kov zmizí.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Antikorozní ochrana
Že by soudruzi přišli na způsob zvýšení výkonu Uralů? To bych viděl jako nedovolené odlehčování
.

- zdeněk
- Příspěvky: 339
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antikorozní ochrana
Já už mám za pomoci Jirky hotovo
Michale stihneš opravu do 15.1. 2022 na Extrem ??











zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Re: Antikorozní ochrana
Zdeňku, měl jsi to prohnilé skrz? Koukám, že kabelový kanálek jsi odstranil, ten je vymyšlený hloupě.
Já to mám rezatý i všude, kde jsou nabodované ty boční plechy. Takže jsem bodové sváry odvrtal, všechny plechy tvořící blatník nalakuji každý zvlášť, pak ty boční plechy nalepím zpět přes oboustrannou pásku a buďto přinýtuji nebo přišroubuji. Tedy kromě bočních plechů předního blatníku, ty vyhodím jako zbytečné, stejně jen brání (de)montáži blatníku bez kompletního rozebrání přední vidlice (kdo vymyslel tak pitomý tvar?). Bodové sváry bych nedokázal ošetřit proti korozi. Výztuhy zadního blatníku budou určitě šroubované, tak jako jsou z výroby ty v sajdovém blatníku.
Extrém sraz je důvod, proč ten zadní blatník nehodím rovnou do šrotu, nebo spíš do kompostu. Nový blatník by nepřišel včas a už vůbec bych ho nestihl rozebrat a dopřát mu antikorozní barvu. Vyvařování jsem si už užil dost s autem, takhle shnilý kus by mi nestál za tu práci. Tenhle jen na rychlo odfláknu na zimní sezónu.
Já to mám rezatý i všude, kde jsou nabodované ty boční plechy. Takže jsem bodové sváry odvrtal, všechny plechy tvořící blatník nalakuji každý zvlášť, pak ty boční plechy nalepím zpět přes oboustrannou pásku a buďto přinýtuji nebo přišroubuji. Tedy kromě bočních plechů předního blatníku, ty vyhodím jako zbytečné, stejně jen brání (de)montáži blatníku bez kompletního rozebrání přední vidlice (kdo vymyslel tak pitomý tvar?). Bodové sváry bych nedokázal ošetřit proti korozi. Výztuhy zadního blatníku budou určitě šroubované, tak jako jsou z výroby ty v sajdovém blatníku.
Extrém sraz je důvod, proč ten zadní blatník nehodím rovnou do šrotu, nebo spíš do kompostu. Nový blatník by nepřišel včas a už vůbec bych ho nestihl rozebrat a dopřát mu antikorozní barvu. Vyvařování jsem si už užil dost s autem, takhle shnilý kus by mi nestál za tu práci. Tenhle jen na rychlo odfláknu na zimní sezónu.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
- zdeněk
- Příspěvky: 339
- Registrován: 27 úno 2011, 10:35
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antikorozní ochrana
Michale, zadní blatník jsem měl děravý skrz. Sajdový v místě předního šroubu skrz asi 6cm díra. Přední blatník byl nejlepší, akorát v místě překrytí těch bočních plechů byla rez (asi jsem je měl taky odstranit jako Ty). Přeji úspěšnou rychlou opravu a uvidíme se na Extremu



zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
- Me2d
- Příspěvky: 136
- Registrován: 23 led 2011, 08:10
- Bydliště: Praha východ - Čelákovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Antikorozní ochrana
Zkusím oživit svou zkušeností z ošetřením strojů v soli, mám dlouholeté zkušenosti s Chelade (obcas na bazosi) neplést s jinými inhibitory koroze, toto je průmyslově vyvinutý sajrajt mléčného vzezření, pokud natřete renovovaný blatník před lakováním, už nezrezne, pokud se tedy mechanicky (ne o větev) neodstraní a ted zkouším zatím necelý rok corrosion block hustší verze ACF50, zatím funguje také, úplně nový ural když poprvé zmokl (jen déšť) tak téměř všechny černěné šrouby narezly povrchovkou, stejně tak na kardanu plochy se ségrovkami. od ošetření je klid a ani bahno a bordel na extremu 23 a posléze myčka zatím vše ok, ani vnitřky blatníku nejsou nijak poškozené.
Člověk něčím švihlej bejt musí, jinak by se z toho snad i zbláznil :-)
Re: Antikorozní ochrana
Můžu potvrdit, Přeměňovač koroze a rzi od nano pure, osobní zkušenost, je to takové mléko, ale nemá to nic společného s klasickým odrezovačem. Před víc jak rokem, jsem vybrousil korozi na podlaze lodičky a tímto ošetřil, aby neprorezla, než se pustím docelkové renovace. Povrch zčernal, od té doby bez dalšího nátěru a koroze není. A to jsem za ten rok i brodil a sněhu se také nevyhýbám.
Re: Antikorozní ochrana
corrosion block a acf 50 jsem loni kupoval taky, hodně si ho chválili na zahraničních forech, že prý se používá v leteckým průmyslu. a koukal jsem dneska na eshop uralu že v Rozhraní už ho taky objevili. zatím jsem ho teda zkoušel jen na bouchlejch 5tejch dveřích 2001 fabie dva roky tam chybí barva a zatím nic nerezne, používám to i na kapsy u podběhů a různý problémový místa, visací zámek u vrat co použiju dvakrát za rok a rád reznul a zamrzával taky od aplikace funguje super, takže něco na tom acf 50 bude
vosk na uralu vydržel hezkou řádku let, jen je škoda, že jsem to neudělal před první zimou, to bylo ošetřený jen wd40 a na motorce se to celkem podepsalo. v zimě už moc nejezdím, když není sníh, letos jsem nevyjel ani jednou, ale co se mělo oloupat se oloupalo prvních pár let a zbytek drží, jediný co mi vyrezlo bylo uchycení blatníku u sajdy. extra lakýrník nejsem, takže mám vše nakoupený ve spreji od základu přes plnič po vršek a cokoliv je potřeba je díky rychlýmu schnutí hned opravený.
vosk na uralu vydržel hezkou řádku let, jen je škoda, že jsem to neudělal před první zimou, to bylo ošetřený jen wd40 a na motorce se to celkem podepsalo. v zimě už moc nejezdím, když není sníh, letos jsem nevyjel ani jednou, ale co se mělo oloupat se oloupalo prvních pár let a zbytek drží, jediný co mi vyrezlo bylo uchycení blatníku u sajdy. extra lakýrník nejsem, takže mám vše nakoupený ve spreji od základu přes plnič po vršek a cokoliv je potřeba je díky rychlýmu schnutí hned opravený.
Ural Ranger 2008, 22tis km