Ahoj,zde zajímavé čtení ohledně otázek na hlavního konstruktéra z let 1974-2000 p.Antoniukem
Kdo neumí rusky ,nebo polský má smůlu gugl překláda úplne blbosti http://www.kolyaska.fora.pl/tematy-ogol ... ,5604.html
Nejlepší je odpověd na otázku která motorka je lepší KMZ nebo IMZ ......pan konstruktér je srandista i v 70 letech
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Tak pánové, jestli dnes ještě někde existují tyto speciální kusy pro vyvolené Kremlu, které bez oprav musely garantovaně vydržet udané počty kilometrů 20 000 a 45 000, tak to pro nás je něco jako modrý Mauricius pro filatelistu.
Tam se hoši totiž motivovala kvalita případným odjezdem na vstréču muklov do Gulagu a ne na chlastačku do Rozhraní.
Prakticky nám dnes vyrostlo něco tak bájného jako Svatý Grál, Archa úmluvy, Eldorádo….
Třeba to někdo přiveze už na Šumavský sjezd.
Představte si, že náhodou kápnete na takový kus a máte nudný bezporuchový motocykl s motorem s pravidelností chodu elektromotoru.
Já bych si drobet ťuknul palicí do kliky, aby se ten motor alespoň trochu kýval……
Мне пришлось в жизни много времени заниматься мотоциклами для эскорта гостей кремля. Для того, чтобы они были по КД, зам.Министра автопрома СССР приказал составлять сертификаты качества на все детали и комплектующие, а право на допуск отклонений от КД разрешил только главному конструктору. Результат -мотоциклы "Днепр 14.9М" проходили гарантийные испытания 20 000 км пробега даже без замены тросов, и легко выдерживали рессурсные испытания (это пробег 45 000 км).
Скажу без лукавства: мотоциклы КМЗ с деталями и комплектующими, выполненными по КД, гораздо лучше мотоциклов ИМЗ.
Sundat revmaplechy může jen ten, kdo upřednostní vzhled před funkčností. Jsou tam totiž nejen pro ochranu nohou před chladem, ale plní i funkci usměrnění a zrychlení proudu vzduchu okolo válců - tzn. zlepšuje chlazení válců a hlav. Kdo má pocit, že mívá válce podchlazené, nechť si plechy sundá.
Odpověď konstruktéra ohledně toho jestli je lepší KMZ nebo IMZ
Вопрос о том какой мотоцикл лучше: КМЗ или ИМЗ, не корректный, мне кажется это уровень 5-летнего дитити, а какая цифра самая, самая большая? Я думаю, Вы понимаете, что мы строили коммунизм, мотоциклы, тем более с коляской, у нас был страшенный дефицит и партия и прывительство перед нашими заводами ставили серьезно только одну задачу: штуки давай и чем побольше. И КМЗ и ИМЗ ради штук жертвовали всем, в нас, правда, разделили детали мотоцикла "для военпреда", "на экспорт", "для эскорта" и "для дядька" при практически единой КД, гнали один брак, который тоже делили - "если нельзя направлять на конвеер, по отправлять в запчасти". Шизофрения процветала, а Вы спрашиваете какой брак лучше - КМЗ или ИМЗ?
Volný překlad:
Otázka, který motocykl je lepší: KMZ nebo IMZ, není korektní. Myslím si že je to úroveň pětiletého dítěte, kterého by jste se zeptali jaké je nejvyšší číslo? Myslím si že pochopíte, budovali jsme komunizmus.. Motocykly, obzvláště se sajtkárou byli velmi nedostatkovým zbožím. Strana a vláda našim závodům dávala pouze jediný důležitý úkol, vyrobit co nejvíce. IMZ a KMZ v zájmu masové výroby obětovali vše. Samozřejmě že to co bylo vyrobeno se dále třídilo: pro vojsko, na export, pro eskorty (policii), pro lidi. Produkce byl v podstatě brak, který se ještě třídil, v případě že nešlo součástku použít ve výrobě, byla prodána kusově jako díl. Schizofrenie pokroku.. a vy se ptáte který šmejd byl lepší, KMZ nebo IMZ?
Saša píše: v případě že nešlo součástku použít ve výrobě, byla prodána kusově jako díl. Schizofrenie pokroku.. a vy se ptáte který šmejd byl lepší, KMZ nebo IMZ?
..toliko upřímnosti, říci to pár let nazpět v CCCP asi by se děly věci...
...z čehož dle logiky věci vychází, že pokud se v motocyklu něco zláme a je to nahrazeno novým dílem, pak ten nový díl vydrží ještě méně, než ten původní...