Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Diskuze o čemkoliv
Pravidla fóra
Přátelská diskuze o čemkoliv. Žádná tématická omezení.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Pokud má přístupný SPIčko (MISO, MOSI, SCK) a RESET, tak asi jo. Případně pokud je zamčený tak jedině kdybys ho dokázal vyndat a posadit do patice, to bych mu musel resetnout pojistky a lock bity.
O víkend bych asi měl vrátit ten osciloskop. Budeš ho eště potřebovat? Táta ho nepotřebuje, ale případně bych mu měl aspoň říct kdy mu ho přivezu.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Osciloskop můžu vrátit. Hodí se mi sice ještě něco změřit, ale na to potřebuji běžící motor, protože ten osciloskop není paměťový :-) A motor nebudu mít složený dříve než za 3 týdny.

Ošklivé je, že celá strana s SPI je uzeměná. Očividně to programovali před osazením. Ivan ještě neobjevil výhody "in circuit programming". Sundat by šel špatně, je to SMD a kolem je spousta bižuterie co nemá ráda horký vzduch.

Ten tranzistor podle parametrů (hfe 400) musí být nějaký darlington. Z bídného ruského katalogového listu se mi nedaří vyčíst, zda to má v sobě diodu proti záporným špičkám na C-E.
Kolem výkonového stupně je celkem složité řízení s proudovou ochranou, pomalým spínáním a možností sníženého spínacího proudu. Mám celé to zapalování nakreslené na papíře, musím sehnat nějaký program pro Linux abych to mohl překreslit a zveřejnit to zde. Může se to hodit, kdyby to někdo musel opravovat.

Ta hallovka z Filcky se chová nějak divně. Buďto není zrovna moc funkční, nebo je to ve skutečnosti jen indukční čidlo s integrovanou elektronikou.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Jirka-MT9
Příspěvky: 887
Registrován: 08 úno 2011, 02:07
Bydliště: Janovice nad Úhlavou

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Jirka-MT9 »

Klobouk dolů pánové. Vesničtí staříci jen čumí, co všechno ti mladí kluci umí! Držím vám palce a těším se na výsledky výzkumu. :)
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Kdybys to moch par dni postradat, tak u nas na dilne by to sundali bez problemu. Ale pak by to znamenalo udelat druhou desku a vytazenym SPIckem. Co mu ty ctyri nohy jen zvednout z desky a pripajet na ne slaby dratky? To uz jsem delal mockrat :) Pak se to zalakuje a nekam se tavnou pistoli prilepi konektor. Ale furt je tam riziko ze to SPIcko zamkli a nic pres nej nevyctes.
By me zajimalo esli rusa napadlo vypnout vnitrni pull-upy, kdyz ty nohy prizemnil :)
Me by hodne zajimal ten koncovej stupen. Ja to pripadne muzu prekreslit v OrCadu, kdyz to oscanujes a posles.

Osciloskop se teda zeptam jestli ho potrebuje. Myslim ale ze ne, kdyztak ma v praci.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Jirka-MT9 píše:Klobouk dolů pánové. Vesničtí staříci jen čumí, co všechno ti mladí kluci umí! Držím vám palce a těším se na výsledky výzkumu. :)
Není nad to, jít na trakař s golou. A udělat ze spolehlivého stroje paskundu. Ale mladí šikovní kluci se aspoň rozcvičí, pak jim dojde "účelnost" jejich práce a to je v pořádku. Není nad to, vozit s sebou osciloskop v sajdě ..Jinak přeji úspěch z plného srdce a není to ironie. :)
Musel jsem se smát, když mi majitel špičkově zrenovované BMW R 12, s kterým jeli dva kamarádi do Španělska , /jeden také na veteránu BMW a další na moderním Bavoráku/ vyprávěl jaká byla cesta a já se jej zeptal a jaké problémy nastaly během cesty? A on, no zdržení bylo, kamarádovi na moderním BMW motorka lehla... :)
Fort
Příspěvky: 181
Registrován: 31 led 2014, 22:23
Bydliště: Písek

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Fort »

Byl jsem s BMW R-12 v Zeltwegu na Österreichringu.
Z Písku dost daleko.
Po návratu jsem holt dolil půl litru oleje.

Jedinej kámoš s B.S.A. Gold Star se vrátil po 30 km, že mu klapaj zdvihátka. Holt Angličani nebyli u Stalingradu.
Pak už jeli jen kluci na Japoncích a dvanáctka.

Ty vzdálenosti v Evropě jsou proti Rusku směšný.

tý R-12 kdyby někdo posílil magnety v magdynamu, tak nemám do penze co řešit.

