zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Dovozy, přihlašování na bílé nebo zelené značky, přestavby.
Pravidla fóra
Zveřejněte své zkušenosti s papírováním, ptejte se, jak co papírově vyřešit a zda to vůbec oficiálně jde.
buboun
Příspěvky: 7
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od buboun »

Ahoj,

máte někdo osobní zkušenost, jak přihlásit Ural s UA papíry v Polsku a zase odhlásit? Resp. stručný návod, jak postupovat a jaké doklady + kam přistavit motorku, jsou k tomu v Polsku požadovány?

Děkuji
host
Příspěvky: 294
Registrován: 01 bře 2011, 08:51
Bydliště: Pardubice

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od host »

Hledejte, pane kolego. Na těchto stránkách, nejlépe ještě před položením dotazu ;-):
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=10&t=1957
https://uralforum.cz/viewtopic.php?f=10&t=1390
atd., celé vlákno v podstatě...
Dněpr MT12
Honda CM400T
Honda XBR 500
ČZ 175/1938
JČZ 150
...a další stvůry
buboun
Příspěvky: 7
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od buboun »

Děkuji za odkazy na vlákna, které jsem samozřejmě celé pročetl. Zajímal mě detailnější rozbor dané problematiky od členů, kteří tímto procesem již prošli.
wiki56
Příspěvky: 25
Registrován: 14 dub 2019, 19:28
Bydliště: Valeč u Hrotovic

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od wiki56 »

Ahoj , mám prošlápnutou cestu z PL značek na CZ bílé, takže ti úplně neodpovím.
Moje cesta:
-dovoz Dněpra 650 z PL se značkami,
-úprava stroje tak aby se co nejvíce podobal vzoru napsaném v Pl TP ( dle Kolyasky.pl)
- nafocení stroje a zaslání k panu Kučerovi do Rozhraní na doplnění údajů do českého TP
- pak proběhla TK
- všechny doklady vč. ( polského TP) jsem zanesl na městský úřad a za týden jsem šel pro novou SPZ !!!
vše trvalo cca 4 měsíce
2b.jpg
Smartyn34
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2019, 09:46

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od Smartyn34 »

Mám stejnou zkušenost.
K750 z ukrajiny s polskýma papírama.
Po koupi jsem to dal dohromady po technický stránce, pak od P. Kučery potvrzení dovozce, u nás dovozová STK a přepis na úřadě už byla maličkost.
Při koupi je třeba si dát pozor aby vše souhlasilo, číslo rámu, motor a pod. Poláci jsou schopní ti prodat cokoli.
buboun
Příspěvky: 7
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od buboun »

Já se právě dostal k Uralu přes známého z UA, který mi ho přivezl až na dvůr s tím, že přejel hranice UA / PL po ose a je na bílých UA značkách. Bohužel ani jeden z nás nemá zkušenost s možností registrace v PL, následné kroky jako dovoz zde řešilo spousta lidí a je to věc řešitelná. Ovšem mezikrok není úplně znám.

Pohrávám si i s myšlenkou koupit vrak / případně jen rám se štítkem + PL doklady od Poláka zhruba za 500€.
wiki56
Příspěvky: 25
Registrován: 14 dub 2019, 19:28
Bydliště: Valeč u Hrotovic

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od wiki56 »

Ta myšlenka sehnat polské papíry ( za cca500e) je asi nejlevnější pro stroj z UA. Jen si dej pozor na údaje v PL papírech ( jak psal Smartyn34), ať souhlasí typ , rok výroby, č.rámu, obsah motoru atd. Jen tak se dostaneš dál při přihlašování( postup je pak stejný jak jsem popsal výše).
Pokud to chceš na Véčka tak je postup jiný.
Karta pojazdu.pdf
(203.72 KiB) Staženo 195 x
Uživatelský avatar
fapeko
Příspěvky: 1255
Registrován: 19 zář 2011, 15:41
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od fapeko »

Pokud ta motorka je už tady a nemá celní papíry atd. tak už sni neuděláš nic ani tady ani v PL jedině večka.Nejlepší,nejrychlejší a asi nejlevnější je koupit moto s PL živéma dokumenty a tady to potom přihlásit jak psali kluci výše.
Nedoporučuji nikomu aby si zajel do UA tam koupil moto a snažil se ji dostat přes hranice do EU . Legálně nemáte šanci !!!. Já ji dostal ,ale prvně jsem čekal 5 hodin v koloně na UA straně , potom asi 30 min s Ukrajinskými celníky kde to proběhlo rychle až na jednoho celníka který protestoval že nic nedostal :lol: ,ale to nebyl muj problem o to se staral prodavající :P . Pak jsem přejel na PL stranu kde jsem vyřízoval 8 hod papíry +cca 2500 kauci na clo a DPH a ještě spedice cca 500kč . No a asi po 15 hod- strávených na hranici jsem mohl jet domů.
Doma na celní úřad cca 3 hod. clo+DPH+spedice 3000kč. Potom s potrzenim na PL celní uřad a tam mi vratili 2500kč kauci.
Následné prodání moto na PL osobu která udělá dovozovou STK v PL ,zaregistruje,zaplati pojistku dostané SPZ 3500kč
(Všimněte si , že už jsem dál 7000kč za poplatky nepočínaje desítky strávených hodin +1500km )
Ted máte moto na PL papírech ,které může vlastník v PL prodat myslím po půl roce , nebo dokonce roce jinak plati dan z prodeje . A dále už to je brnkačka..... ;)
Jediné pozitivum na tom bylo , že cesta byla z 90% po luxusních polských dálnici ;)
Dněpr moto servis Ostrava
Prodej náhradních dílů a opravy motocyklů M72,Dněpr,Ural
604 910 545
fapeko@seznam.cz
buboun
Příspěvky: 7
Registrován: 05 čer 2019, 09:26

Re: zkušenosti s dovozem Urala s UA papíry přes PL

Nový příspěvek od buboun »

Ahoj,

po zavržení veteránských čísel jsem koupil odhlášené papíry v DE vč. výrobních štítků za 150EUR.

Dovozový technik udělal z M67-36 / 1977 obratem ruky IMZ 8.103 z roku 1995, a samozřejmě, že od roku1995 již musí mít vozidla vyražena číslo rámu, takže odpolední oprava, číslo se najednou našlo pod nánosem barvy :D :D :D Kde asi těch 30 lety bylo???

Rád bych tedy sehnal ještě přední odpruženou kyvnou vidlic. Výhodou je, že mezi desetiletími je opravdu malý rozdíl a tyto motorky prakticky nikdo nezná.

Již při zavolání do garáže "Pojeď sem s tím dněprem" bylo jasné, že by na ty papíry přihlásili cokoliv:-)

Děkuji všem za užitečné rady.
Odpovědět