Bude co dělat...

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

Dnes dorazily další dárky!

Všechna tři kola Herzog.
Nové spojkové lamely a všechny 3 plechy spojky. Setrvák mám také nový (ten už jsem i namontoval).

Spojka bude tedy fungl-nágl nová - jsem zvědav na funkčnost nových lamel.

Tuhle zásilku jsem koupil v Německu od prodejce motocyklů Ural. Komunikace perfektní, jak po telefonu, tak emailem. Pán mi vysvětlil, jak se určuje velikost rozvodových kol (dělají se tuším 3 nebo možná 4 varianty). Dokonce mi nabídl u některých dílů i levnější alternativy od Chang Jiang (ale jen ty, které má prý ověřené). Zvolil jsem ale originální díly Ural v bláhové představě, že jsou, když ne kvalitní, tak alespoň kvalitnější... :roll:
Poštovné sice trochu dražší (15€), ale za ten servis je to super! Trošku opruz je mezinárodní převod na bankovní účet. Je to sice poměrně rychlé, ale stojí to peníze...

Pán poslal prospekt a samolepku. Kdyby samolepku někdo chtěl, zdarma pošlu poštou (nevyužiju jí).


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
zdeněk
Příspěvky: 360
Registrován: 27 úno 2011, 10:35
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od zdeněk »

Rozvodová kola mají různé rozteče (označení je na bloku motoru vpravo nad válcem 0 – 4) je zapotřebí vybrat správný rozměr.
zdeněk
Dněpr K750 r.v.1968
Ural Tourist SWD 750 r.v.2001
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

zdeněk píše:Rozvodová kola mají různé rozteče (označení je na bloku motoru vpravo nad válcem 0 – 4) je zapotřebí vybrat správný rozměr.
Vyhrabal jsem ten dokument ohledně velikostí kol. Podle něj lze určit velikost kol. Objednat z eshopu, by tedy mělo být možné bez nutnosti domluvy na určení správné velikosti. Možná jsou různé eshopy s různými cenami (nezjišťoval jsem, pač jsem nevěděl, kterou velikost objednat).

Vypadá to, že na blocích se vyskytuje 00, 0, 1, 2, 3, 4, 5 a 55.

Já mám na bloku motoru vyraženo "5", tudíž mám sadu kol č. 3.

Lze určit správnou velikost kol jen z čísel vygravírovaných na starých rozvodových kolech? Lze pominout riziko, že kola jsou již měněná za nějaká jiná bez vědomí správné velikosti? Ptám se, protože jsem dostal nabídku na kola na základě fotek kol starých a teď se mi to zdá dost podivné...


Obrázek
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

Jeden malý tip, jak jednoduše vyrobit středicí čep na spasování spojových lamel. Není to žádný profi přípravek, ale poslouží...
Na šroub čtyři 19 mm matice se dvěma zbroušenými protilehlými vrcholy. Zbylé čtyři (nezbroušené) vrcholy šestiúhelníka matic středí desetihran spojkových lamel.
Ještě jsem na konci na soustruhu vytočil 5 mm čep, který středí lamely oproti čtyřhrannému otvoru základního talíře spojky pro vypínací tyčku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pasuje!

Obrázek
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

Když už jsem pořídil rozvodová kola Herzog, řekl jsem si, že se raději podívám na alternátor.
Nic moc na něm sice nevykoukám, ale alespoň vyměním ložiska a gufero za něco méně východního.

Rozebral jsem ho a stahnul ložiska. Taky jsem na soustruhu zarovnal budící kroužky, pač byly dost krpatý.

Nicméně uhlíky nejsou nic noc. Uhlíky jsou v jednom snýtovaném kuse s plastovým držákem a polovodičem pro budicí vinutí... Nevíte někdo, prosím, jestli je k mání tahle sestava jako náhradní díl? Nikde jsem to nenašel... Přinejhorším to roznýtuju a pokusím se vyměnit jen uhlíky (ty snad nějaké podobné půjdou sehnat), ale mohlo by se hodit mít ten původní kus komplet v záloze, pač to v tomto stavu zatím funguje. Výměna uhlíků mi sice nepomůže od případné havárie alternátoru a zničení rozvodových kol, ale když už to mám rozebraný, bylo by mi stydno to jen tak splácat dohromady v tomhle stavu.

Ještě dodám, že se jedná o ruský 35A alternátor.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

Uhlíky jsem sehnal do alternátoru Š120 a Favorita.
Vlevo ruské, uprostřed Š120 a napravo Favorit.
Rozměrově všechny stejné, nakonec jsem použil ty ze Š120, protože ty z Favorita jsou tvrdší - raději znovu vyměním uhlíky, než zase na soustruhu rovnat měděné lamely budicího vinutí...
Obrázek

Rotor alternátoru měl axiální vůli cca 1,6 mm. Vymezil jsem ji dorazy pro ložisko na 0,15 mm, aby ozubené kolo alternátoru nechodilo sem a tam po novém rozvodovém kole Herzog a aby případné drážky v lamelách znovu neulámaly uhlíky.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Peterson
Příspěvky: 75
Registrován: 16 úno 2011, 16:40
Bydliště: ČB

Re: Bude co dělat...

Nový příspěvek od Peterson »

Nové ventily, vodítka, sedla a na brusce zabroušené těsnicí plochy hlav. Krásná práce!
Obrázek

Obrázek

Karburátory jsou připravený na ultrazvukové čištění. Motocykl stál 3 roky a lihové usazeniny z benzínu jsou opravdu hnusný!

Obrázek
Odpovědět