Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
bert
Příspěvky: 63
Registrován: 28 bře 2011, 17:06
Bydliště: Jižní Morava

Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od bert »

Zdravím,

hledám přívěs vhodný na přepravu mého k750 se sajdou, Nejlépe aby byl lehký a nebrždění.

Na čem vozíte Vy? Za tipy díky
K-750M
stavba M72
Uživatelský avatar
Stopl
Příspěvky: 109
Registrován: 04 úno 2011, 11:21

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Stopl »

Uvažoval jsem o něčem takovém při jízdách do zahraničí,ale teď je utrum... :)
https://www.vezeko.cz/cs/privesy-a-nast ... pne-na-oji
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 90
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Hm, tak to nezávidím.
Je potřeba začít od TP tažného vozidla.
Pozor, plno lidí má v TP u nebržděného přívěsu jen např. 500 kg, ale většina nebržděných přívěsů má celkovou hmotnost 750 kg (většinou o tom neví)!
tp-hmotnosti.jpg
tp-hmotnosti.jpg (16.5 KiB) Zobrazeno 682 x
Většina "rusů" má celkovou kolem 380 kg, takže by přívěs měl mít kolem 120 Kg.
To je potřeba v případě koupě nového řešit s výrobcem, umějí snížit celkovou hmotnost (např. z 750 kg na 500 kg) i hmotnost samotného přívěsu. Samozřejmě přívěs musí být bez nesmyslů jako jsou kolečko, podpěry, navijáky, televize, klimatizace :lol: apod., poté bude i hmotnost samotného přívěsu od výrobce nižší.
Podle mě není potřeba přívěs se sklápěcí plošinou (zase úspora hmotnosti), správný rus na klasický přívěs najede bez problémů a ani k tomu nikoho nepotřebujete (na motocyklu nesedím, vedu jej vedle sebe s běžícím motorem na 1. rychl. stupeň, v klidu).
Tedy pokud to chcete mít papírově dobře. U nás se to možná tak neřeší, ale na západ od Aše je peklo.

Mám něco takového, samozřejmě přizpůsobeného (bez těch namontovaných nesmyslů).
Levá lyžina je na moto (vlevo má výřez na levý blatník a je posunutá více doleva) a 2 další používám na nájezd (možná nutné zesílit).
Podlaha se hodí, nejde na moto odspodu špína ze silnice (pokud na přívěsu není, koupit a dodělat, vpravo rozšířit pro kolo side, které vychází za pravý blatník přívěsu).
prives-3moto.jpg
prives-3moto.jpg (31.12 KiB) Zobrazeno 682 x
Co se týče hmotností vozidel a přívěsů, vyzývám specialistu na přípravu nových řidičů Ivana Varchola, ať se k tomu vyjádří, bo je to jeho chleba :D .

Držím palce!
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 522
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Dněprák »

Pokusím se objasnit problematiku spojování souprav osobních automobilů.
V první řadě je také potřeba brát v úvahu řidičské oprávnění, které máme. Postupně to vysvětlím.
V druhé řadě je to otázka hmotností motorového vozidla a přípojného vozidla.
Vyhláška č. 209/2018 Sb.
Vyhláška o hmotnostech, rozměrech a spojitelnosti vozidel
§ 3
c) hmotnost jízdní soupravy nesmí být větší než největší technicky přípustná hmotnost jízdní soupravy stanovená při schválení technické způsobilosti tažného vozidla,
je myšlena okamžitá hmotnost soupravy
Je uvedena v TP vozidla, u starších TP je to celková hmotnost


f) pro spojování vozidel v jízdní soupravu s přípojnými vozidly kategorií O1 nebo O2 dále platí, že
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 (přívěs o největší celkové hmotnosti 750 kg) nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
Ve vyhlášce č. 209 se již neuvádí pojem okamžitá hmotnost. Tento pojem se se používá pouze ve Vyhlášce č. 341.
n) okamžitou hmotností vozidla nebo jízdní soupravy hmotnost zjištěná v určitém okamžiku při jejich provozu na pozemních komunikacích,
Takže uvedená hmotnost ve vyhlášce č.209 je okamžitá hmotnost podle Vyhlášky č.341.
V TP motorového vozidla je uvedeno :
O1. Největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla (kg)
- brzděného 1300/1300
- nebrzděného 500/500
i) největší povolená hmotnost je největší hmotnost, se kterou smí být vozidlo užíváno v provozu na pozemních komunikacích v České republice,
V tomto případě mohu zapojit nebrzděné přípojné vozidlo, které nesmí mít hmotnost (okamžitou) větší než 500 kg, ale celkovou může mít 750 kg.
Obdobné je to i u brzděného přívěsu.
V TP motorového vozidla je největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla 1300 kg
Takže mohu zapojit přívěs, který má hmotnost(okamžitou) max. 1300 kg, ale tento přívěs může mít největší technicky přípustnou/povolenou hmotnost větší než 1300 kg.
Platí, ale další pravidlo, které se týká brzděného přívěsu
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
Tak to trochu vysvětlím.
. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla
Tažné vozidlo má v TP uvedenou největší povolenou hmotnost 1300 kg, hmotnost (okamžitá) přívěsu nesmí být větší než 1300 kg.
za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
přívěs 1300 kg
vozidlo musí mít největší povolenou hmotnost min. 1300 kg
vozidla M1G,N1G ( čtyřkolky) jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla – přívěs může mít 1950 kg