Ovšem Dněpřík nám dopřává tvůrčí vyžití srovnatelné s prvními verši Starého zákona - to na Šumavském srazu proberem....
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Serpičo-3: Zrovna jsem si říkal, zda z tématu s užitečnými informacemi a plodnými myšlenkami nevydělit blbé kecy.

Davy: Překreslím/naskenuji nebo vhodím do schránky. Nicméně já bych ten výkonovej stupeň nestavěl stejně, Darlingtony jsou pořád jen na 500V, ve starších slušných zapálkách mají ochranné zenerky proti přepětí a musí se držet mimo saturaci jinak rozpínají příliš pomalu. Dnes jsou běžné jak bipoláry na 800V, ty ale potřebují zhruba 1A ovládací proud, tak hlavně všechno tohle je už dávno překonané MOSFET tranzistorama, které jsou běžně na 1000V/10A a přitom jsou o řád rychlejší, takže není potřeba nic řešit.
Jo a ten ruský tranzistor v sobě má antiparalelní diodu. Nevím, proč jsem se to snažil vyluštit z bukvic, když to jde během 3 vteřin změřit. Po půlnoci se už bystrosti nedostává. Potřeboval bych, aby den měl tak o 4 hodiny víc.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Já to nechci stavět, jen z profesní zvědavosti mě zajímá jak to rus udělal.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
serpico-3
Příspěvky: 455
Registrován: 16 led 2013, 16:03

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od serpico-3 »

Michale, vůbec jsem nechtěl jakkoliv zasahovat a vůbec proti tomu nic nemám a přeji úspěch. Ale jedna věc mne zaráží, když někdo něco zpochybní, mnohdy i jen z nadsázky, hned jsou všichni roztrpčeni, uraženi, velká ega bijí na poplach, co si to kdo dovoluje atd. Přitom jde o ho.no. Ale jsme v Čechách, tam je většina lidí z cukru, nikdo se jich nesmí dotknout. Mají to prostě těžký život. Za dřívějšího zřízení soudruzi řekli, tam to teda ne, soudruhu, tohle nám dělat nebudeš, to si zodpovíš atd..Mnozí z vás se jako soudruzi právě chovají... :(
Tak tedy do práce, nebudu vás rušit.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Michale, doporucuju ignorovat. Trol kterej nema odezvu da vetsinou pokoj.

Zmenim tema. Delam momentalne na mensim projektiku, kterej zacal tim ze jsem se nudil v praci a pak se drobatko rozrost. Bude to multifunkcni merici pristroj, pricemz primarni je mereni teplot, hlavy a olej. Pak tam bude otackomer, mereni napeti v siti a teplota okoli. Dal pocitam s moznosti rozsireni (v ustredne mam dva sloty na karty) o modul GPS a barometru (rychlost, vejska GPS, vejska baro, smer (kurs) GPS, prip. pozice) a podelnej a pricnej sklonomer (v terenu by se moch hodit). Zobrazovaci jednotka bude z boku na sajde, takova boule u pravy nohy, tri triznakovy LED segmentovky a jedna mala s cislem stranky a cervena ledka jako univerzalni poruchova kontrolka. Merici ustredna bude pod sedlem (mam baterku v sajde, takze tam mam volno). Tlacitko na prepinani stranek bude budto pod sedlem, nebo na riditkach. Nastaveni jasu segmentovek bude automaticky podle okolniho osvetleni.
Z casovejch duvodu nejsem schopnej to udelat ve vic exemplarich. Ale kdyby nekdo mel zajem, tak muzu zajistit vyrobu DPS a pripadne naprogramovat procesory (zatim je jich tam 5 :) ). Vyrobni naklady cca 3000,-. Kdyztak pisnete do zpravy, kdo by mel zajem.
Primarni ucel je ten ze pocitam ze bych casem prece jen udelal tu strikacku, takze by bylo dobry mit know-how jak ten motor reaguje na chudsi smes, co se tejce teplot hlav. Idealni by bylo merit EGT, ale termoclanky jsou desne drahy. Takze doufam ze z CHT ziskam dostatecny varovani pred prehratim.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Serpico: Váš názor na techniku tu asi všichni už dobře známe a hodláme ho nadále ignorovat. Nikoho se to osobně nedotýká, jen v tomto tématu řešíme něco úplně jiného.

Davy: Umělý horizont z letadla na přístrojovce vedle tachometru? To musím mít! :lol: :lol: :lol:
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Já uvažuji, že bych si udělal obdobu toho ruského zapalování, ale s použitím zubů setrvačníku pro lepší přesnost a s více vstupy. Zejména bych přidal vstup z plynové rukojeti, nebo podtlaku, protože si to říká minimálně i o závislost přestihu na zátěži: Pokud mám předstih tak aby to hezky ostře táhlo za plynem, pak to na plný výkon má sklony ke klepání. Při úhlu kdy to neklepe, to zase nejede tak ostře. Nutno dodat, že před úpravou sání (zcela jiný airbox) pro zvýšení přísunu vzduchu to při doporučeném předstihu neklepalo. Ale také to moc nejelo.
Vstřikování je na mě trochu odvážný cíl, ale pokud nevyřeším věčný problém s protékajícími karburátory při natřásání po kamenitých cestách, minimálně bych se o to zajímal.
Uvažuji nad širokopásmovou lambdou pro mnohem snadnější ladění karburátorů.

