Stránka 1 z 2

Jak to udělat s registrací

Napsal: 28 črc 2012, 11:38
od Darius
Zdravim : motorka má tedka litevskou exportní značku,a techničák litevské republiky (EU), co tedka mám dělat aby byla zapsána ? na čs značky?

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 28 črc 2012, 11:50
od drumbas
myslim že na bile značky to nepujde
ale na veterany by to asy šlo
mam kontakt na jednoho komisaře je z prahy
mě dělal papiry a bez jakehokoliv problemu
nic sem pro to nemusel dělat a to motorka zdaleka nebyla udělana tak jak ma
jen sem si došel na magistrt vyridit značky

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 28 črc 2012, 12:25
od Darius
ale když motorka normálně v Litvě jezdila a měla i technickou (pár let už ne )
na normálních značkách tak snad není problém ne?
mám normální Eu techničák tak nechápu kde hledáj problém ...
pokud mužete vysvetlete.díky drume

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 28 črc 2012, 14:52
od Michal
Pokud to má odhlášený techničák EU, tak zajet udělat dovozovou technickou kontrolu (ne každá STK dělá dovozy) a pak na evidenci vozidel (dřívější dopravní inspektorát) na oddělení dovozů. Údalně by již mělo jít přihlásit cokoliv s EU TP, dříve to jěště muselo mít v nějaké zemi typové schválení/homologaci. Neznám ale nikoho, kdo by to zkusil, můžete být průkopníkem.

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 28 črc 2012, 16:40
od fapeko
Souhlasím s Michalem , ale pokud v tom velkém tech. chybí nějaké tech. údaje(rozměry,váha, atd.) tak bude mít problém.
Tyhle motorky se oficiálně nedovaželi do ČR a ten technik na STK to musí umět někde oficiálně vyčíst ty chybějíci data.Večinou se to děla tak, že se napíše dovozci který je tady dováží (má zastoupení)a to v tvém případě jedině p.Kučera ....................

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 29 črc 2012, 23:29
od Darius
moment sepíšu co chybí v techničáku.
max datum koupě a číslo rámu
no zajímavý je že prej to je kravina nedokázat to přepsat... no uvidíme :)

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 30 črc 2012, 11:39
od fapeko
No ikdyz mas technicak ze statu EU tak to neznamena ze ti to dle nasi CZ legislativy pujde prihlasit.
Ja taky prihlasoval motorku dovezenou z Italie,ktera se zde ofic. nedovazela a stalo me to v Aprilce 5000kc ,protoze v tom EU technicaku chybeli nejake data ,ktere vyzaduje nase legislativa

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 30 črc 2012, 22:04
od Tom
Podle toho co se píše tady tak šance na přihlášení je hodně malá, spíš žádná,
viz. poslední odstavec , v německu to jde a u nás je to problém :roll:

http://www.tuv-sud.cz/cz/sluzby/individ ... a_a_evropy

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 31 črc 2012, 00:09
od Darius
Proboha co to je za hovadinu?
Jako o co jim jde? ....
Motorka by v klidu jezdila na litevskejch značkách,projela by technickou.a všechno by bylo v pořádku.V techničáku se mi zdá je vše co má být kromě datumu nabytí .a nějakých nesmyslů.
a jako dokonce jsem se doslechl že prý továrna v kyjevě nefunguje.tak co by oni mohli dodávat...

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 31 črc 2012, 00:10
od Darius
a armáda je sem taky dodávala tak by trošku měli přemejšlet...

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 01 srp 2012, 00:04
od Michal
To co píšou na těch stránkách TUV-SUD, platilo do 1.3.2011. Od toho data mělo jít přihlásit vše, co má normální (nikoliv třeba veteránský) EU TP bez ohledu na to, zda to má nějaké typové schválení. Nevím, zda to platí stále ani jestli se takto někomu podařilo něco přihlásit. Stránky, kde byla tato informace podložená, už neexistují. Nezbývá, než to zkusit. Obávám se, že zeptat se na dovozech není vhodný nápad, protože když se úředníka zeptáte, zda něco jde, odpoví že nejde, aby to nemusel dělat.

Chybějící informace v TP, typicky povolené zatížení náprav, které se nikde v evropě neuvádí, ale čeští úředníci ho i u motorek do TP vyžadují, nedoplňuje výrobce, ale akreditovaný dovozce značky, jejichž seznam mají na každé STK zabývající se dovozama. Jediným dovozcem Dněprů v ČR byl Pavel Kučera, jistě je oprávněn vydávat potřebná potvrzení (formulář dostanete na dovozové STK).

