Padělání dokladů prodejci z Polska v ČR
Upozorňuji všechny dovozce (tím myslím i jednotlivce, kteří si kupují v ČR neregistrované motocykly) na padělky dokumentů vydávaných mojí firmou.
Tyto doklady byly zjištěny na registrech vozidel při registraci.
Bylo o tom informováno Ministerstvo dopravy ČR a všechna registrační místa v ČR.
Pokud vám tedy "prodejce" nabízí motocykl s takovým dokladem (Výpis z technických údajů vozidla), jakoby mnou vydaným, jedná se o padělek a na registračním místě bude zabaven a oznámen PČR.
Potvrzení/výpisy již zveřejňuji pouze nahráním do registračního systému Ministerstva dopravy ČR.
Kupující (registrující) dostane pouze potvrzení o vydání tohoto výpisu, které potom předloží při registraci.
Úředník si potvrzení/výpis dle VIN najde a potřebné údaje dle něj doplní.
Každý doklad je opatřen elektronickým podpisem.
Všechna registrační místa byly/budou upozorněna Ministerstvem dopravy ČR, aby v případě registrace motocyklů značek Dněpr a Ural postupovala zvláště obezřetně.
Veškeré informace si mohou u mě kdykoliv online ověřit.
Padělání dokladů je trestným činem.
Podávám již trestní oznámení na Polici ČR.
Např. dnešní: K-750, VIN: 86777
Dále jsem dle zákona povinen oznamovat padělání výrobních čísel.
Tento problém se začal stále více objevovat a nepočítejte s možností registrace takových vozidel.
A moje rada?
Odpovědnost při dovozu/koupi takového motocyklu je na vás, kupujících.
Pokud zjistíte před koupí na motocyklu jakékoliv nesrovnalosti, nekupujte, i když pojedete s prázdným přívěsem zpět.
K tomuto tvrdému postupu jsem bohužel nucen přistoupit až nyní, situace je neudržitelná.
Další stadiem bude ukončení vydávání jakýchkoliv potvrzení/výpisů (nemám povinnost tak činit), na což bohužel doplatí seriózní prodejci i kupující.
Děkuji za pochopení.
Potvrzení údajů pro registry vozidel při dovozu ze zahraničí
Pravidla fóra
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 115
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potvrzení údajů pro registry vozidel při dovozu ze zahraničí
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Re: Upozornění - podvody s výrobními čísly
Zdravím,Pavel Kučera píše: ↑13 dub 2021, 08:54 Takže opět jedno upozornění.
Dávejte si při koupi pozor na přítomnost ORIGINÁLNÍHO výrobního čísla na rámu motocyklu.
Pokud při vydávání potvrzení k dovozu vozidla ze zahraničí narazím na nesrovnalosti, nesmím potvrzení vydat a vozidlo jsem povinen oznámit na Ministerstvo dopravy a spojů ČR, což se již tento rok několikrát stalo (paděláni výrobního čísla je trestným činem).
Vše si kontrolujte před koupí přímo u obchodníka, pokud není něco v pořádku, nekupujte, zaděláváte si tím na problémy.
Obchodníci, kteří tyto praktiky používají:
Litoměřice
Český Krumlov
Marcin Kuczek (PL)
Ne všechny motocykly od těchto obchodníků mají samozřejmě problém, ale vyskytl se u nich.
Budu opakovat, omlouvám se, podvody nedělám ani je nepomáhám legalizovat.
Pokud si ovšem dovezete motocykl s EU doklady a vše je původní a v pořádku, je registrace motocyklu opravdu jen formalitou.
Dovoz těchto motocyklů rád podpořím, sám jsem takhle začínal, ale tehdy zde bohužel žádný Kučera, který by mě něco potvrdil, nebyl.