Pokud bych si zapalování dělal, určitě bych tam udělal sériák pro možnost zobrazování parametrů, chyb a možnost korekcí předstihu za chodu kvůli snadnějšímu ladění.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Davy
Příspěvky: 813
Registrován: 20 črc 2012, 09:23
Bydliště: Lovosice a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Davy »

Michal píše: Davy: Umělý horizont z letadla na přístrojovce vedle tachometru? To musím mít! :lol: :lol: :lol:
To by ti cloumalo riditkama, je v tom setrvacnik roztocenej na nekolik desitek tisic otacek. ;)
Jinak sklonomer neni horizont. Sklonomer (inclinometr) je to co maj na palubce casto offroadovy auta, ukazuje to sklon vozidla vuci vektoru zrychleni, tzn. za jak dlouho se prevrati :) Horizont ukazuje integral uhlovejch rychlosti s pocatecni hodnotou v polohovejch uhlech v klidu (tzn. z inclinometru). V klidu, nebo pri rovnomernem primocarem pohybu je to pochopitelne stejne.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Nějaké závěry z měření osciloskopem, se clonkou upnutou ve vrtačce a hallovkou přišroubovanou k jejímu stojanu.

Křivka regulace předstihu je jednoduchá:
Do 900 otáček to pálí na závěrnou hranu (3,5°),
Od 900 ot. úhel lineárně stoupá na 35° v 3400 otáčkách,
Od 3400 ot. dál to drží zhruba 35°. Vše s chybou 1-2°, s tímhle vybavením to nezměřím moc přesněji.

Pokud to má omezovač, je vysoko. Vrtačka tolik nedá, motor jsem se na brzdě moc přes 7000 točit neodvážil.
V otáčkách je vidět hrubý krok měření času procesorem jako nespojitost v úhlu/času zážehu.

Sycení probíhá po celou dobu sepnutí hallovky, minimálně však 5ms a to v otáčkách i před sepnutím hallovky.

Proudové omezení zhruba 5A není jen ochrana před chybným zapojením, je to provozní regulace proudu cívky. To je nutné pro ruskou cívku s tímto zapalováním montovanou - vypadá to jako Dněpří cívka, jen je zalitá v černém plastu. Má vnitřní odpor jen 1 ohm, tedy narozdíl od Dněpří cívky ji nelze provozovat s kladívkem nebo bezkontaktem bez regulace proudu.
Režim snížené spotřeby (pod 1A) se spíná zhruba po sekundě sycení cívky, s jakoukoliv změnou signálu z hallovky se vypne. Po delším čase (půl minuty nebo minuta) se zapálko vypne úplně a neprobudí ho nic kromě vypnutí a zapnutí napájení.
Vliv zpětné střídavé vazby z emitoru na rychlost sepnutí se mi nepodařilo naměřit. To ale neznamená že tam žádný účinek není.

V příloze je schéma výkonového stupně. (překreslil Davy)
Zbytek zapalování je jen lineár 5V, rychlý RC filtr na vstupu z hallovky a malý archaický Atmelí AVR. Diodu na zapálku ovládá procesor ve shodě se vstupem z hallovky. Pro použití s jinou než ruskou cívkou je potřeba přidat zenerky z kolektoru do báze, jinak přepetí například při vypadnutí fajfky může poškodit tranzistor.
Přílohy
zapalovani_typ5.pdf
(6.34 KiB) Staženo 542 x
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Uživatelský avatar
Michal
Příspěvky: 1137
Registrován: 14 led 2011, 21:43
Bydliště: Károv, Středočeský kraj

Re: Vstřikování atd - vyděleno/sloučeno z jiných témat

Nový příspěvek od Michal »

Tip pro Davyho: ST dělá IGBT tranzistor určený přímo pro zabudování do zapalovací cívky auta:
+ lze řídit přímo CMOS výstupem - k plnému otevření stačí 4V na gate,
+ obsahuje přepěťovou ochranu na 390V,
- neobsahuje antiparalelní diodu,
- pro některé cívky je nutno udělat proudovou ochranu - to ale platí pro všechny tranzistory,
- pouzdro nešikovné pro montáž na chladič.
http://www.st.com/st-web-ui/static/acti ... 077187.pdf
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)

Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Odpovědět