Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.

Elektro Ural - co vy na to?

Anketa končí za 09 bře 2019, 12:59

Líbí se mě
2
13%
Nelíbí se mě
5
31%
Ural musí jít s dobou
3
19%
Pokud zachová i výrobu modelů se spalovacím motorem, proč ne
6
38%
 
Celkem hlasů: 16

Uživatelský avatar
Pavel Kučera
Příspěvky: 132
Registrován: 16 úno 2011, 11:12
Kontaktovat uživatele:

Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od Pavel Kučera »

… to bude diskuze :lol:

NABITÝ URAL. DOSLOVA.
Ikonický výrobce motocyklů s postranním vozíkem odhaluje elektrický prototyp.


Obrázek

Motocykly Ural dokončily první vývojovou fázi celoelektrického motocyklu. Elektrický prototyp byl postaven na stávajícím podvozku s pohonem zadního kola motocyklu modelu cT (https://www.ural.cz/web/ural-ct/) při použití balíku pohonné jednotky Zero Motorcycles (motor, baterie, regulátor a další komponenty). Kalifornská společnost ICG vyvinula celkový design a byla zodpovědná za výrobu prvního prototypu. Společnost Zero Motorcycles také poskytla potřebnou inženýrskou podporu při vývoji a testování prototypu, což umožnilo realizovat tento projekt.

"Vždy jsme věděli, že náš sidecar je perfektní platforma pro vybudování elektrického motocyklu, protože nabízí to, co standardní dvoukolové motocykly nemohou nabídnout: pohodlí cestujících, stabilitu a bezpečnost, nemluvě o větším prostoru pro baterie," - říká Ilya Khait, Prezident a generální ředitel společnosti Motocykly Ural. "Jsme velmi spokojeni s výsledky. Na první pohled je to stále Ural, ale elektrosajdkára nabízí zcela nový zážitek. Ovládání je velmi snadné díky nízkému těžišti a optimálnímu rozložení hmotnosti. Je velmi stabilní díky svým třem kolům. Nemá žádnou spojku nebo řadicí páku, otočení plynu je v podstatě vše, co potřebujete k ovládání motocyklu. Má neuvěřitelné zrychlení – na Ural ... Celkově je to velmi zábavné vozidlo, které můžete používat téměř jako auto."

"Hlavním cílem tohoto projektu bylo ověření koncepce," - říká Jason Rae, viceprezident Uralu pro provoz a projektový manažer. "Prošli jsme několik iterací a hledali nejlepší konfiguraci elektrického pohonu. Jedním z hlavních úkolů bylo nalézt optimální umístění baterií při zachování pohodlí cestujících a jejich kapacitu při zachování stability, která je charakteristická pro motocykly s postranním vozíkem Ural. Motocykl byl intenzivně testován v reálných světových podmínkách - v dešti a sněhu, v chladných a horkých dnech, na dálnici a ulicích města. Získali jsme mnoho dat, které budou použity v další fázi projektu. Skutečně jsem se na začátku obával, že je elektrický Ural něco, v co stojí za to vložit naši energii a prostředky, ale teď jsem naprosto přesvědčen o opaku a těším se na vývoj prototypu našeho výrobního záměru."

Společnost nemá v současné době v plánu okamžitě zahájit výrobu elektrického modelu. Rozhodnutí bude vycházet z průzkumu trhu, zpětné vazby spotřebitelů a odborníků. Ural odhaduje, žepo konečném schválení návrhu bude trvat přibližně 24 měsíců zahájení sériové výroby. Při výrobě sériového motocyklu bude již použita nejnovější technologie baterií a nabíjení.

Elektrický Ural bude představen na Progressive Motorcycle Show v Long Beach 16. - 18.
Listopadu 2018. Motocykly Ural v současné době organizují demo akce, na kterých sbírají zpětnou vazbu
před zahájením další fáze projektu.

Stránky:
https://www.ural.cz/web/elektro-ural/

Fotogalerie:
https://www.ural.cz/fotogalerie/elektro-ural/

TECHNICKÉ INFORMACE

Pohonná jednotka
Motor Z-Force® 75-7 (pasivně vzduchem chlazený, vysoce účinný, radiální tok, vnitřní permanentní magnet, bezkartáčový motor)
Max. výkon: 60hp (45kW) @5,300rpm
Max. kroutící moment :81 ft-lbs (110 Nm)
Baterie použité při testování*: ZF13.0 powerpack, ZF6.5 powerpack (kombinovaný špičkový výkon 19,5 kWh)
Dobíjecí systém: Vestavěná nabíječka s výkonem 1,3kW ze standardního zdroje 115V / 15A (odhadovaná doba nabíjení: 13 hodin z prázdného na 95%)

Výkon / Ekonomika
Testovaný dojezd: Až 103 mil / 165 km (* Novější baterie (Zero ZF14.4 + ZF7.2 / 21.6kWh celkové maximální kapacity) zajistí větší dojezd oproti nynějšímu prototypu)
Doporučená maximální cestovní rychlost: 65mph (105 kmh)
Maximální rychlost při testování: 88mph (140 kmh)