Dobrou zprávou je, že nyní stíhám potvrzení vydat a odeslat (pokud mám všechny podklady) do 1 týdne.![]()
Děkuji za pochopení a přeji bezproblémový start do nové sezóny!
pokud někdo vybrousí původní číslo a nabouchá tam nové tak pozná skoro každý, ale pokud tam číslo vůbec nebylo (spousta Káček i Dněprů vyražené číslo na rámu vůbec neměly) a někdo ho pak vyrazil tak jak to poznat (velikost, font, ...)? Pátral jsem po fotkách ale nic nenašel a lidé co mají přihlášeno na vet. dokladech ho tam většinou vyrazili dle č. motoru, protože jim č.rámu chybělo. Na emce mám původní a díky Pavlovi jezdí na bílých značkách, ale rád bych koupil ještě Káčko a tak bych nerad někomu nalít. Díky
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 115
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Potvrzení údajů pro registry vozidel při dovozu ze zahraničí
Každý vyrobený motocykl i v Sovětském Svazu měl výrobní číslo.
Pokud se objeví motocykl bez něj, je z něčeho poskládaný (je jedno zda v Polsku, Bělorusku, nebo tehdy v tehdejším SSSR), např. z rámu ukradeného ve výrobním závodě (protože rámy bez čísle se neprodávaly).
Při oficiální výměně rámu (např. v KMZ) se vždy dodal rám s výrobním číslem a toto se vyznačilo v dokladech (tehdy jsem to tam tuším řešil).
Bohužel musím zopakovat, že jakákoliv manipulace s výrobním číslem na rámu je trestný čin.
Zájmem každého kupujícího by mělo být si koupit motocykl, který je v pořádku, může se to časem vymstít.
Dobrý obchodník padělky neprodává.
Omlouvám se, ale takto si to myslím.
Pokud se objeví motocykl bez něj, je z něčeho poskládaný (je jedno zda v Polsku, Bělorusku, nebo tehdy v tehdejším SSSR), např. z rámu ukradeného ve výrobním závodě (protože rámy bez čísle se neprodávaly).
Při oficiální výměně rámu (např. v KMZ) se vždy dodal rám s výrobním číslem a toto se vyznačilo v dokladech (tehdy jsem to tam tuším řešil).
Bohužel musím zopakovat, že jakákoliv manipulace s výrobním číslem na rámu je trestný čin.
Zájmem každého kupujícího by mělo být si koupit motocykl, který je v pořádku, může se to časem vymstít.
Dobrý obchodník padělky neprodává.
Omlouvám se, ale takto si to myslím.
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
- Pavel Kučera
- Příspěvky: 115
- Registrován: 16 úno 2011, 11:12
- Kontaktovat uživatele:
Pozor! Platí od 1.3.2023 - Registrace dovezených motocyklů
Takže vážení opozitčici a opopzitčice,
ačkoliv to není přímo můj problém, zveřejňuji nová pravidla pro registrace starších vozidel platná od března 2023.
Chci tímto pomoci novým šťastným majitelům starších značkových krásných strojů Dněpr a Ural.
Schválně nezakládám nové vlákno, aby byla zachována kontinuita informací.
Základní změny:
1) Vozidlo se při dovozu pouze "nepřeregistrovává" z jiných dokladů z EU, ale každé vozidlo se jednotlivě "schvaluje".
2) Budete vždy jako první věc při dovozu potřebovat "Výpis technických údajů", který vydávám jako akreditovaný dovozce (viz první příspěvek tohoto vlákna). Této situace nebudu zneužívat a spíše byste měli být rádi, že se tehdy, v roce 1995, podařilo zastoupení pro dnes již neexistujícího výrobce získat (Dněpr - KMZ, Kyjev, Ukrajina). Samozřejmě toto vydávám i pro motocykly Ural.
3) Druhým krokem bude návštěva STK a provedení "Technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla", kde předložíte "Výpis technických údajů". Jedná se o technickou prohlídku vozidla, jehož technická způsobilost dosud nebyla schválena a které dosud nebylo registrováno v České republice. Tato technická prohlídka se provádí v plném rozsahu.