a ještě jedna podmínka:
6. nebrzděná vozidla kategorie O1 smí být zapojována za vozidla kategorií M nebo N, jejichž provozní hmotnost je nejméně dvojnásobkem hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak.
Jedná se o přívěsy do celkové hmotnosti max. 750 kg
Přívěs o hmotnosti (okamžitá) 500 kg můžeme zapojit za vozidlo o provozní hmotnosti nejméně 1000 kg.
Provozní hmotnost je uvedená v TP, ve starších TP je uváděna jako pohotovostní hmotnost.
Takže, z hlediska spojitelnosti je vždy rozhodující hmotnost přívěsu a to okamžitá v daný okamžik.
Pokud mám v TP vozidla nebržděný přívěs 500 kg, mohu zapojit přívěs o největší povolené hmotnosti 750 kg. Okamžitá hmotnost ale nesmí přesáhnout 500 kg.
Já mám nebrzděný přívěs o největší povolené hmotnosti 750 kg. Neptun - Polsko
Vozidlo Kia Carnival může zapojit nebrzděný přívěs o největší hmotnosti max. 570 kg.
Provozní hmotnost přívěsu je 190 kg
Provozní hmotnost Ural Tourist SWD 750 358 kg
Celkem 548 kg
Takže ještě rezerva 22 kg.
Na takovou soupravu stačí ŘO sk. B.
Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 90
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

Děkuji Ivane, je o tom řada mýtů, které si vzájemně předáváme!
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 522
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Dněprák »

13241396-tocnicovy-prives-za-osobni-automobil-1.jpg
Ještě jedna věc, která se dost často opomíjí. A to povolená šířka přívěsu za vozidlem.

f) do jízdní soupravy s tažnými vozidly kategorií M1 nebo N1 smí být zapojeno přípojné vozidlo kategorie O1 nebo O2 tak, aby bod činné svíticí plochy přední obrysové svítilny tažného vozidla, který je nejbližší rovině vymezující největší šířku přípojného vozidla, nebyl dále než 400 mm od této roviny, měřeno na každé straně jízdní soupravy vozidel zapojených do jízdní soupravy a podélné ose,o.

Takže je třeba si dát pozor na šířku tažného vozidla. Přívěs může odpovídat váhově, ale pokud má někdo užší auto nemusí již splňovat tuto podmínku.
Konkrétně můj přívěs má šířku 2 150 mm, Kia Carnival za kterou ho tahám je široká 1 900 mm. Takže je o 25 cm užší. A je to přívěs o celkové hmotnosti 750kg. Tudíž ho mohou tahat i menší auta. A u některých by to již nemuselo vyjít. A je potřeba si uvědomit, že ne každé auto má obrysová světla hned na kraji karoserie, ale více směrem do středu.
13241396-tocnicovy-prives-za-osobni-automobil-2.jpg
A v tomto případě si myslím že to nevyjde.
Uživatelský avatar
Honda Wanderer
Příspěvky: 389
Registrován: 21 zář 2011, 07:55
Bydliště: kde končej brambory a začíná víno

Re: Přívěs za automobil na přepravu Dněpr Ural

Nový příspěvek od Honda Wanderer »

https://www.agados.cz/kangaro-15/
Posunout jedno vedení kol do strany a přikoupit nájezdovou rampu. Mám starší model už spoustu let a maximální spokojenost. Dodělal jsem si k tomu i sundávací bočnice, takže se to dá využít i jako normální přívěs.

No, ale dostali jste mě, šel jsem si pro jistotu zkontrolovat techničáky a hmotnosti mám naštěstí v pořádku. :D
Don't give in without the fight!
Odpovědět