Pánve ojnice MT11
Pravidla fóra
Nedaří se Vám něco sehnat? Zeptejte se, možná to někdo z nás už někde viděl.
Nedaří se Vám něco sehnat? Zeptejte se, možná to někdo z nás už někde viděl.
Re: Pánve ojnice MT11
Taky jsem si řikal, že mu možná napíšu, ale teď stejně nejsem ve fázi kdy by už byla klika na řadě, tak až se k tomu dostanu. Vzhledem k tomu, že dněpr je do šroubku rozebranej tak mě před montáží motoru ještě něco čeká 
-
Dneprstein
- Příspěvky: 612
- Registrován: 21 led 2011, 12:28
Re: Pánve ojnice MT11
Kliku bych vzal k někomu kdo kliky brousí a opravuje (a ke komu máš důvěru, že ti nenakecá blbosti). Ten by měl zhodnotit, jestli brousit, nebo ne. Šálky se dají vyrobit zakázkově nové (ale nemám žádný konkrétní kontakt). - Můj motor bývalý majitel zadřel při 3000 km na klice (na zbytku bordelu z výroby), kliku nechal přebrousit, dát novou ojnici, novou šálu. Tenkrát mu to dělal někdo, tuším, v Jindřichově Hradci. Asi to udělal dobře, ta klika a spol. je tam dodnes...
-
jirka.veteran
Re: Pánve ojnice MT11
Nejde asi, v případě Dněpra, o to přebrousit to není žádný problém. Ale kolik má ta klika najeto, jestliže má obecně klika do zlomení životnost 30-35 tis. km a ta jeho má třeba 30 a více tak to nemá cenu o tom uvažovat, si myslím.
Re: Pánve ojnice MT11
Klika na Dněpru má od výroby do zlomení zcela náhodný počet kilometrů od 10 do 100.000, záleží pouze na množství a velikosti materiálových vad v odlitku.
Je to jako u žárovky na střídavý proud - pravděpodobnost, že v následující minutě praskne, je úplně stejná, ať má nasvíceno 5 minut nebo 5 let.
Je to jako u žárovky na střídavý proud - pravděpodobnost, že v následující minutě praskne, je úplně stejná, ať má nasvíceno 5 minut nebo 5 let.
By my deeds I honor him, flat twin.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Michal "Potápka" :-)
Днепр 650 Молодежный Чоппер (КМЗ-8.157.022) 2002г.
Урал 750 Спортсман (2WD) 2005г.
Re: Pánve ojnice MT11
Mě při broušení kliky dávali nové šálky a pasují tam údajně že Škody 1203.
Rusko není stát,to je životní styl.
Re: Pánve ojnice MT11
Tak zejtra klika odjíždí k člověku co je brousí a má zkušenosti s dněprovými klikami, doporučil mi ho kamarád. Dal jsem mu nové i staré šálky aby si to přeměřil (nové mám 0,5) a jsem na to zvědavej. Dneska se vrací z Ukrajiny tak doufám, že to bude profík a nedostanu zpátky kliku na 2 části 
Re: Pánve ojnice MT11
Všechno rozumné řešení jsem mu napsal a on si mele pořád to své jak malý Jarda .Ted da tu kliku brusičovi a ten stejnak zjistí ho.no jestli je před rozpadem nebo né .Jediné co mu udělá že ji přebrousí ,zaplati 800kč a hurá s ni do motorujirka.veteran píše:Obrať se na Fapeka, určitě pro tebe najde nějaké rozumné řešení.
Čep kliky kde je odstředivka má určitě vydřený a časem to zadře jak mu tam bude unikat olej
Pokud šetří na klice ,tak ta GO asi nedopadne moc kvalitně
Dněpr moto servis Ostrava
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
773035554
fapeko@seznam.cz
Re: Pánve ojnice MT11
Uvažoval jsem nad novou klikou, ale co jsem se ptal lidí co to brousej tak zase že s tim neni problém, tak tu mám několik názorů a prostě jsem se rozhodl pro ten, že budu doufat že se mi to nechytne a nezadře, nebo ještě líp nepraskne klika a nerozmlátí skříň. Neni to tak, že bych nebral v potaz vaše názory, přeci jen jste v drtivé většině odborníci, ale když jsem se zase bavil se strojaři... tak mi tvrdili ať novou nekupuju, je to prej zbytečný. Tak až mi z motoru vyběhne válec i s půlkou kliky tak vám dám vědět 
-
jirka.veteran
Re: Pánve ojnice MT11
JáTi přeji aby to vše vyšlo jak má, a najezdil jsi s tou klikou spoustu kilometrů, sami máme najeto na MT9 přes 40 tis. a zatím v pohodě ALE, kdo z těch strojařů má doma Dněpra? Když ten brusič obrousí kliku a ta se potom zákazníkovi zlomí pochybuji o tom, že mu to ten zákazník přijde říct, takže si ten brusič myslí že je vše OK. Opravuj motory i přes sto let staré a běžně dávám brousit kliky, ale věř mi že do Dněpra bych to zákazníkovi neudělal, tak leda sám sobě na zkoušku. Ale to jen tak okolo, samo že to je Tvoje věc. Kliky praskají i v jiných motorech.
Re: Pánve ojnice MT11
Nemůžu si pomoct, ale sdílím názor Michala, buď budu mít štěstí a najezdim na klice ještě 60 000, nebo mi praskne po sto kilometrech. Ale když to nejde říct, tak bych měl podobnýho nerva i u nový kliky, když mi taky nikdo 100% neřekne, že ta klika vydrží těch 50 000
Re: Pánve ojnice MT11
Já vám nevím, všichni tady strašíte, místo aby jste byli rádi za nové členy. Normální člověk na této motorce jezdí stejně max. kolem komína, protože i když máte udělaný komplet motor, stejně nevíte dne ani hodiny. Proto si myslím že dávat desítky tisíc do motoru, na který stejně není spolehnutí je blbost.
