Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Pravidla fóra
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Od 1.6.2017 platí novelizace Zákona č.56/2001 Sb. kde je pro historická vozidla jedna podstatná změna a to: Výsledek testování platí nejdéle 24 měsíců ode dne ve kterém se testování historického vozidla provedlo.
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
To jako že nebudeme testovat každý rok, ale každý dva roky?
MT 12
M151 A2
M151 A2
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Přesně tak.matthew píše:To jako že nebudeme testovat každý rok, ale každý dva roky?
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Podle mne je to že musíš pravidelně prodlužovat platnost průkazu HV, což kdo jezdí stejně dělá. Domnívám se že to řeší případy kdy si udělám papíry HV a nechám ležet stroj ve stodole - nejezdím a tudíž neprodlužuji platnost průkazu (neplatím za prodloužení). Dosud stačilo v okamžiku kdy jsem chtěl jezdit si nechat prodloužit a pak jezdit. Prostě tímto se stává každoroční prodlužování vlastně povinné.
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Jirko, podle mě ne. Původně bylo, že testování platí do 31.května následujícího kalendářního roku a teď je to zrušeno.Jirka-MT9 píše:Podle mne je to že musíš pravidelně prodlužovat platnost průkazu HV, což kdo jezdí stejně dělá. Domnívám se že to řeší případy kdy si udělám papíry HV a nechám ležet stroj ve stodole - nejezdím a tudíž neprodlužuji platnost průkazu (neplatím za prodloužení). Dosud stačilo v okamžiku kdy jsem chtěl jezdit si nechat prodloužit a pak jezdit. Prostě tímto se stává každoroční prodlužování vlastně povinné.
http://www.cspsd.cz/storage/files/novela_56_2001.pdf
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Jirko , Dněprák MT9 má pravdu, byl jsem na schůzi VCC a je to tak. Letos ještě na rok, příště na 2 roky, otázka je cena za "razítko" asi půjde nahoru. Ono se chystá více změn, ale pokud to není schválené , nemá cenu o tom diskutovat. Dokonce bílá čísla, která si někteří veteránisti hýčkali (např. děděním AEROVKY apod.) budou MUSET přejít na zelená atd. atd... Další problém jsou STK, tam se taky budou dít věci, ale jak říkám , jsou to spekulace, uvidíme, jak se "zájmové skupiny" dohodnou /pohádají/. Zatím není nic schválené vyjma výše uvedeného.
- hipik634-750
- Příspěvky: 1017
- Registrován: 30 čer 2012, 16:39
- Bydliště: Usti nad Labem
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
nás tady snad čeká letos testace na stanici STK, vic zatim nevim ...
-------------
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
КM3 К-750М р.1967 Хиппр - уникальная передвижная мастерская
Jawa 634 boeing r.1973 Bojing
Jawa 559/18 sport r.1964 Bílá
Jawa 353 r. 1956 vráček
---
місцевий VIP
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Na Stk, aspoň u nás v klubu, musí jen stroje které maji hydraulické brzdy. Stačí (aspoň zatím) jen razítko od někoho kdo ma koncesi na opravy silničních motorových vozidel
M72 1952
K-750 1959
K-750 1959
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Ano, potrvzení z STK (nebo certifikované firmy) musí mít jen automobily (tedy se to rusáků netýká) a to jen na funkčnost brzd. Pak dostane razítko na 2 roky (zelená čísla). Kamaráda s naloženým Káčkem stavěla Policie , bylo to trochu z kopečka, byl rozjetej, tak ho "přejel" cca o 30 m, dal zpátečku a vrátil se , naštěstí byl příslušník v pohodě. Vyfotil si stroj, ptal se co to je a mohl jet dál bez buzerace.
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Aldo, co tím prosím tě myslíš, že budou muset přejít na zelená čísla, přece když mám bílá! tak mám bílá, jak tě můžou donutit se jich vzdát? Bílá čísla přece mají dneska i cenuDokonce bílá čísla, která si někteří veteránisti hýčkali (např. děděním AEROVKY apod.) budou MUSET přejít na zelená atd. atd... Další problém jsou STK, tam se taky budou dít věci, ale jak říkám , jsou to spekulace, uvidíme, jak se "zájmové skupiny" dohodnou /pohádají/. Zatím není nic schválené vyjma výše uvedeného.