STK posoudí, zda vozidlo plní podmínky platné v době výroby vozidla a vydá osvědčení.
4) Třetím krokem je návštěva registru vozidel, který na základě "Výpisu technických údajů" a "Technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla" provede "Schválení technické způsobilosti dovezeného silničního vozidla" ... snad.
Prosím, buďte na STK i registru vozidel trpěliví, tímto jim přibylo práce a navíc nové změny ještě nemají zažité.
Pozor, zvyšují se tímto i poplatky na STK a registrech vozidel.
Každopádně se nic nemění na tom, že odpovědnost, zda vozidlo zaregistrujete, leží na vás jako dovozcích, ne na STK, registru vozidel, nebo na mě.
Nové znění zákona č. 432/2022 najdete na stránkách Ministerstva vnitra: https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ ... c&id=39526, § 34 a § 35.
Tyto informace jsem konzultoval s Ministerstvem dopravy ČR.
A ještě poznámka na konec pro autíčkáře: Od 1.3.2023 již v ČR nezaregistrujete vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1 (os. auto, dodávka), které prokazatelně neplní minimálně normu EUR 3.
Přeji krásné jaro a prázdné a klikaté silnice!
ačkoliv to není přímo můj problém, zveřejňuji nová pravidla pro registrace starších vozidel platná od března 2023.
Chci tímto pomoci novým šťastným majitelům starších značkových krásných strojů Dněpr a Ural.
Schválně nezakládám nové vlákno, aby byla zachována kontinuita informací.
Základní změny:
1) Vozidlo se při dovozu pouze "nepřeregistrovává" z jiných dokladů z EU, ale každé vozidlo se jednotlivě "schvaluje".
2) Budete vždy jako první věc při dovozu potřebovat "Výpis technických údajů", který vydávám jako akreditovaný dovozce (viz první příspěvek tohoto vlákna). Této situace nebudu zneužívat a spíše byste měli být rádi, že se tehdy, v roce 1995, podařilo zastoupení pro dnes již neexistujícího výrobce získat (Dněpr - KMZ, Kyjev, Ukrajina). Samozřejmě toto vydávám i pro motocykly Ural.
3) Druhým krokem bude návštěva STK a provedení "Technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla", kde předložíte "Výpis technických údajů". Jedná se o technickou prohlídku vozidla, jehož technická způsobilost dosud nebyla schválena a které dosud nebylo registrováno v České republice. Tato technická prohlídka se provádí v plném rozsahu.
STK posoudí, zda vozidlo plní podmínky platné v době výroby vozidla a vydá osvědčení.
4) Třetím krokem je návštěva registru vozidel, který na základě "Výpisu technických údajů" a "Technické prohlídky před schválením technické způsobilosti vozidla" provede "Schválení technické způsobilosti dovezeného silničního vozidla" ... snad.
Prosím, buďte na STK i registru vozidel trpěliví, tímto jim přibylo práce a navíc nové změny ještě nemají zažité.
Pozor, zvyšují se tímto i poplatky na STK a registrech vozidel.
Každopádně se nic nemění na tom, že odpovědnost, zda vozidlo zaregistrujete, leží na vás jako dovozcích, ne na STK, registru vozidel, nebo na mě.
Nové znění zákona č. 432/2022 najdete na stránkách Ministerstva vnitra: https://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/ ... c&id=39526, § 34 a § 35.
Tyto informace jsem konzultoval s Ministerstvem dopravy ČR.
A ještě poznámka na konec pro autíčkáře: Od 1.3.2023 již v ČR nezaregistrujete vozidlo kategorie M1, M2 nebo N1 (os. auto, dodávka), které prokazatelně neplní minimálně normu EUR 3.
Přeji krásné jaro a prázdné a klikaté silnice!
SovMotCentr | Pavel Kučera
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral
Rozhraní 75 | 569 03 Rozhraní | Česká republika
tel.: +420 461 723 746
e: info@ural.cz | w: www.ural.cz | fb: MotocyklyUral