Nehledě na to že je to rus a podle mě by se tak měl i provozovat. Jo a něco na zamyšlenou, opravdu si myslíte že největší problém je v samotné klice? Dobře, materiál stojí za houby, ale podívejte se co se točí na druhém konci. Ten setrvák je pořádný kus totálně nevyváženého rotujícího železa, po pravdě se nedivím že to nakonec ta klika vzdá.
Nehledě na to že je to rus a podle mě by se tak měl i provozovat. Jo a něco na zamyšlenou, opravdu si myslíte že největší problém je v samotné klice? Dobře, materiál stojí za houby, ale podívejte se co se točí na druhém konci. Ten setrvák je pořádný kus totálně nevyváženého rotujícího železa, po pravdě se nedivím že to nakonec ta klika vzdá.
Dněpr MT10-36
Re: Pánve ojnice MT11
Tak klika je u brusiče, jenom bych ještě potřeboval vědět ty rozměry co potřebuje pro broušení. Nechce se mi to přeměřovat s původními šálky, tak kdyby někdo věděl, tak bych byl moc vděčný.
-
Jirka veteran
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pánve ojnice MT11
Nikdo neodpovídá, ne že by nikdo nevěděl, ale má to takový háček. Nikdo totiž neví jaké máš pánve nebo na jaké pánve to chceš nechat brousit, a tuhle informaci musíš vědět. Takže na kolik to má přebrousit musí brusiči říct mechanik a to jseš ty, základní informace je ta zda máš pánve originál na ten motor, a nebo budeš tam instalovat pánve z něčeho jiného. Když budeš mít originál na Dněpra tak rozměry na kolik se to má brousit najdeš v montážní příručce na ten motor, když budeš používat pánve jiné musíš si to stanovit sám. Normálně dobré brusírny převezmou kliku a dodají ti k tomu i pánve a nabrousí ji tak jak má být, pokud to neudělají tak bych si rozmyslel to tam dát, protože nemají s tím typem zkušenosti.
Ještě k těm radám, jsou dvě skupiny lidí: ti kteří vědí jak a proč a ti neodpoví protože mají vědomosti nabyté zkušenostmi a třeba se tím i živí a nebudou si vyrábět konkurenci, což je plně pochopitelné. Jejich zkušenosti jsou vykoupené časem a penězmi a určitě mají za sebou spoustu nezdarů, které vedou k mistrovství v tom řemesle. Kdyby každému vykecali jak se to dělá tak by mohli jít rovnou na pracák. Asi tak. Potom jsou tu lidé kteří si myslí, že na tom nic není, ale neporadí protože to nevědí.
A jedna rada nakonec, je mi skoro šedesát let a za tu dobu jsem se naučil, že mám poslouchat lidi kteří o té problematice něco vědí a mají za sebou také nějaké výsledky a těm mám také věřit. Pokud mi něco doporučí, tak to tak udělám, ušetřím si s tím spoustu peněz i času. Když jsem byl mladý, a s prací mechanika jsem začínal(ale už po vyučení) poslouchal jsem lidi, kteří uměli hezky mluvit a i působili sebejistě, jenže za sebou neměli výsledky. Takže i přesto jsem jim věřil a dopadlo to vždy katastrofou, postupem času jsem se naučil naslouchat lidem, kteří toho moc nenamluvili ale byli opravdoví machři, a i takoví se zde na foru vyskytují a věřím tomu že se mám od nich co naučit.
Ještě k těm radám, jsou dvě skupiny lidí: ti kteří vědí jak a proč a ti neodpoví protože mají vědomosti nabyté zkušenostmi a třeba se tím i živí a nebudou si vyrábět konkurenci, což je plně pochopitelné. Jejich zkušenosti jsou vykoupené časem a penězmi a určitě mají za sebou spoustu nezdarů, které vedou k mistrovství v tom řemesle. Kdyby každému vykecali jak se to dělá tak by mohli jít rovnou na pracák. Asi tak. Potom jsou tu lidé kteří si myslí, že na tom nic není, ale neporadí protože to nevědí.
A jedna rada nakonec, je mi skoro šedesát let a za tu dobu jsem se naučil, že mám poslouchat lidi kteří o té problematice něco vědí a mají za sebou také nějaké výsledky a těm mám také věřit. Pokud mi něco doporučí, tak to tak udělám, ušetřím si s tím spoustu peněz i času. Když jsem byl mladý, a s prací mechanika jsem začínal(ale už po vyučení) poslouchal jsem lidi, kteří uměli hezky mluvit a i působili sebejistě, jenže za sebou neměli výsledky. Takže i přesto jsem jim věřil a dopadlo to vždy katastrofou, postupem času jsem se naučil naslouchat lidem, kteří toho moc nenamluvili ale byli opravdoví machři, a i takoví se zde na foru vyskytují a věřím tomu že se mám od nich co naučit.
Re: Pánve ojnice MT11
Mám pánve k tomu motoru, na kterej to dělám a jsou na 2. výbrus (0,5). Ten zbytek radši nebudu moc komentovat, jsem děsně tvrdohlavej a když si namelu hubu, tak ať. Hold při nejhoršim hodim Dněpra do kouta než opravim to, co rozbije prasklá klika, nebo když to proběhne tak jak tu psali v jiných příspěvcích, tedy že nepraskne uplně, ale bude to znát na motoru tak si koupim novou a dám vám za pravdu, že skutečně měla prasknout. Ale do té doby si budu mlít svou jak ten malej Jarda
ale díky moc za názor, vážím si ho.