M-72
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Protože se zjistilo, že tyhle stará auta prostě neprojdou na STK díky nastaveným parametrům, emisema počínaje, vůlema na řízení a brzdným účinkem konče, tak by prostě nemohli jezdit. Ano máš pravdu, nikdo tě nemůže donutit, máš na výběr, buď si necháš bílé a auto dáš do obýváku, nebo na špalky v garáži a budeš se na něj chodit dívat, nebo přejdeš na zelené a projedeš se, protože testace bude mít jiné parametry neš STK z logiky věci, samozřejmě při splnění podmínek zelených čísel (nepoužívat denně pro osobní účely, nepodnikat atd. atd.) Uvidíme co hoši na Ministerstvu dopravy vymyslí. Taky jde o business, kdo na tom bude vydělávat AKHV, AMK, VCC??? řeší se to.
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Aldo, nevím nevím zda to není nějaká kachna, pokud vím tak STK se řídí při posuzování starých vozidel údaji roku výroby toho vozidla, tudíž nemůžou měřit emise na karburátorovým motoru jako na motoru s euro 3-třeba, to samé je s účinností brzd, to zda je a není vozidlo vybaveno pásy, atd. Ale je možné, že něco vymyslí, za veterána označí vozidlo starší třeba 35 let a bude muset přejít do kategorie veteránů s určitými omezeními-tedy hlavně provozními.Sám mám auta starší dvacet let a oni je budou chtít vyřadit z provozu, tím že nastaví u veteránů omezení provozu jen na akce(tak jak to mají na Slovensku) by je vlastně z toho provozu vyřadili. Ale i to by šlo nějak obejít, třeba tím že se několik lidí domluví, udělají si svůj klub a vyhlásí třeba permanentní akci na hvězdicovou jízdu- někam. Jo jo hoši, jsem už nějaký pátek na světě ale takovou nesvobodu, jsem ještě nezažil . Ale vždy se dá najít způsob jak to obejít, vždy musíme být o krok napřed před těmi darmožrouty v parlamentu.
- Davy
- Příspěvky: 805
- Registrován: 20 črc 2012, 09:23
- Bydliště: Lovosice a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
To máš teda hodně špatnou paměť. Dobu kdy se s veteránama smělo jen na akce pamatuju i já To bylo eště před nějakejma dvaceti lety.Jirka veteran píše:Jo jo hoši, jsem už nějaký pátek na světě ale takovou nesvobodu, jsem ještě nezažil .
Emise se posuzujou podle limitů platnejch v době kdy vozidlo vzniklo, takže třeba u Oktávky to znamená že se prostě neposuzujou, jen změřej a zapíšou. Ale je tam nějakej krajní limit a vim že třeba předválečný Tatry s jednoduchejma Zenitama s tim maj problém a musej na každou kontrolu specielně štelovat karburátor.
U kontroly stavu takový pevný limity jsou taky, např. ohledně rozdílu brzdnýho účinku, vůle v řízení, povinná mlhovka, povinné blinkry u aut atp..
Ono je to logický. Provoz houstne a zrychluje se a nějaká neřízená střela se zemědělskou vůlí v řízení je pro ostatní dost velký riziko. Přijde doba kdy člověkem řízený vozidlo vůbec nebude smět do provozu, protože člověk má prostě příliš pomalý reakce a už to nebude zvládat.
Davy
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
Dněpr MT11 r.v.2001
davidovo.hys.cz
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 22 úno 2014, 13:58
- Bydliště: Sobčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Davy, chápu tě jsi ještě mladý. V té době bylo něco jiného nařízení a něco jiného provádění, mohl jsi jet kam se ti zachtělo, tedy pravda pokud jsi měl veterána na převozku tak jsi nemohl do zahraničí, ale tu už byli opravdu unikáty auta ze začátku století do roku dvacet, auta a motorky od roku dvacet byli skoro všechny na bílých značkách a s těmi jsi mohl jet kam jsi chtěl a kdy jsi chtěl,a když jsi náhodou neměl ty papíry tak jsi si je prostě koupil a oni ti je přepsali a bylo to. Pokud jsi jel na projížďku s převozkama a měl jsi to napsané ve výkazu, vůbec nikdo na tebe neměl, a když tě zastavil policajt-tedy hlídka VB a mě jsi to v pořádku, tak jen pokývali hlavama a jeli dál, pokud to nechápeš tak v tomhle je ta svoboda víš? před pěti lety mně zastavili policajti s Citroenem 11 z roku 34, byl po renovaci, měl zelené značky a buzerovali mně že na zadní značce není nálepka z STK, ti blbci ani nevěděli že tahle auta na STK nechodí ale mají ve svých rukách moc, ale nemají ji v hlavě.
I u aut hoodně starých jde řízení opravit tak aby nemělo velkou vůli, brzdy jdou seřídit a opravit tak aby fungovaly a mnohdy i lépe než u těch aut co jsou na dnešních silnicích, dokonce v předpisech pro schvalování nových aut není předepsáno, že brzdy musí mít hydraulický převod síly, můžou být tedy i mechanické!
Když mám auto sto let staré, musel bych být blázen abych s ním lezl na silnice první třídy tedy u nás v tomhle státě kde neexistuje morálka a čestný a slušný člověk aby se pohledal, jakmile Češi sednou za volant, stanou se z nich idioti bez rozumu a čím silnější motor tím větší idiot-abych neházel všechny do jednoho pytle, najdou se vyjímky.. V civilizovaných zemích jedete s veteránem čtyřicet, padesát a za vámi je kolona a i když by třeba někdo mohl předjet nikdo to neudělá, pouze na opravdu přehledném místě.Nikdo na vás nebliká a netroubí, mají úctu k těm starým strojům a k lidem kteří je opatrují.
Davy, až budeš tak starý jako já, a nějaký úředník ti zakáže jezdit na TVÉM stroji, a nedej bože zakáže i TOBĚ řídit ten stroj, protože jste oba již staří na to, ale na práci ne-budeš muset hákovat do sedmdesáti-, tak věř tomu že budeš mluvit tak jako dnes já, zapamatuj si to.
Jinak s těma karburátorama máš pravdu, ale je nějaký problém na analyzátoru seřídit karburátor na to aby to nebylo bohatý? není!
I u aut hoodně starých jde řízení opravit tak aby nemělo velkou vůli, brzdy jdou seřídit a opravit tak aby fungovaly a mnohdy i lépe než u těch aut co jsou na dnešních silnicích, dokonce v předpisech pro schvalování nových aut není předepsáno, že brzdy musí mít hydraulický převod síly, můžou být tedy i mechanické!
Když mám auto sto let staré, musel bych být blázen abych s ním lezl na silnice první třídy tedy u nás v tomhle státě kde neexistuje morálka a čestný a slušný člověk aby se pohledal, jakmile Češi sednou za volant, stanou se z nich idioti bez rozumu a čím silnější motor tím větší idiot-abych neházel všechny do jednoho pytle, najdou se vyjímky.. V civilizovaných zemích jedete s veteránem čtyřicet, padesát a za vámi je kolona a i když by třeba někdo mohl předjet nikdo to neudělá, pouze na opravdu přehledném místě.Nikdo na vás nebliká a netroubí, mají úctu k těm starým strojům a k lidem kteří je opatrují.
Davy, až budeš tak starý jako já, a nějaký úředník ti zakáže jezdit na TVÉM stroji, a nedej bože zakáže i TOBĚ řídit ten stroj, protože jste oba již staří na to, ale na práci ne-budeš muset hákovat do sedmdesáti-, tak věř tomu že budeš mluvit tak jako dnes já, zapamatuj si to.
Jinak s těma karburátorama máš pravdu, ale je nějaký problém na analyzátoru seřídit karburátor na to aby to nebylo bohatý? není!
Re: Novelizace Zákonač.56/2001 Sb
Davy promiň, ale musím se částečně přidat k Jirkovi. Čím více zákonů, tím méně svobody a dneska už máme těch různých zákonů až přespříliš na můj vkus. Stále méně lidí umí používat zdravý selský rozum, tak se tvoří nové a nové zákony, nařízení vyhlášky ve kterých se už těžko orientují i právníci a soudci. Nové zákony vymýšlí naši zvolení vašnostové a horlivě jim pomáhají vašnostové z EU. Za mého mládí zde byla v některých otázkách větší nesvoboda než dnes, ale v něčem je to zase horší dneska. Jen mám takový hloupý pocit že s přibývajícími zákony brzy minulou dobu hravě předčíme . Nejsmutnější je, že spousta zákonů je vymýšlena pro blaho a zisky nejbohatší menšiny. Řadový člověk si té nové svobody moc neužije - bohužel. Prostě jak říká klasik: "Líp už bylo". Osobně si myslím, že po listopadu jsme neuměli svobodu uchopit a vážit si jí, tak nám jí zase pomalu a jistě berou. Pokud nezačneme ve velkém používat zdravý selský rozum a budeme vymýšlet nové a nové zákony pro řízení stáda ovčanů, tak se to asi nezlepší - bohužel.