Naše armáda Dněpry nikdy neměla, pokud vím, měla pouze Jawy. Ikdyby jo, není to nic platné, protože vojenská vozidla na vojenských značkách obvykle žádný TP neměla. Tato vozidla a jejich provoz vůbec nepodléhal civilním úřadům a jejich předpisům. Několik strojů M-72 dostaly lidové milice v 50-tých letech. Tyto stroje mají normální bílé značky.

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 01 srp 2012, 00:57
od Jirka-MT9
Dovolím si trochu oponovat. Naše armáda Dněpry asi používala v 50tých letech. Soudím dle toho že na jedné cestě jsme zastavili u hospody a z protějšího domu vystartoval starší pán v důchodu a začal obdivovat našeho Dněpříka s tím že když sloužil, tak ho měl k dispozici a že na něj stále s láskou vzpomíná. Později měl k dispozici GAZe a to že už nebylo ono, Dněpra měl prý raději. Pro mne to bylo také překvapení. Kdo by si to chtěl ověřit, tak to bylo zde: http://www.mapy.cz/#x=13.404101&y=50.348273&z=18
Jo a ještě jsem našel oscanovaný vojenský předpis, který dokazuje že naše armáda Dněpry měla. Celý předpis má téměř 6M (41stran), tak jsem sem dal pro ilustraci jen úvodní stranu.

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 01 srp 2012, 07:16
od Honda Wanderer
M-72 a Dněpr je dost velkej rozdíl. Přečti si název toho předpisu, píšou tam něco o Dněpru?

Takovejch dědů jsem potkal vícero, kde u nich na vojně sloužil "Dněpr" a s láskou vzpomínají. Při bližším dotazování si často ani nejsou jisti, kolik to mělo válců, uspořádání motoru, a pamatujou si prd, akorát tu sajdu. Nejobvyklejší myšlenkový pochod je většinou: je to zelená motorka, má to sajdu = je to Dněpr. :roll:

Jednou jsem potkal pána, který se roplýval a zářil štěstím, že zase vidí Emku. Měl ji doma a vozil v ní rodinu. A ten jedinej opravdu věděl o čem mluví, dokonce jsme mohli poklábosit o technických špecích a opravách. Věděl, že měl jiné bubny a s čím jsou nejčastější problémy. Ale to byl jeden z mála, který poznal Emku, jen když kolem něj projede. Kolikrát už to vzdávám, protože to je pořád dokola a nemá to cenu někomu vyvětlovat. Takže podle ostatních jezdím na Dněpru, Uralu, BMW, ale když řeknu Emka, tak stejně málokdo ví. A nejhorší jsou ti, co mě začnou přesvědčovat, že ani nevím na čem sedím...

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 01 srp 2012, 08:55
od Michal
Pokud nějaké eMky kromě lidových milicí nafasovala i armáda a používala je, tak je to dosud neznámá novinka a stojí zato o tom zjistit více (kolik, kdy a k čemu v armádě sloužili). Pokud možno z papírových zdrojů.
S důchodcema mám stejnou zkušenost, že odpřísahaj každou hospodskou povídačku. Jeden mi dokonce tvrdil, že měl policejní Jawu 634 s pětikvaltem, kde byla poslední rychlost pro civilisty zablokovaná. To jsem se musel doslova smát, je to nejznámější hospodská pohádka.

Re: Jak to udělat s registrací

Napsal: 01 srp 2012, 09:35
od Jirka-MT9
[quote="Honda Wanderer"]M-72 a Dněpr je dost velkej rozdíl. Přečti si název toho předpisu, píšou tam něco o Dněpru?

Takovejch dědů jsem potkal vícero, kde u nich na vojně sloužil "Dněpr" a s láskou vzpomínají. Při bližším dotazování si často ani nejsou jisti, kolik to mělo válců, uspořádání motoru, a pamatujou si prd, akorát tu sajdu. Nejobvyklejší myšlenkový pochod je většinou: je to zelená motorka, má to sajdu = je to Dněpr. :roll:
:roll:
Omlouvám se za nepřesnost, že jsem hodil do jednoho pytle Dněpr, Ural a M72. Jak vidím jste emkoví patrioti. Pro mne má stejnou váhu emka vyrobená v Irbitu i v Kyjevě a považuji obě za předchůdce Uralů a Dněprů, neboť pokud se nemýlím tak se určitý čas vyráběly emky současně v obou závodech. Netuším jaký v nich byl rozdíl když je vyrobili v Kyjevě nebo v Irbitu (domnívám se že kromě štítku žádný). Takže když někdo nazve emku Uralem či Dněprem, tak mne to nepohoršuje, neboť jsou to předchůdci obou. Souhlasím s tebou že u nás sloužily M72 a ne novější stroje, neboť později sloužily naše Jawy a ČZ. I ten důchodce mi potvrdil že sloužil s M72 a ne s Dněprem či Uralem, což je logické, neboť v 50 letech se vyráběly právě jen emky.