Rozměry a hmotnost
Délka: 91.6 in (233 cm)
Výška: 53.8 in (137 cm)
Šířka: 63.6 in (162 cm)
Výška sedla: 31.0 in (79 cm)
Světlá výška: 9.2 in (23.4 cm)
Max. povolená hmotnost: 1325 lbs (600 kg)
Suchá hmotnost: 822 lbs (373 kg)
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746 (Po - Pá: 8.00 - 12.00 13.00 - 17.00 hod)
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Dneprstein
Příspěvky: 612
Registrován: 21 led 2011, 12:28

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od Dneprstein »

Konec světa je zas o něco blíž... :-)
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1262
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od fapeko »

Náhodou ten kdo chce jezdit bez závad ,tak toto je to nejlepší co tam mohli kluci z USA strčit místo toho motoru a převodovky :lol: v kterém se taky pořád hrabete a řešíte výrobní kvalitu.
Elektromotor je skoro věčný a jediné mínus jsou baterky. :roll:
Nejsem elektrikář ,ale nebylo by lepší dát do všech kol elektromotory a tím bych získal trojkolku a eliminoval k tomu ještě taky další slabou součást zadní rozvod(diferenciál)? Potom by to už mohla být spolehlivá motorka s 3x3 co vyjede všude :lol:
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Uživatelský avatar
Dněprák
Příspěvky: 658
Registrován: 25 led 2011, 06:15
Bydliště: Litoměřice

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od Dněprák »

Pěkný výkon, pěkný kroutící moment, špatně zvolená barevná kombinace ( ta světle šedá) a hlavně na jedno nabití nedojedu ani na sraz k Šumavákům.
Jako leštěnka na silnici, na projížďky, proč ne.
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od zdeněk »

Auto nebo motorka na baterky pro mě osobně nemají smysl (je to jako být upoutaný u sloupu na prodlužováku o nějaké délce ale ten nikdy nebude stačit) :mrgreen:
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Němec
Příspěvky: 336
Registrován: 15 led 2011, 08:32
Bydliště: Horní Dolní
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od Němec »

absolvoval jsem školení na elektromobilitu, z kterýho mám jedinej pocit - výrobci jedině tak splní nesmyslný požadavky na emisní limity, protože elektromobil má papírově emise 0. výrobci se tak podaří papírově snížit emise ze všech vyrobených aut. že po započtení všech vstupů včetně výroby energie vychází elektromobil jen o něco málo ekologičtěji, než spalovací motor, je už asi úředníkům jedno.
ale pokud pominu absenci zvuku motoru, životnost baterií a dojezd, vychází mi elektromotor hlavně v nízkých otáčkách lepší variantou pro ural, než spalovací motor.



fapeko - já už se pár let nehrabal v ničem, nějaký závady proběhly, většina v rámci záruky, co tak čtu amíky, nějaký vadný série prostě jsou, ale nemůžu říct, že by mě to odradilo od koupě, když člověk naloží děti a jede na výlet, tak mu ta motorka případný potíže 100násobně vynahradí.
Ural Ranger 2008, 22tis km
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Elektro Ural ... Nabitý Ural ... Doslova

Nový příspěvek od Michal »

Vozidla na chemické baterie jsou velký omyl. Dokud nevynalezneme způsob ukládání elektrické energie s 10x takovým poměrem energie/hmotnost, který zároveň nebude potřebovat vzácné materiály, nemá smysl dělat elektrovozidla.

Bohužel, v našem Sovětském, pardon, Evropském Svazu rozhodují politici a aktivisti, nikoliv vědci a inženýři.
Navíc řešíme problém který není, osobní přeprava se podílí na celkových emisích CO2 zanedbatelným poměrem.
Mnohonásobně větším zdrojem CO2 a škodlivin je světová lodní doprava, kde se v ohromném množství převáží všechno někam. Přesto proti mezinárodnímu obchodu nikdo nebojuje, naopak.
Z elektrických technologií je dobře zvládnutá, účinná a nenáročná vlaková (a tramvajová) doprava s přenosem elektrické energie po trolejích. Přesto se používá málo a méně významné tratě ani troleje nemají - i tam dávají přednost naftě. A to je Evropa nejelektrifikovanější, zbytek světa má vlaky na naftu. Ono teda oproti uhelným elektrárnám je nafta čistší a energeticky efektivnější.



Ohledně elektroUralu - je to menší nesmysl než elektromotorka. Pokud by dali motory do všech kol, bylo by to v terénu schopnější než Ural s chybějící redukční převodovkou, chybějícím (uzavíratelným) diferenciálem a trpícím pohonem celkově.
Sám bych si dovedl představit Ural s generátorem místo převodovky a trakčními motory v kolech (s planetovou převodovkou uvnitř - chci sílu, ne rychlost)
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět